Als je graag wil gaan voor hen, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Maar ergens gaan zitten omdat je je verplicht voelt? Ik snap dat niet zo tbh. Maar misschien ben ik te onsociaal daarinquote:Op maandag 16 december 2013 13:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja. Enig kind. Weinig keuze. Mijn ouders zouden het echt niet leuk vinden als we niet zouden komen. En helemaal nu met Noor.
Nouja, ik heb 1x een keer gezegd dat we wellicht niet zouden komen, maar toen ik kreeg ik een blik die erop duidde dat ik dan zo ongeveer uit de erfenis geschrapt zou wordenquote:Op maandag 16 december 2013 13:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Als je graag wil gaan voor hen, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Maar ergens gaan zitten omdat je je verplicht voelt? Ik snap dat niet zo tbh. Maar misschien ben ik te onsociaal daarin
Ik hoop heel erg dat als mijn jongens volwassen zijn ze bij ons langs komen omdat ze dat willen. Niet omdat ze denken dat het moet.
Ja, die andere auto hebben wij dus net en bovendien is een auto waar 4 kinderen in kunnen +2 volwassen nog net wat meer uitdaging. Ik heb wel nog een heleboel moederliefde over. Ik heb na M gepost dat ik baalde dat we zo laat aan kinderen zijn begonnen zodat er weinig tijd meer is om een hele schare te verzamelen (en toen was ik nog bang dat M enig kind zou blijvenquote:Op zondag 15 december 2013 22:57 schreef L-E het volgende:
Kyara, ik snap het, 3 kinderen in die leeftijdscategorie lijkt me erg pittig. Voor ons is aansluiting met de andere kinderen qua leeftijd geen overweging, nooit geweest. De jongetjes schelen vijf jaar. Heerlijk vinden we dat, de interactie is evengoed fantastisch.
Als ik denk aan ons leven, aan onze toekomst, zie ik een huis vol kindjes. Ik hou van het moederschap, het inspireert me, mijn kinderen raken me, ik ben onderdeel van een enorm warm nest en in ons hart past er echt nog een kindje bij. Nog zo een om de wereld een stukje mooier te maken.
Maar dan heb je de praktische kant he. Andere auto willen we toch al, dus geen probleem. Geen kamer over in huis, maar hoe erg is dat? Financieel hebben we alles nog in huis, en ik doe aan wasbaar luieren dus dat zou geen uitgave zijn. Maar die kinderen worden groot. En dan heb je er straks drie die een beugel moeten ofzo. En hoe gaat dat logistiek met drie? En zijn we niet gewoon dolblij als Sticker gaat doorslapen ooit, en willen we dan weer van vooraf aan beginnen? Maar je moet zoiets groots ook niet laten vanwege die paar momenten dat het wat lastiger is, denk ik. Veel ingewikkelder dan met Sticker kan het niet zijn (ik doel op zijn prematuriteit, niet zijn onhandelbare karakter)
En dan laat ik het zwanger zijn nog even buiten beschouwing. Dat durf ik wel aan, inmiddels.
Dusss. Ik bewaar alle kleding toch nog maar even, geloof ik.
quote:Op maandag 16 december 2013 09:37 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Oeh *slik* dat is wel heel herkenbaar.....
Naast dat een derde gewoon leuk zou zijn is het ook de kans op een normaal einde vd zwangerschap en een kraamtijd om het tijdperk van zwangerschap/geboorte/kraamperiode 'normaal' af te sluiten.
Hier komt er geen derde, al blijft het bij ons beide soms wel kriebelen. Ik wil geen zwangerschap waarin ik me telkens zorgen maak over een evt vroeggeboorte, ik wil niet wekelijks naar de gyn moeten voor controle, extra echo's en weet ik wat. Dus het zou sowieso niet een zorgeloze 'leuke' zwangerschap worden. Ik merk wel dat nu de tijd wat verstrijkt het me minder aanvliegt allemaal en ik er rationeler naar kan kijken.
Ik probeer vooral vooruit te kijken naar wat alle voordelen zijn, van twee kindjes en van groter wordende kindjes, dat helpt een boel.
quote:Op maandag 16 december 2013 13:41 schreef Kyara het volgende:
Meisjes slapen veel lichter. En bovendien willen die toch elke 2 uur eten dus de kans is groot dat ze rond die tijd wakker zijn. M kan misschien nog wel doorslapen. Maar in elk geval is het wel handig dat mijn moeder er is, 3 volwassenen op 3 kinderen.
Vanochtend naar de wandelwagensoos geweest met mijn meisjes. Was erg leuk. Sowieso leuk om te zien hoe ze dan allebei hun eigen gang gaan en hoe vrij ze zich bewegen. Totaal geen last van de drukte, prikkels, geluid of wat dan ook. Ze kruipen en tijgeren gewoon overal tussendoor. J ging richting de kleinere kindjes om daar de lomperik uit te gaan hangenen D ging heel handig meteen naar de oudere kindjes om daar steeds bijna door auto's en poppenwagens overreden te worden
Merk ook dat ze al best wel wat gewend zijn met een grote maar toch kleine broer: een peuter van een jaar of 3 struikelde over D (en dan nog over haar hoofd). Peuter in tranen, D keek een beetje verstoord op.
En er was een jongetje helemaal verliefd op D (sorry Pi, het wordt echt tijd dat jullie elkaar weer zien in januari). Hij sleepte haar aan haar jurkje over de vloer (zo vrouw, mee naar mijn hol, dat idee). En D vond het prachtig. En onder de tafel ging hij haar kusjes geven (sorry Pi). Maar goed, een uurtje later was hij J al aan het versieren
(hoewel hij misschien niet in de gaten had dat het een andere baby was...).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quote aub, ik haal hem straks weer weg
Bellequote:Op maandag 16 december 2013 10:45 schreef bellelena het volgende:
En ik rammel opeens joh... Jemig de pemig, ik weet nu wel zeker dat ik wel 3 kindjes ga willen, minstens! Gisteren ook maar aan Christophe verteltEn hij wil gelukkig ook wel
Dus dat scheelt. Nog niet meteen trouwens, maar wellicht over een jaartje of zo?! Ik wil opeens ook weer niet al te lang gaan wachten, want ik word al bijna 30 en stel ik wil 5 kinderen, dat wordt al proppen dan
![]()
Anyway, ik zie ons wel met drie dochtertjes of zo
Is van Bambix, heet 'Mijn eerste papje', vanaf 4 maanden. Gewoon bij de babyvoedingquote:Op maandag 16 december 2013 14:22 schreef L0t.. het volgende:
Ohja, ik had nog een vraagje. Rijstebloem, waar koop je dat? Kon het in de supermarkt niet vinden bij de babyspullen of andere meel en bloemdingen maar misschien heb ik er overheen gekeken.
Oh, dat had ik nooit gevondenquote:Op maandag 16 december 2013 14:27 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Is van Bambix, heet 'Mijn eerste papje', vanaf 4 maanden. Gewoon bij de babyvoeding
Hm, dit staat er misschien wat vreemd. Alsof ze op jou lijkt omdat ze een stokbrood eet, omdat jij een vreetzak bent ofzoquote:Op maandag 16 december 2013 14:32 schreef L0t.. het volgende:
Nohh Spirit, wat een mooierdZe lijkt op jou! Zie d'r ff een stokbrood wegkanen
Goeie spam, Ifotospams!
quote:Op maandag 16 december 2013 14:36 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Hm, dit staat er misschien wat vreemd. Alsof ze op jou lijkt omdat ze een stokbrood eet, omdat jij een vreetzak bent ofzo. Nouja, zo bedoel ik het dus niet
quote:Op maandag 16 december 2013 14:39 schreef L-E het volgende:
Ik ben een beetje verliefd op Isa.
En OMG GUYS! We zijn gewoon bijna vergeten dat het hier vandaag 33+5 is: net zo lang uit als in de buik!
Ugh, herkenbaarquote:Op maandag 16 december 2013 15:36 schreef Spirit82 het volgende:
LE, dat te lezen over je eigen kindje... Sinds Isa er is, kan ik niet eens meer naar iets op tv kijken als er een huilend kind in voor komt, of naar akelige baby foto's op facebook, of noem maar op. Mijn moederhart is daar echt niet meer tegen bestand, maar dan te denken dat de tekst, de foto's, dat het jouw kindje is geweest dat daar heeft liggen knokken en het zo bijna bijna bijna niet gehaald had... Ja nou, ik zit dus al op mn stoel te janken bij het idee alleen alIk zou mijn kind niet meer loslaten denk ik. Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind dat jullie het echt fantastisch doen met zijn viertjes
quote:Op maandag 16 december 2013 14:51 schreef L-E het volgende:
Moeten jullie ook wel eens huilen van geluk als je baby heel hard lacht?Ik heb het elke keer dat we een kiekeboesessie doen, of iets anders waarvan hij moet gieren van het lachen. Dan denk ik halverwege: Wat een geluk dat je bij ons bent
wat een geluk dat het goed is afgelopen
en wat doe je het goed
en STEL NOU DAT HET NIET GOED WAS AFGELOPEN en aaahhhhh
Zo dus.
Kyara: ik heb er steeds meer vrede mee. Ook wel ingegeven doordat ik zijn dossier inmiddels hier heb. Daar staat een verslag in van de kinderarts van zijn eerste minuten. Ik dacht dat hij gewoon wat bijgeademd werd met zo'n ballonding en dat vond ik al naar genoeg. Maar het ging gewoon serieus niet goed toen hij uit mijn buik kwam, dat had geen minuten langer moeten duren. Hij reageerde niet op het beademen met de ballon, vertoonde geen ademhalingsprikkels, zoals het er dan staat, had een apgar van 3.. 3 verdomme. Ze hebben heel wat uit de kast moeten halen om hem te doen ademen. Echt heel naar om te lezen, maar dat sterkt mij wel in het idee dat hij op het goede moment gehaald is.
quote:Op maandag 16 december 2013 16:45 schreef vencodark het volgende:
Oh en ik heb weer leuke foto's voorbij zien komen!
Kyara's en Spirit's dames.![]()
Ik wil ook een meisje.Vandaag moest ik bijna (maar ging op het laatste moment niet door) op mijn neefje van 2,5 passen. En ik was eigenlijk echt zenuwachtig want ik had dat nooit gedaan. Ik dacht echt van...hoe zorg je voor een baby en peuter tegelijk!
Als je moet plassen...kan die peuter dan wel bij de baby blijven...of stel dat je zelf een nr. 2 moet doen? En als de peuter verschoond moet worden...past hij wel op ons bureau waar we A verschonen?
Gelukkig ging het niet door.
Dat is dan inderdaad wel heel laag. Ik weet niet wat A's score was maar dat zal ook wel een 9 ofzo geweest zijn. Alles was helemaal goed.quote:Op maandag 16 december 2013 16:49 schreef Kyara het volgende:
De Apgar is een score die baby's meteen na de geboorte krijgen om de algehele conditie te bepalen. 10 is perfect en 1 is nou ja, knap beroerd (zachts gezegd).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apgar-score
J had hier ook een apgar van 3. D zat meteen al op een 9 (net als M),
Wat eng, zo'n kikker zonder hoofd.quote:Op maandag 16 december 2013 16:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Kyara jij hebt altijd toch getypt dat je dacht de 40wk niet te halen? volgens mij heeft je eigen gevoel het meestal wel goed bij dit soort dingen.
Volgens mij is sac ziek. tijdens een voeding kwam alles retour over haar en mij heen. En ik dacht oeps ik heb maar 2 broeken die ik pas en de andere zit ook in de was, Hing er toch nog 1 in de kast die ik pasen wat doet ze daarna juist ja weer
nu geen passende broek meer.
En het is dat ik weet dat het nog niet kan maar ik zie toch echt een witte bobbel in d'r kaak.
En een plaatje bij het praatje
ze begint dingen te pakken
Dat is letterlijk tegen me gezegd ja. Maar dat komt ook omdat je met een tweelingzwangerschap met 38 weken wordt ingeleid.quote:Op maandag 16 december 2013 16:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Kyara jij hebt altijd toch getypt dat je dacht de 40wk niet te halen? volgens mij heeft je eigen gevoel het meestal wel goed bij dit soort dingen.
aapies idd ik vind die zo fijn.quote:Op maandag 16 december 2013 17:07 schreef Kyara het volgende:
Leuke foto FR. Laarsjes zijn ookAapies?
Had je een afspraak? Ik moet namelijk in maart pas terug terwijl ik in oktober voor het laatst geweest ben.quote:Op maandag 16 december 2013 18:50 schreef Suikertante het volgende:
Vandaag trouwens bezoekje gebracht aan het CB, mijn rapporttekstje bleek toch wat onvolledigEven patsen hoor
ze vonden dat hij erg voor liep met z'n zelf gaan zitten, zittend spelen, zich optrekken en staan/langs dingen lopen.
Zijn gewicht had wel een (vrij enorme) dip, maar met het einde van de diarree en het beginnen met koolhydraten in de ochtend (ook omdat hij zoveel beweegt) moet dat vanzelf bijtrekken, geen reden voor zorgen. Over een maandje even naar 't inloopspreekuur om te bewijzen dat hij echt wel een ronde baby is
Snelle F!quote:Op maandag 16 december 2013 18:50 schreef Suikertante het volgende:
Vandaag trouwens bezoekje gebracht aan het CB, mijn rapporttekstje bleek toch wat onvolledigEven patsen hoor
ze vonden dat hij erg voor liep met z'n zelf gaan zitten, zittend spelen, zich optrekken en staan/langs dingen lopen.
Zijn gewicht had wel een (vrij enorme) dip, maar met het einde van de diarree en het beginnen met koolhydraten in de ochtend (ook omdat hij zoveel beweegt) moet dat vanzelf bijtrekken, geen reden voor zorgen. Over een maandje even naar 't inloopspreekuur om te bewijzen dat hij echt wel een ronde baby is
Haha, het klonk inderdaad of ik de aanbeveling deed niets mee te gevenquote:Op maandag 16 december 2013 18:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, als ik geen kv meegeef, krijgt ze geen eten. Dat vind ik ook zo harsh! Ze hebben gewoon zelf geen kv staan.
Dus, als je het een keer vergeet moet je via huis om na te brengen?quote:Op maandag 16 december 2013 18:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, als ik geen kv meegeef, krijgt ze geen eten. Dat vind ik ook zo harsh! Ze hebben gewoon zelf geen kv staan.
quote:Op maandag 16 december 2013 18:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jep.quote:Op maandag 16 december 2013 18:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Dus, als je het een keer vergeet moet je via huis om na te brengen?
Hypoallergeen. Was het advies ivm overstap bv naar kv. Over anderhalf pak gaan we overstappen naar de gewone.quote:Op maandag 16 december 2013 18:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]geef je andere voeding dan de standaard nutrilon?
En t kdv heeft ook niet de standaard staan?quote:Op maandag 16 december 2013 18:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hypoallergeen. Was het advies ivm overstap bv naar kv. Over anderhalf pak gaan we overstappen naar de gewone.
SPOILER: grafiekjes voor de liefhebberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt ook aan de bouw van je kind. Wij zitten met 8kg nog in 3 overdag. 's Nachts wel 4... Jumbo huismerk hier trouwens. Ik vind de pasvorm gelijk aan pampers, alleen de prijs is wat vriendelijkerquote:Op maandag 16 december 2013 18:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maat 4. Die is vanaf 7 kg en ze was 2,5 week geleden 7,5kg. Maat 3 zat krapjes.
Vind het zwaar belachelijk!!quote:Op maandag 16 december 2013 19:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, ze hebben niks staan. Als ik vergeet mee te geven, heeft Noor gewoon geen voeding. Ga het reglement zo eens bekijken, we hebben net het nieuwe voor volgend jaar binnen.
Ah, zin 1 zo ongeveer: flesvoeding en flessen dienen vanuit huis worden meegenomen.
Nouja als je er niet voor betaalt? Scheelt voor de borstvoedingsmensen weer dat ze niet onnodig betalen. En dan heb je niet dat verschillende merken probleem. En ze hebben vast ergens drie proefverpakkingen liggen voor nood.quote:Op maandag 16 december 2013 19:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Vind het zwaar belachelijk!!
Ah idd! Ook raarquote:Op maandag 16 december 2013 19:53 schreef Sull het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ons KDV zelf voeding heeft (en al helemaal niet wat voor voeding), ik heb wel veel fruit gezien en soepstengels en rozijntjes geloof ik, maar kv? Ze krijgt bv mee en gaat pas over een paar weken, dus komt goed!
Olf, fijn dat ze de pokken achter zich heeft gelatenEn die puzzel
, wat ziet ze er wijs uit!
Ik snap overigens niets van het RIVM/consultatie bureau. Doen ze onderzoek of kinderen ook goed beschermd zijn met 1 vaccinatie pneumokokken minder. Komt er inderdaad uit dat onderzoek dat het net zo goed kan en dat je dan het beste een 3, 5 (en 11) maanden schema kunt volgen.
Lees: In the period between the primary series and the booster dose, the 2-4-6 and 3-5 schedule are clearly better than the 2-3-4 and 2-4 schedule. When opting for a reduced dose schedule, the 3-5 schedule is the best choice offering a high level of seroprotection. Clinical effectiveness of the 3-5 schedule is confirmed by countries that have already implemented this schedule in their NIP. Bron: RIVM PIM
Wat voeren ze nu in: 2 en 4 (en 11) maanden schema!!!![]()
(Bron: RIVM)
Nou waren wij al bezig met ons eigen 3,5 en 11 maanden schema en dat blijven we nu dus maar mooi doen.
Jaquote:Op maandag 16 december 2013 19:53 schreef Olf het volgende:
Zijn jullie ook zo trots als jullie foto's reactie krijgen?![]()
![]()
En zwaartekracht is niet aan mijn baby besteed! En een jongenskersttrui ja!
Zeg je dit omdat ie op de kop staat? Ik snap het nu pas. Op m'n telefoon is ie op de kop en op de pc niet.quote:
Jaquote:Op maandag 16 december 2013 20:01 schreef Olf het volgende:
[..]
Zeg je dit omdat ie op de kop staat? Ik snap het nu pas. Op m'n telefoon is ie op de kop en op de pc niet.
Ik heb sterk het idee dat dat een organisatorische beslissing is, want je komt standaard nu niet met 5 maanden! Dat zou dus een extra controle betekenen (en dus duurder zijn?).quote:Op maandag 16 december 2013 20:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Ah idd! Ook raar
[ afbeelding ]
Schema per 27-11-2013
Maar hoe is het met jou?quote:Op maandag 16 december 2013 20:04 schreef Incantrix het volgende:
Olf!wat een snoepje
Suiker, da's een fikse dip! Maar het kan behoorlijk snel gaan bij zulke kleintjes, fijn dat er geen reden tot zorg is verder. Envoor je vlotte!
So much voor bijlezen, ik onthou het gewoon niet![]()
Hier hebben ze idd de pneu van 3 maanden eruit gehaald, al moeten ze op sommige plaatsen de website van m'n CB nog even aanpassen.quote:Op maandag 16 december 2013 20:04 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik heb sterk het idee dat dat een organisatorische beslissing is, want je komt standaard nu niet met 5 maanden! Dat zou dus een extra controle betekenen (en dus duurder zijn?).
Wij mogen met 5 maanden nu wel extra komen voor alleen een prikje gelukkig, maar dat was al voor dit nieuwe schema (maar wel naar aanleiding van het onderzoek).
quote:
Mooi Juudquote:Zij is het kind dat mij moeder maakte, hij is ons cadeautje...
quote:Op maandag 16 december 2013 20:17 schreef LadyBlack het volgende:
LB heeft vandaag met een sexy hese stem aan de telefoon gezeten op dr werk, yay![]()
Gelukkig had ik een korte dag. En heb ik daarna met E een roze moederschip gekocht(een mamafiets, maar ik haat dat woord
)
Zo een (ja, ook de roze variantquote:Op maandag 16 december 2013 20:19 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik noem die van mij altijd 'het slagschip'twee stoeltjes, fietstassen en een bakkersrek + bak voorop (en soms een fietskar erachter indien grote boodschappen). Wat voor fiets heb je?
quote:Op maandag 16 december 2013 20:11 schreef LadyBlack het volgende:
GotC, jou wou ik nog zeggen dat je echt een VET KNAP kind hebt!Ik zag m laastst voorbijkomen. Meeeennn wat een snoepje
Haha, och ja, die superhippe fiets komt wel weer als we verlept zijn de kleintjes wat groter zijn he?quote:Op maandag 16 december 2013 20:21 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zo een (ja, ook de roze variant)
Lellik ding vind ik, maar hij was goedkoop en nagekeken bij de fietsboer, en er zat een zitje + windscherm op. So that's all I ask, en verder ga ik maar gewoon veel naar Aerosmith luisteren
Piiiiiink is my favorite co-looooor....
Jah ik wou echt zo'n toffe transportfiets, of een echte mooie gazelle-omafiets, maarja....quote:Op maandag 16 december 2013 20:26 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Haha, och ja, die superhippe fiets komt wel weer als we verlept zijn de kleintjes wat groter zijn he?
Hij lijkt sprekend op zijn vader maar het knappe heeft hij van jou!quote:Op maandag 16 december 2013 20:26 schreef GotC het volgende:
Iedereen zegt steeds dat hij sprekend op z'n vader lijkt. Tot zover mijn bijdrage aan m'n knappe kind
Dat is bij onze ook zo! Maar dan vertel ik trots dat ze mijn daverende innerlijk heeft.quote:Op maandag 16 december 2013 20:26 schreef GotC het volgende:
[..]Dank je wel!
Iedereen zegt steeds dat hij sprekend op z'n vader lijkt. Tot zover mijn bijdrage aan m'n knappe kind
En het moederschip
Same here hoor, ik ben deze fiets eigenlijk zat, hij fietst superzwaar, alsof je een tank probeert aan de gang te krijgen. Maarja, die gazelle grace die ik zo übergeweldig vind komt vast wel een keer. Voor nu is het toch ook wel beter om een massief apparaat te hebben, ik kan er zo weekboodschappen, 2 kinderen en mezelf op vervoeren zonder moeite. Dus nouja.quote:Op maandag 16 december 2013 20:27 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jah ik wou echt zo'n toffe transportfiets, of een echte mooie gazelle-omafiets, maarja....kannie betalen nie, zeker niet als er dan ook nog van die toffe yepp-stoeltjes op moeten
Ik weet bij welke keten jij zitquote:Op maandag 16 december 2013 20:29 schreef Loj het volgende:
Poeh, geen voeding op het kdv.. Je betaalt al zoveel!
Hier kon ik kiezen Friso of Nutrilon, anders meenemen.
Hetzelfde geldt voor de luiers, ze hebben kruidvat, anders meenemen.
Nog ff over die vroeggeboortes, ben zo dom geweest om vandaag ik word moeder te kijken. Was een stel uit ons dorp, die in mijn ziekenhuis beviel van een prematuurtjeherkende alles (incl enkele zusters) dat was niet zo goed. Daarna werd ik weer ff een emotioneel wrak (ben ongesteld, slik geen pil meer, daar kan ik niet zo goed tegen
)
Olf, wat knap van je kleintje (onee grote!)
Fietsen
En de rest weet ik niet meer
Ik wou deze, die stond ook tweedehands bij de fietsboer, maar was 2x zo duur als mijn pink lady...quote:Op maandag 16 december 2013 20:30 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Same here hoor, ik ben deze fiets eigenlijk zat, hij fietst superzwaar, alsof je een tank probeert aan de gang te krijgen. Maarja, die gazelle grace die ik zo übergeweldig vind komt vast wel een keer. Voor nu is het toch ook wel beter om een massief apparaat te hebben, ik kan er zo weekboodschappen, 2 kinderen en mezelf op vervoeren zonder moeite. Dus nouja.
Hip! Maar hip kost ook veelquote:Op maandag 16 december 2013 20:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik wou deze, die stond ook tweedehands bij de fietsboer, maar was 2x zo duur als mijn pink lady...
Ja elke dag heen en terug naar mn werk. En ik ga verhuizen naar een truttige buitenwijk dus ben straks 20-30 minuten onderweg gok ikquote:Op maandag 16 december 2013 20:34 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Hip! Maar hip kost ook veelfiets je veel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En we hadden de eerste normale poepluier sinds alle waterige exemplaren
Ja, het is een goede dag. Behalve dat ik me ziek voel, maar dat overleef ik wel weer.
Dan is stevig wel beter. Maar wat mij dus wel tegenvalt is dat ik dus maar 5 minuten fiets van en naar het kdv, dus met kind(s) erop, en daarna nog een half uur naar mijn werk. En dat halve uur op een tank valt dan dus best tegen als je je fietskeuze hebt afgestemd op die 5 minutenquote:Op maandag 16 december 2013 20:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja elke dag heen en terug naar mn werk. En ik ga verhuizen naar een truttige buitenwijk dus ben straks 20-30 minuten onderweg gok ik
quote:Op maandag 16 december 2013 20:38 schreef Suikertante het volgende:
OKE OKE IK GEEF HET TOE
Ik heb gefietst vandaag (naar het CB en terug). Met F in het kinderzitje![]()
Het is zó leuk!
Mijn fiets fietst trouwens superfijn en ik vind 'm stoer en ben er echt dolblij mee. Via MP gekocht (van verjaardagsgeld). Moederschip vind ik wel een pakkende naamIk merk nu als ik op een gewone fiets zit, dat ik het stuur zo idioot dichtbij m'n navel vind zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En we hadden de eerste normale poepluier sinds alle waterige exemplaren
Ja, het is een goede dag. Behalve dat ik me ziek voel, maar dat overleef ik wel weer.!
En dan de hele tijd kusjes op het hoofdje geven
3!
Voorlezen is zo tofquote:Op maandag 16 december 2013 20:43 schreef Suikertante het volgende:
Ja XM het was flestijd, maar hij moest op de fietsDie toeter is tof he!
Ik ben benieuwd hoe lang hij ongejat blijft.
Olf ik wil eerst even kijken hoe hij er overmorgen in zit als ik naar de gastouder fiets, want hij zat nog wel wat wiebelig dus om echt een stuk te gaan fietsen.. Maar hij was ook nog niet helemaaaal de oude natuurlijk. Ik wilde per se vandaag omdat mijn vriend erbij was en dan kon ik even kijken of het allemaal goed ging als ik het alleen deed
Kusjes op het hoofdje: check!
En mijn vriend zit nu boven een boek voor te lezen. Dat is nog niet echt opgenomen in het ritueel. Maar ik vind het helemaal te gek en zit stiekem mee te luisteren
y enquote:Op maandag 16 december 2013 12:42 schreef GotC het volgende:
Voordeel van een zieke man: Hij kan op T. passen terwijl ik ga hardlopen
Wat doen jullie trouwens met kerst en O&N? Naar vrienden, familie, of thuis met het gezin?
Daar is ook een dvd vanquote:Op maandag 16 december 2013 21:17 schreef Spirit82 het volgende:
Tips graag!! Ik heb voor Sinterklaas Het kind van de Gruffalo (ofzo) gekocht, die is ook briljant
De snijtanden, heten diequote:Op maandag 16 december 2013 21:22 schreef Spirit82 het volgende:
Wat een tof kado!
Wat betreft tanden DACHT ik dat ze eerst haar hoektanden kreeg, maar nu de voortanden door zijn zie je dat het die twee tanden tussen hoek- en voortanden waren
Wij wilden juist dat hij overal zou slapen, maar op vakantie legden we hem neer en dan pakte hij zelf de speen en deed zijn ogen dichtquote:Op maandag 16 december 2013 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
In mijn nieuwe huis ga ik ook verduisterende rolgordijntjes ophangen op E's kamer. Ik geloof echt dat ze overdag slecht niet in haar bedje slaapt omdat het daar heel licht is.
Ja, ik merk bij E dat ze in de auto gewoon zelf gaat slapen als ik mijn jas over de maxicosi hangquote:Op maandag 16 december 2013 21:39 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Wij wilden juist dat hij overal zou slapen, maar op vakantie legden we hem neer en dan pakte hij zelf de speen en deed zijn ogen dichttoen hebben we thuis toch maar een dekentje over de zijkant van het bedje gehangen!
Otje, Floddertje, J&J, Pluk van de Petteflet (en Pluk redt de dieren) van Annie MG, Rupsje Nooitgenoeg van Eric Carle, Mejuffrouw Muis, De ongelooflijk bijzondere boekeneter, Koekjes van Ted van Lieshout (alleen via MP, was een kinderboekenweekgeschenk), De gele ballon van Charlotte Dematons, als ze eenmaal iets van Sinterklaas snappen is Sinterklaas van Dematons ook een must. En Kikker, alle Kikker-boekjes zijn hier verslonden. En onze laatste nieuwe aanwinst:quote:Op maandag 16 december 2013 21:17 schreef Spirit82 het volgende:
Tips graag!! Ik heb voor Sinterklaas Het kind van de Gruffalo (ofzo) gekocht, die is ook briljant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat dus. Ik heb een belachelijk grote collectie. Maar niemand luistert als ik er uit voorlees.quote:Op maandag 16 december 2013 21:57 schreef Olf het volgende:
En alles van Toon Tellegen! Al vind ik dat vooral zelf leuk om te lezen.
WEL HIER EN GUNTER!quote:Op maandag 16 december 2013 21:58 schreef Olf het volgende:
En van de mol die wil weten wie er op z'n kop gepoept heeft!
Oh wat balen zeg als je nog door wilde blijven voeden.quote:Op maandag 16 december 2013 21:58 schreef Gulara het volgende:
Niet meer goedgekomen helaas.Ik ben nog aan het kolven. Hij krijgt nu 50/50.
Ik wil eigenlijk blijven kolven tot een jaar. Maar de opbrengst is minimaal. Na een nacht komt er nog zo'n 110-130 uit. Overdag 40-80.
En kolven met een grote baby is eigenlijk geen doen. Ben echt al veel melk verloren door een wandelend kind dat net buiten handbereik iets gevaarlijks doet.
Weet ik.. en ik moet ook niet vergelijken met die andere snelle dames hier... (alleen soms kan ik het niet laten, en uiteraard meestal in de momenten dat ik zelf ietsjes minder lekker in m'n vel zit)quote:Op maandag 16 december 2013 22:04 schreef L-E het volgende:
Shandaly, ze is net 7 maanden. Alle tijd nog! Komt heus goed
Dat laatste heb ik wel geaccepteerd. Je kan ook niet heel veel anders doen.quote:Op maandag 16 december 2013 22:02 schreef Olf het volgende:
[..]
Oh wat balen zeg als je nog door wilde blijven voeden.hopelijk houd je het nog vol of kan je accepteren dat hij heeft gedronken zolang hij wilde!
Ben even alles aan het scannen. Bij ons op het kdv geven ze Friso en Nutrilon. Riley krijgt thuis ook Kruidvat. Zij heeft er geen last van. Maar bij ons op het kdv bestaat de mogelijkheid om je eigen voeding mee te geven. (Heb ik gedaan toen Riley nog ha kreeg)quote:Op maandag 16 december 2013 17:15 schreef Juud-- het volgende:
In mijn omgeving heb ik nauwelijks tevroeggeborenkindjes gezien,maar hier zijn er best een aantal. En ik vind het geweldig om te horen hoe goed die kindjes het doen![]()
De foto's van kleine Isa met d'r kontje in de lucht, aaawww![]()
En Lot met dr rijstebloem(ik had ook geen idee hoor
)
@moeders met een kindje op het KDV, een vraag. Afgelopen vrijdag ben ik op intakegesprek geweest omdat E. vanaf januari naar de crèche gaat. De leidster die de intake deed vroeg me ook of E. bv of kv krijgt..kv dus. En toen zei ze dat alle kindjes daar Nutrilon drinken, of dat een probleem was. Nee dat moeten ze zelf weten, maar E. drinkt Kruidvathuismerk. Oh, "dan moest ze even overleggen met de andere leidsters of ze dan Kruidvatmerk zouden inkopen voor E.". Eeeuhhh..?? Is het nou raar dat ik daar evenvan was? Heb wel eens gelezen dat het mengen van merken voeding onrust kan geven in de darmpjes, dus dat wil ik niet. Maar ik zal toch niet de eerste moeder ter wereld zijn die haar kind géén Nutrilon geeft en datzelfde kind wel naar het KDV brengt?
Jammerquote:Op maandag 16 december 2013 21:58 schreef Gulara het volgende:
Niet meer goedgekomen helaas.Ik ben nog aan het kolven. Hij krijgt nu 50/50.
Ik wil eigenlijk blijven kolven tot een jaar. Maar de opbrengst is minimaal. Na een nacht komt er nog zo'n 110-130 uit. Overdag 40-80.
En kolven met een grote baby is eigenlijk geen doen. Ben echt al veel melk verloren door een wandelend kind dat net buiten handbereik iets gevaarlijks doet.
Mag je over patsen. Wat goed. En gewicht is niet zo vreemd na het ziek zijnquote:Op maandag 16 december 2013 18:50 schreef Suikertante het volgende:
Mooi dat F het zo goed doet en voorloopt Suiker!!quote:Op maandag 16 december 2013 18:50 schreef Suikertante het volgende:
Als het nekje normaal voelt hoef je niks te doen. Handjes en voetjes zeggen niks hoe warm of koud je baby het heeftquote:Op maandag 16 december 2013 22:30 schreef MwGiraf het volgende:
Misschien een domme vraag ; maar als ons kleintje in zijn wiegje ligt heeft hij het warm zat onder de dekens maar zijn handjes zijn heel koud! In zijn nek voel ik dat ie warm genoeg is, maar koude handjes vind ik een beetje eng.. Temperatuur in de slaapkamer is 17 graden, dat is volgens mij wel prima.
Het gaat verder prima met hemhoe doen jullie dat?
Temperatuur van handjes en voetjes zegt niets... nekje is veel belangrijker.quote:Op maandag 16 december 2013 22:30 schreef MwGiraf het volgende:
Misschien een domme vraag ; maar als ons kleintje in zijn wiegje ligt heeft hij het warm zat onder de dekens maar zijn handjes zijn heel koud! In zijn nek voel ik dat ie warm genoeg is, maar koude handjes vind ik een beetje eng.. Temperatuur in de slaapkamer is 17 graden, dat is volgens mij wel prima.
Het gaat verder prima met hemhoe doen jullie dat?
quote:Op maandag 16 december 2013 22:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Shandaly, mijn kind doet ook nog niks van dat alles hoor. Komt vast goed!
Nou, ik had niet moeten zeggen dat ze dagelijks boven de 800cc kv zat. Vandaag krap 700. Ze leest vast mee. Dat wordt leuk morgen op het kdv. Daar drinkt ze altijd al slechter. Hmpfz.
Ze drinkt 2quote:Op maandag 16 december 2013 22:59 schreef Omentielvo het volgende:
Drinkt ze nummer 2 of 1. Van 2 gaan ze uit van 4 flessen van 180. Dus 800cc en dan is 700cc toch heel netjes. En na een paar dagen netjes de 5 flessen en dan een keer iets minder is ook niet zorgelijk. (Dus als ze 1 drinkt)
Ik heb helemaal niet bijgelezen om diverse redenen maar ik heb toevallig vorige week een blauw moederschip gekocht. En ik ben er zooooo blij mee! Eindelijk geen gewurm meer om tussen het stuur te komen enzo:quote:Op maandag 16 december 2013 20:21 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zo een (ja, ook de roze variant)
Lellik ding vind ik, maar hij was goedkoop en nagekeken bij de fietsboer, en er zat een zitje + windscherm op. So that's all I ask, en verder ga ik maar gewoon veel naar Aerosmith luisteren
Piiiiiink is my favorite co-looooor....
quote:Op maandag 16 december 2013 19:05 schreef Suikertante het volgende:
Venco dit was de 8 maanden afspraak en met 11 maanden hebben we de volgende afspraak met weer vaccinaties enzo. Ik hoorde wel dat de overheid wil dat deze afspraak geskipt wordt. Eigenlijk gaat het voornamelijk om advies over voeding, het was dus niet heeeeel onmisbaar. Behalve dat ik niet wist dat brood (of pap) juist 's morgens zo belangrijk wordt.
Olf, hij weegt nu 7520 gram en is 71 centimeter.SPOILER: grafiekjes voor de liefhebberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.grafiekjesfanaat hier!
En ziet er goed uit
Gewicht is logisch na zijn ziek zijn. Deed eva ook. Die dipte altijd minimaal een hele lijn naar beneden. Dat trekt hij wel weer re het joh. Goed dat je over een maand nog een keertje gaat.
Gisteren wilde jullie haar minder drinken geven omdat ze dikker leek. Heeft dat weeguurtje echt meerwaarde?quote:Op maandag 16 december 2013 23:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ze drinkt 2. Voor een dagje vind ik het ook niet erg, maar meestal is ineens minder drinken de aankondiging van een fase met nog minder drinken. Naja het zal. Vanmiddag moest ze de fles niet meer, maar het fruithapje ging er nog wel in. Tuthola. Vanaf morgen weer even alles vers qua groenten. En woensdag even naar het weeghalfuurtje.
Is dit een of andere fancy app waar je het in bij houdt? Ik heb een notitieblok waar ik het in schrijf, maar sinds daar een kop koffie over heen is gegaan ziet ie er nogal aftands uit..quote:Op maandag 16 december 2013 23:00 schreef GotC het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo gaat het bij ons. Maar zolang hij blij is en goede plasluiers heeft, it's all good.
Yup! Feed baby - tracker and monitor. Enorm handige appquote:Op dinsdag 17 december 2013 10:10 schreef Juud-- het volgende:
[..]
Is dit een of andere fancy app waar je het in bij houdt? Ik heb een notitieblok waar ik het in schrijf, maar sinds daar een kop koffie over heen is gegaan ziet ie er nogal aftands uit..
Er is weinig Daily aan de Daily Olf idd.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:38 schreef Suikertante het volgende:
Olf, ik vind dat je verzaakt met de daily's!
Wij slaan wat afspraken over, maar zo uit mijn hoofd is er rond 8 a 9 maanden toch een afspraak? Staat dat niet in je groeiboekje?quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:48 schreef vencodark het volgende:
Ga mij toch afvragen of dat wel klopt...Suiker had met F haar 8 maanden afspraak, terwijl ik pas in maart een nieuwe afspraak heb...dan is A al 11 maanden.
In oktober had ik de 6 maanden afspraak.
Ja maar in het groeiboekje staat ook een andere afspraak die ook overgeslagen werd. Tenminste, die staat er als optie zeg maar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:49 schreef L-E het volgende:
[..]
Wij slaan wat afspraken over, maar zo uit mijn hoofd is er rond 8 a 9 maanden toch een afspraak? Staat dat niet in je groeiboekje?
Eh nee ik wilde niet direct minder melk geven hoor, alleen als ze idd enorm omhoog zou zijn geschoten in gewicht. Daarvoor wilde ik ff naar het wegen. Dat en om te zien hoe ze het op kv doet. Dus voor mij heeft dat wel meerwaardequote:Op dinsdag 17 december 2013 08:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Gisteren wilde jullie haar minder drinken geven omdat ze dikker leek. Heeft dat weeguurtje echt meerwaarde?
Wild eik ook vragen, maar is hier niet echt van nut, ze drinkt toch alle flessen leegquote:Op dinsdag 17 december 2013 10:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Yup! Feed baby - tracker and monitor. Enorm handige app
https://play.google.com/s(...)client.android&hl=nl
Dan had ik dat van gisteren verkeerd begrepen, excuus.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Eh nee ik wilde niet direct minder melk geven hoor, alleen als ze idd enorm omhoog zou zijn geschoten in gewicht. Daarvoor wilde ik ff naar het wegen. Dat en om te zien hoe ze het op kv doet. Dus voor mij heeft dat wel meerwaarde.
Een sok in haar luier?quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:00 schreef Spirit82 het volgende:
Egopost over mijn kind. Ze heeft net een kiwi en halve banaan naar binnen gewerkt en toen keek ze me mijn appelpartje uit de mond, dus die gegeven, met schil....en die is nu weg... WEG zeg ik je! En nu is ze in de rand van de tafel aan het bijten
Oh en ik was vanochtend een sok kwijt, verschoon ik haar luier... Het een sokHet was helaas een poepbroek
En nu gaan we shoppen
Ja, of hoe heet het...dan stevige, bruine plakjesbrood wat je bij je erwtensoep eet. Hoe heet dat?quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:06 schreef L-E het volgende:
Jouw baby krijgt knackebrot weg Venco, serieus? Dat is toch keihard?
Nu blijft die van mij er nog aardig opquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:20 schreef vencodark het volgende:
Eigenlijk heeft zo'n kleed amper zin hè, ze gaan er toch zo weer vanaf.
Ik heb ook al bedacht om er gelijk een dweiltje aan vast te maken. Is de vloer gelijk gedweild. Ben alleen bang dat hij afgeleid wordt en de verkeerde richting op gaat.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:26 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja inderdaad. Het laminaat is veel te glad en dan kan ze zich niet afzetten. Ik ben haar steeds terug aan het zetten op het kleed, beetje tevergeefse moeite, dat wel
Jij hebt zeker nog maar een heel klein spruitje?quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:30 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Nu blijft die van mij er nog aardig op
Maar het lijkt zo vrolijkquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:20 schreef vencodark het volgende:
Eigenlijk heeft zo'n kleed amper zin hè, ze gaan er toch zo weer vanaf.
quote:Op maandag 16 december 2013 14:01 schreef Kyara het volgende:
Even onder een spoiler zodat Pi niet onnodig geconfronteerd wordt....Ach schattig glimlachen voor de foto terwijl ze denkt "tief op griezel*"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quote aub, ik haal hem straks weer weg
Arme D.
*sorry moeder van het ongetwijfeld schattige jongetje![]()
![]()
+1quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:38 schreef Suikertante het volgende:
Olf, ik vind dat je verzaakt met de daily's!
Ik vind de afzwakking niet zo heel erg lijkenquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:20 schreef Loj het volgende:
Mooie foto's!
Speelkleed, ja het lijkt zo nuttig
Ik heb trouwens een grafiekje bij m'n praatje (moest er nou niemand juichen voor m'n bijna 9 kilo baby)
http://www.mijnalbum.nl/i(...)9221784&key=6REVHO38
Pi is leuker. En zijn moeder trouwens ook.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:22 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ach schattig glimlachen voor de foto terwijl ze denkt "tief op griezel*"
Arme D.
*sorry moeder van het ongetwijfeld schattige jongetje![]()
![]()
Jep, same here. Herhalen, herhalen, herhalen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:24 schreef Omentielvo het volgende:
Danic wat een mooie kleur die fiets
En een vraag voor de moeders met wat oudere baby’s. Gisteren kroop ze telkens richting het stopcontact (wel kinderbeveiligd uiteraard). Afleiden lukte niet, want mevrouw had haar zinnen gezet op dat stopcontact. Hoe doen jullie dit? Ik heb haar nu telkens nee gezegd en weggehaald (maar na 10.000 keer ging ze nog lekker door) Begint het opvoeden echt al bij deze leeftijd (10,5 maanden)?
Wanneer A voor de 30 keer zich naar het kabeltje begeeft en het tóch weer onder het kussen vandaan weet te vissen, zeg ik steeds "nee", pak het af en zet hem de andere kant op. Soms geef ik dan ook gelijk een ander speeltje.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:51 schreef L-E het volgende:
Herhalen heeft niet zo heel veel zin (als in, dat het ze niet beweegt tot ander gedrag, daar zijn ze te jong voor) ik zou inzetten op afleiden, andere interessante dingen aanbieden.
Dat is wat ik bedoel met herhalen...quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wanneer A voor de 30 keer zich naar het kabeltje begeeft en het tóch weer onder het kussen vandaan weet te vissen, zeg ik steeds "nee", pak het af en zet hem de andere kant op. Soms geef ik dan ook gelijk een ander speeltje.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:27 schreef Kyara het volgende:
[..]
Pi is leuker. En zijn moeder trouwens ook.
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:32 schreef Spirit82 het volgende:
Irritatiefactortje: achteruit schuiven terwijl je vooruit probeert te gaan!p
En de foto's van ESpark, je hebt het er steeds over dat ze slecht eet en drinkt enzo, dus ik had een plaatje in m'n hoofd van zo'n mini baby, maar ze is echt al groot en stoer joh!
Ik denk dat hij weet dat er een reactie van jou komt en daarom jouw kant op kijkt. Ik geloof niet dat een baby van nog geen 1 al enig besef heeft van begrippen als ja en nee. Maar ik ben vaak de enige die daar zo in staat, dus wellicht is het beter hier geen discussie van te maken.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:26 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel met herhalen...
J. snapt trouwens heel goed wat NEE betekent, en dat ie bepaalde dingen niet mag (kijkt ie naar mij om als ie bij de kattenbak zit). Maar z'n nieuwsgierigheid is sterker!
Dat lijkt mij inderdaad heel vervelend. Het komt vanzelf wel, uiteindelijk lopen ze allemaal.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:38 schreef -Bushok het volgende:
Hm, ik word een beetje gek van de constante druk van bepaalde mensen (waaronder mijn moeder) dat R. nog niet omrolt..hij is nu 5 maanden en 2 dagen. Hij draait wel op zijn zij maar dan vind hij het wel weer best. Ik word er een beetje verdrietig van dat mijn zoon en ik worden afgekeurd omdat hij rustig aan doet..Vooral dat mijn eigen moeder het ook zegt..altijd als ik met R. bij haar ben dan zegt ze "Ja het is niet zo'n wonder als je oudste zus, die stond met 5 maanden al" ik zou steun moeten verwachten van haar maar dat doet ze totaal niet. Laatst ging ik bij een kennis langs, zegt ze: "Ligt hij nou nog steeds in de kinderwagen? D. kon toen al zitten blablabla"
Ben er wel een beetje zat van, geef m'n lieve vent zo de fles en dan maar meedoen met 't middagdutje..
quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:38 schreef -Bushok het volgende:
Hm, ik word een beetje gek van de constante druk van bepaalde mensen (waaronder mijn moeder) dat R. nog niet omrolt..hij is nu 5 maanden en 2 dagen. Hij draait wel op zijn zij maar dan vind hij het wel weer best. Ik word er een beetje verdrietig van dat mijn zoon en ik worden afgekeurd omdat hij rustig aan doet..Vooral dat mijn eigen moeder het ook zegt..altijd als ik met R. bij haar ben dan zegt ze "Ja het is niet zo'n wonder als je oudste zus, die stond met 5 maanden al" ik zou steun moeten verwachten van haar maar dat doet ze totaal niet. Laatst ging ik bij een kennis langs, zegt ze: "Ligt hij nou nog steeds in de kinderwagen? D. kon toen al zitten blablabla"
Ben er wel een beetje zat van, geef m'n lieve vent zo de fles en dan maar meedoen met 't middagdutje..
Druk met presteren begint nu al hè. Moet je nagaan als je zoontje straks naar school gaat. "Ohjee! Hij haalt niet voor elk vak een 10+".quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:56 schreef -Bushok het volgende:
Dankjulliewel, het vergelijken is idd irritant. Ik heb al meerdere keren aangegeven bij mijn moeder dat wat ze zegt pijn doet en niet terecht is. Nou zei ze het laatst opnieuw op mijn vriend zijn verjaardag waar iedereen bij zat.. Ik kan het gewoon niet bevatten dat ze dat echt zei. Daarom ben ik er ook zo mee bezig.. Ik ben zo trots op m'n mannetje, kan zijn eigen fles al vasthouden en is druk bezig met zijn speelgoed..en dat hij gelukkig isMaar het lijkt soms dat de mensen om me heen presteren belangrijker vinden dan gezond en gelukkig zijn.
Ik ga ook maar niet bij de pakken neerzitten, lekker een stuk wandelen met R. zometeen. Bedankt voor jullie begrip
quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh en dat omrollen is ook niet zaligmakend. Ik ben de hele tijd bezig om mevrouw weer térug te draaien, omdat ze nog steeds niet snapt hoe ze van buik weer naar rug kan komen.
Net als kruipen, tuurlijk is het tof als je kind dat kan, maar je hebt er ook weer een extra taak bij. Wat dat betreft vind ik het nog wel prima dat ze nog steeds daar blijft waar ik haar neer leg
.
Die cito toets voor kleuters hebben ze trouwens weer afgeschaft.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:17 schreef L-E het volgende:
Onze maatschappij is wel doordrenkt van dat prestatiegerichte. Cito-toetsen bij kleuters en in een rapport noteren of hij slecht, gemiddeld, of goed kan knippen en plakken. Kom op mensen.
Jips, ik ook... Al zijn ze voor de leerkrachten wel erg fijn als bevestiging (en anders doen we er niet zoveel meequote:Op dinsdag 17 december 2013 15:19 schreef pessie het volgende:
[..]
Die cito toets voor kleuters hebben ze trouwens weer afgeschaft.
Maar goed, eigenlijk ben ik principieel tegen de citotoetsen.
Ja klopt van die scholen... Heb vorig jaar echt heel veel moeite moeten doen om een meisje op een bepaalde school te krijgen... Ze had de eindcito gewoon verpest..quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:34 schreef Suikertante het volgende:
Ik had juist niets tegen de citotoets maar wel tegen de mate waarin er naar gehandeld wordt. Hier in Utrecht was het zo (misschien nu nog?) dat je met een punt te weinig gewoon écht niet wordt aangenomen op sommige scholen. :-N
Wat knap van Ow!
Vergelijken, tja. Ik doe het ook graag! En straks is jouwes weer ergens sneller in en dan ben jij de trotse. Maar als het maar blijft gebeuren vind ik het stoer als je er iets van zegt.
OK OK OK.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:01 schreef Suikertante het volgende:
Olf. Dat was een post zonder vraag.
Dit kán echt niet meer hoor
En me dan strak negeren he. Suiker. Poeh. De afwijzing.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:01 schreef Suikertante het volgende:
Olf. Dat was een post zonder vraag.
Dit kán echt niet meer hoor
Ja een daily Olf..quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:03 schreef Olf het volgende:
[..]
OK OK OK.
Hebben jullie ook van die dingen waarvan je je echt al voor je ziet dat je die later doet met je kind? Als in, bepaalde boeken voorlezen/films kijken/dingen bezoeken?
Zo ja, wat en waarom?
Dattum!quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:38 schreef Juud-- het volgende:
Hurray Loj! Knappe Ow!
Welkom Skip(wat een toffe naam heeft je dochter!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |