De 650d is rond die prijsquote:Op zaterdag 14 december 2013 11:10 schreef Faazz het volgende:
Oh je bedoelt de 650DIk dacht voor de prijs van 650..
quote:While there have been rumors for years about Hollywood rental and camera company Panavision developing a new camera to replace the aging Genesis, that’s pretty much all we’ve gotten: rumors. Back in early December at the Plus Camerimage 2012 festival, Panavision unveiled a prototype for a digital camera that will have a sensor equivalent to 70mm. It’s interesting and significant for a number of reasons, mostly because the last time Panavision developed a camera it became the standard that other digital cinema cameras had to live up to, and also because it signals that the company might think that’s where the future of movies is headed.
Waar film je mee als body?quote:Op zaterdag 14 december 2013 02:28 schreef Drommelsch85 het volgende:
Hoppa, weer een mooi feest gefilmd. Ik mis echter nog wel wat scherptediepte in mijn materiaal en daarom zoek ik één of meerdere leuke primes. Zag Samyang al voorbij komen in de vorige thread.
Ik film met een Panasonic GH3, dus M4/3 mount. Heb nu de 12-35 mm zoomlens erop.
Any advice?
Het heeft iets ouderwets.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:37 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
Dat logo![]()
Iedere keer als ik het zie moet ik kwijlen, het heeft iets betrouwbaars aan zich.
Wat is dat toch met jou. Again: LEZEN.quote:
Ik weet niet of de 650D inmiddels Magic Lantern ondersteuning had? If not, zou ik lekker een 600D halen, ook prima. Dat je de sluitertijd niet handmatig wist in te stellen, lijkt me echter toch gewoon aan jezelf liggen, zal ook wel de reden zijn waarom je er zoveel ruis aan overhield. Gewoon met een lichtsterke lens gaan schieten en eventueel de bitrate ophogen (en zonder audio recorden).quote:Op zaterdag 14 december 2013 10:19 schreef Faazz het volgende:
[..] Laten we zeggen dat ik voor rond de 500eu wil investeren in nieuwe gear voor videografie. Voor nu enkel het standaard gereedschap zoals body en lens.
[..] Ik heb ervaring met de canon 650D maar presteert in het donker niet al te best en ook beperkt het zich in de instelmogelijkheden. Het is niet dat ik er veel mee gedaan heb, maar het lukte mij niet om bijvoorbeeld sluitertijd handmatig in te stellen met deze camera.
Wie o wie kan mij wegwijs maken?
Heb je een plaatje?quote:Op zaterdag 14 december 2013 12:09 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Het heeft iets ouderwets.![]()
[..]
Wat is dat toch met jou. Again: LEZEN.Staat er toch? Panasonic Lumix DMC-GH3.
Enne?quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:06 schreef shiznuts het volgende:
Heuh. Indy Mogul nokt ermee.
Was zo nu en dan toch aardig met interessante linkjes en video's enz.
No shit, ik bedoel hoezo was hij gestopt?quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:21 schreef shiznuts het volgende:
Enne? Nou ja, was een filmmakerstipchannel. Dus toch een soort van zonde.
Zonde, although ik indy mogul toch meer zo'n gimmick channel vond ipv echt nuttige tipsquote:Op zaterdag 14 december 2013 13:25 schreef shiznuts het volgende:
Ach so.
Ze krijgen geen funding meer voor hun shows en de bazen willen het kanaal stopzetten.
Alleen maandag nog een liveshow en dat was het dan.
Die Voigtlander is idd ultiem, maar wel erg aan de prijs met zo'n lage F-waarde. Dat mag wel heel iets hoger zijn, 1.4 ofzo? Als je rond de 500 euro uit zou geven, zit hier iets bij? http://www.cameranu.nl/nl/objectieven/slr-magic/h5574_r6quote:Op zaterdag 14 december 2013 12:09 schreef shiznuts het volgende:
/b].
Mijn tip? Ik zou gaan voor een Voigtlander of SLR Magic T0.95.
Het wordt me in de vraag nou niet echt duidelijk of je nou meer of minder dof wiltquote:Op zaterdag 14 december 2013 02:28 schreef Drommelsch85 het volgende:
Hoppa, weer een mooi feest gefilmd. Ik mis echter nog wel wat scherptediepte in mijn materiaal en daarom zoek ik één of meerdere leuke primes. Zag Samyang al voorbij komen in de vorige thread.
Ik film met een Panasonic GH3, dus M4/3 mount. Heb nu de 12-35 mm zoomlens erop.
Any advice?
De lens die ik nu heb is F 2.8quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het wordt me in de vraag nou niet echt duidelijk of je nou meer of minder dof wilt
Meer bokeh = minder depth of field.quote:
quote:
quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:21 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Jup, de 25mm T0.95.
Wat Peter al zei. Ik had ze via de mail benaderd nadat ik de volgende gezien had:
› http://www.43rumors.com/s(...)-gear-for-lumix-gh3/
Maar daar hadden ze het alleen over eBay. Ik las echter op: http://3d-kraft.com/index(...)37&catid=40&Itemid=2 , dat je voor niet geliste lenzen ff moest mailen, wat ik dus deed.
Ze boden me een pre-order aan. Van 799 USD voor 649 USD. Toen 'ie een paar dagen later al verzonden werd tot me verrassing zeiden ze ook dat ik een van de 100 pre-orders was en kreeg de step-up ring (49mm -> 77mm) er gratis bij (die set kost normaal 849 USD). Liet het met EMS versturen en kwam nog 52.22 EUR belasting bovenop. Dus ongeveer in totaal 550 EUR.
Is nu ook als optie in de drop-down lijst op http://slrmagic.com/products.php maar je kunt ze ook mailen?
Cool. Heb je wat voorbeeld materiaal van wat je geschoten hebt met die lens?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:49 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Meer bokeh = minder depth of field.
Meer depth of field, hogere f-getal = geen primes.
Nam aan dat je keek voor primes vanwege het lage f-getal.
Ik zou geneigd zijn om voor de Sigma 30mm 1.4 te gaan maar ik weet eigenlijk niet of die voor M4/3 te krijgen is.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:48 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Méér! De lens die ik nu heb is F 2.8
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |