Komt erop neer dat je direct gegevens collecties kunt querien net zoals je dat met een database doet, ik vind het zelf 1 van de meest besparende zaken in mijn werkzaamheden. Als je er eenmaal mee gewerkt hebt wil je echt niet meer terug, overigens werk ik in mijn team met 2 voormaal php developers die c# binnen 2 maandjes goed onder de knie hadden, en echt niet meer terug wildenquote:
You don't need it.quote:
Daarom gebruik ik Perlquote:Op zondag 19 januari 2014 15:31 schreef zoem het volgende:
Wat betreft de php/C# discussie: use the right tool for the right job
Kortgezegd zorgt Doctrine ervoor dat je code met de database kan praten in de vorm van objecten. Als je aan één van beide kanten iets veranderd, hoef je alleen je Doctrine aan te passen. Dat is doorgaans een stuk minder en ook overzichtelijker werk dan in de database zelf klooien.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:19 schreef henrivo het volgende:
Kan iemand mij nou voor eens en voor altijd uitleggen waarom de hele wereld nou zo lyrisch lijkt te zijn over dat Doctrine? Snap er de ballen van
Je hebt gelijk, OO is overrated.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:19 schreef henrivo het volgende:
Kan iemand mij nou voor eens en voor altijd uitleggen waarom de hele wereld nou zo lyrisch lijkt te zijn over dat Doctrine? Snap er de ballen van
Ik heb in een ver verleden eens voor een Duits bedrijf JSP geschreven, daar waren niet alleen de variabelen en comments in het Duits, deel van JSP was zelf in het Duits veranderd. Abfrage ipv Query, Schleife ipv Loop etc... maar dit was maar voor 50% doorgevoerd wat hele rare code produceerde.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:21 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan moet je eens voor Nederlandse toko's gaan werken waar de voertaal Nederlands is. Dan kom je het vaak genoeg tegen. Best apart kan ik je vertellen. Je docs zijn Engels, je releasenotes Nederlands, je code Dunglish
Fransen kunnen er ook wat van.. je krijgt dan echt leuke Franstalige foutmeldingen.. hehehe.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Abfrage qryMenu = new Abfrage("jdbc/kantine","select description, to_char(menu_date,'dd.mm.yyyy') from menu where to_char(menu_date,'yyyy.mm.dd') "+ " = to_char(sysdate+"+iDifferenz+",'yyyy.mm.dd') and flag = 1"); ResultSet resultMenu = qryMenu.abfrageAusfuehren(); while(resultMenu != null && resultMenu.next()) { strMenue = resultMenu.getString(1); strDate = resultMenu.getString(2); } qryMenu.abfrageSchliessen(); |
"There are 2 hard problems in computer science: cache invalidation, naming things and off-by-1 errors"quote:Op maandag 20 januari 2014 10:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik moet bekennen dat ik zelf ook weleens terugval op Nederlands als ik niet zo snel op een goeie engelse term kan komen
Achquote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ik heb in een ver verleden eens voor een Duits bedrijf JSP geschreven, daar waren niet alleen de variabelen en comments in het Duits, deel van JSP was zelf in het Duits veranderd. Abfrage ipv Query, Schleife ipv Loop etc... maar dit was maar voor 50% doorgevoerd wat hele rare code produceerde.
.
Edit: voorbeeldje uit mijn mail gevist (9 jaar geleden door een collega geschreven)
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 | $(function() { $("button").on("click", function() { var この = this; この.innerHTML = "¡Hola, mundo!"; }); }); |
Japanse code die Spaans teruggeeftquote:Op maandag 20 januari 2014 10:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Ach
[ code verwijderd ]
Ik heb ook wel stukken in het Nederlands geschreven, bijvoorbeeld voor het onderwijs waar zo veel terminologie werd gebruikt dat het niet handig was om (veel) Engels te gebruiken.
Gadver. Bij mij is alles in het Engels. Foutmeldingen zijn in twee talen (Nederlands en Engels) beschikbaar als er buitenlanders met een tool moeten werken die ik heb geschreven.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ik heb in een ver verleden eens voor een Duits bedrijf JSP geschreven, daar waren niet alleen de variabelen en comments in het Duits, deel van JSP was zelf in het Duits veranderd. Abfrage ipv Query, Schleife ipv Loop etc... maar dit was maar voor 50% doorgevoerd wat hele rare code produceerde.
.
Edit: voorbeeldje uit mijn mail gevist (9 jaar geleden door een collega geschreven)
[ code verwijderd ]
Als je één var hebt die zo'n maf karakter heeft, is dat wel lekker makkelijk onthoudenquote:Op maandag 20 januari 2014 10:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Ach
[ code verwijderd ]
Ik heb ook wel stukken in het Nederlands geschreven, bijvoorbeeld voor het onderwijs waar zo veel terminologie werd gebruikt dat het niet handig was om (veel) Engels te gebruiken.
1tje wel, 100erden nietquote:Op maandag 20 januari 2014 11:34 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je één var hebt die zo'n maf karakter heeft, is dat wel lekker makkelijk onthouden
Wow, vreselijkquote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef Sitethief het volgende:
[..]
.
[ code verwijderd ]
Ik zou daar niet eens aan beginnen, tegen die collega zeggen dat hij alles maar gaat vertalen naar een fatsoenlijke taal.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef Sitethief het volgende:
[..]
.
[ code verwijderd ]
Dat heeft niks met die collega te maken, dit was de taal die standaard gebruikt werd binnen het bedrijfquote:Op maandag 20 januari 2014 18:34 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik zou daar niet eens aan beginnen, tegen die collega zeggen dat hij alles maar gaat vertalen naar een fatsoenlijke taal.
Alles anders dan Engels is in een programmeertaal egoïstisch en walgelijk. Het commentaar kan ik nog begrijpen, maar code zelf...
Sowieso moeten duitsers bijna alles vertalen en geen idee waarom.
Dan is dat iets wat je tegen je baas moet zeggen.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:56 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat heeft niks met die collega te maken, dit was de taal die standaard gebruikt werd binnen het bedrijf.
Dit was 9 jaar geleden tijdens een buitenlandstage héquote:Op maandag 20 januari 2014 19:00 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dan is dat iets wat je tegen je baas moet zeggen.
Als ik foute dingen tegenkom in code doe ik dat ook altijd. Niet elke baas reageert er goed op, maar dan weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
Ahh xD als stagiair luistert niemand naar jequote:Op maandag 20 januari 2014 19:01 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dit was 9 jaar geleden tijdens een buitenlandstage hé.
Zeker niet in Duitsland, daar liggen de verhoudingen net iets anders. Ook compleet andere arbeidsethos hebben die lui. All work no play, tot dat de lunchpauze begint, kheb nog nooit zoveel lol gehad tijdens de lunch, en dan terug op je werkplek ging de knop weer om. Heb 1 keer geprobeerd een grappig filmpje aan een collega te laten zien tijdens werktijd... dat deed ik daarna niet weer.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:02 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ahh xD als stagiair luistert niemand naar je
DAS IS NICHT TOL! RAUS ARBEITEN!quote:Op maandag 20 januari 2014 19:27 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Zeker niet in Duitsland, daar liggen de verhoudingen net iets anders. Ook compleet andere arbeidsethos hebben die lui. All work no play, tot dat de lunchpauze begint, kheb nog nooit zoveel lol gehad tijdens de lunch, en dan terug op je werkplek ging de knop weer om. Heb 1 keer geprobeerd een grappig filmpje aan een collega te laten zien tijdens werktijd... dat deed ik daarna niet weer.
Ach mijn huidige baas heeft wat dat betreft een compleet andere houding. Zolang ik mijn tickets en projecten op schema houd mag er best wel een lol getrapt worden. Tenzij tijdens de Q&A en testrondesquote:Op maandag 20 januari 2014 19:29 schreef totalvamp het volgende:
[..]
DAS IS NICHT TOL! RAUS ARBEITEN!
Mijn beste duits
Ik heb eerlijk gezegd liever stilte of iets van klassieke muziek met koptelefoon op. Ik ben veel te snel afgeleid.
Thuis doe ik altijd 3 dingen tegelijk op de computer, soms kijk ik 2 filmpjes tegelijk en speel een spelletje
Ja bij mijn vorige werk stond er vaak 1 bepaalde video op die alle mannen van hun werk af hield. (op een groot tv scherm).quote:Op maandag 20 januari 2014 19:39 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ach mijn huidige baas heeft wat dat betreft een compleet andere houding. Zolang ik mijn tickets en projecten op schema houd mag er best wel een lol getrapt worden. Tenzij tijdens de Q&A en testrondes. Zorgt ook voor een betere sfeer en dus een beter team met minder spanningen.
wij hebben fussbal (stagiair sinds gisteren)quote:Op maandag 20 januari 2014 19:39 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ach mijn huidige baas heeft wat dat betreft een compleet andere houding. Zolang ik mijn tickets en projecten op schema houd mag er best wel een lol getrapt worden. Tenzij tijdens de Q&A en testrondes. Zorgt ook voor een betere sfeer en dus een beter team met minder spanningen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | <?php class lala { function __construct($type) { if($type){ $this->setType($type); }else{ throw new \Exception('Invalid type'); } } /** * Hier stel je het type in */ function setType($type){ if($type){ $this->type = $type; }else{ throw new \Exception('Invalid type'); } } } ?> |
Als de type niet meer veranderd gewoon in de construct gooien.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:40 schreef Sitethief het volgende:
[ code verwijderd ]
Is dit onzinning? $this->type is altijd nodig voor de class, maar mag niet veranderen na de class aangeroepen te hebben. Is een aparte set dan überhaupt nuttig?Want ik zit ermee dat ik op twee plekken exceptions wil throwen als $type er niet is, wat een beetje dubbel lijkt. Kan ik dan niet beter gewoon $this-type in de construct vullen? Ik ben mezelf momenteel een beetje aan het leren met exceptions om te gaan.
Dat dacht ik ook, om nou een complete serie Setters en Getters te maken voor dingen die alleen intern gebruikt worden en die niet veranderen lijkt me een beetje te ver doorgeschoten in de OOP.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Als de type niet meer veranderd gewoon in de construct gooien.
Dat is het inderdaad. Getters en setters kunnen handig zijn we een groot aantal andere dingen, wat je eventueel ook nog kunt doen is een closure meesturen in de construct die de type set.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:03 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, om nou een complete serie Setters en Getters te maken voor dingen die alleen intern gebruikt worden en die niet veranderen lijkt me een beetje te ver doorgeschoten in de OOP.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php Class bla { Public function __construct(Closure $closure) { $closure(); } } New bla(function(){ $this->type = new TypeThingy(); }); ?> |
Wow, dat lijkt akelig veel op javascriptquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:09 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Getters en setters kunnen handig zijn we een groot aantal andere dingen, wat je eventueel ook nog kunt doen is een closure meesturen in de construct die de type set.
[ code verwijderd ]
Vergeef typfouten, programmeren is lastig op een telefoon
Dan gebruik je $this zonder dat je in een object zit, dat vindt PHP niet lief.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:09 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Getters en setters kunnen handig zijn we een groot aantal andere dingen, wat je eventueel ook nog kunt doen is een closure meesturen in de construct die de type set.
[ code verwijderd ]
Vergeef typfouten, programmeren is lastig op een telefoon
jawel hoorquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:22 schreef Light het volgende:
[..]
Dan gebruik je $this zonder dat je in een object zit, dat vindt PHP niet lief.
Klopt. Ik heb deze code geprobeerd:quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:22 schreef totalvamp het volgende:
[..]
jawel hoorSinds PHP 5.4 kunnen closures $this aanroepen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | <?php class Foo { private $bar; public function __construct($closure = null) { if(is_callable($closure)) { $closure(); var_dump($this->bar); } } } $foo = new Foo(function(){$this->bar = 'bar';}); |
1 | Fatal error: Using $this when not in object context in Test/test.php on line 16 |
Klopt, omdat de syntax normaal ook anders isquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:26 schreef Light het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb deze code geprobeerd:
[ code verwijderd ]
En ik kreeg daarbij een fout op de laatste regel:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | <?php class Test { public $type = 'test'; public function setType(Closure $closure) { $closure($this); } public function getType() { echo $this->type; } } $t = new Test(); $t->getType(); $t->setType(function($t){$t->type = 'test2';}); $t->getType(); ?> |
Eerste hit op google:quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:23 schreef Skunk-m het volgende:
Weet iemand hoe k met een query de 10 topics met de laatste ongelezen reacties van phpbb kan krijgen?
Ik heb al vanalles geprobeerd maar zonder succes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:42 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Eerste hit op google:
https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=46&t=2092813Bedankt.. mijn google skills laten me vaak in de steek..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
word toch een keer tijd dat ik naar dat LEFT JOIN gebeuren ga kijken, want dat heb k nog nooit gebruikt, behalve misschien ooit op school maar daar weet k dan niks meer van.
http://bit.ly/1k1eWH7 ;-)quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:31 schreef Skunk-m het volgende:
[..]
Bedankt.. mijn google skills laten me vaak in de steek..
word toch een keer tijd dat ik naar dat LEFT JOIN gebeuren ga kijken, want dat heb k nog nooit gebruikt, behalve misschien ooit op school maar daar weet k dan niks meer van.
OMG LUILAK! het enige wat je nodig had was setlocalequote:Op donderdag 30 januari 2014 02:29 schreef MeneerRicardo het volgende:
Dus, mijn collega's zagen dat ik nogal veel op fok doorbracht en we bedachten op die manier een programmeer-thon, in totaal dus het hele forum systeem nagebouwd met 3 man in 65 uur. Best knap al zeg ik het zelf.
Oh en voor de hele oplettende php-ers onder ons, de datums zijn in het engels ja, dat komt omdat onze interne svn server op engels staat ingesteld en ik te lui ben om hem om te zetten naar nl_NL
Dit deden we alleen om onze programmeerkunsten weer op peil te houden. Maak je geen zorgen, project ligt alweer in de prullenbak
Zie screenie hier:
[ afbeelding ]
Nee, moet het uit de repository halen omdat onze server images in de virtuele omgeving gestript zijn en alleen en_EN bevattenquote:Op donderdag 30 januari 2014 03:48 schreef totalvamp het volgende:
OMG LUILAK! het enige wat je nodig had was setlocale
Zoals je kon lezen ging het gewoon om een lolletje om onze programmeer niveau te testen en het is goed voor team spiritquote:Op donderdag 30 januari 2014 03:48 schreef totalvamp het volgende:
Maar waarom maak je iets wat je toch niet gebruikt
Ahh, dat schiet dan niet op neequote:Op donderdag 30 januari 2014 04:10 schreef MeneerRicardo het volgende:
[..]
Nee, moet het uit de repository halen omdat onze server images in de virtuele omgeving gestript zijn en alleen en_EN bevatten
[..]
Zoals je kon lezen ging het gewoon om een lolletje om onze programmeer niveau te testen en het is goed voor team spirit
Geen, althans, een eigen gemaakte speciaal om bepaalde functies van het forum te laten draaienquote:Op donderdag 30 januari 2014 05:04 schreef totalvamp het volgende:
Ahh, dat schiet dan niet op nee
Ik maak liever iets voor de lol wat ook daadwerkelijk gebruikt kan worden
Welk framework hebben jullie gebruikt als ik vragen mag?
Ok dus letterlijk vanaf het beginquote:Op donderdag 30 januari 2014 05:18 schreef MeneerRicardo het volgende:
[..]
Geen, althans, een eigen gemaakte speciaal om bepaalde functies van het forum te laten draaien
Dan heb je het over alleen de layout met een basic forum-backend neem ik aan?quote:Op donderdag 30 januari 2014 02:29 schreef MeneerRicardo het volgende:
Dus, mijn collega's zagen dat ik nogal veel op fok doorbracht en we bedachten op die manier een programmeer-thon, in totaal dus het hele forum systeem nagebouwd met 3 man in 65 uur. Best knap al zeg ik het zelf.
Oh en voor de hele oplettende php-ers onder ons, de datums zijn in het engels ja, dat komt omdat onze interne svn server op engels staat ingesteld en ik te lui ben om hem om te zetten naar nl_NL
Dit deden we alleen om onze programmeerkunsten weer op peil te houden. Maak je geen zorgen, project ligt alweer in de prullenbak
Zie screenie hier:
[ afbeelding ]
Nee sorry.quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:25 schreef totalvamp het volgende:
Code ergens beschikbaar om in te zien?
Nee, een geheel functioneel systeem, niks basics aanquote:Op donderdag 30 januari 2014 08:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Dan heb je het over alleen de layout met een basic forum-backend neem ik aan?
Lijkt me dat ze geen (sub)fora, moderatie, topicreports, notes, reeksen, etc. hebben meegenomen in hun systeem.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:28 schreef KomtTijd... het volgende:
In 65 uur ga je geen forum met de functionaliteit van Replique kunnen maken. Ook niet met 3 man.
En er zit natuurlijk nog een admin gedeelte achter waar ze geen inzage in hebben gehad en dus niet volledig na hebben kunnen bouwen, als ze het überhaupt gedaan hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:58 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Lijkt me dat ze geen (sub)fora, moderatie, topicreports, notes, reeksen, etc. hebben meegenomen in hun systeem.
Niets meer dan een uitgebreid gastenboek in een FOK!jasje in dat geval dus.
Denk dat dat wel meevalt. Republique is wel iets meer.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:21 schreef MeneerRicardo het volgende:
[..]
Nee sorry.
[..]
Nee, een geheel functioneel systeem, niks basics aan
Dat bedoel ik. Been there, done that. Heb nog ergens een mapje met de FOK!silver layout in minder dan de helft van de elementen van de originele. En custom CSS's die een bijna pixel-perfect kopie van foksilver maken van de huidige layout.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:58 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Lijkt me dat ze geen (sub)fora, moderatie, topicreports, notes, reeksen, etc. hebben meegenomen in hun systeem.
Niets meer dan een uitgebreid gastenboek in een FOK!jasje in dat geval dus.
Vraag me af of er wel echt een admingedeelte achter hangt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:06 schreef bondage het volgende:
[..]
En er zit natuurlijk nog een admin gedeelte achter waar ze geen inzage in hebben gehad en dus niet volledig na hebben kunnen bouwen, als ze het überhaupt gedaan hebben.
Wat wil je weten?quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:05 schreef Beardium het volgende:
Iemand hier ervaring met de Twitter API?
Als je je twitter account toestemming hebt gegeven tot je applicatie (vanuit https://api.twitter.com/oauth/authenticate?oauth_token) word je weer doorgestuurd naar je pagina. De oauth_token en de oauth_verifier worden via een GET meegestuurd, is het ook mogelijk dat ik deze via POST krijg? Ik gebruik de library van Abraham Williams (https://github.com/abraham/twitteroauth)quote:
Want de library van Abraham ondersteunt geen GET?quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:10 schreef Beardium het volgende:
[..]
Als je je twitter account toestemming hebt gegeven tot je applicatie (vanuit https://api.twitter.com/oauth/authenticate?oauth_token) word je weer doorgestuurd naar je pagina. De oauth_token en de oauth_verifier worden via een GET meegestuurd, is het ook mogelijk dat ik deze via POST krijg? Ik gebruik de library van Abraham Williams (https://github.com/abraham/twitteroauth)
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 17:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Goeie. Iedereen die 50 antwoord gelijk een ipban.
32.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 17:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Goeie. Iedereen die 50 antwoord gelijk een ipban.
met goed zoeken kan je er gewoon screenshots van vindenquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:06 schreef bondage het volgende:
[..]
En er zit natuurlijk nog een admin gedeelte achter waar ze geen inzage in hebben gehad en dus niet volledig na hebben kunnen bouwen, als ze het überhaupt gedaan hebben.
Waarschijnlijk sterk verouderde. Ik heb in een ver verleden ook wel eens screenshots gezien van het admin gedeelte maar er is in de tussentijd veel veranderd.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:03 schreef GSMboy het volgende:
[..]
met goed zoeken kan je er gewoon screenshots van vinden
Sterker, ik heb ze hier liggen. Useradmin, rechtenbeheer, forumbeheer en nog wat meuk.![]()
(en nee, ik heb niet ingebroken ofzo)
Oranje kleur in ieder geval, Bondage...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:09 schreef bondage het volgende:
[..]
Waarschijnlijk sterk verouderde. Ik heb in een ver verleden ook wel eens screenshots gezien van het admin gedeelte maar er is in de tussentijd veel veranderd.
Ik zal het straks ff checken.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:41 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Oranje kleur in ieder geval, Bondage...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |