![Aq9VcsW.png]()
Het is alweer een tijdje geleden maar toen was de lokale china shopping rage chinese gaming gear, muizen toetsenborden en koptelefoons.. toen op aanraden van de alwetende Shiz een Fühlen muis gehaald.
Een maandje geleden hield mijn toetsenbord er mee op dus besloot ik daar ook maar een chinees alternatief voor te halen. Een Fühlen want de muis die ik heb bevalt me echt uitstekend! Dus op de
Fühlen Tmall wat uitgezocht en via een agent naar Nederland gehaald.
![xmDm0Zc.png]()
Mijn oog is uiteindelijk gevallen op deze combinatie:
富勒MK950 无线键![T2Qs2xXuRXXXXXXXXX_!!498486336.jpg]()
De muis in deze set van toetsenbord en muis is visueel gelijk aan de Fühlen X100 muis die ik al heb, onder de kap bleek deze bij aankomst alleen wel te verschillen. Dit had ik kunnen weten maar toch niet goed gelezen/gezien voor het bestellen.
Eerst even wat specs van het toetsenbord en de muis voor de gebruikservaring:
• Toetsenbord grootte : 466,79 * 185,44 * 30,37 mm.
• Muis grootte : 104.68 * 60.11 * 38.54 mm
• POM lagering voor de keyboard toetsen
• Spillproof toetsenbord (water loopt er doorheen)
• Gecombineerde wireless ontvangen (2,4Ghz, 10m range)
• Muis met instelbare DPI (1000/1500/2000DPI)
![2Fnura1.png]()
Volgens mij heb ik nog geen review van de X100 gedaan dus daar vertel ik nu ook meteen maar wat over. Deze muis heb ik na veel zoekwerk gevonden in China omdat ik op zoek was naar een muis die wireless was maar ook bedraad te gebruiken was (en dan tevens oplaad). In Europa is dit soort muizen al op een hand te tellen maar in China was het zoeken naar een speld in een hooiberg

. De X100 muis only bevalt me afgelopen maanden echt meer dan uitstekend naar de Logitech G700 die dit bedraad/wireless ook heeft.
De vorm van de twee muizen X100 en MK950 is hetzelfde, een medium formaat muis die goed in de hand ligt. Fijne duimsteun aan de zijkant heeft met daar twee extra navigator knoppen (oa handig bij browsen). De X100 heeft ook instelbare lichtjes die je via de bijgeleverde software kan instellen of gewoon random dingen kan laten doen zoals bij mij. De software hoeft dus niet geinstalleerd te worden om de muis(en) te laten werken. Plug en play
In beide muizen zit een vakje voor opslag van de wireless module, die van de MK950 is zoals je gewend bent van logitech en dergelijke klein, USB stekker en klein blokje. Voor de X100 is het een iets groter dingetje die wat verder uitsteekt.. hij werkt op een andere band met snellere verbinding bla bla

, hoefde van mij niet echt maarja die draad/draadloos functie is wel

. In de X100 zit dus een oplaadbare accu en de MK950 muis gaat een standaard AA? batterij. Hoe lang hij mee gaat, geen idee maar ben al twee weken nonstop aan het computeren.. en voorlopig gaat hij lekker door!
Op het onderstaande plaatje kan je de muis zien in vergelijking met een Logitech MX518, Fühlen X100, Logitech G700 en de Fühlen MK950.
![Vt1gYoj.png]()
![TCvfuW3.png]()
Het toetsenbord heeft geen mechanische toetsen waar sommige gamers bij zweren maar voor mij was dit geen vereiste. Er zijn wel speciale "POM" lagers zodat er minder slijtage is en de toetsaanslag soepeler zou zijn. In praktijk merk ik dat het inderdaad lekker soepel loopt, geen toetsen die blijven hangen en de travel van de toetsen is ook lekker. Verder gaan er twee standaard AA batterijen in het toetsenbord. Er zitten twee pootjes onder die achteraan het toetsenbord op kunnen tillen voor een iets ergonomische houding. Het uiterlijk van het toetsenbord is echt goed uitgewerkt met een leuk lijnenspel en wat inkepingen/vormen. Ziet er lekker gelikt uit

.
![QcT0osY.jpg]()
![QwwQlUX.png]()
De wireless combo van muis en toetsenbord is ondanks dat ik dat de muis iets anders was als gedacht (beter lezen

) een verademing voor mijn bureau.
Mechanisch/technisch gezien werkt alles ook top en voelt goed lekker aan. Geen merkbare lag of andere dingen om je aan te irriteren ontdekt.
Kortom echt een aanrader voor eenieder die een nieuw toetsenbord en muis combinatie zoekt. Wil je alleen een muis? Ga dan voor de iets duurdere Fühlen X100, dat bedraad opladen en gewoon door kunnen gamen ondanks dat je draadloze muis op is.. ideaal

.
Ook kopen?
Fühlen X100 Muis op Tmall en
op cheapagency, even bericht bij je order dat je de korting wil verwerken

Gekocht via Cheapagency.com voor $16.9 (product) Service Fee $16.9*6%=$1 en shipping Fee $27.35.
Fühlen MK950 Muis en Toetsenbord op Tmall en
op cheapagency (ook bericht sturen over korting)
Gekocht via Cheapagency.com voor $16.9 (product) Service Fee $16.9*6%=$1 en shipping Fee $15.04.
Zie net dat ik ze met extra Tmall korting had gekocht toen..
blijkbaar had Fühlen een aktieCheapagency gebruik af en toe.. ben Mistertao best wel zat qua dat ze geen paypal hebben enzo

. Ze rekenen dus maar 6% fee en geen extra kosten voor paypal en dergelijke.. en shipping is ook prima via EMS (en in mijn geval ging het dan via TNT post.. binnen 1,5 week in huis). Kreeg trouwens ook netjes foto's voordat de items definitief naar mij verzonden werden.
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>