Ja als bij dropbox de server afbrand heb je het zelfde probleem. Het voordeel is bovendien van je eigen opslag dat je niet van externe afhankelijk bent.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:08 schreef elkravo het volgende:
[..]
Bij inbraak/brand ben je dan alsnog alles kwijt toch?
Een Qnas staat bij je thuis, en er is er maar een van.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:14 schreef leona1 het volgende:
[..]
Ja als bij dropbox de server afbrand heb je het zelfde probleem. Het voordeel is bovendien van je eigen opslag dat je niet van externe afhankelijk bent.
Het idee is dat je bij cloud op twee verschillende locaties opslaat. Een NAS in de meterkast en de PC in de woonkamer is natuurlijk een redelijke backup, maar blikseminslag met wat pech, een brand of een inbreker hebben tegelijkertijd vat op beide vormen van opslag.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:14 schreef leona1 het volgende:
[..]
Ja als bij dropbox de server afbrand heb je het zelfde probleem. Het voordeel is bovendien van je eigen opslag dat je niet van externe afhankelijk bent.
Tot nu toe ben ik er niet ontevreden over, al zet ik er natuurlijk geen privacygevoelige data op. Uiteindelijk is het "net zo betrouwbaar" als dropbox of alle andere closed source clouddiensten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:38 schreef Adames het volgende:
Overigens wel een fijn topic, ben net op zoek naar een betrouwbare clouddienst voor de opslag van documenten (op dit moment 95GB).
Heb toch weinig vertrouwen in een Chinese clouddienst die uit het niks 1 TB weg geeft.
Omdat het zo makkelijker op meerdere devices te benaderen is. Vrij moeilijk om ettelijke GBs aan muziek op mijn smartphone te pleuren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:38 schreef Iwanius het volgende:
En als je dat dan weet. Waarom dan toch het risico nemen het erop te zetten?
Maar da's met alles.quote:Ik vat de logica even niet. Zet dan zelf iets op en je bent nergens van afhankelijk.
Dat is niet zo. Je bent altijd afhankelijk. Van je internetprovider, van je stroomvoorziening, van je hardware, enz. enz.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:38 schreef Iwanius het volgende:
En als je dat dan weet. Waarom dan toch het risico nemen het erop te zetten?
Ik vat de logica even niet. Zet dan zelf iets op en je bent nergens van afhankelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |