In fucking Taiwan zijn ze zelfs groter dan mij. Laat staan hier in NL.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:26 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je die perceptie hebt Dimachaerus.
Het lullige is dat ik dat ook wel eens dacht. Ik liet het niet merken en vertelde mezelf altijd dat ik niet zo vooroordelend moet zijn, maar ik zou liegen als het niet in me op zou komen.
Al valt 1.70 volgens mij nog wel net binnen het spectrum van gemiddelde lichaamslengten.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:23 schreef Dimachaerus het volgende:
Elke avond zeg ik tegen mezelf: "1.70 maakt niet uit, maakt niet uit. En dan loop ik de volgende dag op het station en is iedereen langer dan mij.. Dat is gewoon fucked up.
Is dat zo ja? Ligt er maar net aan hoe je je opstelt tegenover de ander, of je zelfverzekerd overkomt of niet. Ja, met een lengte van 1.50 wordt je niet serieus genomen, met een lengte van 1.60, als man, ook niet. Maar met je 1.70 zou je daar toch geen problemen mee moeten hebben.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:23 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Als je dominante rol gaat aannemen is het weer van: "oohhh, daar heb je weer zo'n klein driftkikkertje die zich probeert te bewijzen"...
Haha, dat denk ik dan wel inderdaad.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:23 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Als je dominante rol gaat aannemen is het weer van: "oohhh, daar heb je weer zo'n klein driftkikkertje die zich probeert te bewijzen"...
De gemiddelde lengte is 180 dus met die ene cm minder ben je echt niet significant kleiner dan de rest. Je zegt dat de mensen op je werk allemaal veel langer zijn, hoe lang zijn die dan allemaal? Scheelt dat ook 2-3 cm of zijn ze allemaal 190 ofzo?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:23 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Die paar centimeter verschil maakt voor een man net het verschil tussen significant kleiner zijn dan de rest of in een gelijksoortige lengtecategorie thuishoren.
Omdat ik de enige ben met die lengte op het bedrijf waar ik werk valt het extra hard op.
Alsof je de enige vrouw bent in een autogarage.
Alsof je de enige neger bent in een boeren carnavalsschuur
Het zou helemaal niks uit moeten maken, maar we weten allemaal dat het dat wel doet.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:40 schreef solo020 het volgende:
Jezus, wat loop je te zeiken man! Zelf ben ik als man 1.75 meter en ben er blij mee. En ik geef toch zeker echt heel veel om mijn uiterlijk.
Bovenstaande alle aantrekkelijk overkomen. Vertrouwen in zichzelf, iets waar vrouwen op vallenquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:53 schreef PeterPastoor het volgende:
Ben volledig Nederlands. Heb er totaal geen moeite mee terwijl vrienden allemaal groter zijn
Met mijn 1,64m heb ik ook mijn hoofd gestoten in de busquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:01 schreef Life2.0 het volgende:
dan pas je bijna niet meer in het ov meer
De meest sexy vrouwen die ik tegen ben gekomen, waren allemaal klein tot werelds gemiddeld met een buitenlands afkomst, een exotisch vibequote:Op zaterdag 14 december 2013 21:48 schreef dingesdedinges het volgende:
Probeer eens je hele leven niet boven de 161 cm uit te komen (als man), TS. Don't cry with a loaf of bread under your arm, zoals men zegt.
Als je zo denkt heb je veel meer schade en onaantrekkelijkheid van je eigen gedachtes en redenaties dan van 1 cm kleiner of wat dan ook. Zie jezelf dan praten over mili percentages. Die impact boeit in de praktijk niks. Net als een cent die je op straat laat vallen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:56 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Dan krimp ik wel heel snel...
Ik bedoelde de vraag eigenlijk op een fijnproevende manier.
Vind jij die prins echt nog precies even knap? Of zou je, als je mocht kiezen tussen 1 cm korter en 1 cm langer toch voor 1 cm langer hebben gekozen?
Al vind je hem maar 0.001% minder aantrekkelijk, het heeft impact.
Ik geloof je heus wel als je daar echt niet over maalt, dit topic is juist om een genuanceerde publieksopinie te beginnen vormgeven
Jouw lengte is prima. Wellicht dat je bij Nederlandse meisjes wel een streepje achter hebt omdat die gemiddeld genomen vrij lang zijn, maar voor de rest geen probleem.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:21 schreef novusordoseclorum het volgende:
Beste Fokkers,
dit klinkt vast heel raar, maar ik ben 25 jaar oud en realiseer me pas het laatste half jaar een opmerkelijk feit: Ik ben klein.
Lengte: 179 centimeter.
Al mijn vrienden zijn langer.
Al mijn collega's zijn langer, zelfs de vrouwen.
Het bizarre is, dat ik in mijn dromen, gedachten, en herinneringen altijd langer ben dan de rest. Groter. Behalve als ik aan mijn beste vrienden denk, dan is iedereen even lang.
Ik begin het gevoel te krijgen dat lichaamslengte invloed heeft op sociale waarneming.
Het voelt namelijk niet leuk om je er bewust van te zijn dat je 'klein' bent.
Natuurlijk weet ik dat 179 cm in de USA heel normaal zou zijn en dat dit stukje Europa de langste mensen ter wereld huist. Maar toch, had graag wat langer willen zijn... Want ik 'gedroeg' me wel altijd langer. Ik vraag me af of mijn bewustheid van mijn lichaamslengte me anders laat gedragen, hoe oppervlakkig het ook klinkt.
In het algemeen gezien of gemiddeld gesproken. Niet relatief.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:38 schreef jcdragon het volgende:
TS heeft dus relatief gezien een kleinere 'jongen' dan zijn omgeving.Vind je gek dat hij een minderwaardigheidsgevoel heeft.
waar woon je dan? dat al je vrienden, al je collega's, zelfs de vrouwen!!! langer dan jij zijn met je 1,79...quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:21 schreef novusordoseclorum het volgende:
Al mijn vrienden zijn langer.
Al mijn collega's zijn langer, zelfs de vrouwen.
Wat is dit nu weer?quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:49 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Stel ik vertaal het op deze manier:
De mooiste man die je ooit gezien hebt in je hele leven vraagt je ten huwelijk.
Jij bent helemaal blij.
Maar... voordat je met deze prins het huwelijksbootje in mag moet je de volgende vraag eerlijk beantwoorden, want de prins is vervloekt.
De prins wordt 1 centimetertje kleiner. De concrete vraag is: 'vind je me nu nog precies even mooi'?
Wat zou je zeggen?
P.S. hij is multimiljardair, zeurt niet aan je kop, neukt goddelijk en als je lesbisch bent is
het een princes.
En waar woon jij dan? Het zijn vrijwel altijd buitenlanders die kleiner als 181 zijn als ik het opmerk, 95% van de Nederlandse jonge mannen die ik zie/ken zijn 185 of langer.quote:Op zondag 15 december 2013 01:47 schreef Messina het volgende:
Ik ben 1.81, en een heleboel mannen zijn kleiner dan ik ben.
Ik ken maar één vrouw die langer is dan ik ben.
Groningen, maar ik kom uit de randstad (waar wel meer grotere mannen wonen dan hier, heb ik het idee).quote:Op zondag 15 december 2013 02:12 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
En waar woon jij dan? Het zijn vrijwel altijd buitenlanders die kleiner als 181 zijn als ik ze opmerk, 95% van de Nederlandse jonge mannen die ik zie/ken zijn 185 of langer.
Perceptie
Ik woon nu ook in Groningen, en kom oorspronkelijk uit de randstad. Hier in het noorden zitten toch wel de langere mensen naar mijn idee, genoeg meisjes met jouw lengte hier.quote:Op zondag 15 december 2013 02:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Groningen, maar ik kom uit de randstad (waar wel meer grotere mannen wonen dan hier, heb ik het idee).
In Polen ben ik met 1.81 als vrouw zijnde echt een reus.
Ik ken echt geen enkele vrouw hier die even lang of langer is dan ik. Vaak kijken ik toch "tegen hun voorhoofd" aan, so to say. 1.75 of zo.quote:Op zondag 15 december 2013 02:18 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik woon nu ook in Groningen, en kom oorspronkelijk uit de randstad. Hier in het noorden zitten toch wel de langere mensen naar mijn idee, genoeg meisjes met jouw lengte hier.
Ik ben ook (half) Pools, daar wordt de jeugd tegenwoordig ook best lang. Als ik daar ben zie ik zat lange mannen iig (in stedelijke gebieden).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |