Met scheikunde in je pocket heb je natuurlijk alleen maar een hele basale opsomming van feiten en dingetjes. Ik zou eerder een Examenbundel aanschaffen in combinatie met Samengevatquote:Op zaterdag 14 december 2013 08:30 schreef RichardDawkins het volgende:
Scheikunde in je Pocket
ISBN 978-90-01-78025-8
Noordhoff Uitgevers
Boekje dat gebruikt wordt om op HBOs scheikunde te herhalen. Handig om in de kast te hebben als je een keer over iets twijfelt.
Succes gegarandeerd.
https://www.coursera.org/course/chem99quote:Op zaterdag 14 december 2013 08:23 schreef JohnSpek het volgende:
Het lijkt me interessant om wat meer over scheikunde te weten. Ik zou graag het niveau willen hebben van iemand die zijn vwo heeft afgerond met het vak scheikunde.
Als leek weet ik helemaal niks, en ben ik ook alles vergeten van de onderbouw. Weet iemand een goed boek waar je helemaal aan het begin begint? Het maakt me niet uit of het boek in het Engels of in het Nederlands is geschreven.
Groet,
Toet
Kunt ook gewoon de colleges downloaden en niet aan de testen meedoen.quote:This is an introductory course for students with limited or no background in chemistry; chemical problem solving will be emphasized. The goal of the course is to prepare students for further study in the chemistry needed for many science, health, and policy professions. Topics include introductions to atoms, molecules, ions, the periodic table, stoichiometry, chemical reactions, bonding, thermochemistry, and gas laws.
Each week the course will contain short video lectures with interactive questions embedded in the lectures. Students will have opportunities to practice each week via exercises at two levels of depth: one set of foundational problems directly related to lecture videos and another set of problems requiring more synthesis of ideas and application of pre-existing algebra skills. Students who complete the course while earning an average of 70% of more on the foundational problem sets, writing assignment, and exams will receive a signed statement of accomplishment. Students who complete the course and achieve an average of 85% or more on the foundational problem sets, advanced problem sets, writing assignment, and exams will receive a signed statement of accomplishment with distinction.
Maar Bram, TS wil op het niveau van een vwo'er zitten voor scheikunde.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het beste gebruik je een goed 'college'boek, dan krijg je een mooie inleiding op alles wat tot de scheikunde behoort. Er zijn er nogal veel, ik zou Amazon als hulpmiddel gebruiken bij het uitzoeken (simpelweg zoeken met "chemistry"), als je de reviews bekijkt dan kom je er wel achter welke boeken meer en minder geschikt zijn voor je. Als je tweedehands een goed boek uit het verleden kan kopen (of die downloaden en eventueel printen) dan zou ik het niet laten, nieuwer is lang niet altijd beter wegens het het niet lineair zijn van het optreden van voortschrijdend inzicht.
Ik zou sowieso niet kiezen voor een VWO-methode: te oppervlakkig, onvoldoende breed en belachelijk duur.
Als je een paar titels geeft die je vindt via Amazon dan wil ik wel even kijken welke van die boeken m.i. beter is.
Mijn kennis van chemie ligt ergens tussen het VWO-niveau en het tweedejaars niveau van het WO voor een scheikunde-opleiding in. Ik kan die boeken inhoudelijk beoordelen.
Bedankt voor de tips allemaal. Deze cursus lijkt me een goed begin en ga deze zeker volgen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
https://www.coursera.org/course/chem99
Begint over 3 weken.
[..]
Kunt ook gewoon de colleges downloaden en niet aan de testen meedoen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |