abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134875373
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 10:09 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

11 he..11. Ontkennen heeft geen zin ;)

:@

Ik vier 11 maart nog een alternatief verjaardagsfeestje hoor.
pi_134946462
Ik wens iedereen een mooie en succesvolle tietjaar vol met melk en blije zuigende baby/dreumes/peuters O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:17:56 #278
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_134947159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 09:37 schreef bitterend het volgende:
Ik wens iedereen een mooie en succesvolle tietjaar vol met melk en blije zuigende baby/dreumes/peuters O+
En kleuter ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_134947667
:Y ^O^
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 1 januari 2014 @ 14:10:44 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134950074
quote:
:D O+

Ook allemaal een heel goed 2014 gewenst!! Wij zijn het nieuwe jaar goed begonnen iig! :9

En Linda, wat goed!! ^O^
pi_134950937
quote:
:D!

Van hetzelfde! O+
  woensdag 1 januari 2014 @ 14:47:03 #282
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134950981
Nou idd, ik hoop dat ik de volgende jaarwisseling nog steeds mijn ventje aan de borst zal hebben. O+
pi_134952922
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:17 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

En kleuter ;)
Nog niet. Wel bijna ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134953477
Hier hebben we 2013 afgesloten met (een van) de laatste keer bv. Na bijna 8,5 maand is het klaar.
Dank jullie wel voor de adviezen en tips en veel succes en plezier met het voeden!

:W
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_134953755
Piekie het klinkt alsof je er wel vrede mee hebt.

Ik hoop dat we hier nog lang zullen mogen voeden. Ik geniet er ontzettend van ook al doet het soms pijn vanwege zijn slordige drinkgedrag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134956330
Hier is het einde ook in zicht denk ik. Femke is nu 7,5e maand. Morgen moet ik werken en het zal de eerste keer zijn dat ML een flesje kv moet gaan geven. Mijn kolfvoorraad is écht op.
Ik wil nog even gaan kijken hoe het kolven gaat volgende week op m'n werk, maar grote kans dat ik dat af ga bouwen om er helemaal mee te stoppen. Gaat me ook een hoop meer rust en minder stress op m'n werk opleveren.
Het zou fijn zijn als ik nog een tijd 's ochtends en 's avonds zelf zou kunnen blijven voeden, maar als m'n productie het niet aan kan, ga ik geen toeren meer uithalen om die op te krikken. Dan is het mooi geweest...
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:22:29 #287
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135023437
Hoi! Ik val even binnen.

M.aud heeft spruw. Ik heb gisteren de huisarts gebeld, maar omdat M. er nog weinig last van leek te hebben en ze nog geen draden in haar mond had ( :? ) moesten we maar even afwachten, omdat het ook vanzelf weer over zou kunnen gaan. Ik moest bellen als haar gedrag veranderde en/of als ik pijnlijke tepels kreeg.

Gisteren ging het op dat moment ook nog best aardig, dus heb ik maar afgewacht, alhoewel dat tegen mijn gevoel in ging. Gisteravond werd het drinken echter een drama. Vannacht heeft ze wel weer goed gedronken, maar vanmorgen was het weer ruk. Ook doen mijn tepels inmiddels pijn. Joepie. Ik zal nog eens afwachten. :(

Kyara zei dat ik anders maar even hier langs moest fietsen voor tips etcetera, omdat de dokter nog niet echt heel veel vakkundigheid toont.

Dit dus:

quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:01 schreef Kyara het volgende:
Skippy, vraag anders even na in het bv topic zodat je weet wat je nodig hebt. Niet alle huisartsen zijn even clever wat dat betreft. Willen dan alleen haar behandelen terwijl jij zelf ook moet enzo...

Succes en sterkte :*
Ik moet straks om 16.10 uur bij de dokter zijn. Heb vandaag toch even een afspraak gemaakt. Misschien dat ik nog wat van jullie tips kan gebruiken om de dokter om te lullen.

Gentiaan is al onderweg hier naartoe van Incantrix trouwens. :)
pi_135023554
Eehm, draden? Huh?
Verder geen ervaring met spruw, sorry. :*
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:27:31 #289
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135023657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Eehm, draden? Huh?
Verder geen ervaring met spruw, sorry. :*
Schimmeldraden, denk ik.. Geen idee of dat inderdaad kan, het komt me niet bekend voor van de borstvoedingscursus die ik gevolgd heb.

Ik ben maar niet gaan googlen :').
pi_135025463
Draden? Huu :X Hoe weet je zo zeker dat Maud spruw heeft? In elk geval, als dat zo is moeten jullie allebei worden behandeld. Zij met nystatine (na elke voeding een beetje over wangen, tong, kaken en lippen smeren itt wat op de bijsluiter staat) en jij met miconazolcreme. Jouw crème is vrij verkrijgbaar, dus als de huisarts dwars doet dan is dat voor jou geen probleem. Als jullie spruw hebben en hij wil helemaal niet helpen, dan kunt je gentiaan violet bestellen waarmee je jullie allebei kan behandelen (via een lactatiekundige, niet via de apotheek!! Die van de apotheek is niet geschikt voor baby's en tepels.) Verder goed op hygiene letten. De schimmel gaat dood bij >60 graden, dus spenen, flessen, kolfonderdelen etc steriliseren, zoogcompressen heel regelmatig verschonen, elke dag een schone bh, denk aan spuugdoekjes, hydrofielen en wat nog wat met melk in aanraking komt.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:06:34 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135025520
Kijk, dit bedoelde ik dus ^O^
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:12:50 #292
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135036132
Thanks WupWup!

Ik heb nog nooit een tong gezien met zo veel wit beslag. Het werd ook steeds erger en ik herkende het van de plaatjes die ze lieten zien tijdens de borstvoedingscursus. Vandaar dus mijn aanname voor spruw (ik zie wel dat ik het er als een voldongen feit had neergezet hierboven).

Bij de afspraak van vandaag bleek ze inderdaad spruw te hebben. Ik heb een recept meegekregen voor nystatine (volgens de HA kon ik dat ook op mijn tepels smeren) en bij de apotheek heb ik zelf de miconazol er bij gehaald. Dat was inderdaad gewoon een OTC middel.

Ik ga zo de eerste keer M.aud vol smeren met de nystatine + kwastje :). Nou hopen dat het snel weggaat, net als de pijn in mijn tepels.

[ Bericht 2% gewijzigd door ProjSkippy op 03-01-2014 19:19:54 ]
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:14:01 #293
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135036186
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:06 schreef Kyara het volgende:
Kijk, dit bedoelde ik dus ^O^
*;
pi_135038774
He bah Skips hopelijk werkt het vlot en gaat het drinken ook weer goed.

Ik heb een kolfvraagje. Ik dacht dat doe ik ff :@ NOT. Heb nu ongeveer 5x gekolfd en slechts 2x met resultaat. Zo'n 50 cc. Waarschijnlijk verwacht ik te veel. Ik heb de tips van bv.com opgevolgd, warmte enmassage enzo. Iemand nog andere tips?

volgende week vrijdag heb ik een borrel van werk die, zoals ik 3 wkn geleden helaas hoorde, ook gelijk een afscheid van veel collega's is. Rotbezuinigingen :( Die wil ik dus echt niet missen.
pi_135038957
Dat is prima resultaat! Ook je borsten moeten wennen aan het kolven.
Krijg je geen toeschietreflex? daar is eventueel neusspray voor dan is het iig op gang.
pi_135039139
Ah zie je dan verwacht is dus te veel. Nee krijg geen toeschietreflex. Gaat die neusspray op recept of kan ik t zo halen?
pi_135041038
Mabawa, de eerste vijf keer kolven ofzo was ook zonder enig resultaat bij mij. En toen brak het los en binnen no time kolfde ik 250cc per kolfbeurt. Stug doorzetten had hier dus echt het gewenste effect! :)
pi_135041286
En lekker ontspannen en aan je baby denken O+
pi_135042072
Oke goed om te horen. Wat is handig, hoe vaak op een dag zal ik (na-?)kolven? Ik begreep dat tussendoor geen probleem is en 's ochtends het beste ivm hormoongehalte toch?
Baby lag naast me :') Maar ik ga gewoon door, het wordt ook steeds minder ongemakkelijk.
pi_135043217
Sowieso is de opbrengst tussen voedingen door minder dan als je kolft in plaats van een voeding. Het is erg wennen inderdaad. Ik kwam er na een tijdje achter dat ik de kolf op de hoogste stand moest zetten (na de toeschietreflex). Pas dan kwamen er echt straaltjes in plaats van tergend langzame druppels.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')