Zie het als geheugensteuntje.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:11 schreef hugecooll het volgende:
Niets nieuws
http://foodbeast.com/2013(...)nt-for-being-polite/
Top!quote:
Goed bezig, in dat geval.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:29 schreef Dven het volgende:
Hoi Scjvb. Ik heb Jopen bier gekocht en helemaal mee op reis genomen naar zuidoost Europa. Ik geniet er nu dagelijks van
Oh, ik zou over de prijs ook niet echt moeilijk doen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:30 schreef DS4 het volgende:
Dan doe ik wel niet meer beleefd. Ik geloof in dure koffie.
Ik weet: het gaat soms weleens mis, ja. Alhoewel, hier vaker toch niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:26 schreef superdrufus het volgende:
Ik ben vaak beleefd, maar als er nog 10 mensen achter mij staan dan ga ik niet uitgebreid om koffie staan vragen. Meestal ben ik dan zo kort en beleefd mogelijk uit pragmatisch oogpunt. Vooral omdat ik niet de rij wil ophouden en mensen onnodig wil laten wachten.
Hmmm, die zal pas echt lekker smaken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:33 schreef Re het volgende:
"1 koffie godverdomme, en snel" kost dan 50 euro ofzo, of ook 7 euro ...
Hork gespot!quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:59 schreef arjan1112 het volgende:
1,40 voor een koffie in Nice ?
is dit een grap ?
normale prijs is 15 euro
Zijn inderdaad geen vreemde prijzen voor koffie in dergelijke steden.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:59 schreef arjan1112 het volgende:
1,40 voor een koffie in Nice ?
normale prijs is 15 euro
Hangt er vanaf of je daarna met de dame naar boven gaat. Vraag maar aan Rene Artois.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hmmm, die zal pas echt lekker smaken.
Wat zou: "hé, stoephoer... koffie, hier, nu!" kosten?
Echt een goede initiatief.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:09 schreef Scjvb het volgende:
Goedkope koffie voor beleefde klanten
[ afbeelding ]
Vriendelijkheid loont. In café La Petite Syrah in het Franse Nice nemen ze dat credo zeer letterlijk. Een kop koffie kan daar namelijk 7 euro kosten, maar ook 4,25 euro of slechts 1,40 euro. De klant bepaalt zelf wat er betaald wordt, zolang het maar met liefde gebeurt.
Bij "een koffie!" moet namelijk flink de portemonnee getrokken worden. Wie "een koffie, alstublieft" murmelt is plots nog maar 4 euro en een kwartje kwijt. En als u er "goedemorgen, een koffie alstublieft" uit weet te persen kost het bakkie nog maar 1,40 euro. Een uit de hand gelopen grap, aldus de manager.
[ afbeelding ]
Beste lezer,
Al met al is het geen slecht initiatief, aangezien elders de vriendelijkheid jegens horeca-personeel, of in het algemeen, soms nogal wat te wensen overlaat in tegenstelling tot (de betere) Haarlemse horecagelegenheden, alwaar men meestal beleefd en attent is jegens het horecapersoneelen de medemens.
Onder meer in de Haerlemse Polobar, Jopenkerk én Het Proeflokaal, et cetera, gaat passende beleefdheid en een goede sfeer uiteraard érg goed samen, en zo is het maar net. [ afbeelding ]
Voor onze begrippen is een kopje koffie van 7 euro inderdaad vrij duur, maar beleefdheid behoort sowieso te allen tijde een vanzelfsprekend iets te zijn. Indien men beleefd blijft zal u als mogelijk bezoeker van sommige gelegenheden, of menig inwoner van deze plaats, zomaar voor een aangename verrassing komen te staan.![]()
![]()
Hoewel onbeleefd gedrag toch óók in Nederland regelmatig voorkomt, kunnen landen als Frankrijk qua vriendelijkheid best nog iets van ons Nederlanders leren, me dunkt. Hoogstpersoonlijk bespaar ik me sowieso al de moeite om daar het goede voorbeeld te komen geven, aangezien dergelijk zuidelijke landen mij toch al niet echt trekken.![]()
Wat aanvankelijk als grap begon is uiteindelijk reeds uitgegroeid tot een goede inspiratiebron om de plaatselijke koffieliefhebber op 'de juiste weg' te helpen.![]()
Wat zal ik zeggen: de bezoeker van het genoemde Zuid-Europese café beleeft er bovendien zelf ook nog voordeel aan: vriendelijkheid die notabene wordt beloond, wat wil men dan nog meer? [ afbeelding ]
Tot zover de OP.
Goedkope koffie voor beleefde klanten
Dan krijg je de verse koffie geserveerd zonder kopje....in je kruis.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hmmm, die zal pas echt lekker smaken.
Wat zou: "hé, stoephoer... koffie, hier, nu!" kosten?
Ok, maar wat kost het dan?quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan krijg je de verse koffie geserveerd zonder kopje....in je kruis.
Dan je niet meer mee naar boven kan.quote:
En 500 als je de verkoper in kwestie daarbij bij de keel grijpt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:33 schreef Re het volgende:
"1 koffie godverdomme, en snel" kost dan 50 euro ofzo, of ook 7 euro ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |