Vanaf 2015 mogen universiteiten zelf criteria stellen aan het doorstromen. Bijvoorbeeld door te eisen dat je naast je propedeuse een 8 gemiddeld staatquote:Op zaterdag 14 december 2013 14:18 schreef Ludacriss het volgende:
Zo makkelijk is het niet hoor. Je kan doorstromen vanaf HBO maar volgens mij wilde ze daar wel mee stoppen. Als dat gebeurt heb je dus of een HBO Bachelor nodig of een VWO diploma. Alleen ben je er dan nog niet, je hebt namelijk wel de juiste vakken nodig.
Als je voor de HBO weg kiest dan moet je dus Wis A, Bio, Sk en Na op VWO niveau behalen naast je HBO propedeuse/Bachelor. Dat is best zwaar als je deze vakken nooit hebt gehad en dan moet je geneeskunde nog inkomen. Succes in ieder geval.
Ja beetje lastig om uit te leggen, ik doe een deelpakket HAVO en VWO. Dus als ik dit jaar goed afsluit, dan heb ik mijn HAVO diploma maar ook half een VWO diploma. En dan moet ik later zeg maar de VWO vakken die ik nog niet heb gedaan later in halen. Nu was ik van plan om dit volgend schooljaar in te halen maar als ik nu ook gewoon HBO kan doen dan ga ik liever HBO doen ipv nog die 4 vakken inhalen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:17 schreef Innisdemon het volgende:
UVT / Vrienden nodigen me nooit echt uit
Ja wat is het nou, 5 Havo, of 6 VWO?
Dan is best lastig als je daarnaast nog 4 vakken moet behalen. Niet onmogelijk maar zal een zwaar jaar worden. Ook niet vergeten dat in Rotterdam (waar ik zelf studeer) aankomend jaar bijna 100% decentraal geselecteerd gaat worden. Dus succes met nog meer leerwerk!quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:19 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Vanaf 2015 mogen universiteiten zelf criteria stellen aan het doorstromen. Bijvoorbeeld door te eisen dat je naast je propedeuse een 8 gemiddeld staat
Als je met een HBO-P toegelaten wil worden, moet je voor een aantal vakken certificaten op VWO-niveau hebben. Daarnaast worden alle plekken decentraal (of 8+) verdeeld tegenwoordig.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:08 schreef Radalan het volgende:
Ik zit nu in HAVO5, en wil later graag (dier)geneeskunde studeren. Daar moet ik nog even over nadenken. Maar mijn school zegt dat je per sé VWO nodig hebt om toe gelaten te worden tot geneeskunde op de uni, terwijl anderen (voornamelijk websites etc) zeggen dat je met een HBO kan doorstromen naar de uni, minstens je je propedeuse hebt gehaald. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het gemak waarmee je 'anders wel Verpleegkunde gaat studeren' vind ik een beetje gek. Een verpleegkundige heeft heel ander werk dan een arts.quote:Anders doe ik wel HBO Verpleegkunde, mijn zus doet dat ook en het klinkt allemaal heel leuk en interessant. Maar zal ik dan veel mannelijke collega's hebben? Of zit ik dan tussen de homo's (waar ik geen problemen mee heb, begrijp me niet verkeerd)?
Heel zwaar inderdaad. De makkelijkste weg is gewoon VWO.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:21 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Dan is best lastig als je daarnaast nog 4 vakken moet behalen. Niet onmogelijk maar zal een zwaar jaar worden. Ook niet vergeten dat in Rotterdam (waar ik zelf studeer) aankomend jaar bijna 100% decentraal geselecteerd gaat worden. Dus succes met nog meer leerwerk!
Zou ik ook doen. Daarnaast zou ik ook gelijk beginnen met vrijwilligers werk in een zorginstelling ofzoiets. Op die manier kom je makkelijker door de eerste ronde van een decentrale selectie.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Heel zwaar inderdaad. De makkelijkste weg is gewoon VWO.
Maar moet dit dan vol pakket VWO of deel pakket VWO als ik eenmaal mijn HAVO heb?quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:25 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. Daarnaast zou ik ook gelijk beginnen met vrijwilligers werk in een zorginstelling ofzoiets. Op die manier kom je makkelijker door de eerste ronde van een decentrale selectie.
Je zult gewoon een VWO diploma moeten hebbenquote:Op zaterdag 14 december 2013 14:26 schreef Radalan het volgende:
[..]
Maar moet dit dan vol pakket VWO of deel pakket VWO als ik eenmaal mijn HAVO heb?
Je moet een volledig VWO diploma hebben met de vakken Wis A, Sk, Bio en Na. Dan kan je meedoen aan de selectie voor geneeskunde.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:26 schreef Radalan het volgende:
[..]
Maar moet dit dan vol pakket VWO of deel pakket VWO als ik eenmaal mijn HAVO heb?
Wat MevrouwPuff zegt...quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij geneeskunde is ook ca. 3/4e van de studenten vrouw.
Meer mannen zijn welkom
En toch wordt arts nog steeds als mannenberoep gezienquote:Op zaterdag 14 december 2013 14:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij geneeskunde is ook ca. 3/4e van de studenten vrouw.
Meer mannen zijn welkom
Voorheen zaten mensen met een hbo-diploma en aanvullende eisen in lotingsklasse C. Indien tsquote:Op zaterdag 14 december 2013 14:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Heel zwaar inderdaad. De makkelijkste weg is gewoon VWO.
Mwah valt wel mee, hangt beetje af van welk vakgebied. Chirurgie trekt nog steeds meer mannen aan, bij de huisartsopleiding is ongeveer 10% man tegenwoordig en de overige vakken hangen daar zo'n beetje tusseninquote:Op zaterdag 14 december 2013 15:06 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En toch wordt arts nog steeds als mannenberoep gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |