Ik heb sinds een paar dagen de Moto G. Mijn vorige mobiel was de Galaxy Nexus (en daarvoor de HTC Wildfire, maar dat wil ik liever vergeten). Na twee jaar intensief gebruik, diverse breuken in het scherm en wat gemod startte de mobiel niet meer op. Ik was nog van plan om er nog een jaar mee te leven en dan vervolgens de Nexus van 2014 te kopen, aangezien ik de huidige selectie nog steeds geen echte upgrade vond van mijn huidige mobiel. Maar ja, met een mobiel die het niet doet kan ik ook niks.
Al snel viel mijn oog op de Moto G. Motorola is tegenwoordig van Google en hun nieuwe Moto lijn lijkt een schot in de roos te zijn. Geen gimmicks of trage overlays zoals bij Samsung en HTC, maar gewoon haast stock Android met daadwerkelijk wat handige functies erbij. Iets wat mij erg aansprak!
Besteld via deze site:
http://www.handtec.co.uk/motorola-moto-g-16gb-xt1032.html8gb vond ik namelijk te weinig. De telefoon wordt in Nederland wel te duur aangeboden, je kan beter via het buitenland bestellen. Als je deze site niet helemaal vertrouwd is die ook goed geprijsd op Amazon.co.uk te vinden. Mijn mobiel kwam gewoon 3 dagen na bestelling netjes aan!
Ik tik dit nu vanaf mijn Moto G en ik kan zeggen dat het mij enorm bevalt. Zaken die opvallen:
- Heel erg smooth! Ik heb nog geen enkele keer gemerkt dat de mobiel lagde of vertraging had. Dit was met mijn inmiddels verouderde GNex wel wat anders. Had gedacht dat er toch een klein beetje lag in zou zitten, want budget.
- Ligt ontzettend lekker in de hand. Je zou niet zeggen dat je een mobiel van onder de 200 euro in je handen hebt. Mooi detail is het Motorola rondje, fijn om daar met je vinger langs te wrijven

.
- Het allergrootste pluspunt: de batterij! Ik zit nu al een paar uur te browsen en de batterij is nog boven de 80 %, onvoorstelbaar. Dan was mijn Gnex al bijna leeg (ook al was de batterij daarvan wel heel slecht). Maar ik geloof ook dat zelfs de huidige populaire Android telefoons niet zo'n goede accuduur hebben, en zeker niet voor deze prijs.
- Handigheidjes van Motorola. Er zit een battery saver op die aardig werkt, je kan instellen dat de mobiel stil is aan de hand van agenda-afspraken en voor de mensen die niet alles synchroniseren met Google kunnen de handige app Migrate gebruiken. Deze haalt al je contacten, foto's en zelfs apps van je vorige mobiel op.
Raad de mobiel dus zeker aan!