CakePHP hier, was wel van plan de 'overstap 'te maken naar Zend voor m'n reguliere werk waarbij de klant geen voorkeur qua framework heeft.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:21 schreef henrivo het volgende:
Nog meer gebruikers van Zend Framework 2 hier?
Ik heb er voor mijn werk een beetje mee gespeeld, maar we zijn nu toch geswitched naar Symfony 2quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:21 schreef henrivo het volgende:
Nog meer gebruikers van Zend Framework 2 hier?
Hoe bevalt dat?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:21 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik heb er voor mijn werk een beetje mee gespeeld, maar we zijn nu toch geswitched naar Symfony 2
Same here. En bevalt erg goed.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:21 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik heb er voor mijn werk een beetje mee gespeeld, maar we zijn nu toch geswitched naar Symfony 2
Een eigen framework schrijven is geen gedoel wou je zeggen?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Hoe bevalt dat?
Ik vind het altijd een gedoe weer een heel framework te leren.
Nah ik schrijf er 1 in een week of 2. Ze zijn super makkelijk in elkaar te zetten en omdat je het zelf hebt gemaakt hoef je niet te leren hoe en wat om iets te laten werkenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:21 schreef ursel het volgende:
[..]
Een eigen framework schrijven is geen gedoel wou je zeggen?
Voordeel van de framework is dat er ook online heel veel oplossingen te vinden zijn en anders ook meer dan afdoende hulp kunt vinden.![]()
Truckfactor 1? Way to go dude.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:30 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nah ik schrijf er 1 in een week of 2. Ze zijn super makkelijk in elkaar te zetten en omdat je het zelf hebt gemaakt hoef je niet te leren hoe en wat om iets te laten werken
Ach, zolang er nog werk in is en ok betaalt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:29 schreef raptorix het volgende:
Trouwens, uberhaupt nog programmen in php![]()
![]()
![]()
Oh kut verkerde topiique![]()
![]()
Een paar jaar geleden was het idd een beetje suf, maar met de verbeteringen in 5.5 en nieuwe frameworks als Symphony2 en Laravel is het wel weer cool, hoor.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:29 schreef raptorix het volgende:
Trouwens, uberhaupt nog programmen in php![]()
![]()
![]()
Oh kut verkerde topiique![]()
![]()
Ja en zolang je het lekker vind om je zelf te martelen, waarom geen PHP?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:39 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ach, zolang er nog werk in is en ok betaalt.
Ooit wel eens gebruik gemaakt van Linq in c#? Geloof me je wilt nooit meer terug.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden was het idd een beetje suf, maar met de verbeteringen in 5.5 en nieuwe frameworks als Symphony2 en Laravel is het wel weer cool, hoor.
Ik krijg aan de lopende band opdrachten van 'n intermediair in PHP, dus vandaar. C# heb ik vooralsnog weinig ervaring mee, maar staat wel op de planning. Loop binnenkort ook stage binnen 'n joint venture van Microsoft, dus wie weet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en zolang je het lekker vind om je zelf te martelen, waarom geen PHP?
Sjonge jonge ik heb collega die 5 jaar lang PHP gedaan heeft, kwam 1 maandje bij ons c# doen, en gelijk genezen, zit nu in een scrum team bij 1 van leukste projecten van nederland en wil nooit meer terug.
Op zich niks mis met PHP (mits je heel goed weet wat je doet), maar het is allemal zoveel omslachtiger, ik zou zeggen, ga avondje c# doen en dan merk je al dat zoveel dingen handiger gaan. Ik zou zeggen gewoon doen!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:48 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik krijg aan de lopende band opdrachten van 'n intermediair in PHP, dus vandaar. C# heb ik vooralsnog weinig ervaring mee, maar staat wel op de planning. Loop binnenkort ook stage binnen 'n joint venture van Microsoft, dus wie weet.
Is vooral ook 'n kwestie van tijdsgebrek aan mijn kant vooralsnog, zodra er wat tijd vrijkomt begin ik eraan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op zich niks mis met PHP (mits je heel goed weet wat je doet), maar het is allemal zoveel omslachtiger, ik zou zeggen, ga avondje c# doen en dan merk je al dat zoveel dingen handiger gaan. Ik zou zeggen gewoon doen!
Leuk, Visual Studio Express is trouwens gratis te downloadenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:53 schreef Diabox het volgende:
[..]
Is vooral ook 'n kwestie van tijdsgebrek aan mijn kant vooralsnog, zodra er wat tijd vrijkomt begin ik eraan.
Thanks, heb Umbraco gebookmarked, die kende ik nog niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Leuk, Visual Studio Express is trouwens gratis te downloaden
Mocht je toch in .net gaan verdiepen kijk dan ook even naar Umbraco.
Ik denk dat je dat erg leuk gaat vinden.
MS SQL, en dan kan je voor 99 procent van de gevallen af met de gratis SQL express, eventueel Mongo DB , daar is ook een mooie connector voorquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:02 schreef Diabox het volgende:
[..]
Thanks, heb Umbraco gebookmarked, die kende ik nog niet.
Wat is eigenlijk gebruikelijk qua DBMS binnen C#? MySQL, MS SQL, of is er geen specifieke?
Hoezo C# geen hol voor websites? Daarnaast wil ik wel eens weten waarom je java te traag vind voor websites, op het moment dat jouw taal voor websites van invloed is op de snelheid dan vraag ik me af wat voor high performance websites je maakt, je moet wel een enorme baas zijn dat de taal waarin je programmeert invloed heeft op de websites die je maakt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:02 schreef totalvamp het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar je hebt aan c# geen hol voor websites..
Java is geen optie,te traag voor mij. Asp en .net zijn gezwellen. Dan blijft er niet veel meer over.
Nee, wat is het?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ooit wel eens gebruik gemaakt van Linq in c#? Geloof me je wilt nooit meer terug.
Je kan niet in c een website programmeren, ja deels met visual studio. Zitten alleen teveel nadelen aan asp pagina's.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo C# geen hol voor websites? Daarnaast wil ik wel eens weten waarom je java te traag vind voor websites, op het moment dat jouw taal voor websites van invloed is op de snelheid dan vraag ik me af wat voor high performance websites je maakt, je moet wel een enorme baas zijn dat de taal waarin je programmeert invloed heeft op de websites die je maakt.
200.000quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:00 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Je kan niet in c een website programmeren, ja deels met visual studio. Zitten alleen teveel nadelen aan asp pagina's.
Java werkt gewoon traag, neemt veel resources in beslag. Als je een site hebt met 200000 hits per dag, maakt elke seconde parsetijd een verschil.
Alles moet zo goed mogelijk werken met zo min mogelijk resources.
Nee dit is het topic, kijk mijn vleesboom is veel groter dan jou Pinkeltje topic..quote:Op zondag 19 januari 2014 00:07 schreef henrivo het volgende:
Is dit nou trouwens het PHP/MySQL topic of het .NET topic?
Ik heb in .net gewerkt en heb toch liever PHP, dat is echter een persoonlijke keuze, dat jij daar anders over denkt is ook niets mis mee.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Leuk, Visual Studio Express is trouwens gratis te downloaden
Mocht je toch in .net gaan verdiepen kijk dan ook even naar Umbraco.
Ik denk dat je dat erg leuk gaat vinden.
Is platform dan nog zo belangrijk? Ik ken maar weinig organisaties die zich echt druk maken over het platform waarop het draait... Komt misschien ook wel omdat onze klanten compleet ontzorgt willen worden en zich laten leiden in onze adviesen, moet zeggen dat het merendeel wel op windows draait, maar dat komt eerder door pakket keuze. En och snelheid, ik kan je zeggen dat op moment dat je zorgen moet gaan maken over performance van code je dermate grote site hebt dat je wel expertise genoeg kunt inhurenquote:Op zondag 19 januari 2014 00:18 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik heb in .net gewerkt en heb toch liever PHP, dat is echter een persoonlijke keuze, dat jij daar anders over denkt is ook niets mis mee.
PHP is erg populair omdat het op bijna alle platformen te gebruiken is, .NET is eventueel wel op Linux te draaien maar schijnt lang niet zo goed te werken als de Windows versie omdat niet alle functionaliteit aanwezig is. Ook kun je PHP eventueel naar wens aanpassen omdat het allemaal open-source is.
Een nadeel van PHP is wel dat het heel erg makkelijk is om slordige code te schijven en beveiligingsgaten te creëren. Er zijn gelukkig wel hele mooie frameworks te verkrijgen die deze problemen grotendeels afvangen, echter zullen de beginners daar niet zo snel mee aan de gang gaan omdat het enige kennis van de taal vereist.
Wat betreft snelheid zijn beide redelijk gelijk aan elkaar (http://www.comentum.com/php-vs-asp.net-comparison.html), in sommige gevallen is PHP + MySQL iets sneller dan .NET + MSSQL maar scheelt niet veel.
Ik vind het grootste voordeel van PHP dat het volledig gratis te gebruiken is. Er zijn veel Linuxdistributies speciaal voor servers en daar zit alle functionaliteit ingebouwd. Even Webmin erop zetten, configureren en gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |