abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134336523
hallo allemaal
wat vinden jullie van deze lens AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G?
en wat zouden jullie er mee gaan fotograferen

ik ben een hobby fotograaf. zelf vind ik dieren fotograferen heel erg leuk. (portret) dan vooral buiten in het bos. huisdieren zoals honden en paarden
zouden jullie me dan deze lens aanraden?

alvast bedankt

[ Bericht 5% gewijzigd door floopsje op 16-12-2013 18:48:14 ]
  maandag 16 december 2013 @ 18:23:08 #2
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_134336555
geen foto?
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_134336885
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 18:21 schreef floopsje het volgende:
hallo allemaal
wat vinden jullie van deze lens AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G?

ik ben een hobby fotograaf. zelf vind ik dieren fotograferen heel erg leuk. (portret) dan vooral buiten in het bos.
zouden jullie me dan deze lens aanraden?

alvast bedankt
Ik zou iets nemen met voldoende zoom, dit is een mooie lens voor portretten van mensen en stilstaande objecten waar je gemakkelijk dicht bij kan komen.... Ik denk niet dat een dier in het bos stil blijft staan, dat jij er lekker dicht bij kan komen om een mooie pica te schieten.

Dat zal je veelal vanaf afstand moeten doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 18:33:58 ]
pi_134336922
Voor buiten in een bos dieren fotograferen zou ik niet deze lens erop schroeven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134337642
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 18:33 schreef CarltonBanks het volgende:
Ik zou iets nemen met voldoende zoom,
Voldoende zoom is grote larie.

Verder is mij niet duidelijk of TS huisdieren als honden en paarden in het bos wil fotograferen of wilde dieren?
pi_134343431
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 18:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Voldoende zoom is grote larie.

Verder is mij niet duidelijk of TS huisdieren als honden en paarden in het bos wil fotograferen of wilde dieren?
Ik heb de OP opnieuw gelezen... (weet niet of dat honden verhaal er al eerder in stond? )... het gaat over honden enzo, dat kun je (met een beetje training van de hond, de lens komt immers aardig dicht bij) prima met die lens doen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 21:09:12 ]
pi_134347501
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 18:21 schreef floopsje het volgende:
Wat is dit voor een vraag? :')

Je kunt er alles mee fotograferen, het is maar wat je wil/kan.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf dinsdag 17 december 2013 @ 00:12:28 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134352140
Ik denk het niet vaak en zeg het nog minder vaak, maar: Eens met Susteren.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 19 december 2013 @ 11:36:36 #9
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_134443927
Het ligt aan het dier en de situatie ter plekke.

De lens is in principe natuurlijk prima maar 35mm is vrij kort. Bij een grote hond zul je waarschijnlijk op een meter of 1,5-2 afstand moeten komen om hem een beetje beeldvullend in beeld te krijgen. Bij een kleine hond of een deel (kop) beeldvullend moet je nog dichterbij kunnen komen, dat wordt vaak lastig want dan raken de dieren sneller afgeleid dus je moet wel geduld hebben. Tenminste, zo ging dat vroeger met mijn hond. Aan de andere kant kan het soms juist wenselijk zijn om vrij dichtbij te staan i.v.m. interactie. Een paard of hond met baas is een groter onderwerp (dan kun je zelf vaak wat verder weg staan) en dan heb je die baas om het dier een beetje onder controle te houden voor de foto. Maar als je graag verder van je onderwerp af wilt staan dan kun je in een bos ook niet altijd zomaar verder naar achteren lopen.

Idealer is het als je wat meer speelruimte hebt en ik zou dan naast de 35mm ook een zoomlens meenemen als het kan. Dieren bewegen meestal, dan is het makkelijker als je met je lens kunt meebewegen zonder zelf te veel te moeten bewegen.
pi_134446617
Nobrainer, kopen die 35/1.8G :) Heel veel bang for the buck, lekker lichtsterk.

Beeldhoekequivalent van een 50mm op een crop dslr, wat min of meer 'de' standaardlens is. Prima voor fullbody portretten.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_134461522
De 35 1.8 van Nikon is zoals hierboven al genoemd een prima lens!
TS kijk ook eens naar de 55-200vr/55-300vr van Nikon.
Eskimo Joe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')