abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134317636

SLOWCHAT TOPIC

Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van (alle?) crypto-coins vind je hier.
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waarom is de koers op Mt.Gox zo hoog en elders zo laag?
Mt.Gox heeft te maken met (lage?) limieten van de bank waardoor ze uitbetalingen (withdrawals) pas na enkele weken kunnen doen. Daarom ligt de prijs daar dus hoger.
Er zijn diverse exchanges met elk hun nadelen en voordelen.

Kent iemand bter.com en cryptsy.com? Waarom komen mijn coins niet aan?
De genoemde websites zijn niet geheel stabiel waardoor coins soms laat worden bijgeschreven. Ook kan het wegens deze problemen voorkomen dat je een tijdje geen bitcoins naar je eigen wallet kan oversturen.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl. Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Wat zijn die groene en rode rechthoekjes met zwarte stokjes eraan die je op sommige beurssites ziet?
Die rechthoekjes (candles) geven de prijzen van de trades weer die plaats vonden in een bepaald tijdsframe. De ene kant van het gekleurde rechthoekje is de openingspijs, de andere kant de laatste prijs in dat tijdsvak. Als de prijs stijgt is de candle groen, anders rood. De streepjes geven weer voor welke prijzen er nog meer gehandeld is in die tijdsperiode.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
btc-e.com: handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal ¤ 2000,- storten als je geld wil storten.
mtgox.com: handelen in Bitcoin; kan weken/maanden duren voor je je geld op je rekening hebt staan
bitstamp.net: handelen in Bitcoin

Hoe koop ik snel Litecoins (of andere coins)?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e.com), en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
http://bitcoinwisdom.com/markets/mtgox/btcusd
http://bitcoinity.org/markets/mtgox/USD
http://bitcoin.clarkmoody.com
Soms kun je switchen naar een andere exchange/coin om daar de koers op te volgen.

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd. Als dat minder dan 7 keer is dan is je transactie nog onderweg (sommige exchanges eisen minimaal 7 bevestigingen, andere weer 3, en zo kan dat overal verschillen), anders kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van de exchange waar je je coins heen hebt gestuurd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten. Probeer daarom zoveel mogelijk coins in eigen beheer te houden (maar wees er uiteraard wel zuinig op; weg = weg!).

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

pi_134317746
Cryptsy hele nacht al problemen. Hele trading is gestopt...soms doet die het weer, en dan weer een half uur niet...

Veel mensen hebben ook last van negatieve balans, verdwijnende coins etc.

Rip cryptsy?
pi_134317769
Alles doet het weer...voorlopig.
pi_134317779
Nou, Gordon Gekko's, de week is weer begonnen, ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Het ziet er nog niet bijzonder spannend uit, maar wel al boven de 900 USD weer ^O^ Hoe laat wordt China wakker?

Hoe maken jullie winst met het handelen in BTC? Ik heb nu iets meer dan een hele en wil eigenlijk met fiat <> BTC wat gaan aanrommelen. Beetje verkopen als ie hoog staat, en weer inkopen via bijv. lage sell order of handmatig rond de ~850 USD. Is dat een goede tactiek?

Waarschijnlijk zijn jullie al bekend met Goomboo's journal, en zijn advies om te traden op EMA's (Exponential Moving Averages) van 10 en 21. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vraag me echter af of beide voorgenoemde tactieken heel lucratief zijn met een redelijk laag aantal BTC zoals ik nu heb (~1). Stel ik trade op de EMA's van LTC/BTC, dan zou ik in de laatste 12 uur zo'n 0.036 BTC winst gemaakt hebben. Is dat goed te noemen of valt het wel mee?

Dat investeren van grote aantallen geld in vage altcoins vind ik nog maar een beetje eng. Dan mine ik ze liever ernaast :)

Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie het aanpakken en hoor graag wat tips! To the moon! (such value :'))
  maandag 16 december 2013 @ 04:59:17 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_134317787
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 04:53 schreef kthxbye het volgende:
Nou, Gordon Gekko's, de week is weer begonnen, ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Het ziet er nog niet bijzonder spannend uit, maar wel al boven de 900 USD weer ^O^ Hoe laat wordt China wakker?

Hoe maken jullie winst met het handelen in BTC? Ik heb nu iets meer dan een hele en wil eigenlijk met fiat <> BTC wat gaan aanrommelen. Beetje verkopen als ie hoog staat, en weer inkopen via bijv. lage sell order of handmatig rond de ~850 USD. Is dat een goede tactiek?

Waarschijnlijk zijn jullie al bekend met Goomboo's journal, en zijn advies om te traden op EMA's (Exponential Moving Averages) van 10 en 21. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vraag me echter af of beide voorgenoemde tactieken heel lucratief zijn met een redelijk laag aantal BTC zoals ik nu heb (~1). Stel ik trade op de EMA's van LTC/BTC, dan zou ik in de laatste 12 uur zo'n 0.036 BTC winst gemaakt hebben. Is dat goed te noemen of valt het wel mee?

Dat investeren van grote aantallen geld in vage altcoins vind ik nog maar een beetje eng. Dan mine ik ze liever ernaast :)

Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie het aanpakken en hoor graag wat tips! To the moon! (such value :'))
China is wakker. Slaperig, maar wakker. (+7 uur voor Nederland)

Kom gezellig traden op btcchina, lekker veel volume!

[ Bericht 1% gewijzigd door Tyr80 op 16-12-2013 05:13:49 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_134317788
Oh, en wat betreft Litecoins en MtGox, goed nieuws!

http://www.reddit.com/r/l(...)_about_implementing/
  maandag 16 december 2013 @ 05:01:14 #7
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134317789
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 04:53 schreef kthxbye het volgende:

Ik ben geen trader, maar ik zou zeggen simuleer het eens een paar dagen.

Onthoudt alleen wel dat Bitcoin een apart iets is, de koers doet soms rare dingen.

Ben wel benieuwd naar je resultaten :Y
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134317793
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 05:01 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik ben geen trader, maar ik zou zeggen simuleer het eens een paar dagen.

Onthoudt alleen wel dat Bitcoin een apart iets is, de koers doet soms rare dingen.

Ben wel benieuwd naar je resultaten :Y
Thanks! Ik denk dat ik dat eerst eens ga doen ja. Dat aparte en hele volatiele van die koers is juist wel leuk (en daardoor blijft het misschien ook vooral gokken), maar toch... het eenvoudige "buy low (als ie weer eens onder de $850 duikt), sell high (als ie daarna toch weer >$1000 gaat)" lijkt redelijk 'veilig'. Ik vraag me echter af in welke timeframe dat zou kunnen. Als het dan gaat om ééns per (halve) week, dan is het niet bijster interessant...
  maandag 16 december 2013 @ 05:11:57 #9
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134317797
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 05:05 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Thanks! Ik denk dat ik dat eerst eens ga doen ja. Dat aparte en hele volatiele van die koers is juist wel leuk (en daardoor blijft het misschien ook vooral gokken), maar toch... het eenvoudige "buy low (als ie weer eens onder de $850 duikt), sell high (als ie daarna toch weer >$1000 gaat)" lijkt redelijk 'veilig'. Ik vraag me echter af in welke timeframe dat zou kunnen. Als het dan gaat om ééns per (halve) week, dan is het niet bijster interessant...
Als het standaard om de zoveel tijd op en neer ging tussen 850 en 1000 ging ik ook traden ;)
#teammaxbet
pi_134317799
Daar heb je gelijk in. En het overzetten tussen de verschillende exchanges, kan dat niet lucratief zijn in een middagje? Ik zie nu bijvoorbeeld Bitstamp voor $855, Kraken op $870 terwijl MtGox op $903 staat. Dat is toch in een paar muisklikken ~$40 verdiend, of zie ik dat verkeerd? Is dat mogelijk, of gaat het probleem met lange transfer- en verificatietijden je dan parten spelen?

-ninja edit- of is dat niet mogelijk? even hardop nadenken: 1 BTC verkopen op MtGox voor 903, dan staat het daar in dollars op. Dan moeten die dollars naar Bitstamp toe, en daar ligt het probleem natuurlijk. Want als je daar je geld naartoe wilt krijgen moet je het eerst omzetten naar BTC op MtGox (en die is daar natuurlijk duurder). Of is er een andere mogelijkheid om dit te doen?
  maandag 16 december 2013 @ 05:24:54 #11
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134317803
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 05:14 schreef kthxbye het volgende:
Daar heb je gelijk in. En het overzetten tussen de verschillende exchanges, kan dat niet lucratief zijn in een middagje? Ik zie nu bijvoorbeeld Bitstamp voor $855, Kraken op $870 terwijl MtGox op $903 staat. Dat is toch in een paar muisklikken ~$40 verdiend, of zie ik dat verkeerd? Is dat mogelijk, of gaat het probleem met lange transfer- en verificatietijden je dan parten spelen?

-ninja edit- of is dat niet mogelijk? even hardop nadenken: 1 BTC verkopen op MtGox voor 903, dan staat het daar in dollars op. Dan moeten die dollars naar Bitstamp toe, en daar ligt het probleem natuurlijk. Want als je daar je geld naartoe wilt krijgen moet je het eerst omzetten naar BTC op MtGox (en die is daar natuurlijk duurder). Of is er een andere mogelijkheid om dit te doen?
Probleem 1 bij de route die je hier beschrijft is dat Gox er godsonmogelijk lang over doet om je geld uit te betalen, lees: maanden. Probleem 2 is internationale overboekingen. Behalve dat ze duur zijn duurt het ook nog eens lang. 2 dagen ben je meestal wel kwijt. In die tijd kan de koers alle kanten op. Dus het kan goed zijn dat la jij je geld eindelijk weer terug hebt dat er niks anders op zit dan met verlies terug kopen.

In theorie zou het moeten werken, in de praktijk is het zo dat als het zo makkelijk zou gaan die mogelijkheid al lang dicht getrade was.
#teammaxbet
pi_134317806
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 05:24 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Probleem 1 bij de route die je hier beschrijft is dat Gox er godsonmogelijk lang over doet om je geld uit te betalen, lees: maanden. Probleem 2 is internationale overboekingen. Behalve dat ze duur zijn duurt het ook nog eens lang. 2 dagen ben je meestal wel kwijt. In die tijd kan de koers alle kanten op. Dus het kan goed zijn dat la jij je geld eindelijk weer terug hebt dat er niks anders op zit dan met verlies terug kopen.

In theorie zou het moeten werken, in de praktijk is het zo dat als het zo makkelijk zou gaan die mogelijkheid al lang dicht getrade was.
Ja, zoiets dacht ik al (zie mijn post hiervoor). Slecht zeg, van Gox (maanden?!). Stel, ik wil eens BTC cashen, welke exchange is daar het beste voor? Kraken? Bitstamp? Beide sites vind ik zeer professioneel ogen, maar ik weet niet hoe de ervaringen er verder mee zijn. Of verkopen via Localbitcoins?
pi_134317825
GDC weer terug op cryptsy *O*
pi_134317837
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 05:45 schreef ABombali het volgende:
GDC weer terug op cryptsy *O*
Gelukkig, dan heb ik mijn enorme aantal van 320 GDC weer terug :') de koers is lekker omlaag aan het denderen tho
pi_134317850
Ik had er 100k, nu ook aan het verkopen, om misschien later terug te kopen.

Velen gaan nu verkopen omdat ze gewoon aan het wachten waren op gdc...dus koers zal vast halveren en dan lekker goedkoop inslaan
  maandag 16 december 2013 @ 06:26:32 #16
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134317871
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 05:27 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Ja, zoiets dacht ik al (zie mijn post hiervoor). Slecht zeg, van Gox (maanden?!). Stel, ik wil eens BTC cashen, welke exchange is daar het beste voor? Kraken? Bitstamp? Beide sites vind ik zeer professioneel ogen, maar ik weet niet hoe de ervaringen er verder mee zijn. Of verkopen via Localbitcoins?
Bitstamp schijnt snel te zijn 2 of 3 dagen meestal, je moet daar wel een geverifieerd account hebben. Kraken weet ik zo niet.

Bitonic is ook een optie,wel wat mindere prijzen maar geen accounts, en vanaf Nederlandse bankrekeningen. Dus afhankelijk van je eigen bank en het tijdstip dezelfde of de volgende dag.
#teammaxbet
pi_134317981
GDC verkocht met 0,05btc verlies :/

Hier wel blij mee
1
2
3
16/12/13 06:13:05    DOGE/BTC    [b]0.19866616[/b] (BTC)    354761. (DOGE)    0.00000056    0.00000056    0.19866616 (BTC)    354761. (DOGE)

16/12/13 05:54:01        DOGE/BTC    354761. (DOGE)    0.14899962 (BTC)    0.00000042    0.00000042    354761. (DOGE)    [b]0.14899962[/b] (BTC)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 16 december 2013 @ 07:20:02 #18
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134317984
Zo, biertje op, ik ben naar bed. Tot vanmiddag ofzo :z
#teammaxbet
pi_134318048
Dogecoin feestje is ook over zie ik :') Heb nog een halve DogeCoin :')
pi_134318082
BTC wat doe je :')
pi_134318090
Niet stijgen iig :P
pi_134318095
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 07:38 schreef Wijnbo het volgende:
Dogecoin feestje is ook over zie ik :') Heb nog een halve DogeCoin :')
Ik heb er weer aardig wat bijgemined hoor, 200k heb ik er nu in totaal. Zo even een kwart verkopen en de rest blijven opsparen.
pi_134318163
Waarom is BTC nog niet opgestegen? :'(
  maandag 16 december 2013 @ 08:04:25 #24
11102 knep
Mountainfreak
pi_134318242
Wat een bagger. Dan nog maar een tijdje holden :').
  maandag 16 december 2013 @ 08:22:15 #25
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_134318381
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 04:59 schreef kthxbye het volgende:
Oh, en wat betreft Litecoins en MtGox, goed nieuws!

http://www.reddit.com/r/l(...)_about_implementing/
_O_ Ik houd ze nog even
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')