Hoi,
Ik merk dat het voor mij beter werk om mijn voortgang online bij te houden. Vandaar deze topic.
Tips en adviezen zijn welkom

Mijn aanpak omvat krachttraining, aanpassing voeding aangevuld met sportsupplementen.
Krachttraining doe ik 3 keet per week een half tot uurtje, waarin ik zoveel mogelijk spiergroepen probeer te pakken. Uit mijn hoofd doe ik:
3 * 10 * 45 kg Squats
zelfde voor Lunges
(zonder Smith machine)
3 * 10 * 35 Deadlift
3 * 10 * 15 Millitary press
De andere benamingen weet ik niet maar ik pak tussen de 5 - 10 kg voor borst en schouders. 3 * 10 doorgaans.
Daarnaast fiets ik 5 tot 7 uurtjes per week in totaal. Ik ga overal met de fiets heen: school, sportschool, werk.
Het is lastig om een concrete berekening te maken, maar ik denk dat ik met fietsen (250 kcal per uur) 1.250-1.750 kcal verbruik. Daar kom nog 3 keer krachttraining bovenop. Ik red waarschijnlijk niet de 3.500 kcal verbruik in totaal, maar het komt aardig in de richting. Dat is een halve kg pure vetverlies.
Mijn energiebehoefte heb ik berekend aan de hand van Harris & Benedict. Daar cut ik 500 kcal vanaf. Dat is 7 * 500 = 3.500 kcal, dus een halve kg pure vetverlies per week.
Ik mag 1.800 kcal per dag consumeren. Daarbij hou ik rekening met voldoende eiwitinname (1,5 gram per kg lichaamsgewicht), vetinname ( 1 gram per kg lichaamsgewicht) en de rest vul ik aan met koolhydraten. Dus dat is 100 gram eiwitten, 200 gram koolhydraten en 75 gram vet. Ik probeer ze gelijkmatig te verdelen over de dag en hou dit bij met Eetmeter App.
Na het trainen drink ik (soms) melk gemixt met Whey Perfection en slik ik dagelijks een multivitamine van de Kruidvat.
Verder voeg ik vezels toe aan bijvoorbeeld mijn kwark die ik kunstmatig zoet anders is het niet te eten. Ik heb qua beleg kipfilet, runderrookvlees, halvarine en soms magere kaas. Ik eet elke dag wel kip. Deze vul ik aan met 75 gram pasta/rijst/bulgur/aardappelen. Ik probeer veel groenten te eten, want anders krijg ik eetbuien. Ook probeer ik elke twee uur iets te eten en te drinken om dit te voorkomen.
Mijn verwachte gewichtsverlies is:
13 dec: 73,5 kg
20 dec: 72,5 kg
27 dec: 71,5 kg
3 jan: 70,5 kg
10 jan: 69,5 kg
17 jan: 68,5 kg
24 jan: 67,5 kg
31 jan: 66,5 kg
7 feb: 65,5 kg
14 feb: 64,5 kg
21 feb: 63,5 kg
28 feb: 62,5 kg
Misschien ben ik te optimistisch en verlies ik minder dan een kg. Dat is ook prima. Dan ben ik maar langer bezig

Dit is in ieder geval een richtlijn.
Bedankt voor het lezen

Hopelijk inspireer ik leden...
Tips en adviezen zijn meer dan welkom!