abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144045199
Voor de vakantie wou ik een radiografische helicopter hebben omdat mijn zoon een andere had waarvan de trim niet meer werkte. Op Dealexterme vond ik deze WLToys S215 voor net iets meer dan $40.

De WLToys S215 helikopter is een radiografische mini helikopter die je kunt bedienen met je iPhone of Android telefoon. Dit is mogelijke door de bijgeleverde IR module die in de koptelefoonaansluiting van de telefoon geplaatst moet worden.

De WLToys S215 komt in een stevige doos vol met extra’s. Naast de helikopter me cameramodule zit het volgende in de doos:
1x USB oplaadkabel voor zowel de helikopter als IR module
1x micro SD kaart 512 MB
1x micro SD kaart USB lezer
2x hoofdrotorbladen (1x A, 1x B)
2x staartrotorbladen
1x handleiding in het Engels en in het Chinees

De WLToys S215 helikopter is klein maar ziet er degelijk uit en zit stevig in elkaar. Het is een hele kerstboom met alle LEDs maar gelukkig zijn ze uit te zetten. De WLToys S215 helikopter is eigenlijk bedoeld om in een omgeving te gebruiken zonder luchtstromen wat neerkomt deze helikopter eigenlijk voor binnengebruik bedoeld is. De bediening reageert goed vanaf de smartphone en tablet maar voor een beginner is dit toestel misschien wel wat lastig. Kijk wel uit met de Demo mode in een kleinere ruimte vanwege het gevaar dat de helikopter overal tegenaan kan botsen.

De WLToys S215 helikopter is een kleine maar degelijk gebouwde helikopter. De bediening vanaf de smartphone werkt verassend goed en simpel. Minder is de handleiding, het Engels is niet van een beste kwaliteit maar je komt er wel uit. Het vliegen met deze helikopter is mogelijk lastig voor beginners en zou een quadcopter een betere optie zijn.

Mocht je meer willen weten een uitgebreide review van deze RC helicopter staat hier.
pi_144050105
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 22:53 schreef Chocoball het volgende:
Voor de vakantie wou ik een radiografische helicopter hebben omdat mijn zoon een andere had waarvan de trim niet meer werkte. Op Dealexterme vond ik deze WLToys S215 voor net iets meer dan $40.
[ afbeelding ]

De WLToys S215 helikopter is een radiografische mini helikopter die je kunt bedienen met je iPhone of Android telefoon. Dit is mogelijke door de bijgeleverde IR module die in de koptelefoonaansluiting van de telefoon geplaatst moet worden.

Waarom geen 4 kanaals? Een 3.5 (eigenlijk gewoon 3 kanaals) ben je heel snel op uitgekeken. Is totaal geen uitdaging om mee te vliegen.

Je had beter voor een Hubsan x4 (met camera) kunnen gaan of een Cheerson CX-10. Quadcopter vind ik ook makkelijker/stabieler vliegen.
pi_144077019
Onda V820 tablet

Specs

• Scherm: IPS 8 inch 1280 x 800 (16:10)
• CPU: Allwinner A31s ARM Cortex-A7 Quad-Core Processor, 1.2 GHz
• GPU: PowerVR SGX 544MP2
• Android: 4.2
• Geheugen: ROM: 1GB, RAM: 16GB
• Batterij: 4200 mAh
• Diverse: Wifi, 2Mpix back, 0.3Mpix front camera
• Afmetingen: 206 x 122 x 8 mm

Gekocht
Bij TinyDeal, voor $125.99, met 6% coupon (6offshare maar is expired ;( ) kwam dit op $118.5 (ong. 90EUR).
Besteld op 20/8, met free shipping geleverd op 28/8 met PostNL (niet thuis; bij bPost gaan afhalen op 29/8); zeer snelle levering dus :D

Foto's
o.a. vergelijking met Cube U9GT3 (8-inch RK3188 tablet)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Screenshots
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ervaringen
• Kwam met nogal wat Chinese apps, een groot deel ervan kunnen de-installeren, de andere disabled.
• Komt met een Onda-launcher, maar heb liever een andere; zonder problemen kunnen vervangen.
• Batterij is naar mijn gevoel ook goed
• Gebruikservaring is goed; het scherm kan me ook bekoren.
• Enig nadeel is de positie van het micro-SDHC slot, dit zit onder een 'klepje'...

Prijs-kwaliteit ben ik zeer tevreden, voor dit geld koop je in Belgie een single- of dual-core tablet met veel minder scherm en minder RAM/ROM...
pi_144081136
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 00:46 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Waarom geen 4 kanaals? Een 3.5 (eigenlijk gewoon 3 kanaals) ben je heel snel op uitgekeken. Is totaal geen uitdaging om mee te vliegen.

Je had beter voor een Hubsan x4 (met camera) kunnen gaan of een Cheerson CX-10. Quadcopter vind ik ook makkelijker/stabieler vliegen.
Over de Hubsan had ik pas gelezen nadat ik deze al had. Het is een leuk dingetje, stevig en de software werkt goed. Mocht ik er op uitgekeken ben wordt het misschien een Hubsan.
pi_144082699
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:10 schreef Chocoball het volgende:

[..]

Over de Hubsan had ik pas gelezen nadat ik deze al had. Het is een leuk dingetje, stevig en de software werkt goed. Mocht ik er op uitgekeken ben wordt het misschien een Hubsan.
Ik heb de Cheerson en twijfel of ik voor de Hubsan met 2.0 cam moet gaan of de Hubsan FPV (first person view). Vraag me af hoe goed die FVP werkt bij zo'n kleine quadcopter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')