Wacht.. dit schema lijkt me een drastiche lijststijlfactor die eea flink omgooit.quote:Op zondag 15 december 2013 17:36 schreef Keith_Bakker het volgende:
Als je een dergelijk schema nodig hebt om je 'ideale' gewicht en vorm te verkrijgen, dan leef je per definitie ongezond.
Ik zou gewoon eens wat leefstijlfactoren drastisch omgooien wil je een resultaat op de langere termijn. Succes ermee.
1 kilo vet per week zelfsquote:
Door iets snel te forceren ja. Het gaat natuurlijk gewoon weer de heel andere kant op zodra je hier vanaf stapt.quote:Op zondag 15 december 2013 17:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wacht.. dit schema lijkt me een drastiche lijststijlfactor die eea flink omgooit.
Als je nadat je je streefgewicht bereikt hebt gewoon je calorie inname aanpast naar je onderhoud komt alles goed.quote:Op zondag 15 december 2013 18:05 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Door iets snel te forceren ja. Het gaat natuurlijk gewoon weer de heel andere kant op zodra je hier vanaf stapt.
Het hele feit dat je er al een schema voor nodig hebt wijst er toch ergens op dat er tussen de consument (ts e.a.), haar voeding en haar leefwijze nogal wat onenigheid is.
Die dieetkwakzalvers maken goudgeld dankzij jullie.
Wat jij wilt zeggen is dat ze langzaam aan een aanpassing moet doen en dan moet doorgaan naar een volgende aanpassing? Want op zich is er niks mis met de huidige aanpak. Aangezien ze geen speciaal dieet volgt (misschien doet ze 40/30/30, maar dat is redelijk tried and tested).quote:Op zondag 15 december 2013 18:05 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Door iets snel te forceren ja. Het gaat natuurlijk gewoon weer de heel andere kant op zodra je hier vanaf stapt.
Het hele feit dat je er al een schema voor nodig hebt wijst er toch ergens op dat er tussen de consument (ts e.a.), haar voeding en haar leefwijze nogal wat onenigheid is.
Die dieetkwakzalvers maken goudgeld dankzij jullie.
Deadlift?quote:Op zondag 15 december 2013 18:56 schreef Deuce92 het volgende:
Ziet er goed uit, MT! Je hebt er duidelijk goed over nagedacht.![]()
Doe je alle spiergroepen trainen? Ik zie benen, schouders en borst, maar niks voor de rug.
Dat is echt niet genoeg voor de hele rug hoor. Je pakt vooral de onderrug daarmee.quote:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.htmlquote:Op maandag 16 december 2013 00:54 schreef MaidensTower het volgende:
Zo.. eindelijk de tijd gehad om te lezen.
Scherp wat betreft dat mijn energiebehoefte zal afnamen wanneer ik minder weeg! Twijfel over dat ik niet een kg zou kunnen afvallen omdat ik aan KT doe. In cutfase bouw je niet, maar onderhoud je spieren. Verder eens met dat een halve kg per week realistischer is. Ik ga alleen niets aanpassen aan mijn aanpak.
En ik lees wat namen van oefeningen. Ik moet echt meer oefeningen leren! Kennen jullie daar een goede site voor?
Dank je!quote:Op maandag 16 december 2013 00:57 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
quote:Op maandag 16 december 2013 00:58 schreef MaidensTower het volgende:
Post aangepast. Ging over jouw eerdere post
Ik vind dat je heel genuanceerd denktlove it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er al een stuk realistischer uit. Wat is je streefgewicht als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:14 schreef MaidensTower het volgende:
Ff lijst aangepast:
3 dec: 73,5 kg
20 dec: 73 kg
27 dec: 72,5 kg
3 jan: 72 kg
10 jan: 71,5 kg
17 jan: 71 kg
24 jan: 70,5 kg
31 jan: 70 kg
7 feb: 69,5 kg
14 feb: 69 kg
21 feb: 68,5 kg
28 feb: 67 kg
7 maart: 66,5 kg
14 maart: 66 kg
21 maart: 65,5 kg
28 maart: 65 kg
4 april: 64,5 kg
11 april: 64 kg
18 april: 63,5 kg
25 april: 63 kg
2 mei: 62,5 kg
9 mei: 62 kg
Heb je toevallig ook een streeffysiek in gedachte?quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:24 schreef MaidensTower het volgende:
Ik zal dan een vetpercentage van 19% hebben. Dat is mooi. Vanaf daaruit ga ik naar onderhoud eten (gebaseerd op mijn nieuw gewicht) en door met KT voor verdere spieropbouw
Ben je op precies 13 december begonnen? Of heb je daarvoor ook al je dieet enigszins aangepast?quote:
Als je mikt op een kilogram verlies per week, dan eet je zover onder onderhoud dat je toch nooit veel spierweefsel aan kan maken?quote:Op zondag 15 december 2013 20:46 schreef spiritusbus het volgende:
Zoals ik al zei in KLB, dit gaat je niet lukken zo. Ik gun het je wel hoor, maar er zitten een paar fouten in:
-Een kg netto per week verliezen is al vrijwel onmogelijk, zeker met krachttraining. Spierweefsel heeft een hogere dichtheid dan vetweefsel.
Hoe bedoel je dat? Er is toch geen verband tussen lichaamsgewicht en wat je verbrandt? Het gaat toch om je vetvrije massa? Iemand van 65KG met meer spiermassa dan iemand van 73KG, verbrandt juist meer ondanks dat ze minder wegen.quote:-Lineair afvallen gaat niet lukken met elke week hetzelfde schema. Immers, je verbrand met 73 kg meer kcal dan met 65 kg.
Ze zeggen dat je voor 1 kg afvallen ongeveer 7000/9000 kcal minder moet eten. Dus ongeveer 1000/1200 per dag minder is dat dus..quote:Op zaterdag 21 december 2013 09:50 schreef Ludd het volgende:
Waarom wordt hier gedaan alsof 1 kg per week zo onaannemelijk is? Als je structureel voldoende onder onderhoud zit is dit toch gewoon te doen? Meer kan ook, alleen dan moet je nog groter tekort creëren.
Als je kijkt naar allerlei crash-diëten dan zie je dat mensen meer dan een kilo per week verliezen. Ik zie niet in waarom 1 kilo per week dus zo onrealistisch zou zijn.
[..]
Als je mikt op een kilogram verlies per week, dan eet je zover onder onderhoud dat je toch nooit veel spierweefsel aan kan maken?
[..]
Hoe bedoel je dat? Er is toch geen verband tussen lichaamsgewicht en wat je verbrandt? Het gaat toch om je vetvrije massa? Iemand van 65KG met meer spiermassa dan iemand van 73KG, verbrandt juist meer ondanks dat ze minder wegen.
Jij ging er vanuit dat je spiermassa aan zal maken. Nou denk ik niet dat dat het geval is, maar áls het wel zo zou zijn, verbrandt je dus meer ondanks dat je minder weegt. Maar zo groot zijn die verschillen sowieso niet. Dat wordt nog al eens overschat!
Er zijn 2 manieren om aan een calorieën-tekort te komen. De ene is minder eten, de andere is meer bewegen. 500 minder eten dan dat je gewend was is goed te doen. 500 extra per dag qua extra bewegen is ook nog wel te doen, als je van te voren niet tot nauwelijks zou sporten.quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:45 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ze zeggen dat je voor 1 kg afvallen ongeveer 7000/9000 kcal minder moet eten. Dus ongeveer 1000/1200 per dag minder is dat dus..
Als ik dan bij mezelf even rekenen:
Mijn BMR is (in absolute rust): 1651 kcal
En op peil houden van het gewicht: 2311 kcal
Dan zou ik dus voor 1 kg afvallen minder dan 1200 kcal moeten eten. Wat dus niet helemaal gezond is. Daarom is 1 kg per week onrealistisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |