Waarom geen 4 kanaals? Een 3.5 (eigenlijk gewoon 3 kanaals) ben je heel snel op uitgekeken. Is totaal geen uitdaging om mee te vliegen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:53 schreef Chocoball het volgende:
Voor de vakantie wou ik een radiografische helicopter hebben omdat mijn zoon een andere had waarvan de trim niet meer werkte. Op Dealexterme vond ik deze WLToys S215 voor net iets meer dan $40.
[ afbeelding ]
De WLToys S215 helikopter is een radiografische mini helikopter die je kunt bedienen met je iPhone of Android telefoon. Dit is mogelijke door de bijgeleverde IR module die in de koptelefoonaansluiting van de telefoon geplaatst moet worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ScreenshotsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ervaringen
• Kwam met nogal wat Chinese apps, een groot deel ervan kunnen de-installeren, de andere disabled.
• Komt met een Onda-launcher, maar heb liever een andere; zonder problemen kunnen vervangen.
• Batterij is naar mijn gevoel ook goed
• Gebruikservaring is goed; het scherm kan me ook bekoren.
• Enig nadeel is de positie van het micro-SDHC slot, dit zit onder een 'klepje'...
Prijs-kwaliteit ben ik zeer tevreden, voor dit geld koop je in Belgie een single- of dual-core tablet met veel minder scherm en minder RAM/ROM...
Over de Hubsan had ik pas gelezen nadat ik deze al had. Het is een leuk dingetje, stevig en de software werkt goed. Mocht ik er op uitgekeken ben wordt het misschien een Hubsan.quote:Op maandag 1 september 2014 00:46 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Waarom geen 4 kanaals? Een 3.5 (eigenlijk gewoon 3 kanaals) ben je heel snel op uitgekeken. Is totaal geen uitdaging om mee te vliegen.
Je had beter voor een Hubsan x4 (met camera) kunnen gaan of een Cheerson CX-10. Quadcopter vind ik ook makkelijker/stabieler vliegen.
Ik heb de Cheerson en twijfel of ik voor de Hubsan met 2.0 cam moet gaan of de Hubsan FPV (first person view). Vraag me af hoe goed die FVP werkt bij zo'n kleine quadcopter.quote:Op maandag 1 september 2014 22:10 schreef Chocoball het volgende:
[..]
Over de Hubsan had ik pas gelezen nadat ik deze al had. Het is een leuk dingetje, stevig en de software werkt goed. Mocht ik er op uitgekeken ben wordt het misschien een Hubsan.
quote:Best wel een 'uitzonderlijk' hoesje qua dat hij echt überstevig is. Ik vermoed dat juist doordat hij zo stevig moet zijn ook een beetje lomp is geworden. Maar als je je oortjes dag in dag uit in je tas of iets dergelijks meedraagt is een beetje bescherming nooit weg. Het hoesje bied plaats voor de koptelefoon zelf en daarnaast nog wat accessoires. Als je de koptelefoon zelf in het hoofdvak doet dus gewoon los in het hoesje heb je nog twee vakjes voor de accessoires. Nu heb ik daar extra oordopjes in zitten (meegeleverde Comply-Foam en extra setje van de M size die ik lekker vind) en aan de andere kant de meegeleverde 1/4" adapter plug en een garantiepapiertje dat er standaard bijgeleverd wordt. Zoals ik al zei is het hoesje een beetje aan de grote kant, hij meet ongeveer 8 x 6 x 3.5 cm (BxHxD).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit alles resulteert in een Benchmark score van 18896! Voor een mid-end toestel is dit een prima score!
Conclusie:
Hoewel er naar mijn mening een aantal verbeter punten zijn is het bedrag van ¤116,- een prima prijskaartje voor dit toestel. Vooral het design spreekt me aan, maar ook software matig zit het allemaal goed in elkaar. Het 5'' scherm vind ik persoonlijk een erg fijn formaat, klein genoeg om fatsoenlijk in je broekzak te passen en groot genoeg om er normaal op te kunnen typen. Ook besturen met 1 hand is geen enkel probleem.
Pluspunten:
+ Scherp en helder scherm, ook in verschillende kijkhoeken.
+ Mooi design.
+ Bouwkwaliteit dik in orde.
+ Dual Sim optie.
+ Prijs/kwaliteit.
Minpunten:
- Batterij capaciteit.
- Scherm had beter weg gewerkt mogen zijn.
- Niet de laatste versie van Android.
- 'Soft Key's' erg gevoelig.
- Geen notificatie led aanwezig.
[ Bericht 5% gewijzigd door Dennis_H op 01-10-2014 11:07:49 ]
quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:32 schreef shiznuts het volgende:
OP UNDER CONSTRUCTION.
FINAL DUE DATE: donderdag 12 december 2013 @ 17:32:47
Ik ga hier ff een bazenOP voor maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie:
Al met al ben ik aangemaand verrast door de Neon N1! Natuurlijk zijn er een aantal min punten welke een stuk beter uitgewerkt hadden konden worden. Maar gezien de prijs van (slechts) ¤86,- is dit een prima toestel! De bouwkwaliteit van het toestel is goed, eveneens de software en de prestaties.
Pluspunten:
+ Prijs/Kwaliteit
+ Bouwkwaliteit
+ Design
+ Scherm resolutie
Minpunten:
- Zwakke accu
- Matige kwaliteit van de camera
- Geen Nederlandse taal![]()
quote:Je review opleuken met foto's wordt altijd wel op prijs gesteld, maar schaal ze alsjeblieft voor het uploaden naar een breedte van 640 pixels (dit is de maximale breedte van een reactieveld op FOK!). Zo houden we het datagebruik laag en bevorderen we snelheid waarmee de pagina laadt. Zet een serie van foto's bij voorkeur even in een spoiler, dan worden ze pas geladen zodra de spoiler geopend wordt. Plaatjes hosten kan o.a. bij http://imgur.com en http://tinypic.com .
SPOILER: In depth features talk (+pics)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Phone • Battery (2500mAh) • Protective cover • Screen protector • Earphones • Data cable • OTG cable • Power adapter (EU Plug / 100~240V) • Documentation (incl. English user manual)SPOILER: Portrait orientation foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Landscape orientation foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Foto's gemaakt met voorinstellingen van de camera; zonder nabewerking (behalve resize naar 1024px breedte)SPOILER: ANTUTUOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: QuadrantOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GeekbenchOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VellamoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 3DMarkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al levert de Kingzone K1 Turbo een prima performance. De interface navigeert vloeiend, browsen gaat lekker en ook games zijn eigenlijk geen probleem. Onder stress kan de K1 Turbo wel wat warm worden.
Octocore, DualSIM, 2GB RAM, 16GB ROM, microSD-slot, 2500mAh accu, 5.5" 1080P LTPS Corning Gorilla Glass (3rd gen) multitouchscreen, Air Gestures, Sony Exmor 14MP f/2 rearfacing camera, 8MP frontfacing camera, Bluetooth 4.0, NFC, OTG, OTA, Qi wireless charging... er is haast niks wat deze smartphone niet biedt! De Kingzone K1 Turbo is een briljant totaalplaatje, ziet er mooi uit, voelt hoogwaardig aan en werkt zoals je dat graag zou zien!
Een absolute aanrader... dat is, als je geen bezwaar hebt tegen zo'n beetje het enige puntje met deze smartphone, z'n 5.5" afmeting is niet mis en niet voor iedereen! Ondanks het feit dat de smartphone dun is en de schermranden ook klein gehouden zijn, is het een forse smartphone door de schermafmeting alleen al. Voor sommigen is dit misschien te veel van het goede en zouden hier niet graag meer mee in een broekzak gaan rondlopen... maar voor de mensen waarbij een maatje meer niet zo'n probleem is heeft deze telefoon echt heel wat te bieden.
Ik ga deze smartphone onder de FOK! userbase weggegeven, dus misschien mag jij deze K1 Turbo binnenkort jouw smartphone noemen!Dat heb je dan te danken aan >> DealExtreme (DX) << die zo vrijgevig was dit toestel ter beschikking te stellen. Enige wat je hiervoor hoeft te doen is op DealExtreme ( dx.com ) tellen hoeveel individuele blauwe streepjes er in het 'DX'-logo zitten en dit aantal en een korte motivatie waarom jij zou moeten winnen sturen naar dxkingzonegiveaway@hotmail.com . Doe dat in het volgende format:
Inzendingen worden na zondag 26 oktober niet meer aangenomen. De winnaar wordt kort daarop bekendgemaakt en zal ik benaderen om te zorgen dat de K1 Turbo zijn/haar kant op komt. Succes!quote:DX Kingzone K1 Turbo entry
FOK!username:
Antwoord prijsvraag:
Motivatie:The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ik heb laatst een Mini Bluetooth Wireless Speaker gekocht via eachbuyer.com (voor maar $10). (link: http://www.eachbuyer.com/mini-bluetooth-wireless-speaker-stereo-tf-card-handsfree-mp3-mobile-phone-red-p182241.html)
En wilde graag mijn ervaring met jullie delen.![]()
Hij heeft de volgende functies:
- Bluetooth (muziek en bellen)
- AUX
- Micro SD
- FM radio
Je krijgt er ook een Engelse duidelijke handleiding bij, en een USB/AUX kabel.
Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van de speaker laag had ingeschat toen ik hem kocht, maar ik was verrast toen hij binnen kwam. Hij voelt heel degelijk en eigenlijk best zwaar voor z'n compacte formaat. Ik moest hem wel helaas eerst opladen toen hij binnen kwam, want ik wilde eerst de bluetooth functie testen maar die leek dus op het 1e gezicht niet te werken. Maar na het opladen werkte dat gelukkig wel. Je krijgt dan een engelse stem te horen die je verteld dat je naar bluetooth mode gaat. Het connecten met je telefoon werkt heel makkelijk en snel. De geluidskwaliteit is goed genoeg om te kunnen bellen.
Als je de schakelaar op de MP3 stand zet kun je kiezen uit het micro SD kaart slot, de radio, of AUX. De radio gaat eerst alle kanalen afscannen waardoor je er daarna makkelijk doorheen kun bladeren.
De SD kaart en AUX heb ik nog niet uitgeprobeerd maar ik verwacht dat dat ook gewoon probleemloos moet werken.
De geluidskwaliteit voor muziek valt wel een beetje tegen. Maar dat is eigenlijk ook logisch voor zo'n kleine speaker.
De accu gaat ook niet heel erg lang mee (ligt natuurlijk ook aan het geluidsniveau) maar na 2 uur radio luisteren (op redelijk volume) was hij al leeg.
De conclusie is dat het een leuk en vooral compact draadloos speakertje is, mocht je echt iets met volume zoeken dan zou ik wel verder kijken maar als je gewoon functionaliteit zoekt en een compact design wat ook degelijk gebouwd is dan is dit zeker een goede keuze.![]()
![]()
(of Kingsing T2)
In augustus heb ik deze octacore smartphone gekocht bij Banggood voor de prijs van ongeveer ¤100. Het betrof mijn allereerste aankoop van een smartphone. Ik was eerder nog nooit in de verleiding gekomen tot de aanschaf van een smartphone omdat ik deze producten in Europa gewoon te duur vond. Tot ik dit ‘prachtexemplaar’ vond op Banggood. Ik deed verder research naar andere smartphones maar ik kwam telkens toch terug bij Kingsing T1. Het frustrerende aan deze telefoon was dat ik geen enkele (degelijke) review vond over deze smartphone. Ik was dus uiteindelijk volledig in het ongewisse of ik alles zou kunnen gebruiken. Enkel waren er op youtube unboxing videos van webshops die deze telefoon verkopen. Niet echt betrouwbaar maar ik heb het erop gewaagd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De grootte van deze telefoon is perfect (14cm * 7,1cm * 0,8cm), ligt goed in de hand en de powerknop en de volumeknoppen liggen op een perfecte hoogte om deze met 1 hand te bedienen. Wat mij deze telefoon heeft doen verkiezen is het mooi afgerond design. Ook de achterkant welke ‘gestikt’ lijkt had een aantrekkingskracht op mij.
Ondertussen heb ik er 3 maanden mee kunnen werken en ik kom toch tot de vaststelling dat de snelheid nog steeds niet verminderd is. Het systeem werkt nog steeds erg vloeiend en ik heb er nog maar zeer zelden een probleem mee gehad.
Wat ik alvast ondertussen veel heb uitgetest:
- GPS werkt zonder Wi-Fi of 3G. Zowel in België als elders in Europa. Het duurt wel een tijdje voor hij een signaal oppakt maar voor de rest werkt hij zeer goed.
- Geen problemen met WI-FI. Altijd een zeer goede verbinding.
- 3G werkt perfect. Hiervoor bezit de telefoon WCDMA 850/2100
- Dual-sim ofwel single-sim als je een SD kaart gebruikt. (zie volgende voor foto)
- 2800mAh batterij. Geeft een screentime van meer als 4-5 uur. Bij normaal gebruik haal je zeker een volledige dag. Achterkant telefoon
- Geen Chinese (rommel)apps op de telefoon. Heb zelf geen verstand van rooten dus dit maakte het mij wel enorm gemakkelijk. Ook heb ik volledig toegang tot alle bestanden op mijn telefoon terwijl dit bij de Jiayu G2F moeilijkheden geeft (ongeroot).
- Android play store en alle andere standaard google apps zijn direct bruikbaar
- FM Radio
- Licht sensor
- Selfiecamera (2.0MP)
- Gewone camera (5.0MP). Kwaliteit is soms zeker niet slecht maar er is verbetering mogelijk. Met panoramafunctie! (klikken op foto voor volledige versie)
- Geheugen van 16GB (en 1GB RAM)
- Een zeer goed werkend touchscreen (alsook de touch buttons onderaan). De telefoon reageert onmiddellijk en zeer vlot op de bewegingen.
- Resolutie is Quarter High Definition, 960*540 pixels. Voor een 5 inch telefoon eerder aan de lage kant. Filmpjes zijn slechts te bekijken op 360p.
Kans is groot dat er nog enkele punten zijn die ik vergeet te vermelden. Het is gewoon een uitermate goede telefoon voor zijn prijs. Ik heb ook nog een AnTuTu Benchmark test gedaan waarvan de resultaten hieronder staan.![]()
![]()
Verder geef ik jullie nog wat extra screenshotsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moest ik kunnen, ik koop hem direct nog eens, moesten er geen andere telefoons met dezelfde of betere specs voor ongeveer dezelfde prijs op de markt komen. Jammer genoeg staat deze bij Banggood al een tijd op sold out. Of dit nog terug zou komen betwijfel ik. Het nadeel van deze telefoon is dat er geen accessoires zijn. Er zijn geen cases, screenprotectors of batterijen voor deze telefoon. Of toch in ieder geval geen cases. De screenprotector en batterij is namelijk dezelfde als de Kingsing T2. Deze smartphone is bijna exact dezelfde versie als de T1. Deze staat nog wel te koop en heeft een betere camera (8.0MP) maar wel slechts een geheugen van 4GB. Een overstap naar de T2 versie lijkt me dus ook eerder logisch.
Tenslotte vermeld ik jullie nog een link van de producten. Alvast bedankt voor het lezen van mijn (allereerste) review.
Kingsing T1 Banggood – Sold out
Kingsing T2 Banggood
[ Bericht 0% gewijzigd door Jonmen op 01-11-2014 15:15:15 ]![]()
A.u.b. ook 5MP foto's in een spoiler, bitte!Het is nu een hel om door het Chinese reviewtopic te gaan als je standaard je topics op 25 of 50 posts per pagina hebt ofzo (mweh).quote:Je review opleuken met foto's wordt altijd wel op prijs gesteld, maar schaal ze alsjeblieft voor het uploaden naar een breedte van 640 pixels (dit is de maximale breedte van een reactieveld op FOK!). Zo houden we het datagebruik laag en bevorderen we snelheid waarmee de pagina laadt. Zet een serie van foto's bij voorkeur even in een spoiler, dan worden ze pas geladen zodra de spoiler geopend wordt.En als je het topic nu op je mobiel zou openen trek je heel je databundel leeg.
- Ach! NVM. Zie nu pas dat je zelf kleine thumbnails hebt gemaakt.![]()
Goed zo.
[ Bericht 6% gewijzigd door shiz op 01-11-2014 15:33:48 ]The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
![]()
Vandaag heb ik weer een review voor jullie, ditmaal van de Landvo L200G.
Dit is de goedkoopste (Chinese) smartphone met ondersteuning voor 4G momenteel.
De review heeft wat langer op zich laten wachten, maar daardoor heb ik gedurende de maand wel een goed beeld van het toestel gekregen
In deze review probeer ik een algemeen beeld te geven over hoe ik de L200G heb ervaren.
Voor de mensen die niet graag lezen, onderaan staat uiteraard de videoreview die vrijwel dezelfde zaken behandelen als in deze tekstuele review.
Inmiddels heb ik al een aantal Chinese telefoons in hadden gehad, maar eigenlijk nog nooit echt een budget telefoon als deze. In deze review vergelijk ik het toestel dan ook vaak met telefoons als een Jiayu G4s of de Newman K1s. Beide zijn toestellen die qua hardware toch wel een stuk boven de L200G uitstijgen. De vergelijking is daarom misschien niet altijd even ‘eerlijk’.
Toch heb ik hem gemaakt om te kunnen laten zien in hoeverre de L200g een degelijk product is of in hoeverre juist niet.
Ik hoop dat jullie er weer van kunnen genieten!
Groet,
Downstar
De Landvoo L200G heb ik gekregen van Pandawill
Ik heb gekozen voor de zwarte variant(Er is ook een witte beschikbaar). Het toestel moet 115$ kosten.
Dit is omgerekend zo’n 90 euro. Dit inclusief verzending.
Er dient wel rekening gehouden te worden met het feit dat het product de grens van 22 euro overschrijd en daarmee in aanmerking (kan) komen voor extra belasting (21% van nieuwe waarde + 13 euro administratiekosten als het via PostNL gaat.)
Wanneer er gekozen wordt voor het laten verzenden met de gratis airmail moet men er vanuit gaan dat het pakket al gauw 2-3 weken onderweg is. Het kan uiteraard sneller of langzamer.
Maar ik houdt zelf altijd die standaard aan.
Toch wou ik het product dit keer wat sneller in huis hebben, de Neo mobile n002 (een andere Chinese telefoon die ik eerder heb gereviewd) van mijn vriendin was toch zeker aan een upgrade toe!
Ik heb daarom gekozen om het product middels DHL te laten verzenden.
Het product is dan zeker binnen 2-5 dagen al in huis. Een nadeel aan het verzenden met een expressverzending als met DHL is dat de kans extra BTW een stuk hoger ligt dan de normale airmail manier. Toch kwam mijn product binnen 4 dagen binnen zonder BTW.
De Landvo L200G komt in een doosje dat simpel is gedesigned, toch moet ik te kennen geven dat ik het doosje wel erg stevig aan vond voelen. Iets wat ik van een doosje van de Jiayu G4s toch beduidend minder vond. Nu is het tegenwoordig wel zo dat vrijwel alle chinese webshops een vrij ruime schuimlaag om het doosje doen en deze vervolgens weer een in grote (bubbeltjes)envelop.
Toch kan het natuurlijk geen kwaad als het doosje extra stevig aanvoelt.
In het doosje zitten naast de telefoon de volgende dingen:
- Extra screenprotector
- Europese Adapter (1000 mah)
- Handleiding
- Transparante case
- Oordopjes
Dan komen we aan op de punt waar we naar de specificatie van de telefoon gaan kijken.
Wat maakt deze telefoon nou bijzonder?
Die vraag is eigenlijk al beantwoordt in de inleiding van deze review. De ondersteuning voor 4G is op een budget toestel als deze vrij uniek. 4G is upcoming in Nederland en daarom is het leuk dat er ook goedkope toestellen beschikbaar komen voor mensen met een beperkte budget die toch willen genieten van de snelheid winst die te behalen valt met 4G.
Verder valt er uit de specificatie(zie hieronder) op te maken dat landvo L200g beschikt over een Mediatek MTK6582 Quadcore processor die op 1.3 ghz loopt, 1GB RAM en 2000 Mah accu.
Dit is prima voor dagelijks gebruik, de accu zal op basis van de capaciteit die het bezit minimaal 1 dag (met normaal gebruik) mee kunnen gaan.
Iets dat me verder opviel tijdens het gebruik, was het feit dat het toestel ondanks zijn 5 inch scherm toch redelijk licht aanvoelde.
bron: gearbest.com
Dan komen we op het hoofdstuk design en bouwkwaliteit.
Laten we beginnen bij het design, want daar kunnen we niet omheen.
Het design van dit toestel is verre mate geïnspireerd door de Oneplus One.
De afgeronde hoeken, De metalen rand om het toestel, de lichte buiging in de backcover.
Toch zijn er wat verschillen die met name betrekking hebben tot de plaatsing van speakers/camera’s en knopjes.
Foto’s zeggen immers meer dan duizend woorden, dus ik houdt mijn mond..
Vooraanzicht L200G.
Vooraanzicht inclusief scherm aan.
De achterkant.
De bovenkant inclusief frontcamera(2.0MP), frontspeaker, Notificatie led en verschillende sensoren(voor automatisch brightness en afstandmeting etc.). Tevens is de rand van de voorgeplakte screenprotector te zien.
De onderkant.
Rechter zijkant met daarop de vol + en vol – buttons eveneens als de power buttons.
De camera.
De speaker.
Een vergelijking met zijn inspiratiebron. De OnePlus One(Links)
Over de bouwkwaliteit kan ik kort zijn, je krijgt waarvoor je betaald.
Ondanks dat ik naar mijn verwachting een niet al te best toestel verwachte, valt het allemaal reuze mee.
Natuurlijk is het grotengedeelte plastic en vraag ik me sterk af of het ‘metalen’ randje wel echt metaal is. Toch voelt het wel solide aan. Het scherm valt mooi in het design en is netjes afgewerkt.
De backcover is wel wat aan de gladde kant en daar mis je toch echt een rubberized laagje, die je dan wel weer ziet bijvoorbeeld de Jiayu G4s.
Ondanks het scherm maar een QHD(960x540) resolutie kent op 5 inch, moet ik zeggen dat ik met name tegen dit punt op keek voor ik het toestel in handen kreeg.
Ik kreeg van meerdere te horen dat het echt niet te doen was en dat je pixels kon gaan tellen.
Of ik ben gewoon snel tevreden, of het valt allemaal reuze mee.. Maar ik kon ze in ieder geval met normaal gebruik niet tellen en kan prima leven met dit scherm. Natuurlijk doet het scherm qua scherpte een stukje minder aan dan bijvoorbeeld de HD resolutie van de Jiayu G4s(4.7”) of de Newman K1s(5.0”)
Je moet toch in het achterhoofd houden dat het toestel ook ruim 60 euro goedkoper is.
Om even aan te tonen hoe het scherm zich laat vergelijken met eerder genoemde telefoons zie je hier een vergelijking van kijkhoeken uit verschillende standen.
Daarbij is de volgende volgorde aangehouden:
Jiayu G4s / Jiayu G4s(met ander LCD?) / Newman K1s / Landvo L200G
De telefoons op een rijtje met een normale exposure.
zodat je nog enigszins zicht op de telefoons hebt
De telefoons op een rijtje met een onderbelichting van -1
Vanuit de onderkant gezien.
Vanuit een hoek uit de rechterkant
(Rechter)zijkant.
Vanaf bovenaf gezien.
Uit de foto’s is wel te leiden dat de L200G eigenlijk het minste scherm is vergeleken met de andere telefoons qua kleurbelevenis. Maargoed dit is puur en alleen in vergelijking. Wanneer men de telefoon alleen bekijkt valt het niet op dat deze op een of andere manier minder kleurrijk zou zijn.
Ook heb ik de vier schermen nog even ondervonden aan de backlight test.
Door te kiezen voor zwarte achtergrond kan men bekijken in hoeverre de backlight egaal is.
En in hoeverre er bleeding onstaat.
Foto met normale exposure
Foto met belichting -1
Foto met belichting -1,7
Het best is het op de -1 foto te zien.
Met name de K1s lijkt nog wel redelijk wat te bleeden.
Ook het 2e G4s scherm heeft een wat rare vloed.
De L200g heeft een vrij egaal beeld alleen lijkt het onderin iets minder te zijn.
De 1e jiayu G4s, scoort naar mijn mening het best.
Dan komen we op de misschien wel het belangrijkste punt van een telefoon,
en ja.. dat is nog steeds bellen!
De microfoon is goed en doet niet onder voor budget telefoons in Nederland.
De back speaker is voldoende luid maar kan soms wat schel klinken, toch wil ik het niet direct bestempelen als slecht.
Een punt van kritiek is misschien toch wel het bereik van het providersnetwerk.
Ik heb gemerkt dat hij met name in dorpen het soms laat afweten. Dan schommelt hij vaak tussen H+ en bijvoorbeeld een E (edge verbinding). Een seconden later kan het zo weer 3G zijn op de zelfde positie..
Soms had ik hele momenten E. Een forcering in het mobiele netwerken instellingen tabje in de android instellingen hielp soms om van E toch weer een stabiele 3G/H+ connectie te maken..
Erg vreemd dus.
Ik de grote stad waar ik woon heb ik vrij stabiel kunnen werken met 3G/H+.
In het prestatie tabje wil ik jullie de verschillende prestaties laten zien van dit toestel.
Hierbij moet je denken aan o.a camera, Antutu benchmarks, GPS , speedtests, WIFI bereik etc.
Kijkend naar het toestel dan zien we en normale android launcher.
Geen eigen grafische schil of iets dergelijks, gewoon lekker basic.
Wat me opvalt is dat het toestel eigenlijk vrijwel schoon is van zogenoemde bloatware.
Er staan dus geen gekke chinese apps op. Aanwezig zijn de standaard google apps waaronder een volledig werkende playstore. Het toestel kan uiteraard in de Nederlandse taal worden ingesteld(ondanks de screen in het Engels is)
Het enige wat is voor geïnstalleerd is de Superuser app. Deze app zorgt voor het beheer van roottoegang. Het toestel komt standaard met Root toegang.
We gaan maar verder met de camera.
Aller eerst de back camera, dit is een 8 megapixel camera.
Toch wordt met de standaard camera instellingen standaard gekozen voor een 5 Megapixel formaat.
Na het wijzigen naar 8 megapixel kwam ik er achter dat het eigenlijk weinig uit maakt. Het lijkt eerder dat de foto van 5 megapixel gewoon wordt geupscaled tot 8 Megapixel. Echt beter wordt het er in ieder geval niet van.
Kijkend naar de kwaliteit van de foto’s (op dus zowel 5 als 8 Mp) dan stellen die eigenlijk zeer teleur.
Foto’s komen er qua kleuren erg flets uit en de scherpte ontbreekt eigenlijk ook.
Nu ben ik mogelijk een goede camera gewend vanuit mijn Jiayu G4s. Maar zelfs voor een lowbudget toestel als de L200G had ik een betere camera verwacht.
Hieronder zie je een aantal foto’s uit de Landvo L200G, waar mogelijk vergeleken met een foto vanaf de zelfde plek gemaakt met de Jiayu G4s.
Fotootje met wat kunstlicht. Komt er vrij gelig uit in de standaard mode.
Een foto gemaakt met schemering met de L200G
Een foto direct gemaakt na de foto van hierboven. Met de Jiayu G4s.
Een foto gemaakt op een normale dag met de L200G
Een foto direct gemaakt na de foto van hierboven. Met de Jiayu G4s.
De foto’s zijn verkleind, daardoor lijkt de foto’s uit de L200G iets scherper te zijn dan dat ze in werkelijkheid zijn. Ook zie je dat de Jiayu G4s een bredere kijkhoek heeft en een veel lichtsterkere sensor.
Een foto met de L200G is leuk als whatsapp fotootje of memootje, maar horen niet thuis in een fotoalbum. Ook de video’s uit de L200G stellen door de slechte camera eigenlijk niet veel voor.
Deze heb ik dus verder ook niet meer opgenomen in de review.
De frontcam is opzich prima. Deze lijkt zelfs scherpere foto’s te leveren ondanks dat het maar een 2.0 megapixel camera is.
Over de benchmark van Antutu kan ik vrij weinig vertellen. Het haalt bijna 18000 punten.
Dat is een prima score voor een lowbudget toestel en komt overeen met andere vergelijkbare toestellen.
Ook over GPS kan ik vrij weinig zeggen, het toestel krijgt een fix.
Het is afhankelijk van veel factoren hoe snel deze fix gevonden wordt.
De ene keer is dit 20 seconden, de andere keer zit ik ruim 2-3 minuten te wachten.
De GPS is daarna goed bruikbaar voor navigatie, toegeven moet worden dat hij soms het signaal wel even een splitsecond kwijt is. Maar ook dat gebeurd bij mijn Jiayu G4s. Dat is een euvel in de mediatek SoC’s helaas. Erg accuraat is het ook allemaal niet, geocaching of andere activiteiten waarbij GPS nodig is voor tracking of leiden naar een bepaald voorwerp zijn niet besteed aan de L200G.
Ondanks dat ik eerder heb geklaagd over het schommelende bereik van het signaal van het providersnetwerk, zo kan ik eigenlijk niet klagen over de stabiliteit van het WIFI signaal.
Deze meer dan uitstekend. Op +- 10 meter(en enkele betonnen muren) van de router af haal ik nog een prima verbinding.
Opvolgend aan het WIFI signaal zijn uiteraard de speedtesten.
De speedtesten zijn op verschillende locaties uitgevoerd en met verschillende netwerken.
WIFI via mijn thuisnetwerk, 3G/H+ van Simyo/KPN en 4G middels een kaartje van Vodafone(Thanks to RobertNL voor het uitlenen van zijn kaartje en het showen van zijn Oneplus One)
Bovenstaande foto heeft de volgende opbouw:
Vodafone 4G – Server Dronten
Thuisnetwerk WIFI- Server Dronten
Thuisnetwerk WIFI – Server Hengelo
KPN/SIMYO 3G – Server Dronten.
Hieruit is op te halen dat 4G toch wel een heel stukje sneller is dan de 3G verbinding.
Echter moet wel worden gesteld dat er op 4G tijdens de testen geen volledige dekking was(2/4 bars).
Dit komt omdat er een zeer klein stukje van Deventer nog maar kan beschikken over 4G.
Eindelijk de juist plek gevonden, 2 bars 4G whooohooo
Ook leek de server in Dronten wat kuren te hebben, wat een wisselende score gaf.
Dit zag ik later ook terug op een eerste WIFI test. De test naar Dronten haalde maar een 28,57 Mbit score, iets wat vrij laag is voor een N netwerk. Door de test nogmaals uit te voeren met een andere server(Previder Hengelo) kwam ik al op een veel betere snelheid.
L200G ondergaat een speedtest naar de Dronten server middels 4G (2/4 bars)
Er is met de L200G met 4G helaas alleen getest op de Dronten server, aangezien ik toen nog niet wist dat deze nogal eens kuren vertoonde. Het kan dus zijn dat de 4G snelheid in werkelijkheid nog wel hoger had kunnen liggen.
Op de OnePlus one van RobertNL haalde we op dezelfde plek, met welliswaar wel een andere server ruim 25 mbit op 4G.
Oneplus One haalt op 4G naar Voorthuizen server een keurige 25 mbit.
Zoals aangeven in de specificaties is het toestel uitgerust met een 2000 mah batterij.
Voor de verdere specificaties is dat een prima capaciteit. Er zitten immers geen enorme krachtpatsers(lees energieslurpers) onder de motorkap van dit toestel.
Met normaal gebruik kan je prima een dag redden op een volle accu, zeer waarschijnlijk houdt je zelfs nog wat procenten over.
Bovenstaande screenshot geeft 3 dagen aan, daarvan is het toestel een groot aantal uren in standby geweest(zie Telefoon inactief 39%)
In deze review heb ik er bewust voor gekozen om geen multimedia of games te gaan reviewen.
Tegenwoordig kunnen alle smartphones dat eigenlijk wel. De een waarschijnlijk wat beter dan de andere, maar het kan
Nouja dan breiden we er zogoed als maar een eind aan, uiteraard in de vorm van een conclusie.
Pluspunten:
+ Goedkoop in aanschaf (90 euro)
+ Vloeiend en snel zat voor de gemiddelde gebruiker
+ Geen Bloatware aanwezig
+ 4G ondersteuning!
Nadelen:
-Camera valt erg tegen
-Bereik netwerk schommelt enorm
- Design teveel geïnspireerd door Oneplus One
Uiteraard heb ik voor de luie of misschien wel erg fanatieke mensen ook weer een video review gemaakt. Hiermee hoop ik een nog duidelijker beeld te geven van deze telefoon.
Vrijwel alle punten uit deze review worden daar nog eens uitgelegd.
Dank voor het lezen/bekijken van de review.
Het heeft nogal even wat tijd gekost om het allemaal in elkaar te zetten dus mochten jullie het waarderen..
Dan is een likeje op de video in Youtube van harte welkom
Downstar
[ Bericht 0% gewijzigd door Downstar op 06-11-2014 10:36:40 ]![]()
![]()
SADES A60 7.1 Surround Sound Professional USB Vibration Wired Mic Gaming Headset
“made by gamers for gamers” Is de slogan van Sades, een merk dat de afgelopen tijd in China sterk aan populariteit heeft gewonnen. Tenminste dat is de ‘insider’ informatie die ik van een Chinese vriend kreeg. En omdat ik toch op zoek was naar een gaming headset besloten eentje van Sades te halen. Ze maken verschillende headsets maar dit model is een virtueel 7.1 surround sound setje met naar het schijnt hoge bouw en geluidskwaliteit.
Lightake schijnt officiële dealer te zijn, de Sades kwam in ieder geval in een doos met daarin de originele verpakking en zelfs een Sades plastic tas.
Bij levering blij verrast door de mooie doos en eerste indrukken van de koptelefoon. Zodra je de koptelefoon uit de stevige verpakking hebt kom je meteen in aanraking met de goede bouwkwaliteit. De dikke kabel, mooie details van het product doen niet onder voor mijn verwachtingen. Als je hem inplugt worden standaard drivers geïnstalleerd en gebeurt er .. niets. Je moet het bijgeleverde CDtje gebruiken om de drivers te installeren of de drivers van de website plukken. Maar zodra je dit gedaan hebt krijg je meteen een goede sound van de headphone. Via de software krijg je nog wat mogelijkheden om het geluid te regelen (zoals volume, mic. Imput en wat standaard equalizer settings).
De specificaties van de A60 beloven naast de bouwkwaliteit heel wat:
Luidspreker diameter: 50mm
Sound effect: 7.1 simulated sound channels
Frequency range: 20 to 20.000Hz
Sensitivity: 113 +/- 3dB at 1kHz
Impedance: 16 Ohm at 1kHz
Max Input power: 30mWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een overzicht van de Features:![]()
Over de bouwkwaliteit van de A60 kan ik kort zijn, deze is gewoon top. Vergelijkbaar met westerse high-end bedrijven. Van de vormovergangen en aansluitingen tot de mooie geweven kabel met super stevige USB-plug.
De band is verstelbaar met een klik-mechanisme wat erg stevig aanvoelt en de earpads+hoofdpad zijn gemaakt van een volgens mij lang-meegaand materiaal en voelt super aan op je hoofd.
Op het design van de A60 valt niet veel op te merken. Je moet er van houden, het is strak, hoekig en redelijk opvallend. Prima om thuis te gamen of naar lan-parties te gaan. Ik zou hem niet zomaar bij het over staat gaan gebruiken, maar daar is ook niet voor gemaakt. Ik heb de Blauw-Witte variant van de A60 maar hij is in twee andere kleuren combinaties ook beschikbaar, namelijk blauw+zwart en wit+zwart.
Aan de twee zijkanten zit het Sades logo met een RGB led. Het ledje aan de zijkant ziet er in eerste instantie leuk uit, maar je kan er eigenlijk niets mee. Hij cycled altijd tussen drie verschillende kleuren. Dus van blauw naar groen naar rood. Meer een gimmic dan een feature.![]()
Het geluid van de A60 is natuurlijk waar het eigenlijk om gaat. Dit is zoals ik al in andere online reviews gelezen had echt top. Voor muziek is hij goed, maar voor gamen/film ervaringen is het echt top. De 7.1 virtual surround drivers doen hun werk goed en geven je echt het gevoel een te zijn met het geluid uit de omgeving.
Dit komt onder andere ook door het supersterke maar niet te overdadige bas effect wat de koptelefoon creëert. Dit doet hij volgens mij met een set tril motoren/iets… dat extra trillingen veroorzaken zodat je de bas niet alleen hoort maar ook echt voelt. In eerste instantie dacht ik, wat een fake en wat onnodig. Maar het effect voegt echt wat toe. Met het middelste knopje op de remote kan je dit effect in drie standen bedienen; uit, middel en zwaar. Zet je het effect uit dan is het ‘immersive feeling’ wat van de koptelefoon krijgt een stuk minder dan als je hem aan zet. De zware stand kan soms iets te veel van het goede zijn maar de middenstand voegt zeer zeker (tegen mijn verwachtingen in) wat toe.
De koptelefoon heb ik oa getest met een paar leuke ‘surround’ effect video’s voor het 3D effect en dit is zoals ik al zei echt top.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 7.1 virtual surround drivers van de Sades A60 doen hun werk goed en geven je echt het gevoel een te zijn met het geluid uit de omgeving. Het tril effect voegt tegen mijn verwachtingen in ook echt wat toe. Qua design zou ik bij nader inzien voor een zwart-witte of zwart-blauwe kiezen, dan is het echt een super mooi apparaat nu is het witte toch een beetje matig. De kleureffecten aan de zijkant voegen niet echt wat toe, dus dit zou ik eigenlijk de minste feature van de koptelefoon vinden.
Qua draagcomfort is de A60 ook top, na enkele weken gebruik heb ik eigenlijk nog geen minpuntjes in draagcomfort kunnen ontdekken, de zachte kussens en goede pasvorm zijn wat mij betreft echt uitstekend.
Dit top geluid in combinatie met (bijna) superieure bouwkwaliteit maakt de Sades A60 echt een aanrader.
Engelse/Chinese markt Sades:
Nu Sades in china zo groot in populair zijn beginnen ze hun markt uit te breiden naar de rest van de wereld. Ik heb zelf een “Chinees” origineel model, de A60. In het westen noemt Sades zijn headphones allemaal bij een “naam” zoals de “Spellond” in het westen eigenlijk gewoon de A60 is. Zelf willen ze voorkomen dat de A60 ook geïmporteerd wordt in het westen en ze alleen de westerse variant hier verkopen.. maar ik/wij laten ons volgens mij niet tegenhouden
Wil je de Sades A60 ook kopen? Ik heb hem voor US$ 56.85 bij Lightake vandaan. Naar mijn ervaring altijd prima shipping en service daar.Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
![]()
![]()
Het Beike-777 statief is iets wat al best lang op m’n verlanglijstje stond. Een vriend die stage had gelopen in China had er eentje meegenomen naar Nederland en eigenlijk wou ik ook wel zoiets. Vergelijkbare producten zijn in Nederland 180+ euro, dus het moest voor minder kunnen! En uiteraard als hardcore Chinashopper.. gewoon uit China halen dan maar.
Heb het statief uiteindelijk via cheapagency van taobao afgehaald, hij kwam in een wel zo bekende gele getapete doos met daarin de productverpakking van het statief.
De Beike-777 is een mid-budget maar zeer uitgebreid statief. Belangrijkste features voor mij waren de twist lock uitschuifbare poten, een balhoofd met waterpas en redelijk lichtgewicht (1570 gram) in een klein opbergbaar formaat.
Overige features zijn zichtbaar in de onderstaande afbeelding![]()
(Beunchinees plaatje met nog wat additionele specs)
Het statief bestaat eigenlijk uit twee belangrijke onderdelen, het statief en het balhoofd.
Het statief is een multi part statief bestaande uit drie delen.
- Tripod
- Monopod (Los onderdel van tripod)
- Verlengstuk (tussen het balhoofd en de tripod, optioneel)
Het tripod gedeelte bestaat uit drie uitklapbare poten die in twee verschillende hoeken vast te zetten zijn. Elke poot heeft vier hoogte standen die te bedienen zijn met twist-locks. Een van de poten van de tripod is los te schroeven zodat je een monopod hebt die in hoogte verstelbaar is. Het balhoofd kan op de monopod met of zonder het tussenstuk bevestigd worden. Het in hoogte verstelbare tussenstuk is handig als je de poten uitgezet hebt in dezelfde stand en nog een klein beetje met de hoogte wilt verstellen om dit simpel te doen.
Het balhoofd dat bij de BK-777 geleverd wordt is eigenlijk een balhoofd wat ze ook los verkopen, namlijk de BK-03a met deze specs:
Model no.: BK-03A
Main Material: Aluminum alloy
Net Weight: 410g
Ball Diameter: 36mm
Height: 94mm
Base diameter: 55mm
Maximum Load: 8kg
Quick release plate: Benro, Arca Swiss standard compatible (with 1/4” screw, suitable for all SLR cameras; 3/8” screw mount at the bottom, can be widely applied to various professional tripods.)
Het is dus een aluminium balhoofd met Quick release plate en verstelbaar in verschillende richtingen. Er zitten drie verschillende draaiknopjes op om de hoek waarin hij verstelbaar is vast te zetten of los te maken. Onderaan het balhoofd zit nog een rotatie mechanisme met gradenaanduiding zodat je bijvoorbeeld voor panorama foto’s om de 3 graden een foto kan maken. Ook zitten er twee waterpassen op zodat je je camera perfect horizontaal of verticaal kan zetten.![]()
Overige “ overall” features van het statief zijn de in en uitklapbaarhied tot een klein pakket die in tas past. En in het midden onder het statief zit een haakje waar je een tasje of iets dergelijks aan kan hangen om het statief te verzwaren. Dit haakje zie je normaal niet maar kan je uittrekken (en trekt zichzelf weer in door middel van een veertje).
De twee vaste poten hebben een foampadding om stevig grib te hebben op het statief als je deze wilt verplaatsen bijvoorbeeld.
Het gehele statief kan in een klein tasje wat bijgeleverd wordt opgeborgen worden. Dit tasje van 35cm bij 12cm (rond) heeft een schouderband zodat je hem makkelijk onderweg kan dragen.
Het statief is door de vier in hoogte verstelbare punten, twee te kiezen hoeken en het in hoogte verstelbare middenstuk in veel verschillende hoogte vast te zetten. De minimale hoogte is 65cm, tot maximaal 150cm.![]()
![]()
Mijn conclusie over de Beike 777 is dat het een echt een top bang-voor-buck statief is. Super kwaliteit voor een schappelijke prijs. En alle onderdelen voelen zo stevig aan dat ik er van uit ga dat hij lang mee zal gaan. Het kleine opvouwen maar toch 1,5m hoog kunnen is een van de top features van dit statief en ook de voornaamste reden waarom ik hem gekocht heb.
Er is ook een BK-777c versie, die in plaats van deze versie die van Aluminium gemaakt is van Carbon gemaakt is, maar deze is weer een stukje duurder en geeft ook minder stabiliteit door het gewicht van zichzelf.
Wil je het statief ook kopen, of ben je geintereseerd in andere Beike produchten? Kijk dan op hun taobao site of andere pagina (Guangzhou Beike photographic equipment factory, www.gzbeike.com)
Product prijs $57.83 Shipping kosten door EMS $56 Service fee $3.47 Totaal gewicht van het pakketje was 2.10kg
Product linkjes: Beike 777 (normale versie) en de Beike 777c (carbon versie)Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
![]()
![]()
WLtoys L959 1:12 2WD High Speed Radio Remote Control Off-Road Buggy Racing Car
Na een aantal RC vliegtuigjes in verschillende formaten gehad te hebben en een kleine rc auto was ik op zoek naar een wat grotere RC auto die je evt. ook buiten op straat/gras zou kunnen gebruiken. Omdat er enorm veel ‘meuk’ in china beschikbaar is maar ik wel iets kwaliteit wou ben ik op zoek gegaan naar een shop met veel WLtoys. Want WLtoys is een merk waar ik ervaring mee heb en over het algemeen een goede fundatie qua kwaliteit heeft. Shiznuts heeft de L939 gereviewed, maar ik wou toch wel een slagje groter dan dat gaan, wat meer power en toch wel outdoor-waardig.
Mijn oog is uiteindelijk gevallen op de WLtoys L959 aka RTR super sport wave runner (zoals deze in Amerika/canada OEM wordt deze verkocht). Bij Focalprice gekocht en met FedEx laten bezorgen.
De doos die bij mij aan kwam was een van de grootste dozen die ik toe nu toe uit China heb mogen ontvangen, namelijk 55*51*72CM. Risico met FedEx en grote dozen is natuurlijk taks.. en die kreeg ik ongeveer 2 weken nadat ik het pakketje in ontvangst had genomen, ¤15,38 aftikken over $50 die er op de doos stond. Ach is nog wel te doen. Had meer belasting verwacht.![]()
De WL959 is een achtwiel-aangedreven RC auto. Aandrijving gebeurt via een elektromotor en gearbox die achteraan de auto bevestigd zitten, hiermee zou de auto 40 Km/u moeten kunnen halen. Of hij dit ook precies haalt weet ik niet, maar voor mij gaat hij hard genoeg. De stuurinrichting word ook geregeld door een elektromotor die voorin de auto zit.
Voor en achterwielen hebben alle vier afhankelijke vering welke in stijfheid en hoek te verstellen zijn. Qua veerprestaties ben ik echt wel tevreden, alles loopt heel soepel en de wegligging is prima.
De rubber wielen met kunststof velgen zijn redelijk, ze zouden voor in het (nat) gras nog wel iets meer grip mogen hebben maar op asfalt of stenen functioneren ze prima.
Alle bodydelen zijn met schroefjes of pinnetjes vastgezet op de body en gemakkelijk te verwijderen om schoon te maken/vervangen (zie plaatje). Onder de body zit de control box waar de aan/uitschakelaar van de auto zelf zich bevind.
Aan de onderkant zit een batterijklepje die met een plastic pin van links naar rechts door de body gesloten wordt, en met een mooie borginspin ‘geborgd wordt’.
Deze feature, het hebben van deze borgingspinnen vind ik wel een dikke +1 voor deze auto. Alles is gemakkelijk te onderhouden maar zit wel echt goed vast.
De remote is een redelijk standaard van WLtoys met een draaiwiel voor het sturen en tiggerfinger voor gas/reverse. Trimmen kan op de remote met een paar knopjes om te zorgen dat je auto recht gaat maar bij mij was dit out of the box niet nodig, hij ging prima recht.
Overige Specs:
Function: Go forward/ backward, Turn right/left, Turbo boost
Battery for car: 7.4V 1500mAh Li-Po battery (included)
Charging time:About 2 hour via AC adaptor
Playing time: 10 minutes
Controlling distance: 80-150 meters
Battery for controller: 4*AA batteries (not included)
Product size: 34.8*23*11.5cm
Color box size: 49*25.5*16.5cm
Qty/ctn: 8pcs
MEAS.(CM) 55*51*72CM
G.W./N.W. 20.8/17.3KGS
De L959 kan ongeveer 10-15 minuten per charge, opnieuw opladen van een volledig lege batterij duurt ongeveer 120 minuten. De batterij die hiervoor gebruikt word is een twee cel Lithium-Ion 7.4V 1500mAh batterij.
De batterij kan je opladen doormiddel van een speciale “balance chager” voor Lithium batterijen die je bij de auto geleverd krijgt (Model PHQ-CPU7v4). Dit betekend dus dat je Li-PO batterij niet over-charged kan worden en zou kunnen exploderen wat wel een (redelijk kleine) kans is bij un-balanced chargers die je bij dek leinere RC-auto’s/vliegtuigen krijgt.
Wanneer je de batterij inplugd in de charger gaat de indicatie led (rood) aan en indien deze vol zit gaat de groene led aan, makkelijk bijhouden tot hij gecharged is dus. Aansluiten op de lader gaat met de 3 kabel plug en in de auto zelf kan dit met de 2 kabel plug.![]()
Op de L959 staat duidelijk dat hij water resitant is (plassen ed. Geen probleem, dit heb ik zelf een beetj getest. Maar hier gaan ze nog een slagje verder, ze laten hem lekker door het water racen
.
Door modder en plassen rijden betekend uiteraard wel dat hij vies wordt, maar omdat je makkelijk alle panelen kan verwijderen kan je de auto simpel met een spons/doekje schoonmaken na gebruik.
Mocht er iets kapot gaan dan zijn alle onderdelen zijn los na te bestellen met de partnummers uit de manual:
[img=400] http://9imod.com/images/pic/RC%20toy/RC%20CAR/WLTOYS/L959/959-25-48.JPG[/img]
Zo kan je zelf andere banden er op zetten door simpel schroefje los te draaien met de bijgeleverde tool.
Maar ook de motor vervangen is geen probleem, misschien even wat knutselwerk en een motortje van 8 dollar.. maar dan gaat hij weer tijden mee (zelf heb ik nog niets hoeven te vervangen. Maar WLtoys bied de optie wel. Dus het is het vernoemen waard!
En als je een tweaker bent kan je ook zo ongeveer alles wel modden, zelf of zoals het gebouwd is. Zo kun je de voor en achterveringen in verschillende hoeken zetten (voorgeboorde gaatjes). Wil je een stap verder? Dan is er zelfs een “Pro” upgrade set te koop met andere motoren, veringen en aansturing. Maar ik zou ‘m opzich gewoon zo laten. Hij is al fun genoeg!
Het is even wennen z’n auto die 40 Km/u kan, maar oh wat een speeltje! Deze Rc auto voldoet aan al mijn verwachtingen, sturen gaat prima, en de snelheid zit er snel in. De remote is even wennen maar dat is eigenlijk bij alle Rc toys zo.
Ik heb voor jullie een leuke video gemaakt van de L959 icm mijn SJ4000! Dit heb ik gedaan door eerst een van de panelen van de rc auto te vervangen door eentje die ik zelf gemakt heb en een mount voor de SJ4000 heeft (zoals zichtbaar op de foto’s). En daarmee onderstaande video te maken.![]()
De conlusie over de WLtoys L959 kan kort zijn want er is gewoon niets mis met de L959. Deze RC auto is echt een hoop fun voor je geld! En dus een must have gadget voor jongens/mannen die zo nu en dan even lekker willen spelen!
Dus, ben je op zoek naar een leuke RC auto voor jezelf of een vriend/vriendin (ik zou zeggen 14+, het is echt een beest, en toch ook wel beetje te moeilijk voor kleine kinderen)? Dan kan je deze WLtoys L959 bij Focalprice halen voor $57,29, dat is nog geen ¤46 euro! Lijkt misschien redelijk wat geld, maar de fun die je er voor krijgt is ook wel echt awsome.
Ben je op zoek naar een Rc auto die je echt heel veel wilt gaan gebruiken? Dan is er van de WLtoys bij focalprice ook een “brushless’ variant beschikbaar. Dit betekend dat de motoren die gebruikt worden om de wielen aan te drijven en te sturen geen koolstofborstels hebben (wat het meest slijtende onderdeel is). Deze kost wel weer $103,59 bij Focalprice.
Voor meer info over Wltoys RC auto’s en of vliegtuigen kan je op hun site kijken www.wlmodel.com.Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
Goedkope Lightning-kabel Test
Oplader:
Apple USB-lichtnetadapter van 12 W
Tester:
Kcx-017 LCD USB Voltage Current Detector Power Tester
De kabels:
Kabel 1 - Officiële Apple USB -> Lightning - 1 meter - ¤ 19,-
Kabel 2 - Goldplated USB - > Lightning - 1 meter - ¤ 1,91
Kabel 3 - Gevlochten USB -> Lightning - 1 meter - ¤ 3,83
Kabel 4 - TOPCEL USB -> Lightning - 1 meter - ¤ 1,91
Kabel 5 - Gevlochten USB -> Lightning - 2 meter - ¤ 1,75
Testresultaten:
Conclusie:
Het beste uit deze test blijft de officiële kabel, maar deze heeft ook een hoge prijs.
Op de tweede plaats komt kabel 4, ondanks dat het een goedkope kabel is, haalt hij nog de meeste A.
Op de derde plaats zou ik kabel 5 zetten, deze haalt 'maar' 0,9A, maar dan wel over een lengte van 2 meter. In tegenstelling tot de kabels van één meter die 0,1-0,15A hoger zitten, maar wel de helft zijn qua lengte.![]()
![]()
De Brainwavz S0(ZERO) is het nieuwste telg in de “S” series van het inmiddels welbekende chinese koptelefoon/audio merk Brainwavz. De S0 kan gezien worden in hetzelfde straatje als de Brainwavz M2 qua prijsklasse, of deze in geluisd en bouwkwaliteit er nog beter af komt dat kan je lezen in deze review.
Zoals altijd zit er weer een mooi pakketje accessoire bij. Zoals te zien is op de foto hieronder bestaat dat onder andere uit acht verschillende setjes oortjes. En dan reken ik de speciale Comply Foam tips die je er bij krijgt niet eens mee. Voor de rest zit er een super stevige carry-case bij en twee voor mij nieuwe Brainwavz accessoires. Een shirt clipje, voor mij iets wat ik eigenlijk nooit gebruik.. maar leuk dat het erbij zit, en een fancy klittenband achtig bandje. Met dit bandje kan je de oortjes samenbinden om ze ook buiten het doosje mee te kunnen nemen zonder dat ze in de knoop raken, of om ze makkelijk in het doosje te stoppen.
Qua bouwkwaliteit en aansluitingen is het met de S0 prima gesteld. De all-metal behuizing van de oortjes zelf hebben mooie kabelaansluitingen met een verstevigd stukje om kabelbreuk te voorkomen. De rechte plug heeft dit ook en de kabelsplitter is klein maar voelt sterk aan en overall is het dus prima.
Leuk visueel effect van de oortjes is dat de binnenkant waarmee de silicone tips aan je metalen behuizing vast zitten van fel rood gekleurd silicone is gemaakt, de buitenkant is van een luchtdoorlatende grijze silicone gemaakt en de combinatie van die twee geeft de S0 een interessante unieke uitstraling.
De geluidskwaliteit van de S0 was bij mijn eerste impressie niet enorm overtuigend, ja hij klonk goed maar een beetje suf ofzo? Maar naar het volume een paar tikjes omhoog gezet te hebben kwam de S0 pas los en werd de hele ervaring anders. Alsof engeltjes in je oren staan te pissen wat een hemels geluid. Of nouja, hij klinkt gewoon echt wel lekker als je het volume op een hoger niveau zet dan ik normaal gewend ben. Waarom dit is weet ik niet, maar hij klinkt uiteindelijk niet veel harder op het hogere volume, hij kan misschien uiteindelijk iets minder hard. Maar ik heb ‘m toch nooit op vol volume staan.
Qua sound signature doet Brainwavz zijn naam weer eer aan, de drivers in deze koptelefoon zijn zeker uitstekend te noemen aangezien ze een mooi vol en gebalanceerd geluid produceren. Dit terwijl tegelijkertijd de bas nog goed hoorbaar aanwezig is maar niet overheersend of zo. Zoek je dus een ‘bas’ monster, dan zou ik even verder kijken dan deze S0. Maar voor de allrounder is dit qua sound signature zeker een winner.
De S0(ZERO) is een topper, of je nou geluidsexpert ben of niet van geluid uit deze oortje kan je echt genieten. Ik zie ze als een waardige opvolger van de al wat verouderde Brainwavz M2 die in zijn tijd een super geluid had, maar deze S0 geef toch weer dat je voor de 50/60 dollar prijsklasse nu nog iets beter geluid kan genereren. Qua sound signature gebalanceerd maar niet zo ver dat de bas ondergesneeuwd zou raken, deze is nog voldoende aanwezig.
Wil je de Brainwavz S0(ZERO) ook kopen?
Bij MP4Nation hebben ze hem voor $49,50 dat is z’n ¤39, hier krijg je gratis FedEx shipping bij.
Voor meer informatie kan je nog kijken op de officiële site van Brainwavz.Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
![]()
De Brainwavz AP001 is het eerste niet koplefoon/earphone product van Brainwavz. Natuurlijk nog wel in de audiomarkt en volgens mij een goede uitbreiding van het assortiment.
Ik was al een tijdje op zoek naar een kleine en simpele versterker. Heb al een FiiO E7, maar dit is best een groot een multifunctionele, complexe versterker. Dus toen Brainwavz zijn “AP001 Portable Headphone Amplifier With Dual Audio Out” aankondigde heb ik meteen maar een pre-order geplaatst. Qua prijs is hij ook niet zo groot, dus een prima alternatief voormijn E7, en eigenlijk een mooi instapmodel voor iedereen die wat meer into-audio is.
De mini amp kwam ook in een voor Brainwavz mini doosje, tenminste kleiner dan ik van ze gewend ben. Maar simple does it, dat geldt trouwens voor alles aan de mini versterker.
De AP001 wordt geleverd met een klein 3.5mm verleng kabel en een stroomkabeltje.
De versterker van Brainwavz heeft eigenlijk maar een core functie, versterken.
Dus zorgen dat het geluid wat aangeleverd wordt vanuit je ‘audio’ device doorgegeven wordt alleen dan met wat meer vermogen. Wat dit voor effect heeft op je oortjes, dat lees je onder het kopje Versterken.
De AP001 opladen kan met de bijgeleverde micro usb kabel of elke andere micro usb oplader die je zelf al hebt. Tijden het opladen is er een oranje indicatie ledje aan de binnenkant van het ‘gat’, deze wordt blauw tijdens gebruik. Leuke gimmick die niet storend is en goed weergeeft hoe de status is. Om de versterker in gebruik te nemen sluit je jou audio-out aan op de audio in met het bijgeleverde kabeltje. Dan je koptelefoon en eventueel die van je buurman op de audio-out poorten en je gaat hard! Deze best wel handige feature maakt het dus ook een splitter, maar zonder de nadelen hiervan (verlies in volume, geluidskwaliteit en altijd maar zwakke connecties en gedoe).
Er zitten dus geen aan/uit knoppen of wat dan ook nog meer voor fancy features op deze versterker. Het is koptelefoon in pluggen en gaan, simpel en puur waar de AP001 voor ontworpen is, versterken (hij gaat automatisch aan wanneer er een input signaal is, en uit wanneer dit er niet is).
En een niet Tech feature, maar design feature is de rare opening in het midden van de amp. Deze is zo gemaakt dat je kabeltjes doorheen kan wikkelen, van de amp zelf of van je koptelefoon. Niet iets wat je vaak ziet en toch best een leuke feature is die in werkelijkheid ook prima werkt.
Nog even een lijstje specs:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De AP001 versterker doet wat hij moet doen, een goeie boost geven aan het geluid uit je audio source. En dat doet hij naar mijn mening met name in de mid-range en bss. Alhoewel de hogere tonen en treble niet verdwijnen dus daar moet zeker die worden zeker ook beter aangestuurd. Maar de nadruk ligt dus wel op mid-range en bas. De bas boost kan niet uit en dit kan soms storend zijn, maar het geeft bij de meeste IEM oortjes toch wat meer uhmph die sommige missen. Deze versterker geeft redelijk duidelijk een extra eigen karakter aan het doorgegeven geluid, iets wat sommige audiocritici niet willen. Maar ik denk dat de meeste mensen het een niet storende verbetering zullen vinden qua geluids signature. Een minpuntje wat ik soms wel storend vond was het pop geluid als je de stekker er uit trekt, maar ja dit is denk ik lastig te voorkomen.
Bij de wat betere, duurdere oortjes als de Brainwavz R3 merk je dat je audio bron ze net iets lekkerder aan kan sturen. Maar ook bij de S0 ervaar je het verschil goed.
Deze versterker van Brainwavz kan je omschrijven als simpel maar effectief. Het imput geluid wordt goed versterkt, weliswaar met wat extra karakter. Maar eigenlijk vond ik dit zelden storend. De AP001 is een prima instapmodel voor mensen die net wat meer ‘audio’ willen en hun oortjes wat beter willen kunnen aansturen. Maar voor mij is deze versterker echt een welkome verademing qua formaat en gewicht om mee te nemen en toch mijn audio wat op te boosten. Leuke bijkomende feature is dat je je muziek ook met de buurman kan sharen door de twee uitgangen.
Wil je de Brainwavz AP001 ook kopen?
Bij MP4Nation hebben ze hem voor $29,50 dat is z’n ¤23,60.
Voor meer informatie kan je nog kijken op de officiële site van Brainwavz.
[ Bericht 0% gewijzigd door tokko1 op 26-11-2014 22:32:07 ]Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
![]()
Reviewtimeeee!
Vandaag de Voyo A1 mini.Dit is een een Windows 8.1 tablet!
In deze review probeer ik een algemeen beeld te geven over hoe ik de Voyo Winpad A1 mini heb ervaren.
Voor de mensen die niet graag lezen, onderaan staat uiteraard de videoreview die vrijwel dezelfde zaken behandelen als in deze tekstuele review. De foto’s in deze review zullen aanklikbaar zijn, hiermee haal je de originele foto op om details nog beter te zien.
Ik hoop dat jullie er weer van kunnen genieten!
Groet,
Downstar
De Voyo A1 Mini komt van Gearbest
De Voyo A1 is er in verschillende kleuren. Gearbest bied naast grijs ook een blauwe en een gele versie aan. Op internet is daarnaast een fel groene en roze verkrijgbaar. Voyo legt met die kleuren toch wel de focus op de jongere gebruiker denk ik zelf. Het is schijnbaar wel een manier die werkt, want immers doet appele het met haar iPhone 5c hetzelfde. Ik houdt niet van die vreemde poespas kleuren, ik kies daarom lekker voor het zakelijke grijs/zilver.
bron: Cart1000.com
De keuze om het product van gearbest te halen is met name omdat ik op het moment van bestellen heb gekeken waar ik het toestel het goedkoopst (eventueel met coupon) kon bemachtigen.
Daarbij kwam aliexpress.com eigenlijk op de eerste plaats. Daar was het toestel destijds voor 130-140$ te krijgen. Aliexpress is een site zoals het Nederlandse Marktplaats.nl, verschillende verkopers
en dus ben je ook niet altijd zeker van een verkoper met goede bedoelingen. Aliexpress kent echter wel een rating systeem, waaraan men kan zien in hoeverre in verkoper betrouwbaar is ofniet.
Daarnaast is het niet mogelijk om met PayPal te betalen bij aliexpress, daarom valt die mogelijkheid af.
Ik ben daarom eens gaan kijken bij de bekendere webshops (Lees: Gearbest, DX, Banggood, Tmart etc.) waar ik het goedkoopst aan de Voyo A1 mini kon komen. Dat was dus het geval bij Gearbest.com.
Momenteel schommelende prijzen een beetje, maar lijkt gearbest (mede dankzij een coupon) nog steeds de goedkoopste leverancier.
http://www.gearbest.com/v(...)8.1-tablet-pc-_gear/
De Voyo A1 mini is momenteel al in de aanbieding voor 145$, echter is er een coupon* beschikbaar die de prijs zelfs naar 137,99$ laat zakken. Dat is omgerekend +- 110 euro inclusief verzending.
Middels couponcode: VOYOLG
Er dient wel rekening gehouden te worden met het feit dat het product de grens van 22 euro overschrijd en daarmee in aanmerking (kan) komen voor extra belasting (21% van nieuwe waarde + 13 euro administratiekosten als het via PostNL gaat.)
Wanneer er gekozen wordt voor het laten verzenden met de gratis airmail moet men er vanuit gaan dat het pakket al gauw 2-3 weken onderweg is. Het kan uiteraard sneller of langzamer.
Maar ik houdt zelf altijd die standaard aan. Ik heb zelf geen extra belasting hoeven te betalen en kreeg het pakketje uiteindelijk binnen 1,5 week binnen.
Het pakket kwam in een standaard dicht getaped pakketje, in dit pakketje zat het originele Voyo A1 mini doosje nog eens in een rol van ik geloof wel 3 meter bubbeltjes tape haha. Iets wat overdreven misschien, maargoed alles om het pakket dus veilig zijn eindbestemming te laten halen.!
Eenmaal uitgepakt krijg je dit te zien:
Een (stevig) kartonnen doosje met hier en daar een verwijzing naar de tablet en geinspireerde tiles van windows 8.1. Op het doosje tref ik verder een sticker aan met wat basis informatie van de tablet.
Daar vind ik ook de productie datum. Deze is gedateerd op 2014.10.21, oftewel 21 oktober 2014.
De tablet is dus nog vrij recent gemaakt!
Eenmaal het doosje openen dan vind je:
- Tablet
- screenprotector(al op tablet)
- Amerikaanse Adapter (5V. 2000 mah)
- Handleiding
- OTG kabel.
Om In Nederland de adapter te kunnen gebruiken heb je dus nog wel een Europees koppelstukje nodig.
Dan komen we aan op de punt waar we naar de specificatie van de tablet gaan kijken.
Wat maakt deze tablet nou bijzonder?
Met name dat het eens niet draait op het alom bekende Android. Windows 8.1 maakt deze tablet bijzonder. Doormiddel van het aanwezig zijn van de Atom Z3735 chipset(In dit geval de Z3735F variant) kan men op deze tablet de gebruikelijke windows extensie .EXE uitvoeren op deze tablet.
Oftwel alles valt op deze tablet te installeren zoals op een normale desktop, zolang het maar draait op de aanwezige interne hardware draait. De specificaties van de interne hardware staan hieronder:
Bron: bestchinatablets
In bovenstaande specificatie wordt gesproken over de Z3735D, dit is ook een variant van die Z3735 echter is deze met EOL(End-of-Life). Oftwel deze chipset niet meer worden geproduceerd.
Hij schijnde wat beter te presteren dan de 3735F variant, maar dit is eigenlijk alleen theoretisch gezien. In de praktijk zul je dit niet echt merken denk ik.
De tablet beschikt over een 8 inch scherm met een 1280x800 resolutie, 2GB RAM en 32 GB ROM.
Daarnaast heeft de tablet de beschikking over een 5000 mah batterij.
Dan komen we op het hoofdstuk design en bouwkwaliteit.
Laten we beginnen bij het design, tja dat is eigenlijk bij elke tablet wel gelijk.
Daar valt eigenlijk weinig over te zeggen. Knopjes zitten op logische plekken en de achterkant is iets wat afgerond om hem prettiger in de hand te houden.
Hieronder zie je enkele foto’s van het design van de Voyo A1 mini:
Case thanks to igi0n![]()
Over de bouwkwaliteit valt wat te betwisten. Ik zou graag een aluminium case hebben gezien.
Maargoed, daartegen over staat dus dat hij dan wel weer zwaarder zou zijn(hij weegt nu +- 350 gram) en waarschijnlijk ook weer iets duurder. De plastic behuizing aan de achterkant is verder solide en geeft nergens een krakend geluid. Het volstaat dus prima. Knopjes zijn verder prima in te drukken en hebben ook geen krakend geluid. De poorten (denk aan microusb/mini hdmi) zijn verder prima afgewerkt, al ging het OTG-kabeltje er in het begin niet helemaal lekker in. Dit kan echter ook te maken hebben gehad met het feit dat ik iets te voorzichtig ben met nieuwe dingen. Hij gaat er nu gewoon soepel in en
uit.
Een belangrijk ander punt wat onder bouwkwaliteit valt vind ik altijd het scherm.
In dit geval een 8 Incher met IPS technologie. Dit resulteert in prima kwaliteit kleuren en een prima kijkhoek. De Resolutie van 1280x800 is op 8 inch in mijn ogen meer dan prima. De Iconen zijn scherp en redelijk klein. Toch heb ik eigenlijk niet echt veel last van mis ‘touchen’. Het scherm lijkt mijn input goed te kunnen verwerken en voelt precies gevoel genoeg aan.
Wanneer we de tablet voor het eerst aanzetten, ben ik vrij verbaast.
Het toestel start vanaf het moment dat de American Megatrends bios is voorbij gekomen in precies 10 seconden(!) op. Daarna is het toestel volledig bruikbaar. Inclusief biosscherm zit je misschien op een 13-15 seconden!
Wanneer de tablet is geboot kom je in dit scherm terecht:
Het is hier de bedoeling dat je je inlogt(doormiddel van het naboven schuiven van de afbeelding), bij de eerste keer opstarten zal hij standaard met een lokaal account ‘John’ opstarten. In mijn geval was dit al met de Engelse taal. Om goed gebruik te kunnen maken van deze tablet is het aan te raden om in plaatst van een lokaal account, een microsft account te kiezen. Hiermee krijg je in de tablet directe integratie van onder andere mail, kalender en bijvoorbeeld Microsoft cloudopslag dienst One drive.
Eenmaal ingelogd komen we in de bekende windows 8 tegeltjes launcher,
vanuit hier heb je direct toegang tot al je apps en instellingen.
Het is even wennen wanneer je van een android tablet komt. Windows 8.1 werkt namelijk met verschillende gestures/sleepgebaren die je eerst even onder de knie moet hebben.
Wanneer je bijvoorbeeld van uit de tegen interface naar boven sleept kom je in je app-drawer terecht:
Hierin zie je in een vlot overzicht alle beschikbare apps op de tablet.
Wanneer je vanuit de rechts het beeld in sleept verschijnt er een taskbar aan de rechter kant van het scherm. Hierin zie je verschillende functies waaronder zoeken, start, apparaten en delen.
Dit schermt komt altijd over de huidige app heen, je kun vanuit hier dus snel terug naar het startscherm(de tegellijn) of snel iets delen of bijvoorbeeld naar de instellingen.
Als we kijken naar de instellingen dan zien we dat dit vrijwel het zelfde is al wat je normaal op een desktop PC kan/mag verwachten. Je kunt in de instellingen dingen als het vergrendelscherm, energiespaarspanden, wachtwoorden, talen en tijden wijzigen. Ook is het mogelijk om vanuit hier naar het vetrouwende configuratiescherm te gaan.
Vanuit instellingen kon ik vrij vlot middels Windows Updates een Nederlands Taalpakket downloaden. Zodat de tablet in het Nederlands kon worden gezet. Toch moet ik bekennen dat de vertaling niet overal even lekker is geweest. Zo zijn er af en toe nog dingen in het Engels terug te vinden, maar dit is opzich niet storend. Het grotendeel (lees 95%) zal gewoon in het Nederlands zijn.
Windows Updates is in mijn ogen zeker een pluspunt ten opzichte van Android.
Bij android krijg je een versie en daarmee moet je het doen. Updates van het besturingsysteem kunnen eigenlijk alleen middels de leverancier van de tablet worden uitgerold. Met Windows Updates krijg je gewoon de normale updates(beveiliging of bijv. extra functies etc.) vanuit Microsoft zelf.
Eenmaal gewend aan de tablet dan is alles vrij soepel in gebruikt, aangezien mijn kennis van Windows redelijk groot is voelt het vertrouwd aan. Een punt wat helemaal lekker voelt is het bureaublad en de normale bestandexplorer. Doormiddel van een tegel in de appdrawer kom je op het bureaublad terug en is het net of je achter een computer zit. Vanuit hieruit is het browsen en installeren van programma’s (.exe) niet anders dan op een normale computer. Wanneer je zelfs nog met een OTG kabel toetsenbord en muis aansluit merk je eigenlijk helemaal geen verschil meer, op het kleine schermpje na.
Terugkomend op het installeren van .exe bestanden, dit doet hij allemaal prima.
Ik heb zelf enkele apps (bijv. Spotify, teamviewer, firefox) zonder problemen kunnen installeren.
Hoelang het precies duurt is uiteraard afhankelijk van de grote van de applicatie.
Ik heb daarnaast ook zonder moeite het Microsoft Office pakket geïnstalleerd gekregen,
Dit officepakket komt als installatiepakket op de tablet en geeft recht op een jaar gebruik van het pakket. Wanneer je het installatie bestand aanklikt zal hij je vragen om in te loggen met een microsoft account en de licentie te bevestigen. Wanneer dit eenmaal is gedaan zal hij de installatie starten:
En na een poosje stond het officepakket op mijn tablet:
Ook vanuit de Windows store kunnen apps worden geïnstalleerd die zijn geoptimaliseerd voor het gebruik met een tablet, ook hiervoor dien je eerst te zijn ingelogd met een Microsoft account.
De installatie van enkele apps en games verliepen ook prima al deed een enkele (grote) game er wat langer over!
Bijkomend voordeel van Windows is natuurlijk dat het makkelijk te integreren is met bijvoorbeeld printers en projectoren. De tablet was binnen no-time verbonden aan mijn TV.
Dit alles door een simpele Mini-HDMI kabel. Ook mijn gedeelde netwerk printer had ik binnen enkele minuten werkend;
Het connecten met mijn Earson bluetooth speaker was ook binnen enkele minuten voor elkaar.
Het bereik qua WIFI is prima, ik heb op de bovenverdieping van mijn huis nog prima bereik.
Een simpele speedtest levert mij een 33 Mbit op. Voor WIFI is dat prima.
Op de tablet zitten een front en backcamera van beiden 2 Megapixel.
Beiden zijn niet van hoog niveau, iets wat mij totaal niet kan schelen.
Je maakt normaliter toch geen gebruik van je tablet om goede foto’s te nemen, voor een selfie en wat videochatting is de frontcamera meer dan voldoende.
Iets wat verder misschien leuk is het feit dat de tablet ook gewoon kan draaien op Android.
Nou is het door VOYO zelf geen officiële Android image uitgegeven, dus dat gaat vrij moeilijk.
Toch zou je bijvoorbeeld Bluestacks kunnen downloaden en installeren, dit is een Android emulator.
Ook zou je bijvoorbeeld VMware Player kunnen installeren en zodoende een virtuele omgeving opzetten, hierin zou je dan bijvoorbeeld Ubuntu in kunnen draaien.
Games draait de Voyo a1 mini ook wel goed, van de 2GB RAM dat intern zit, wordt ongeveer 500 mb afgesnoept voor de GPU. Ik heb enkele games uit de store(Pinbal fx en een vaag racespel) kunnen spelen zonder lagg. Op internet circuleren ook wat video's waar bekendere games als Sims 3/4, GTA SA, COD Modern warfare 2 zonder problemen worden gespeeld.
Ik kan nog misschien wel tig bladzijden vol schrijven over de mogelijkheden van deze tablet in combinatie met Windows 8.1, toch denk ik dat het hiermee wel duidelijk is geworden hoe veelzijdig dit systeem is!
Alle die functionaliteiten zijn wel leuk, maar hoe zit het dan met de accu?
De accu heeft het bij mij prima volgehouden! Ik heb een standby tijd behaald van 3 dagen en 3 uren.
Hierin heb ik af en toe wat gesurft, wat apps geïnstalleerd en dergelijke zaken. Ook heeft de tablet een tijdje in standby mode gestaan met WIFI en bluetooth gewoon aan. Ook heb ik hem een tijdje in vliegtuigstand gehad(zodat alle connecties uitzijn). In deze vliegtuigstand ging er max 1 a 2% per uur af! Prima dus.
Ik heb de tablet nog niet echt uren achter elkaar gestrest maar van de verhalen die ik lees op internet mag je op een uur of 5-7 uur rekening met normaal gebruik.
De tablet is in de periode dat ik hem test nooit echt warm geworden:
Bij een omgevingstempratuur van +- 19 graden.
Uit mijn review is mogelijk wel te merken hoe ik over dit tabletje denk.
Ik vind het een geweldig ding, mijn Android tablet ligt eigenlijk merendeels te verstoffen maar dat zie ik met deze tablet niet zo snel gebeuren. Mededankzij zijn veelzijdigheid en gebruiksvriendelijkheid.
Pluspunten:
+ Goedkoop in aanschaf (110 euro)
+ Vloeiend en snel zat
+ Windows 8.1 en de mogelijkheid .exe bestanden te installeren
+ Office Jaar licentie
Nadelen:
- Camera’s vallen wat tegen
- WIFI netwerk gaf nog wel eens ‘Beperkt’ aan waardoor internet 10 seconden weg was.
-
Uiteraard heb ik voor de luie of misschien wel erg fanatieke mensen ook weer een videoreview gemaakt. Hiermee hoop ik een nog duidelijker beeld te geven van de tablet,
En een video geeft mogelijk een veel betere kijk op de tablet![]()
Vrijwel alle punten uit deze review worden daar nog eens uitgelegd.
Dank voor het lezen/bekijken van de review, mochten jullie het waarderen..
Dan is een likeje op de video in Youtube van harte welkom
Downstar
[ Bericht 0% gewijzigd door Downstar op 30-11-2014 20:37:07 ]![]()
Na je review heb ik dit toestel voor een vriendin gekocht, het gekke is als ze oordopjes inplugt dat het lijkt alsof hij ze niet herkent. in ieder geval geen icoontje dat ze erin zitten. Vervolgens speelt hij geluid over de speakers en de oordopjes af. heb jij ook zoiets meegemaakt of werkt dat verder perfect bij jou?quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:26 schreef Dennis_H het volgende:
Ik lurk al een hele tijd mee op dit forum gedeelte en de laatste tijd ben ik me eens gaan verdiepen in Chinese Smartphones. Ik heb een Cubot S308 gekocht op Tinydeal, hieronder een kleine review van het toestel.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: