abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134652391
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 07:23 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het ziekenfonds was ook nix, zeker die splitsing tussen ziekenfonds en particulier. En het kost hoe dan ook geld.
Het een heeft niets met het ander te maken. Het Ziekenfonds was prima, de fout was om daarnaast met particuliere verzekeringen te werken, hierdoor kreeg je teedeling in de zorg. Deze mensen hadden gewoon via het Ziekenfonds verzekerd moeten zijn, wel met premie/toeslag-differentiatie. Één niet-commerciële organisatie is nog altijd veel goedkoper dan 20 commerciële organisaties, uiteraard moet die ene niet-commerciële organisatie wel onderhandelen met farmaceutische bedrijven, artsen, ziekenhuizen etc. om de beste prijs er uit te slepen maar dat is een uitvoeringskwestie en geen systeemkwestie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 24 december 2013 @ 16:16:37 #202
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_134654491
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het een heeft niets met het ander te maken. Het Ziekenfonds was prima, de fout was om daarnaast met particuliere verzekeringen te werken, hierdoor kreeg je teedeling in de zorg. Deze mensen hadden gewoon via het Ziekenfonds verzekerd moeten zijn, wel met premie/toeslag-differentiatie. Één niet-commerciële organisatie is nog altijd veel goedkoper dan 20 commerciële organisaties, uiteraard moet die ene niet-commerciële organisatie wel onderhandelen met farmaceutische bedrijven, artsen, ziekenhuizen etc. om de beste prijs er uit te slepen maar dat is een uitvoeringskwestie en geen systeemkwestie.
Dat weet ik ook allemaal niet! Het systeem is wat mij betreft goed en iedereen moet accepteren dat zorg geld kost en een boel geld ook.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_134675701
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:27 schreef Suc het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het volgende? Ik draag zelf al enige tijd lenzen en krijg hiervoor elk 3 jaar 150 euro korting van de Zilveren Kruis. Mijn ouders hebben dezelfde zorgverzekering als ik en hebben dus ook dezelfde kortingen, ondanks dat ze deze niet gebruiken. Is het mogelijk om bij aankoop van mijn volgende lenzen (of brillen) de kortingen van één van mijn ouders te gebruiken?
Bump :'(
pi_134675729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:42 schreef Suc het volgende:

[..]

Kans lijkt me nihil. Maar je kunt bellen natuurlijk.
sig verwijderd door FA
  woensdag 25 december 2013 @ 02:25:37 #205
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134676366
Ik blijf lekker zitten waar ik zit - Promovendum, alleen de basisverzekering, de eventuele rest van ziektekosten wordt betaald uit de kontzak. En dat eigen risico soupeer ik als zogenaamde 'chronische patiënt' sowieso al op.

Mijn vriend heeft vandaag efkes het eigen risico opgehoogd naar de max, is niet van plan nog eens van z'n racefiets te donderen na een heftige heupoperatie het afgelopen jaar. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_134676395
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 02:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik blijf lekker zitten waar ik zit - Promovendum, alleen de basisverzekering, de eventuele rest van ziektekosten wordt betaald uit de kontzak. En dat eigen risico soupeer ik als zogenaamde 'chronische patiënt' sowieso al op.

Mijn vriend heeft vandaag efkes het eigen risico opgehoogd naar de max, is niet van plan nog eens van z'n racefiets te donderen na een heftige heupoperatie het afgelopen jaar. ;)
Wel rekening gehouden met mogelijke complicaties? Mijn man moest een jaar (!) na het breken van zijn arm nogmaals onder het mes. En binnenkort waarschijnlijk weer, ivm een beschadiging in zijn schouder (door die gebroken arm). Inmiddels zijn we dus al 2 jaar na de gebroken arm, eh. :{
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 25 december 2013 @ 02:33:01 #207
323439 HetKlusKonijn
pi_134676445
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 02:28 schreef Messina het volgende:

[..]

Wel rekening gehouden met mogelijke complicaties? Mijn man moest een jaar (!) na het breken van zijn arm nogmaals onder het mes. En binnenkort waarschijnlijk weer, ivm een beschadiging in zijn schouder (door die gebroken arm). Inmiddels zijn we dus al 2 jaar na de gebroken arm, eh. :{
Vriendje heeft dit/het afgelopen jaar die Ikea-bouten weer uit z'n heup laten verwijderen, dus... nu volledig klachtenvrij. ;)
't Was geen pretje overigens...

Het is eigenlijk behoorlijk simpel: verwacht je 'ingrepen', dan neem je natuurlijk geen risico's met je eigen risico. :)

DIt hele geintje - gebroken heup en nazorg - viel/valt overigens volledig onder de basisverzekering, dit nog eens ter overvloede.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_134676475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 02:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Vriendje heeft dit/het afgelopen jaar die Ikea-bouten weer uit z'n heup laten verwijderen, dus... nu volledig klachtenvrij. ;)
't Was geen pretje overigens...

Het is eigenlijk behoorlijk simpel: verwacht je 'ingrepen', dan neem je natuurlijk geen risico's met je eigen risico. :)
^O^

Zal heftig geweest zijn, heup breek je niet zo snel. :o
Tenzij je vriend 80 is. :')
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 25 december 2013 @ 02:40:28 #209
323439 HetKlusKonijn
pi_134676516
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 02:36 schreef Messina het volgende:

[..]

^O^

Zal heftig geweest zijn, heup breek je niet zo snel. :o
Tenzij je vriend 80 is. :')
Hmmmm.... vriendje is een behoorlijk fanatieke racefietser. Of beter gezegd, WAS. ;)
Knalt nog steeds zo'n 200 km per week weg.... draait z'n hand niet om voor een beklimming van de Mont Ventoux binnen twee uur. ;)

De chirurg in het ziekenhuis zei het behoorlijk duidelijk: de gebroken heupen vallen in twee categorieën, 1) 90%, de oude dametjes met (of zonder) ernstige osteoporose, en 2) de 10% relatief jonge/sportieve ventjes/vrouwtjes die vanwege een ongelukje van hun racefiets afknallen - in geval van mijn vriend, met 40 km/uur keihard op het asfalt knallen, KABOEM! :P
Mijn vriend viel overduidelijk in categorie 2.

Gelukkig helemaal goed gekomen nu. Hij zit weer op z'n fiets. ^O^

En ik hou af en toe mijn hart vast vanwege zijn strapatsen. Dat-ie dit nog niet nog een keertje flikt. Ik heb ruim drie maanden z'n karretje geduwd, 'm verzorgd, en liever dat niet nog eens. :X

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 25-12-2013 03:07:54 ]
pi_134678114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 02:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En ik hou af en toe mijn hart vast vanwege zijn strapatsen. Dat-ie dit nog niet nog een keertje flikt. Ik heb ruim drie maanden z'n karretje geduwd, 'm verzorgd, en liever dat niet nog eens. :X
:D

quote:
Nope, daarom is je verzekering persoonlijk. Van sommige dingen maak je wel, en van sommige dingen geen gebruik. Zo gaat het met veel zorg. Je kunt ook niet diverse behandelingen op de zorgverzekering van een ander laten registreren om je eigen risico te ontduiken.
Enige manier waarop het kan is je onder de geboortedatum van je ouders aanmelden bij een opticien en de hele riedel doorlopen. Maar een opticien zal daar niet gauw mee akkoord gaan.
Schip ahoy!
  woensdag 25 december 2013 @ 11:59:19 #211
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134680501
Als in één keer betaalt voor het hele jaar, wanneer wordt dat bedrag dan afgeschreven? (FBTO)
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 25 december 2013 @ 12:21:47 #212
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_134681129
quote:
5s.gif Op woensdag 25 december 2013 11:59 schreef BigSmurf het volgende:
Als in één keer betaalt voor het hele jaar, wanneer wordt dat bedrag dan afgeschreven? (FBTO)
logischerwijze bij het eerste betaalmoment. tussen 27 december en 4 januari dus.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 25 december 2013 @ 12:42:31 #213
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134681732
quote:
6s.gif Op woensdag 25 december 2013 12:21 schreef Nizno het volgende:

[..]

logischerwijze bij het eerste betaalmoment. tussen 27 december en 4 januari dus.
Okee dat dacht ik al. Even voor de zekerheid dat er genoeg geld op m'n rekening staat. :)
pi_134684968
quote:
5s.gif Op woensdag 25 december 2013 11:59 schreef BigSmurf het volgende:
Iemand die de acceptgiro van FBTO al binnen heeft? Vorig jaar had ik 'm allang binnen rond deze tijd.
sig verwijderd door FA
  woensdag 25 december 2013 @ 15:24:44 #215
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_134687087
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:13 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Iemand die de acceptgiro van FBTO al binnen heeft? Vorig jaar had ik 'm allang binnen rond deze tijd.
Ik nog niet, maar ik heb hem ook pas gister afgesloten.

Betaal jij hem op het laatste moment of meteen?
pi_134688976
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 18:19 schreef Nyota het volgende:
Het oerwoud van zorgverzekeringen, ik ben er ook in gestapt.

Ik lees her en der dat de vergoeding van de ggz weer eens op de schop gaat. De 2e lijn vervalt en er gaat meer naar de huisarts, die een centrale rol krijgt.

Wat ik niet echt kan vinden, of het ligt aan m'n duffe hoofd op dit moment, wat dit betekent voor huidige behandelingen in de 2e lijn. En of de nieuwe 2e lijn vorm me gehele eigen risico gaat kosten, etc etc. Van de site van de Rijksoverheid en nip word ik nog niet veel duidelijker...

Iemand wellicht hier al naar gekeken en of er wat dit punt betreft ook nog verschillen zijn tussen verzekeraars?
In 2013:

Eerstelijns zorg: schriftelijke verwijzing nodig, 5 zittingen uit de basis minus ER + eigen bijdrage van 20 euro per zitting. Daarnaast was het mogelijk om je voor eerstelijns zorg aanvullend te laten verzekeren.

Tweedelijns ggz(met/zonder opname): schriftelijke verwijzing nodig, er wordt een DBC geopend voor max. 365 dagen en wordt eerst verrekend met je ER.

Vanaf 2014:

Eerstelijns en Tweedelijns vallen onder de Generalistische Basis GGZ: er geldt geen maximum aantal zittingen meer zoals dit jaar bij Eerstelijns. Ook vervalt de eigen bijdrage (niet te verwarren met het eigen risico dus). Vergoeding komt alleen nog maar uit de basis.

Je moet inderdaad eerst naar je huisarts (indien je met een nieuwe behandeling start). Je huisarts gaat je eerst proberen te helpen. Indien nodig word je doorverwezen naar een behandelaar (die voor de Generalistische Basis GGZ is gecontracteerd, vooraf controleren!).
Samen met je behandelaar bepaal je of je een kort, middel, langdurig of chronisch traject ingaat. Er wordt in een DBC gedeclareerd wat na afloop altijd wordt verrekend met je ER.

Stel je bent in april 2013 begonnen met Tweedelijns ggz, en de behandeling loopt door tot volgend jaar, dan is het ER van 2013 van toepassing. Startdatum ligt immers in 2013 en die is leidend.
Als je pech hebt, wordt de DBC eind dit jaar gesloten en wordt er begin 2014 en nieuwe DBC geopend. Dan ben je je ER van 2013 kwijt (indien nog niet verbruikt) + ER 2014.

Tip;
- in bepaalde gevallen heb je, ondanks dat de behandeling al is gestart, opnieuw een verwijzing nodig. Even navragen bij je behandelaar dus, en dan kun je meteen navragen of hij/zij de DBC ook laat doorlopen...

[ Bericht 1% gewijzigd door grazz op 25-12-2013 17:20:45 ]
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_134706899
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 16:56 schreef grazz het volgende:

[..]

In 2013:

Eerstelijns zorg: schriftelijke verwijzing nodig, 5 zittingen uit de basis minus ER + eigen bijdrage van 20 euro per zitting. Daarnaast was het mogelijk om je voor eerstelijns zorg aanvullend te laten verzekeren.

Tweedelijns ggz(met/zonder opname): schriftelijke verwijzing nodig, er wordt een DBC geopend voor max. 365 dagen en wordt eerst verrekend met je ER.

Vanaf 2014:

Eerstelijns en Tweedelijns vallen onder de Generalistische Basis GGZ: er geldt geen maximum aantal zittingen meer zoals dit jaar bij Eerstelijns. Ook vervalt de eigen bijdrage (niet te verwarren met het eigen risico dus). Vergoeding komt alleen nog maar uit de basis.

Je moet inderdaad eerst naar je huisarts (indien je met een nieuwe behandeling start). Je huisarts gaat je eerst proberen te helpen. Indien nodig word je doorverwezen naar een behandelaar (die voor de Generalistische Basis GGZ is gecontracteerd, vooraf controleren!).
Samen met je behandelaar bepaal je of je een kort, middel, langdurig of chronisch traject ingaat. Er wordt in een DBC gedeclareerd wat na afloop altijd wordt verrekend met je ER.

Stel je bent in april 2013 begonnen met Tweedelijns ggz, en de behandeling loopt door tot volgend jaar, dan is het ER van 2013 van toepassing. Startdatum ligt immers in 2013 en die is leidend.
Als je pech hebt, wordt de DBC eind dit jaar gesloten en wordt er begin 2014 en nieuwe DBC geopend. Dan ben je je ER van 2013 kwijt (indien nog niet verbruikt) + ER 2014.

Tip;
- in bepaalde gevallen heb je, ondanks dat de behandeling al is gestart, opnieuw een verwijzing nodig. Even navragen bij je behandelaar dus, en dan kun je meteen navragen of hij/zij de DBC ook laat doorlopen...
Ik dacht dat een DBC max een jaar altijd is, maar dat kan ik nog checken.
Maar dat je opnieuw een verwijzing nodig mocht hebben, is best vaag.

Maar ik vermoed voor nu dat ik er weinig direct van ga merken en ik denk dat m'n therapeute het anders ook nog wel ff had gezegd (maar dit is een aanname).

En toch ben ik anderzijds ook wel weer bang voor het addertje.... M'n behandelaar is met vakantie, dus misschien moet ik ff met de verzekering bellen, of de huisarts ofzo.
pi_134706959
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:24 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Ik nog niet, maar ik heb hem ook pas gister afgesloten.

Betaal jij hem op het laatste moment of meteen?
Het laatste moment.
sig verwijderd door FA
  donderdag 26 december 2013 @ 13:45:34 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134713168
quote:

[..]

Gewoon jaarlijks van verzekeraar wisselen, dan kun je je brillen/lenzenbudget weer opnieuw uitgeven.
  donderdag 26 december 2013 @ 13:48:02 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134713242
Blijf dit jaar bij Zilveren Kruis. Wel alleen basisverzekering, max eigen risico en collectiviteit.

Jammer dat ik maar bij 30 ziekenhuizen terecht kan voor planbare zorg. Mocht het onverhoopt zo ver komen, moet ik 10 minuten langer rijden dan naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis.

Eur 674,15 :)

[ Bericht 30% gewijzigd door leolinedance op 26-12-2013 14:27:37 ]
pi_134713671
Ik heb inmiddels het pasje van mijn nieuwe zorgverzekering, maar nog geen bericht van mijn oude. De nieuwe zou de oude opzeggen, zou ik dit nog moeten checken?
  donderdag 26 december 2013 @ 14:02:20 #222
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_134713767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:59 schreef Katinkat het volgende:
Ik heb inmiddels het pasje van mijn nieuwe zorgverzekering, maar nog geen bericht van mijn oude. De nieuwe zou de oude opzeggen, zou ik dit nog moeten checken?
Voor de zekerheid kan je morgen nog ff bellen naar je oude verzekeraar. Zeggen hun dat ze geen opzegging hebben gehad heb je nog tijd om actie te ondernemen (lees je nieuwe verzekeraar op hun lazer geven)
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_134714052
Zit nu bij Zilveren Kruis. Basis + Aanvullend 3 sterren en tandarts 2 sterren. Ik krijg nu 200 euro voor lenzen over 3 jaar. Ik heb daarvan dit jaar al 90 euro gebruikt. Is het mogelijk om daar nu nog een keer 90 euro van te gebruiken en voor volgend jaar een lagere aanvullende verzekering te nemen? Of moet ik dan volgend jaar terugbetalen? Ik betaal nu eigenlijk alleen voor de lenzen.
  donderdag 26 december 2013 @ 14:47:12 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134715253
Vriendin gaat voor CZ + jongerenpakket. Mooi pakket wel, aardig wat vergoedingen die zij ook gebruikt tegen een lage prijs ^O^
pi_134715460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 14:02 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Voor de zekerheid kan je morgen nog ff bellen naar je oude verzekeraar. Zeggen hun dat ze geen opzegging hebben gehad heb je nog tijd om actie te ondernemen (lees je nieuwe verzekeraar op hun lazer geven)
Die opzegging wordt door de nieuwe verzekeraar niet verstuurd, maar wordt via VeCoZo gedaan, overigens. Dat systeem is niet feilloos, dus een controle is altijd goed. Dat de oude verzekeraar nog niets heeft verstuurd, is niet heel gek. Het is daar een gekkenhuis, momenteel. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')