abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:34:50 #1
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_6089077
Mijn collega FaceDown, die hier ook op FoK! post,
houdt nu al jaren vol dat melk slecht voor je is.

Hij komt ook met dit soort links:

http://www.discover.com/aug_00/featmilk.html

http://www.godshealthplan.com/healthtips/Milk.html

http://www.pcrm.org/health/Info_on_Veg_Diets/dairy.html

http://www.gentlebirth.org/nwnm.org/Got_Milk_Too_Bad.htm

http://www.notmilk.com/

http://www.milksucks.com/

Nu wil ik van jullie weten, of jullie denken dat dit waar
is ? ... Ik hoop ook dat FaceDown zelf hier aan de discussie
mee komt doen, ik denk dus zelf dat melk absoluut niet slecht
voor me is.

[Dit bericht is gewijzigd door ChOas op 03-10-2002 14:37]

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:35:36 #2
37389 Cha0sness
Think Chaosness, Be Chaosness
pi_6089092
ut zal wel... ik vindt ut wel lekker dus ach....
Evil leads to Darkness, And Darkness leads to Cha0sness
pi_6089121
melk is niet slecht, zoals veel produkten, maar teveel van alles is ook weer niet goed...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_6089136
het vet uit de melk is i.i.g de pest voor je huid..
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:40:35 #5
17702 DaMSWer
Stuiterend Door Het Leven
pi_6089172
denk niet dat het slecht is, en zal ook nu niet meteen stoppen met melk drinken eigenlyk
PoGo uitgespeeld LVL 40
Volgens sommige foksters een lieverd :)
Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
pi_6089206
Ik drink eik bijna nooit melk. Is dat dan slecht?
123
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:43:49 #7
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_6089221
Ja, melk is slecht! Veel vet, verhoogd cholesterol, weinig echte voedingswaarde... Het is ook maar de vraag of calcium in melk echt wel wordt opgenomen in het bloed.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_6089224
*access denied*
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:45:10 #9
693 ChOas
pi_6089238
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:44 schreef facedown het volgende:

Makkelijk reageren dan! ... Waar baseer jij op dat melk
slecht is ? ... want dat zei je al LANG voordat je met
al die links kwam!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_6089279
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:43 schreef HomeTheaterFreak het volgende:
Ja, melk is slecht! Veel vet, verhoogd cholesterol, weinig echte voedingswaarde... Het is ook maar de vraag of calcium in melk echt wel wordt opgenomen in het bloed.
Jep, zie je (top)sporters melk drinken omdat het zo gezond is?
*access denied*
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:54:41 #11
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_6089394
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_6089427
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:45 schreef ChOas het volgende:

[..]

Makkelijk reageren dan! ... Waar baseer jij op dat melk
slecht is ? ... want dat zei je al LANG voordat je met
al die links kwam!

Links ondersteunen het geheel toch? Wat er beschreven staat wist ik allang.

Melk lust ik niet, en aangezien iedereen (jij) altijd loopt te zeuren dat melk gezond is en dat het zo goed is voor je botten (calcium jaja), m.a.w. dat ik wel gek ben als ik geen melk drink.

Wordt het tijd om jou idee over melk een beetje bij te stellen

*access denied*
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:59:14 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6089469
In melk zit calcium, en calcium is goed voor sterke botten. Zware onzin dus.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:59:52 #14
693 ChOas
pi_6089477
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:56 schreef facedown het volgende:

[..]

Melk lust ik niet, en aangezien iedereen (jij) altijd loopt te zeuren dat melk gezond is en dat het zo goed is voor je botten (calcium jaja), m.a.w. dat ik wel gek ben als ik geen melk drink.

IK heb nooit gezegd dat dat het goed was voor mijn botten!

[Stephen Roberts]
pi_6089486
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:54 schreef Oosthoek het volgende:
Onzin
I LIEK MILK!!!!
Je ziet wat er van komt......
*access denied*
pi_6089495
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:59 schreef SEMTEX het volgende:
In melk zit calcium, en calcium is goed voor sterke botten. Zware onzin dus.
hahahahaha, lees die links nou maar, dat iedereen je al 20+ jaar die fabel verteld kan ik ook niet helpen.
*access denied*
pi_6089513
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:59 schreef ChOas het volgende:

[..]

IK heb nooit gezegd dat dat het goed was voor mijn botten!

Jij misschien niet, maar je bent niet de enige, zie bv de reactie van Semtex, zo zijn er duizenden
*access denied*
  donderdag 3 oktober 2002 @ 15:03:10 #18
17729 SP
I hate my interests
pi_6089535
Nederlanders zijn het langst van de wereld, zitten minimaal in de top tien van de langstlevende mensen, laagste kindersterfte etc etc.
En krijgen heeeeeeeeel veel melkproducten binnen (meest van de wereld?). Slecht? I think not.
pi_6089565
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:03 schreef SP het volgende:
Nederlanders zijn het langst van de wereld, zitten minimaal in de top tien van de langstlevende mensen, laagste kindersterfte etc etc.
En krijgen heeeeeeeeel veel melkproducten binnen (meest van de wereld?). Slecht? I think not.
Waarom zou dat met Melk te maken moeten hebben? 1 + 1 is in dit geval geen 2. Overigens is het ook algemeen bekend dat je baby's geen koemelk moet voeren.

(cool usericoon trouwens, goede clip ook)

*access denied*
pi_6089577
Voor kinderen is het goed, maar als je uit de groei bent is het niet meer zo gezond. Als je er veel van drinkt tenminste.
pi_6089604
Melk (en bijna alle vette zuivel) is zeker niet goed voor iedereen. Ik heb het altijd smerig gevonden en ik waag te betwijfelen of het zoogproduct van een andere soort een onmisbaar deel van ons dieet kan vormen. Ik denk het dus niet. Maar volgens mij eet een mens vanzelf waar zijn lichaam behoefte aan heeft.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_6089621
Ik hoop het niet... dat ik na witmeel en witte suiker ook geen melk meer mag ... maar ja, op dit moment heb ik er wel een streng dieet voor over om me weer goed te voelen.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_6089631
*bekijkt links*

Je weet ook dat ze in Amerika nog levendig met hormonen naar de koeien lopen te gooien he? dus dat de AMERIKAANSE links aangeven dat melk slecht voor je is.... tsja hoe zou DAT nou komen

En nu een europese link dan wil ik nog wel eens na gaan denken

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_6089750
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:05 schreef Byte_Me het volgende:
Voor kinderen is het goed, maar als je uit de groei bent is het niet meer zo gezond. Als je er veel van drinkt tenminste.
Mja, tis natuurlijk niet zo dat het ZO slecht is dat je er dood aan gaat ofzo, maar men zegt altijd dat kinderen veel melk moeten drinken zodat ze sterke botten krijgen, maar de calcium in melk wordt helemaal niet opgenomen!

zie bv: http://www.strongbones.org/

*access denied*
  donderdag 3 oktober 2002 @ 15:16:40 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6089763
Ik heb 'n koemelkallergie, dus ik drink zoiezo geen vette soorten melk, maar volgens mij is 'n slok halfvolle melk op zijn tijd echt niet overbodig...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6089783
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:09 schreef Ordos20 het volgende:

En nu een europese link dan wil ik nog wel eens na gaan denken

Er staan ook verwijzingen in naar Engelse onderzoeken.

Denk je dat ze hier tegenwoordig ook niet creatief met hormonen rommelen?

*access denied*
pi_6089796
TSaj en dan lees ik even verder en dan valt mij op dat het allemaal links zijn naar mensen die je maar al te graag aan soya melk en zo willen zetten... allemaal super veggie mensen dus... verband... noouuu.......

oftewel facedown niet meer onzin verkopen he?

donderdag 3 oktober 2002 @ 15:19:42 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6089816
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik het gezond vind als iemand geen vlees eet en OOK geen melk...
Melk is redelijk cruciaal voor je botgroei, volgens mij krijg je eerder last van bontontkalking of 'n gebroken heup op latere leeftijd..
pi_6089854
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik het gezond vind als iemand geen vlees eet en OOK geen melk...
Melk is redelijk cruciaal voor je botgroei, volgens mij krijg je eerder last van bontontkalking of 'n gebroken heup op latere leeftijd..
IDD semtex.... een paar jaar geleden las ik in een dagblad over een nieuw onderzoek waarin stond dat ouderen meer melk moesten drinken om zo de botten te versterken..... uitgevoerd hier in Nederland dusseuh..... tsja ik geloof sommige amerikaanse vage sites niet echt

maar strakke actie facedown, (hey dat rijmt) om ons zo te laten schrikken om niks

pi_6089986
quote:
Ik denk dat dat per persoon verschilt. Die cruciale stoffen voor de botgroei krijg je in eerste instantie door moedermelk binnen en kun je later door veel meer vervangen dan alleen melk. Bovendien is een banaan de rijkste natuurlijke bron aan calcium. Geef mij maar een banaan!
pi_6090041
Wel grappig, heb zo'n hekel aan melk en m'n moeder vertelde laatst dat ze zich afgewezen voelde toen ik een babytje was omdat ik zelden wilde drinken. Toch ben ik hartsikke gezond hoor!
pi_6090088
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:28 schreef Manono het volgende:

[..]

Ik denk dat dat per persoon verschilt. Die cruciale stoffen voor de botgroei krijg je in eerste instantie door moedermelk binnen en kun je later door veel meer vervangen dan alleen melk. Bovendien is een banaan de rijkste natuurlijke bron aan calcium. Geef mij maar een banaan!

Ik dacht dat sperma ook een behoorlijke rijke bron aan calcium was?
pi_6090095
Melk is niet zo gezond als dat beweerd wordt. De mens is het enige zoogdier dat na z'n zuigelingen periode nog steeds melk drinkt. En ik heb ook gehoord dat de calcium in melk niet opgenomen wordt door je botten, sterker nog, er werd me verteld dat het SLECHT voor je botten is.
pi_6090132
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:21 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

maar strakke actie facedown, (hey dat rijmt) om ons zo te laten schrikken om niks

Heb ik het topic geopend? Vooralsnog blijf ik erbij dat het onnatuurlijk is om melk te drinken. Zie dierenwereld, melk is voor baby's. En dan wel van hetzelfde soort; Koe -> kalfje etc.

Heel veel mensen (ja ook hier in NL) kunnen koemelk niet eens verdragen of zijn allergisch.

Ook verwijzen lang niet al die links naar soja melk ofzo! Nog maar een keer lezen?

*access denied*
pi_6090182
Ik heb die film gezien. En heb mijn restje melk in mijn glas spontaan weg gespoelt. Ik drink geen melk meer. Wat vreselijk hoe die koeien worden behandeld..
pi_6090362
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:33 schreef Halinalle het volgende:
Ik dacht dat sperma ook een behoorlijke rijke bron aan calcium was?
Najaaa ook eigenlijk een soort banaan he.

Flauwe reaktie verdient een flauw antwoord

donderdag 3 oktober 2002 @ 16:14:09 #37
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_6091012
Melk is gezond, erg voedzaam
maar karnemelk is beter omdat het minder vet is
pi_6091168
Melk is gezond en het zuivert je lichaam van giftige stoffen.

en een mond verder.

.......
pi_6091477
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 16:20 schreef irvine_2805 het volgende:
Melk is gezond en het zuivert je lichaam van giftige stoffen.
Het wordt steeds gekker!
*access denied*
pi_6091541
M'n vader drinkt ongeveer een jaar geen melk (en melkproducten meer), in plaats daarvan neemt hij een calcium tablet. Hij is gestopt met melk drinken sinds hij altijd erg last had van vastzittend slijm in z'n keel en longen en sindsdien heeft hij bijna nergens last meer van.
[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
pi_6091632
Doctors say cow's milk can lead to iron deficiency anemia, allergies, diarrhea, heart disease, colic, cramps, gastrointestinal bleeding, sinusitis, skin rashes, acne, increased frequency of colds and flus, arthritis, diabetes, ear infections, osteoporosis, asthma, autoimmune diseases, and more, possibly even lung cancer, multiple sclerosis and non-Hodgkin's lymphoma.

brbr..

pi_6091788
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 16:39 schreef facedown het volgende:

[..]

Het wordt steeds gekker!

Geloof je me weer niet
.......
pi_6091939
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 16:55 schreef irvine_2805 het volgende:

[..]

Geloof je me weer niet

als ze dit soort bewijsen tonen niet:

hart problemen, allergie, veel hoesten, losse slijm, long aandoeningen, acne, vaak verkouden, blijvende verkoudheid, diabetes, astma en meer.

pi_6092033
Ik ben trouwens eigelijk altijd verkouden. Als ik 20 minuten gefiets heb dan moet ik mijn neus echt wel snuiten anders loopt het er echt uit.

En ik moet veel hoesten, terwijl ik niet eens rook.

Ik drink wel 5 glazen melk per dag, zal het daar door komen? Wat denken jullie, want dit ga ik proberen. Ik drink vanaf nu geen melk meer, want als dit de oorzaak is van mijn euwigdurende verkoudheid enzo, dan laat die melk maar staan.

pi_6092086
is echt bullshit....

in nederland gooien we veel minder met hormonen dan in amerika,
we gebruiken ze wel maar niet zoveel als bij hun.

HALFvolle melk is prima voor je, alleen teveel is nooit goed.....VOLLE melk daarentegen is niet echt goed voor je teveel vet en cholesterol etc etc

volg eens een cursus wat je wel en niet teveel moet eten, wat veel mensen krijgen die bv een hartinfarct hebben gehad en dan word het je allemaal precies uitgelegd....

pi_6096724
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 17:12 schreef excalibee het volgende:
is echt bullshit....
Nou Nou..
quote:
in nederland gooien we veel minder met hormonen dan in amerika,
we gebruiken ze wel maar niet zoveel als bij hun.
Vast wel wat minder, maar het zijn niet alleen de hormonen die melk 'slecht' maken.
quote:
HALFvolle melk is prima voor je, alleen teveel is nooit goed.....VOLLE melk daarentegen is niet echt goed voor je teveel vet en cholesterol etc etc
Volle melk is nog minder idd

Het gaat er om dat een hoop mensen zeggen dat melk GEZOND is en dat je er sterke botten van krijgt. Voor sterke botten kan je beter groente/fruit (spinazie, banaan) eten en meer bewegen! Liters melk maakt je botten echt niet steviger!

*access denied*
pi_6097783
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 17:04 schreef Turismo het volgende:

[..]

als ze dit soort bewijsen tonen niet:

hart problemen, allergie, veel hoesten, losse slijm, long aandoeningen, acne, vaak verkouden, blijvende verkoudheid, diabetes, astma en meer.

O.k. mijn bewijs: Ik heb 10 jaar op een laboratorium gewerkt en kreeg daar iedere dag melk omdat het je bloed en lichaam zuivert van giftige stoffen, dit ivm het binnen krijgen van dampen of het opnemen van chemicalien via de huid.
.......
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:16:41 #48
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_6100015
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:43 schreef HomeTheaterFreak het volgende:
Houd je mond je nerd. Melk is een prime bouwstof voor het menselijk lichaam en onmisbaar. Waarom denk je dat God zoiets als borstvoeding geschonken heeft fucking leek !
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_6100033
Melk is gewoon tenminste nog iets goed wat de gemiddelde persoon binnenkrijgt

Zit eiwitten in, en die zijn goed voor je spieren

Zit calcium in, en dat is goed voor je botten

Practisch iedereen is tegenwoordig maar slap, dus een beetje melk doet wonderen

vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:20:05 #50
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100051
Melk is niet goed. Geen enkele wezen op de planeet behalve de mens drinkt melk. Ik drink het nooit, eet matig kaas en voel me beter dan als ik dat allemaal wel doe.

Weg met melk.

He's devoted to the devil fascinated by crime[br]Glamorous death is his destination
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:21:08 #51
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100060
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:16 schreef Chocobo het volgende:
denk je dat God zoiets als borstvoeding geschonken heeft fucking leek !
In moedermelk zit dus maar een miniem % bestandsdeel dat in koeiemelk zit. Wel even research plegen, blatertje.
He's devoted to the devil fascinated by crime[br]Glamorous death is his destination
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:22:32 #52
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100076
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 17:09 schreef Turismo het volgende:
Ik drink wel 5 glazen melk per dag, zal het daar door komen? Wat denken jullie, want dit ga ik proberen. Ik drink vanaf nu geen melk meer, want als dit de oorzaak is van mijn euwigdurende verkoudheid enzo, dan laat die melk maar staan.
probeer het en je weet het. gaat lukken, je voelt je beter zonder melk(producten)
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:23:37 #53
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100086
Trouwens, dat gelul over kalk en eiwit gaat niet op want dat zit ook in bladgroente.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:24:26 #54
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_6100091
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:21 schreef Uncle_Eric het volgende:

[..]

In moedermelk zit dus maar een miniem % bestandsdeel dat in koeiemelk zit. Wel even research plegen, blatertje.

Luister clown,........wat ik wil aantonen is dat melk (waar dan ook uit of vandaan) goed voor je is. En please begin nou niet over onderzoeks shit. Kan ik mijn mening niet gewoon uiten ? ?
pi_6100105
Och, van ieder voedingsmiddel kan je wel zeggen dat het slecht is. Melk is prima, maar met mate. (zoals met alles) Sommigen kunnen beter geite- paarde- of sojamelk drinken, vanwege problemen met het darmenstelsel. Voor de rest is het natuurlijk gezeur dat het slecht is.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:26:00 #56
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100109
De filosofie is dat alle zoogdieren bij de geboorte van hun jongen zelf melk hebben. Dat komt doordat de melk van een bepaalde diersoort alleen die soort ten goede komt. Dat is de natuur.
Dat is waarom er twee dingen gelden voor elk zoogdier op aarde, behalve blijkbaar voor de mens.
1. Zij drinken geen melk van andere diersoorten. Dat zou afwijking betekenen van hun biologische aanpassing.
2. Als het dier eenmaal gespeend is, drinkt het nooit meer melk.
Koemelk is ervoor gemaakt om snel een groot dier met zware botten en vier magen op te kweken. Volgens de schrijversvan een leven lang fit toont elk boek, elke verhandeling, elk onderzoek over allergie aan dat zuivelproducten erbij betrokken zijn.
Verdere interessante literatuur hieromtrent kun je vinden in de publicaties van Jaap Huibers in de Ankertjesreeks (uitgeverij Ankh-Hermes te Deventer). Er zijn boekjes over allergie, koemelkallergie en vitaal en fataal voedsel.
pi_6100127
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:23 schreef Uncle_Eric het volgende:
Trouwens, dat gelul over kalk en eiwit gaat niet op want dat zit ook in bladgroente.
luister oompje,
Sinds wanneer denk jij dat er eiwitten in groente zit? Eiwitten zitten in vlees, vis, melkproducten, etc
Groente = koolhydraten
Ik weet zeker dat je gewoon te weinig eiwitten binnenkrijgt, dus je mag zelf wel eens wat melk drinken!
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:28:04 #58
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100132
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:24 schreef Chocobo het volgende:
Kan ik mijn mening niet gewoon uiten ? ?
Jawel. Dit is de mijne:
Er wordt verband gelegd tussen zuivel en hart- en vaatziekten, artritis, allergieën, kanker, hoofdpijn, migraine (mijn lieve moeder heeft het nu gelukkig nooit meer!), zwaarlijvigheid, astma, oorontstekingen, verkoudheid en hooikoorts.

Zuivel is het meest slijmvormende voedsel dat er is. Het gaat vastzitten in je lichaam en belemmert de voedselopname evenzeer als een soepel funktioneren, waardoor vermoeidheid ontstaat.

Zuivel is gekonsentreerd voedsel en niet goed te kombineren met ander voedsel. Meestal wòrdt het gekombineerd (pap/muesli, melk en granen, brood en kaas).

Zuivel is zuurvormend. Het lichaam gebruikt kalk om dit te neutraliseren. Zuivel is mede veroorzaker van osteoporose (ontkalking van de botten)! Voor de kalk heb je geen zuivel nodig, dierlijke kalk is te grof en de kalk is verbonden met caseïne (een eiwit in de melk) en wordt niet goed opgenomen.

Zuivel bevat caseïne dat gebruikt wordt/werd om houtlijm (!) te maken. Het verstopt je lichaam. Een stukje kaas in je maag is een taaie kluit die amper te verwerken is. Àls je al een keer kaas hebt gegeten, moet je de volgende dag een schoonmaakbeurt houden met fruit en groente (apart).

Kaas is vaak gemaakt van bewerkte melk waar je dus helemaal niets aan hebt (gepasteuriseerd). Bewerking degradeert ook nog de kalk.

Koemelk is gemaakt om snel een groot dier met zware botten en vier magen te laten groeien en dus uitstekend geschikt voor kalfjes.

Kaas is een kombinatie van vet en veel cholesterol en bevat geen vezels. Iedereen weet dat dat geen 'ingrediënten' zijn voor een gezonde voeding.

Rond de leeftijd van drie, vier jaar zijn de enzymen om caseïne af te breken verdwenen. Bij veel mensen zijn dan ook de enzymen verdwenen om lactose te verteren.

pi_6100176
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:26 schreef Uncle_Eric het volgende:
De filosofie is dat alle zoogdieren bij de geboorte van hun jongen zelf melk hebben. Dat komt doordat de melk van een bepaalde diersoort alleen die soort ten goede komt. Dat is de natuur.
Dat is waarom er twee dingen gelden voor elk zoogdier op aarde, behalve blijkbaar voor de mens.
1. Zij drinken geen melk van andere diersoorten. Dat zou afwijking betekenen van hun biologische aanpassing.
2. Als het dier eenmaal gespeend is, drinkt het nooit meer melk.
Koemelk is ervoor gemaakt om snel een groot dier met zware botten en vier magen op te kweken. Volgens de schrijversvan een leven lang fit toont elk boek, elke verhandeling, elk onderzoek over allergie aan dat zuivelproducten erbij betrokken zijn.
Verdere interessante literatuur hieromtrent kun je vinden in de publicaties van Jaap Huibers in de Ankertjesreeks (uitgeverij Ankh-Hermes te Deventer). Er zijn boekjes over allergie, koemelkallergie en vitaal en fataal voedsel.
Dit is echt gelul! Melk is echt wel goed voor je, zeker voor sommige dingen!
En waarvoor iets gemaakt is kan je toch niet zeggen.... Een vis is toch ook niet gemaakt om door een mens te worden gegeten en toch doen we het.......... ook dom om te zeggen toch
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:32:58 #60
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100192
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:31 schreef McGilles het volgende:

zeker voor sommige dingen!

zoals
en waar baseer je dat op?
pi_6100195
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:28 schreef Uncle_Eric het volgende:

[..]

Jawel. Dit is de mijne:
Er wordt verband gelegd tussen zuivel en hart- en vaatziekten, artritis, allergieën, kanker, hoofdpijn, migraine (mijn lieve moeder heeft het nu gelukkig nooit meer!), zwaarlijvigheid, astma, oorontstekingen, verkoudheid en hooikoorts.

dit kan je van de meeste voedingsmiddelen zeggen. En gezondheidsfreaks vind ik persoonlijk niet zo gezond bezig.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:34:41 #62
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100207
Ik ben geen gezondheidsfreak, maar ik drink geen melk, yogo etc, eet matig kaas, nooit ijs en gebruik geen boter en voel me er een stuk beter bij dan toen ik van alles veel nam.
pi_6100219
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:34 schreef Uncle_Eric het volgende:
Ik ben geen gezondheidsfreak, maar ik drink geen melk, yogo etc, eet matig kaas, nooit ijs en gebruik geen boter en voel me er een stuk beter bij dan toen ik van alles veel nam.
Nou hartstikke goed dan. Anderen voelen zich prima mét melk.
pi_6100239
quote:

[..]

Jawel. Dit is de mijne:

Zuivel is het meest slijmvormende voedsel dat er is. Het gaat vastzitten in je lichaam en belemmert de voedselopname evenzeer als een soepel funktioneren, waardoor vermoeidheid ontstaat.

Zuivel is gekonsentreerd voedsel en niet goed te kombineren met ander voedsel. Meestal wòrdt het gekombineerd (pap/muesli, melk en granen, brood en kaas).

Zuivel is zuurvormend. Het lichaam gebruikt kalk om dit te neutraliseren. Zuivel is mede veroorzaker van osteoporose (ontkalking van de botten)! Voor de kalk heb je geen zuivel nodig, dierlijke kalk is te grof en de kalk is verbonden met caseïne (een eiwit in de melk) en wordt niet goed opgenomen.

Zuivel bevat caseïne dat gebruikt wordt/werd om houtlijm (!) te maken. Het verstopt je lichaam. Een stukje kaas in je maag is een taaie kluit die amper te verwerken is. Àls je al een keer kaas hebt gegeten, moet je de volgende dag een schoonmaakbeurt houden met fruit en groente (apart).

Kaas is vaak gemaakt van bewerkte melk waar je dus helemaal niets aan hebt (gepasteuriseerd). Bewerking degradeert ook nog de kalk.

Koemelk is gemaakt om snel een groot dier met zware botten en vier magen te laten groeien en dus uitstekend geschikt voor kalfjes.

Kaas is een kombinatie van vet en veel cholesterol en bevat geen vezels. Iedereen weet dat dat geen 'ingrediënten' zijn voor een gezonde voeding.

Rond de leeftijd van drie, vier jaar zijn de enzymen om caseïne af te breken verdwenen. Bij veel mensen zijn dan ook de enzymen verdwenen om lactose te verteren.

"Zuivel is het meest slijmvormende voedsel dat er is. Het gaat vastzitten in je lichaam en belemmert de voedselopname evenzeer als een soepel funktioneren, waardoor vermoeidheid ontstaat."

vastzitten? dus ik ga dood als ik teveel melk drink ofzo?

"Kaas is een kombinatie van vet en veel cholesterol en bevat geen vezels. Iedereen weet dat dat geen 'ingrediënten' zijn voor een gezonde voeding."

Er zitten veel eiwitten in wat ik zelf belangrijk, zelfs meer eiwit dan vet dus dit is ook geen reden

"Zuivel is zuurvormend. Het lichaam gebruikt kalk om dit te neutraliseren. Zuivel is mede veroorzaker van osteoporose (ontkalking van de botten)! Voor de kalk heb je geen zuivel nodig, dierlijke kalk is te grof en de kalk is verbonden met caseïne (een eiwit in de melk) en wordt niet goed opgenomen."

dus alle mensen die altijd op tv oa hebben gezegt tegen kinderen dat melk gezond is liegen ofzo? bull

----

Ok, het is heus niet 1 en al goed, maar het heeft nuttige bestandsdelen enzo

vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:38:26 #65
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100245
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:35 schreef fokje het volgende:
Nou hartstikke goed dan. Anderen voelen zich prima mét melk.
Ja, mijn opa voelde zich tot aan zijn dood op 96-jarige leeftijd goed met een pakje sigaretten per dag.
pi_6100266
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:32 schreef Uncle_Eric het volgende:

[..]

zoals
en waar baseer je dat op?

Het is algemeen bekend dat eiwit het belangrijkste bestandsdeel is voor je lichaam, als je niet eet ga je uiteindelijk dood aan een eiwit-tekort
Spieren zijn opgebouwt uit eiwit, dus je hart ook!
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:41:31 #67
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100287
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:37 schreef McGilles het volgende:
vastzitten? dus ik ga dood als ik teveel melk drink ofzo?

Nee, obstipatie betekent dat je darmen niet meer optimaal functioneren

dus alle mensen die altijd op tv oa hebben gezegt tegen kinderen dat melk gezond is liegen ofzo? bull

Ja, want zuivel is een miljardenindustrie. Bij sigaretten hebben ze ook jarenlang gezegd dat het niet slechts is en je er niet aan verslaafd kunt raken.

pi_6100315
Kinderen hebben gewoon eiwit nodig om te groeien, melk dus want dat is naast het vlees bij hun avondmaal de enige normale leverancies van eiwit!
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:48:08 #69
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100367
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:39 schreef McGilles het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat eiwit het belangrijkste bestandsdeel is voor je lichaam, als je niet eet ga je uiteindelijk dood aan een eiwit-tekort
Spieren zijn opgebouwt uit eiwit, dus je hart ook!

Ons lichaam heeft voor de opbouw van eiwitten alle 20 aminozuren nodig. De meeste aminozuren kan het lichaam zelf maken, via een groot aantal stofwisselingsprocessen. Echter, 8 aminozuren kan het lichaam niet zelf maken, deze moeten we dus uit onze voeding binnenkrijgen.
Deze eiwitten zijn stoffen die we nodig hebben. Eiwitten zitten in dierlijke producten, zoals vlees, vis, en kaas. Maar ook in plantaardige producten zoals granen, noten, peulvruchten en soja zitten eiwitten.
pi_6100572
Ja, dat weet ik

Maar eet jij zoveel noten ed?
En in noten zit veel vet dus die eet ik zelf niet!!
Soja is voor vegetariers en is onnuttig qua eiwitleverancier

Maar wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen is dat je melk gewoon goed kan gebruiken in het algemeen

vrijdag 4 oktober 2002 @ 01:11:44 #71
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100598
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:07 schreef McGilles het volgende:
Maar wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen is dat je melk gewoon goed kan gebruiken in het algemeen
Er zijn veel goede bronnen van calcium. Boerenkool, broccoli en andere groenten met groene bladeren bevatten calcium dat gemakkelijk door het lichaam opgenomen wordt. Een recent rapport in de American Journal of Clinical Nutrution stelde vast dat calcium absorbeerbaarheid zelfs hoger was voor boerenkool dan voor melk, en besloot dat "groene groenten zoals boerenkool beschouwd kunnen worden als ten minste zo goed als melk in termen van hun calcium absorbeerbaarheid.
pi_6100634
Ik heb het woord calcium maar 1x genoemd hoor!

Ik heb het over eiwitten!!!!!!!!!!!

vrijdag 4 oktober 2002 @ 01:20:12 #73
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100650
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:16 schreef McGilles het volgende:
Ik heb het over eiwitten!!!!!!!!!!!
Dat antwoord heb ik al gegeven. Proteïne is een belangrijke nutriënt, nodig voor het bouwen, onderhouden en herstellen van weefsel in het lichaam. Aminozuren, de bouwstenen van proteïnen, kunnen door het lichaam gesynthetiseerd worden of opgenomen worden van voeding. Er zijn 20 verschillende aminozuren in de voeding die we eten. Maar ons lichaam kan ze niet allemaal maken. De essentiële aminozuren die niet geproduceerd kunnen worden door ons lichaam, moeten we uit onze voeding halen. Maar dat hoeft geen melk te zijn zoals jij beweert.
Een verscheidenheid van granen, peulvruchten, en groenten kan ook alle essentiële aminozuren verschaffen die ons lichaam nodig heeft. Er werd ooit gedacht dat verschillende soorten plantaardige voeding samen moesten gegeten worden om hun volle eiwitwaarde te krijgen, ook gekend als proteïne combinering of proteïne complementering. Opzettelijk combineren is niet nodig om alle essentiële aminozuren te krijgen.
Zolang de voeding een verscheidenheid aan granen, peulvruchten en groenten bevat, worden aan de noden gemakkelijk voldaan. Daar heb je dus echt geen melk voor nodig.
pi_6100724
En ik ook al!

In groenten zitten (practisch) geen eiwitten!!!!

Daar heb je dus geen flikker aan, ik wil voor me sport veel eiwitten hebben en die krijg ik zonder zuivel moeilijk binnen!

Ik moet zeker wel 15kg groente eten om een beetje normale hoeveelheid eiwit binnen te krijgen

pi_6100729
Maar ik ga slapen, ben moe...

Bah, ik kan niet slapen, eventjes een warm glas melk drinken :D:D

vrijdag 4 oktober 2002 @ 01:36:32 #76
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100745
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:32 schreef McGilles het volgende:

Ik moet zeker wel 15kg groente eten om een beetje normale hoeveelheid eiwit binnen te krijgen

je kunt ook gewoon biefstuk eten. Of braadworst.
pi_6100870
quote:

[..]

Hier klopt dus geen ene moer van, ik heb een maagzweer gehad en het beste wat ik kon doen was melk drinken, dat remde het maagzuur en ik weet zeker dat dat goed geholpen heeft! Na een glas melk voelde ik gewoon de pijn voor een gedeelte wegtrekken.

En alles wat wij hier tegenwoordig hebben aan eten/drinken is slecht voor je. Wat je het beste kan doen: eten/drinken waar je zin in hebt en waar je lichaam om vraagt. Daarnaast eventueel nog vitamine pille omdat dat voor sommige mensen alleen maar pizza/shoarma is

dus
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 02:03:02 #78
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100881
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:00 schreef pirke het volgende:
Wat je het beste kan doen: eten/drinken waar je zin in hebt en waar je lichaam om vraagt.
Tuurlijk, de wachtlijst in de gezondheidszorg is nog niet groot genoeg.
  † In Memoriam † vrijdag 4 oktober 2002 @ 02:08:59 #79
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_6100913
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:20 schreef Uncle_Eric het volgende:

[..]

Dat antwoord heb ik al gegeven.

Blijkbaar weet jij er veel vanaf , wat denk je van de volgende quote?
quote:
Een hogere konsumptie van melk is onder andere slecht voor het vetgehalte van de voeding en voor de opneembaarheid van ijzer.
pi_6102176
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:24 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Luister clown,........wat ik wil aantonen is dat melk (waar dan ook uit of vandaan) goed voor je is.

Toon dan aan! Borstvoeding is OK, maar ga je baby aub geen campina voorschotelen, dat krijg je nog wel te horen als je een baby krijgt!
*access denied*
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 09:50:21 #81
693 ChOas
pi_6102218
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 09:47 schreef facedown het volgende:

[..]

Toon dan aan! Borstvoeding is OK, maar ga je baby aub geen campina voorschotelen, dat krijg je nog wel te horen als je een baby krijgt!

Ik heb als kind altijd Melkunie gekregen, nooit borstvoeding
en buiten een extreme fascinatie voor borsten heb ik er niets
aan overgehouden hoor!

[Stephen Roberts]
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 10:05:21 #82
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6102470
Dat het slecht is zegt niet dat iedereen er last van krijgt. Zelfde geldt voor eten van veel chocola of drop of roken, niet iedereen wordt er ziek van.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 11:55:08 #83
3051 chuckie
woont nu in Leidsche Rijn
pi_6104712
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 09:50 schreef ChOas het volgende:

[..]

aan overgehouden hoor!

Beter kan je zeggen dat je er NOG niets aan hebt overgehouden. Ik dacht ook altijd dat het gezond was, dat is toch wat de zuivelmaffia ons laat geloven. Tot ik 2 jaar geleden eens bij een natuurgeneeskundig therapeut langsging omdat ik me al heel lang niet goed voelde. Ik mocht accuut geen zuivel meer gebruiken. Maar dan ook echt helemaal niets, geen melk, geen kaas, geen yogurt. Wat een drama vond ik dat. Ik ging me eigenlijk steeds beter voelen, kreeg weer eens een normale stoelgang en had geen last meer van vastzittend slijm.
Helaas kan ik slecht van de kaas afblijven en zondig dan nog wel eens.
Dan voel ik dat gelijk de volgende dag, darmkrampjes enzo.
Melk drink ik echt nooit meer. Ik moet er niet aan denken, brrrrrr.
En al dat gezever over calcium en sterke botten....in de landen met de hoogste zuivelconsumptie komt osteoporose het meest voor. Eet maar groene groenten, bonen en broccoli e.d., daar haal je veel meer uit.
wanna play?
pi_6105471
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 09:50 schreef ChOas het volgende:

[..]

aan overgehouden hoor!

dat denk jij wij weten wel beter
.......
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 15:40:34 #85
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_6109088
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 12:39 schreef irvine_2805 het volgende:

[..]

dat denk jij wij weten wel beter

Ik lus nog steeds borstvoeding !
pi_6109576
Ik word altijd erg moe van zulke berichten. Zo stond er onlangs ook een artikel in HP/De Tijd genaamd "Vet, goed voor u" oid. In de lijn van Atkins: het zouden vooral de koolhydraten zijn die slecht zijn voor je. Dus je wordt niet dik van de hamburger zelf, maar het broodje!

Als ik me gealarmeerd zou voelen bij elk bericht, dan zou ik voorwaar geen hap (of slok) meer door m'n keel krijgen. Melk is slecht, suiker is slecht, vet is slecht, koolhydraten zijn slecht. Volgens mij zou ik dán pas ziek worden, terwijl ik me nu kiplekker voel.

Gewoon gezond verstand gebruiken, mensen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 16:46:59 #87
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6110066
eiwitten zijn goed, maar koeiemelk is niet echt fantastisch wua samenstelling... Het klopt dat geitenmelk en kamelenmelk veel gezonder zijn... Maar ook moedermelk en de zgn. kattenmelk
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 16:50:34 #88
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_6110126
ik drink lekker geen melk..
lactose intolerantie...
anders moet ik gaan poepen...
pi_6110235
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:36 schreef Uncle_Eric het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon biefstuk eten. Of braadworst.

Och en dat is ook weer slecht, al die verzadigde vetten waar je kans maakt op enge ziektes mbt hart en bloedvaten en zo kunnen we wel ff doorgaan. Dat sommigen melk slecht verdragen klopt als een bus, voor die mensen is het slecht te noemen. Net zoals sommigen geen rauwkost kunnen verdragen. Dan zeg je toch ook niet 'rauwkost is slecht'???
Btw, bij mijn weten verdraagt éénieder die melk niet zo goed verdraagt wel prima biogarde en kwark e.d. Uitgezondert van diegene met lactoseintolerantie meen ik. Maar ja, voor die personen is 'gewoon' brood ook slecht?
pi_6110743
Saskwatsj altijd buikpijn van melk. Daarom allen sappies.
life sucks & then you die
pi_6111087
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 21:57 schreef irvine_2805 het volgende:

[..]

O.k. mijn bewijs: Ik heb 10 jaar op een laboratorium gewerkt en kreeg daar iedere dag melk omdat het je bloed en lichaam zuivert van giftige stoffen, dit ivm het binnen krijgen van dampen of het opnemen van chemicalien via de huid.

aan dat bloed en die stoffen heb ik nu ff she*t.
pi_6111186
Nog even een vraagje, als je zeker 5 glazen melk per dag drinkt, en daarbij bij het avond eten nog een yoghurt toetje en kaas enzo. Krijg je daar puisten van?
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 20:55:08 #93
17729 SP
I hate my interests
pi_6113220
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:32 schreef McGilles het volgende:
En ik ook al!

In groenten zitten (practisch) geen eiwitten!!!!

Daar heb je dus geen flikker aan, ik wil voor me sport veel eiwitten hebben en die krijg ik zonder zuivel moeilijk binnen!

Haha, grapjas, ik gok dat minimaal 90% plantaardig drooggewicht eiwitten zijn!

overall gezien is één bepaald plantaardig eiwit het meest voorkomende eiwit op aarde! (rubine of rubinase geloof ik).

vrijdag 4 oktober 2002 @ 20:58:14 #94
17729 SP
I hate my interests
pi_6113272
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:00 schreef pirke het volgende:

[..]

Hier klopt dus geen ene moer van, ik heb een maagzweer gehad en het beste wat ik kon doen was melk drinken, dat remde het maagzuur en ik weet zeker dat dat goed geholpen heeft! Na een glas melk voelde ik gewoon de pijn voor een gedeelte wegtrekken.

En alles wat wij hier tegenwoordig hebben aan eten/drinken is slecht voor je. Wat je het beste kan doen: eten/drinken waar je zin in hebt en waar je lichaam om vraagt. Daarnaast eventueel nog vitamine pille omdat dat voor sommige mensen alleen maar pizza/shoarma is

Er zit toch wel een kern van waarheid in, bij teveel melk(producten) wordt de pH van je maagsappen te hoog. Om dit te compenseren maakt je maag meer zuren aan, als je dan een tijdje geen bufferende stoffen inneemt is je pH veel te laag, dat veroorzaakt weer problemen.

In amerika maken ze zelfs reclame om voor het eten rennies te eten (sterk bufferende stof), ter prefentie van opkomend maagzuur! Rare lui....

pi_6113453
melk...

ik denk niet dat het slecht voor je is in de zin van " giftig..of iedereen die het drinkt krijgt er last van "

Ik denk alleen dat het niet GEZOND is.. in de zin van " iedereen moet elke dag een glas melk omdat dat beter voor je is "

Bull... als de melk van een koe bedoeld is voor ONS lichaam...dan had ONS lichaam wel die melk gemaakt... moedermelk is anders van samenstelling..

dan wil ik nog iets kwijt tegen mensen die koeiemelk aan een baby willen geven als voeding...
Moedermelk of babymelk ( poeder ) bevat méér ! dan koeiemelk...
kindje heeft toch echt al die stofjes nodig..
het is niet gezegd dat een kind niet groot wprdt op koeiemelk, maar eigenlijk heeft het daar niet genoeg aan..

maar dat merk je eigenlijk vanzelf, want het kind zal blijven huilen (uitzonderingen daargelaten ), omdat zijn lichaampje niet heeft gekregen waar het om vroeg.

dan nog iets anders dan voedingswaarden ed..

Heeft een koe dezelfde ziektes als wij ? Wordt een koe verkouden op onze manier ? Ik geloof het niet... dan zullen de antidtofjes dus ook niet in koeimelk zitten...

nu over mezelf...
Ik drink helemaal geen melk..
op de 1 of ander emanier kan ik er niet tegen. Ik krijg er ontzettend vele slijm door in mijn keel.. buiten dat om gaat mijn maag in no time op zijn kop staan... alles komt er dan weer uit.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_6113506
Ik eet elke ochtend 4 borden brinta en daar gaat toch wel redelijk wat melk inzitten. En ik heb er nog steeds geen last van. Ben helemaal niet dik ofzo ook
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 00:33:34 #97
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6116328
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 21:13 schreef Pietjuh het volgende:
Ik eet elke ochtend 4 borden brinta en daar gaat toch wel redelijk wat melk inzitten. En ik heb er nog steeds geen last van. Ben helemaal niet dik ofzo ook
Dat zeg ik, heleboel mensen worden gezond oud met dagelijks een pakje sigaretten.
pi_6116354
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:34 schreef ChOas het volgende:
Mijn collega FaceDown, die hier ook op FoK! post,
houdt nu al jaren vol dat melk slecht voor je is.

Hij komt ook met dit soort links:

http://www.discover.com/aug_00/featmilk.html

http://www.godshealthplan.com/healthtips/Milk.html

http://www.pcrm.org/health/Info_on_Veg_Diets/dairy.html

http://www.gentlebirth.org/nwnm.org/Got_Milk_Too_Bad.htm

http://www.notmilk.com/

http://www.milksucks.com/

Nu wil ik van jullie weten, of jullie denken dat dit waar
is ? ... Ik hoop ook dat FaceDown zelf hier aan de discussie
mee komt doen, ik denk dus zelf dat melk absoluut niet slecht
voor me is.

Shit happens, ik drink toch lekker door zo'n twee liter per dag.
pi_6117634
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 21:10 schreef Mirage het volgende:
melk...

ik denk niet dat het slecht voor je is in de zin van " giftig..of iedereen die het drinkt krijgt er last van "

Ik denk alleen dat het niet GEZOND is.. in de zin van " iedereen moet elke dag een glas melk omdat dat beter voor je is "

Bull... als de melk van een koe bedoeld is voor ONS lichaam...dan had ONS lichaam wel die melk gemaakt... moedermelk is anders van samenstelling..

dan wil ik nog iets kwijt tegen mensen die koeiemelk aan een baby willen geven als voeding...
Moedermelk of babymelk ( poeder ) bevat méér ! dan koeiemelk...
kindje heeft toch echt al die stofjes nodig..
het is niet gezegd dat een kind niet groot wprdt op koeiemelk, maar eigenlijk heeft het daar niet genoeg aan..

maar dat merk je eigenlijk vanzelf, want het kind zal blijven huilen (uitzonderingen daargelaten ), omdat zijn lichaampje niet heeft gekregen waar het om vroeg.

dan nog iets anders dan voedingswaarden ed..

Heeft een koe dezelfde ziektes als wij ? Wordt een koe verkouden op onze manier ? Ik geloof het niet... dan zullen de antidtofjes dus ook niet in koeimelk zitten...

nu over mezelf...
Ik drink helemaal geen melk..
op de 1 of ander emanier kan ik er niet tegen. Ik krijg er ontzettend vele slijm door in mijn keel.. buiten dat om gaat mijn maag in no time op zijn kop staan... alles komt er dan weer uit.

Hier word ik echt zo moe van....
Dat gezeik over "bedoeld voor" Jesus wat een domme denkwijze!
Een kip is toch ook niet bedoeld om op te eten...

Ik ben van mening dat een glas melk iedereen wel goed doet omdat het goed voor je spieren ed is

pi_6117660
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 20:55 schreef SP het volgende:

[..]

Haha, grapjas, ik gok dat minimaal 90% plantaardig drooggewicht eiwitten zijn!

overall gezien is één bepaald plantaardig eiwit het meest voorkomende eiwit op aarde! (rubine of rubinase geloof ik).

volgens mij ben jij hier de grapjas!
In groenten zit gewoon practisch geen eiwit, misschien gemiddeld 1,5gram eiwit / 100 gram groente, poe poe wat veel...8)7

Melk is 3,5gram eiwit / 100gram en je kan er veel meer van op, magere melk is zelfs nog meer!

† In Memoriam † zaterdag 5 oktober 2002 @ 03:01:48 #101
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_6117717
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word altijd erg moe van zulke berichten. Zo stond er onlangs ook een artikel in HP/De Tijd genaamd "Vet, goed voor u" oid. In de lijn van Atkins: het zouden vooral de koolhydraten zijn die slecht zijn voor je. Dus je wordt niet dik van de hamburger zelf, maar het broodje!
Over brood heb ik idd ook zeer nare dingen gelezen, vooral de toegevoegde *broodverbeteraar* zou zeer schadelijk zijn voor de gezondheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 05-10-2002 03:19]

zaterdag 5 oktober 2002 @ 03:18:00 #102
19597 Skull
Stay hungry!
pi_6117781
Ach als je lang genoeg zoekt vind je onderzoeksresultaten dat vitamine C kanker verwekkend is (serieus). Neem niet meteen alles klakkeloos aan en denk na bij wat je eet dan komt het allemaal wel goed.

Een of twee glazen halvolle melk op een dag is goed voor je.

I don't even know what I'm doing here.
  † In Memoriam † zaterdag 5 oktober 2002 @ 03:20:15 #103
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 03:27:24 #104
19597 Skull
Stay hungry!
pi_6117812
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 03:20 schreef Loedertje het volgende:
Drink zelf al jaren karnemelk .
Dat moet jij weten. Ik vind het niet lekker.
I don't even know what I'm doing here.
pi_6117869
hmm melk is dus o.a dikmakend.. erger dan frisdrank?
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_6118365
Melk is idd niet gezond.
pi_6119815
Iemand andwoord op mijn vraagjes?
pi_6120086
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:56 schreef facedown het volgende:

[..]

je hebt altijd rare mensen die geen melk lusten en dan heb je daaronder ook vast wel mensen die er allergisch ofzo voor zijn en die maken dan zo'n idiote site..
je kan zo ook wel zat sites vinden dat melk gezond is, niets ondersteuning..
pi_6120090
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 03:18 schreef Skull het volgende:
Ach als je lang genoeg zoekt vind je onderzoeksresultaten dat vitamine C kanker verwekkend is (serieus). Neem niet meteen alles klakkeloos aan en denk na bij wat je eet dan komt het allemaal wel goed.

Een of twee glazen halvolle melk op een dag is goed voor je.

sorry niet goed gelezen laat maar
pi_6121984
Ik drink ook geen (of nauwelijks) melk meer.. vroeger wel..
maar net als Semtex ben ik er allergisch voor..
volgens mij zijn er heel veel mensen allergisch voor (ergens gelezen) 40% ofzo...

Wat overigens ook een factor is waaraan trouwens niet alleen melk wordt blootgesteld zijn de antibiotica...
Wij hebben straks geen verweer tegen viri (virussen) in het algemeen...
omdat o.a. dit in het melk zit..
Daarom is het beter om biologisch en ecologisch te eten..
maarja dat beperkt de keus en is duur.

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_6123362
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:44 schreef Lopat het volgende:
Ik drink ook geen (of nauwelijks) melk meer.. vroeger wel..
maar net als Semtex ben ik er allergisch voor..
volgens mij zijn er heel veel mensen allergisch voor (ergens gelezen) 40% ofzo...

Wat overigens ook een factor is waaraan trouwens niet alleen melk wordt blootgesteld zijn de antibiotica...
Wij hebben straks geen verweer tegen viri (virussen) in het algemeen...
omdat o.a. dit in het melk zit..
Daarom is het beter om biologisch en ecologisch te eten..
maarja dat beperkt de keus en is duur.

euhm..
viri?
das mannen in het latijn
laten we het maar houden op virussen
bij medicus ligt het anders
medicussen kan namelijk niet
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 18:35:26 #112
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_6123607
ik drink 3 pakken melk minimaal per dag. En ik leef nog. Ben gezond. Dus veel melk drinken is niet slecht lijkt me
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_6125980
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 18:35 schreef ook_gek het volgende:
ik drink 3 pakken melk minimaal per dag. En ik leef nog. Ben gezond. Dus veel melk drinken is niet slecht lijkt me
... zal jij lekker onder de puisten zitten..
pi_6126075
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 18:07 schreef Turismo het volgende:
Nog even een vraagje, als je zeker 5 glazen melk per dag drinkt, en daarbij bij het avond eten nog een yoghurt toetje en kaas enzo. Krijg je daar puisten van?
Misschien jij wel.
pi_6127634
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 03:01 schreef Loedertje het volgende:

Over brood heb ik idd ook zeer nare dingen gelezen, vooral de toegevoegde *broodverbeteraar* zou zeer schadelijk zijn voor de gezondheid.

En vergeet niet dat je van brood kanker kunt krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 23:41:08 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_6127933
quote:
IDD semtex.... een paar jaar geleden las ik in een dagblad over een nieuw onderzoek waarin stond dat ouderen meer melk moesten drinken om zo de botten te versterken.....
De enige landen waar osteoperose voorkomt zijn landen waar veel melk gedronken word
quote:
uitgevoerd hier in Nederland dusseuh..... tsja ik geloof sommige amerikaanse vage sites niet echt
Uitgevoerd door het land met het relatief grootste melkoverschot ter wereld, wat moet je dan om je producten kwijt te raken. Kijk voor de grap maar eens in wat voor onzin producten hier allemaal melk zit en ga dan in het buitenland naar de ingrediënten van precies hetzelfde eten kijken. Ik zou niet zoveel fiducie in Nederlandse onderzoeken hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6129192
Als ik melk drink wordt mijn stoelgang voor zeker 3 dagen onderbroken. Melk is inderdaad zeer verslijmend. De calcium in melk wordt niet(goed) opgenomen door het menselijk lichaam en wordt ergens opgehoopt in het lichaam. Dit kan na verloop van tijd (vele jaren)ziektes opleveren bv botontkalking,aderverkalking,alzheimer.
Zoals uit eerdere postings blijkt is melk zeker misbaar, goede calcium vinden we in veel bladgroenten, eiwit vinden we bv in vlees, bonen,soja.
Echter, de zuivelmaffia zal er alles aan blijven doen om de feiten over melk te verdoezelen en te onkennen.
pi_6129314
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 00:45 schreef freestyle het volgende:
Als ik melk drink wordt mijn stoelgang voor zeker 3 dagen onderbroken. Melk is inderdaad zeer verslijmend. De calcium in melk wordt niet(goed) opgenomen door het menselijk lichaam en wordt ergens opgehoopt in het lichaam. Dit kan na verloop van tijd (vele jaren)ziektes opleveren bv botontkalking,aderverkalking,alzheimer.
Zoals uit eerdere postings blijkt is melk zeker misbaar, goede calcium vinden we in veel bladgroenten, eiwit vinden we bv in vlees, bonen,soja.
Echter, de zuivelmaffia zal er alles aan blijven doen om de feiten over melk te verdoezelen en te onkennen.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Als ik maar 1 keer melk drink dan heb ik gelijk al last van mijn maag.. Voor zangers is het echt taboe om melk te drinken..
pi_6129361
Wat een stelletje aanstellers hier

Misschien zijn jullie wel zo "slap" geworden door het niet melk drinken

Ik ben blij dat ik melk drink en ga ook zeker niet stoppen, lang leve de spieren!

zondag 6 oktober 2002 @ 01:01:33 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_6129450
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 00:56 schreef McGilles het volgende:
Wat een stelletje aanstellers hier
Waarom aanstellen?
quote:
Misschien zijn jullie wel zo "slap" geworden door het niet melk drinken

Ik ben blij dat ik melk drink en ga ook zeker niet stoppen, lang leve de spieren!

Ga je gang, zolang je maar weet dat het niet goed voor je is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6131615

I love milk.

Melk slecht voor je.......... het kan maar dan kan je dus helemaal niets meer drinken of eten in deze wereld. De groenten zijn bespoten, de lucht is vervuild, het vlees vol hormonen etc etc. Buiten dat kan ik andere dingen opnoemen die nog veel slechter voor een mens zijn. Kijk maar eens naar een biertje. Ook niet echt gezond maar wel lekker!

Pessimisme: "Het leven is zwaar klote!"Optimisme; "Welnee joh, het kan nog veel erger!"
  zondag 6 oktober 2002 @ 12:32:28 #122
34844 dumas
Mousquetaire
pi_6133429
Controversieel dit. Ik begin nu te twijfelen.
How is it that little children are so intelligent and men so stupid? It must be education that does it.
  zondag 6 oktober 2002 @ 12:38:02 #123
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6133478
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 04:24 schreef Mrbeenieman het volgende:
Ook niet echt gezond maar wel lekker!
De discussie is ook niet of het lekker is.
pi_6133608
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 01:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom aanstellen?
[..]

Ga je gang, zolang je maar weet dat het niet goed voor je is.

dus jouw mening klopt en mijne niet?
bla dit bla dat, ik bouw er lekker mee op!
pi_6133635
Er zitten geen nederlandse links bij: volgens mij alleen amerikaanse als ik het goed heb. Misschien is de amerikaanse melk wel slechter ofzo (aangezien ze daar ook gek zijn op hormonen enzo....) T'is maar een idee hoor...
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  zondag 6 oktober 2002 @ 12:56:17 #126
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6133666
Los van de hormonen gaat het verder hier om het product melk. Dus de drank, kaas, etc.
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:57:09 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_6134387
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 12:50 schreef McGilles het volgende:
dus jouw mening klopt en mijne niet?
bla dit bla dat, ik bouw er lekker mee op!
Ik heb het hier helemaal niet over een mening, maar over een correlatie tussen osteoperose en melk drinken.
pi_6134498
As far as I know: melk (zuivel in het algemeen) belemmerd de opname van voedingsstoffen in het bloed...

Daarom is het ook beter eerst je toetje te vreten voor je main course. Maar goed, ze moeten toch van de melkzee afkomen, dus liegt de overheid je lekker voor...

pi_6134676
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 13:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik heb het hier helemaal niet over een mening, maar over een correlatie tussen osteoperose en melk drinken.

Daar zal vast wel een aardig verband in zitten ja, maar dat hoeft nog geen reden te zijn dat als je veel melk drinkt het osteoperose veroorzaakt

Als ik bijvoorbeeld zeg:
In 3e wereld landen drinken ze geen melk en hebben 40% van de mensen aids, dus melk drinken is goed voor je!

het gaat erom dat het heus niet 1 factor is

pi_6138152
Ik ben trouwens eigelijk altijd verkouden. Als ik 20 minuten gefiets heb dan moet ik mijn neus echt wel snuiten anders loopt het er echt uit.

pi_6139294
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 18:54 schreef Turismo het volgende:

Het zou kunnen, gewoon proberen. Er zijn nogal wat mensen die last hebben van melk drinken. (eerlijk gezegd denk ik dat de oorzaak van het moeilijk melk kunnen verdragen ook in andere factoren ligt, ons totale voedingspatroon bijvoorbeeld, mgoed ben geen deskundige.)
Je kan overstappen op geitemelk of sojamelk ( ), beter nog; karnemelk, biogarde. alle zure melkprodukten, die veroorzaken die problemen over het algemeen niet.
pi_6139345
Ik ben het vandaag aan het proberen gegaan. Ik merk nog niets. Hoop dat het daar aan ligt. Heerlijk om nooit verkouden te zijn!
pi_6139872
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 20:00 schreef Turismo het volgende:
Ik ben het vandaag aan het proberen gegaan. Ik merk nog niets. Hoop dat het daar aan ligt. Heerlijk om nooit verkouden te zijn!
dat duurt denk ik ook nog wel ff voordat je wat zou kunnen merken.
  zondag 6 oktober 2002 @ 21:41:10 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_6141215
Het is ook ontzettend moeilijk compleet af te stappen van melk omdat het overal inzit in Nederland. Ben een tijd koemelk intolerant geweest.
pi_6141840
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 20:29 schreef fokje het volgende:

[..]

dat duurt denk ik ook nog wel ff voordat je wat zou kunnen merken.

Hoe lang ongeveer?
  zondag 6 oktober 2002 @ 22:07:05 #136
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6141890
ik denk een dag of 5 en na 3 weken voel je je echt beter.
  maandag 7 oktober 2002 @ 10:27:14 #137
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_6146462
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 21:42 schreef Turismo het volgende:

[..]

... zal jij lekker onder de puisten zitten..

Nee totaal niet. En nooit echt last van gehad.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 7 oktober 2002 @ 10:40:37 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6146628
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 03:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dan eet je gewoon helemaal niks meer nog beter
pi_6149607
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 22:07 schreef Uncle_Eric het volgende:
ik denk een dag of 5 en na 3 weken voel je je echt beter.
Gaan we proberen dan he.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:23:22 #140
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170287
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:59 schreef SEMTEX het volgende:
In melk zit calcium, en calcium is goed voor sterke botten.
In kraanwater zit ook calcium.

Het is wetenschappelijk bewezen dat hoe meer melk je drinkt, hoe meer kans je hebt op botontkalking. In de landen waar men het meeste melk drinkt, komt botontkalking het meeste voor.

Dat je melk moet drinken voor je botten is een fabel, een fabel die in de wereld is geholpen om oa. van onze melkplas en boterberg af te komen...

Common sense is not so common. -- Voltaire
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:29:05 #141
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170390
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:03 schreef SP het volgende:
Nederlanders zijn het langst van de wereld, zitten minimaal in de top tien van de langstlevende mensen,
Dat hebben we niet perse aan zuivel te danken hoor.

In zuivel zit groeihormoon, o.a. IGF-I. IGF-I bij koeien is toevallig exact hetzelfde als IGF-I bij mensen. Groeihormoon bevordert de groei, een van de redenen dat we hier in Nederland gemiddeld veel langer zijn. Groeihormoon in koemelk is namelijk afgesteld op de groei van een kalf, die binnen een jaar zo'n 300 a 400 moet wegen. Niet echt bedoeld voor mensen dus.

Nadeel van IGF-I is dat het ook de groei van kankercellen enorm bevordert. Daarom komen bepaalde soorten kanker (zoals borst- en baarmoederhalskanker) in landen waar men veel melk drinkt veel meer voor.

quote:
In de VS ligt de zuivelconsumptie hoogst. Zuivel bevat vaak veel vet. Van vet word je dik. Eénmaal raden wat een van de grootste redenen van het massale overgewicht onder de Amerikanen is.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:31:16 #142
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170417
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:05 schreef Byte_Me het volgende:
Juist voor kinderen is het hartstikke slecht!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:38:04 #143
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170525
quote:
tsja ik geloof sommige amerikaanse vage sites niet echt
Oh, maar jij gelooft de Nederlandse Zuivelindustrie wel? Weet je dat die financiele belangen hebben bij de consumptie van zuivel? Gek hè, dat ze dan om de haverklap met vage onderzoeken komen over de opname van calcium uit melk, en daar vage conclusies uit trekken.

Maar onderzoeken die bewijzen dat melk goed voor je is, die zie je niet. Dat komt doordat die onderzoeken niet bestaan. En dat komt weer, doordat melk niet goed voor je is.

Wist je dat in een rechtszaak is bepaald dat de kreet "Melk is goed voor elk" niet meer gebezigd mag worden? Dit omdat de kreet "Melk is goed voor elk" onjuist is. Sommige mensen kunnen er best tegen, maar meer dan driekwart (!) van de wereldbevolking dus niet.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:41:56 #144
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170591
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:16 schreef Chocobo het volgende:
Houd je mond je nerd. Melk is een prime bouwstof voor het menselijk lichaam en onmisbaar. Waarom denk je dat God zoiets als borstvoeding geschonken heeft fucking leek !
Als God bestaat dan heeft 'ie jou in ieder geval geen gezond verstand en manieren geschonken...
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:45:11 #145
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170637
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:27 schreef McGilles het volgende:
Sinds wanneer denk jij dat er eiwitten in groente zit? Eiwitten zitten in vlees, vis, melkproducten, etc
Groente = koolhydraten
Ik weet zeker dat je gewoon te weinig eiwitten binnenkrijgt, dus je mag zelf wel eens wat melk drinken!
Als je ergens geen verstand van hebt, kan je je er beter niet mee bemoeien. Niet dat ik alle wijsheid in pacht heb, maar mensen die beweren dat er in groentes geen eiwitten zitten weten echt niet waar ze het over hebben...
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:49:05 #146
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170674
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:07 schreef McGilles het volgende:
Soja is voor vegetariers en is onnuttig qua eiwitleverancier

Soja is juist een van de beste eiwitleveranciers.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:53:47 #147
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170736
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 18:07 schreef Turismo het volgende:
Die kans is erg groot ja.

http://www.milksucks.com/zits.html

dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:56:26 #148
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170781
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 02:46 schreef McGilles het volgende:
Ik ben van mening dat een glas melk iedereen wel goed doet omdat het goed voor je spieren ed is
Wist je dat veel top-atleten zoals sprinters, de dagen voor de wedstrijd geen zuivel meer gebruiken, omdat dat hun prestaties negatief beinvloedt?
pi_6170782
quote:
Kom nou eens met bewijzen/referenties als je deze opmerkingen op FOK slingert. Een mens kan prima zonder melk en vlees. Waar denk je dat een olifant van leeft?
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 16:02:47 #150
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170869
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 15:56 schreef WorstKaas het volgende:
Waar denk je dat een olifant van leeft?
Sterker nog, waar haalt de koe haar calcium vandaan?
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 16:20:02 #151
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_6171133
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:34 schreef Uncle_Eric het volgende:
geen boter?/ dan smaakt alles toch smerig.

Ik pleur echt overal roomboter op en het smaakt geweldig.
So what als het eventueel ietsie pietsie slecht kan zijn.

En ik drink me hele leven al melk en benzo gezond als een koe!

pi_6171744
Melk is niet zo gezond als men deed vermoeden in het verleden.
We zijn ingepepert dat melk zeer gezond en belangrijk is en dat we calcium nodig hebben. We werden overladen met, ...melk de witte motor..., en ...Joris Driepinter..., Maar de werkelijkheid is dat melk veel ziekten veroorzaakt omdat het het maag/darmslijmvlies aantast. Ook werkt het slijmvormend.
Mensen die veel melk dronken en continu verkouden waren en volle bijholten hebben waren binnen een week van hun klachten af na het advies om met melk te stoppen. Het calcium verhaal is ook onjuist omdat voor de opname van calcium, fosfor noodzakelijk is en nog meer sporenelementen.
Bij onvoldoende fosfor blijft het calcium in het lichaam zonder opgenomen te worden en slaat het neer in de bloedvaten en
organen.
pi_6173759
Al die argeloze prietpraat van onze semi-nutritionisten...

http://www.bio.uu.nl/~wbu/persberichten/Melk.html, zegt de Wetenschapswinkel Biologie van de Universiteit Utrecht dan, om een voorbeeld te geven. Al is het uit 1999.

quote:
The highest prevalence of lactose intolerance is among Thais (90 percent), Japanese (85 percent), Greenland Eskimos (80 percent), Arabs (78 percent), African Americans (70 percent), Israeli Jews (58 percent) and Indians (50 percent).
Gek he, die cijfers. Niet voor niets dat de tolerantie hoger is in melkdrinkende landen. Dat noemen we nou evolutie.

Weet je hoe goed dat spul neutraliseert? En hoe dorstlessend?

Melk is lekker.

'Ee, ah wor 'ungry-loike!
pi_6174008
Eindelijk!!!

iemand die ff een mooi verslagje heeft!

Die bull die hier al de hele tijd in het forum stond ergerde ik me echt aan, van die napraterij

iemand hoort een keer dat melk slecht schijnt te zijn en opeens stopt iedereen met melk drinken! haha

APEN!!

Lang leve de melk, elke dag een litertje gaat er altijd iN!

pi_6174029
En de FoK-kers die nu opeens gestopt zijn met melk drinken mogen toch weer lekker gaan beginnen!

hoera!

dinsdag 8 oktober 2002 @ 19:19:15 #156
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6174059
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 19:17 schreef McGilles het volgende:
Die bull die hier al de hele tijd in het forum stond ergerde ik me echt aan, van die napraterij
Ik meende dat er voldoende onderbouwde argumenten gepost zijn. Maar als jij bevestiging wil hebben dat het WEL gezond is, dan moet je die uiteraard ook gewoon nemen.
pi_6174255
Er stonden alleen van die dingen van:

" het is bekend dat melk slijmvorming veroorzaakt enz enz"

Maar dit is een mooi verslag van een onderzoekje, dat is toch zeker wel te vertrouwen
In ieder geval 100x zoveel dan als iemand het mij gewoon zegt

dinsdag 8 oktober 2002 @ 19:34:32 #158
36631 Elstar
krijg nou de pokken!
pi_6174415
Melk is zeer zeker niet slecht in Nederland, in andere landen is dat wel anders, daar hebben ze andere eisen over hoeveel bacterien in de melk mogen zitten en in die landen worden er nog wel eens ziekten door de melk veroorzaakt.

In melk zitten veel nuttige stoffen waar we niet zonder kunnen, natuurlijk kunnen we die stoffen ook uit ander voedsel halen.

Persoonlijk drink ik liever karnemelk want van melk grijg ik altijd erg veel slijmproductie.

Nill Illigitimi carborundum.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 19:35:31 #159
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6174442
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 19:27 schreef McGilles het volgende:
Er stonden alleen van die dingen van:

" het is bekend dat melk slijmvorming veroorzaakt enz enz"

Lekker selectief gelezen, dus.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 19:41:24 #160
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6174607
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 19:05 schreef qyn het volgende:
Bewijs nou eerst maar eens dat het prietpraat is. En over argeloos gesproken, velen hier denken wat over melk te weten, terwijl de enige 'kennis' die ze hebben is opgedaan uit reklamespotjes en 'voorlichting' van de Zuivelindustrie.
quote:
Gek he, die cijfers. Niet voor niets dat de tolerantie hoger is in melkdrinkende landen. Dat noemen we nou evolutie.
Je moet het niet omdraaien hoor. Mensen drinken melk (zonder er direkt ziek van te worden, zoals meer dan 75% van de wereldbevolking) doordat de tolerantie hoger is, de tolerantie is echt niet hoger geworden door het drinken van melk. Over prietpraat gesproken...
pi_6174836
He kermit,

Ik zit hier al vanaf het begin van het topic te lezen dusse

pi_6174935
quote:

[url="http://www.bio.uu.nl/~wbu/persberichten/Melk.html"]

Over prietpraat gesproken, jij komt met geen enkel bewijs dat melk gezond is, er is alleen een literatuuronderzoek uitgevoerd naar de invloed van melk op botontkalking door die jongens van een wetenschapswinkel.
Zegt dus ook helemaal niets.

Die argumenten van neutraliserend en dorstlessend zeggen ook helemaal niets.

pi_6175040
Hij zegt dat toch ook helemaal niet!

lezen is ook een vak!
Hij zegt alleen dat mensen hier onzin verspreiden en dat is wel een feit!

dinsdag 8 oktober 2002 @ 20:20:42 #164
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6175438
quote:
http://www.bio.uu.nl/~wbu/persberichten/Melk.html
Wat een nietszeggend (op een paar statements na) stukje zeg.
quote:
Calcium en eiwitten zijn twee belangrijke componenten in melk. Een negatief effect van calcium op de botten is niet aangetoond. Over de positieve bijdrage van calcium op de gezondheid van de botten spreken onderzoekers elkaar tegen. Een overmaat aan eiwitten in de voeding kan de botten wel negatief beïnvloeden.
Dat klopt!
quote:
Deze overmaat veroorzaakt namelijk een verlies van calcium in de urine, waardoor er calcium aan de botten onttrokken kan worden. Dan is er sprake van botontkalking.
Klopt ook.
quote:
Eiwitrijke voeding blijkt echter vaak ook rijk te zijn aan calcium, waardoor het verlies van calcium gecompenseerd wordt door het calcium dat in de eiwitrijke voeding zit.
En hier gaan ze grandioos de fout in. Calcium in zuivel wordt slecht geabsorbeerd door het lichaam, omdat er in zuivel te weinig magnesium zit. In vlees zit zelden calcium, maar het barst van de eiwitten. Eiwitten zijn goed voor je, maar teveel gaat het echt tegen je werken. En de hoeveelheden waarin we in de Westerse wereld vlees en zuivel weg zitten te stouwen zijn echt niet bevorderlijk voor je gezondheid, zie bijna alle welvaartsziekten. We worden in Nederland wel oud, maar niet echt op een gezonde manier.
quote:
Hierdoor wordt de negatieve invloed van eiwit op de botten tot een minimum beperkt.
Je reinste misleiding. Echt smerig, dit. Of het is gewoon verouderd, want de resultaten van de Harvard Nurses' Health Study zijn vast niet meegenomen in de literatuurstudie.

De Harvard Nurses' Health Study, die gedurende 12 jaar meer dan 75.000 vrouwen volgde, toonde geen beschermend effect aan van toegenomen melkconsumptie op fractuurrisico. Het was zelfs zo dat toegenomen melkinname verband hield met een hoger breukrisico. Een Australische studie leverde gelijke resultaten op. Daarnaast hebben ook andere studies geen beschermd effect van zuivelcalcium op het bot kunnen vaststellen (als je kijkt naar de onderzoeken waar de zuivelindustrie steeds maar weer mee op de proppen komt, dan zijn dat alleen onderzoeken over de calciumabsorptie, niet over een beschermend effect op de botten, want dat is er namelijk niet). Je kan je risico op osteoporose verlagen door het verlagen van de inname van sodium (zout) en van dierlijke eiwitten in uw voeding, door meer groenten en fruit te eten, door beweging, en door voor een adequate calcium inname te zorgen van plantaardig voedsel zoals groene groenten en bonen, alsook door calciumverrijkte produkten te eten zoals ontbijtgranen en sappen.

quote:
Naast de voeding spelen bij het krijgen van osteoporose ook risico-factoren als leeftijd, geslacht, erfelijke aanleg en gebrek aan zonlicht en beweging een rol.
En teveel koffie drinken ook.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 20:22:20 #165
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6175476
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 20:00 schreef McGilles het volgende:
lezen is ook een vak!
Moet jij zeggen.
quote:
Hij zegt alleen dat mensen hier onzin verspreiden en dat is wel een feit!
Ja, en jij bent er een van ja.

Je gaat trouwens opvallend weinig in op argumenten, je loopt eigenlijk alleen maar te roepen wat je zelf vindt. Ik vind roken lekker, en alcohol, en cocaine ook, maar dat iets lekker is zegt verder weinig.

[Dit bericht is gewijzigd door Yoman op 08-10-2002 20:43]

pi_6181015
International Osteoporosis Foundation: Milk and dairy products are valuable sources of calcium and are therefore recommended in order to help prevent osteoporosis.

National Institute of Child Health and Human Development: The NICHD campaign will educate parents and physicians about the importance of including the appropriate amount of calcium in the daily diets of young children and adolescents, and emphasize that milk consumption is a must during the childhood years.

National Osteoperosis Society: The best sources of calcium are milk and dairy products such as cheese and yogurt.

U.K. Food Standards Agency: Milk and milk products contain nutritional ingredients that are the building blocks of our bodies. Calcium and vitamin D, found in milk, keep our bones strong.

The American Council on Science and Health: Milk and dairy products are good sources of many nutrients, and they are the best food source of the mineral calcium.

Foundation For Osteoperosis Research And Education: Calcium is an essential nutrient to obtaining peak bone mass in the first two to three decades of life and to reducing the rate of bone loss associated with aging... Dairy products provide the best source of calcium...

Dr. J. De Schepper, Academisch Ziekenhuis Kinderen V.U.B., Brussel: Melk en melkproducten zijn de belangrijkste bron van calcium in de voeding van het kind.

--
Sorry te om verder te reageren...

pi_6183310
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 16:57 schreef WorstKaas het volgende:
Bij onvoldoende fosfor blijft het calcium in het lichaam zonder opgenomen te worden en slaat het neer in de bloedvaten en
organen.
Aderverkalking wordt juist NIET door kalk veroorzaakt, je haalt nu 2 dingen door elkaar. Aderverkalking is het stijf worden van de aderen door vetafzetting (door bijvoorbeeld een ongebalanceerd cholesterol gehalte).
pi_6184800
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 20:22 schreef Yoman het volgende:

[..]

Moet jij zeggen.
[..]

Ja, en jij bent er een van ja.

Je gaat trouwens opvallend weinig in op argumenten, je loopt eigenlijk alleen maar te roepen wat je zelf vindt. Ik vind roken lekker, en alcohol, en cocaine ook, maar dat iets lekker is zegt verder weinig.

Ik heb al vanaf het begin van mijn posts in dit topic erover dat ik melk drink om eiwitten binnen te krijgen, een stuk beter dan 100% suiker in cola bijvoorbeeld!
Dus melk is goed voor MIJ!
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 23:59:56 #169
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6252248
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 00:38 schreef Wicha het volgende:
[...]
The best sources of calcium are milk and dairy products such as cheese and yogurt.
Dit is gewoon absoluut niet waar, waar halen ze het gore lef vandaan zeg.
pi_7344964
Melk is goed. Ik snap niet dat mensen die idiote links geloven van Amerikaanse zogenaamde voedseldeskundigen waar de topicstarter mee aankwam. Totaal onbetrouwbaar. godshealthplan.com, komop zeg. De VS zijn een pillen- en vitaminenland, leuk dat ze dat voor zichzelf goedpraten, maar er klopt niks van. Dat melk slecht zou zijn, dat is pas een fabeltje.
pi_7345329
Melk is goed voor borstkanker maar slecht voor prostaatkanker!

Volgens een studie in het International Journal of Cancer van de Universiteit van Oslo bij ruim 48.000 vrouwen voor de menopauze bestaat er een verband tussen het drinken van melk en borstkanker.
Bij vrouwen tussen 34 en 39 die als kind veel melk dronken, werd minder borstkanker vastgesteld, maar bij vrouwen in de leeftijdsgroep tussen 40 en 49 kon geen verband worden vastgesteld. Ook het drinken van melk op volwassen leeftijd zou een beschermende factor kunnen zijn: vrouwen die drie glazen melk per dag dronken bleken de helft minder borstkankers te ontwikkelen dan vrouwen die geen melk drinken.

Volgens een andere studie, gepubliceerd in het American Journal of Clinical Nutrition, bestaat er dan weer een negatief verband tussen zuivelconsumptie (inclusief kaas, boter, yoghurt, enz.) en prostaatkanker. Bij mannen die 2,5 porties zuivelproducten per dag consumeren werd een verhoogd risico op prostaatkanker vastgesteld in vergelijking met mannen die slechts een halve portie per dag eten. De onderzoekers vermoeden dat een kalkrijke voeding de natuurlijke productie van vitamine D afremt die een beschermend effect tegen prostaatkanker zou hebben. Bij de mannen met een kalkrijk dieet werd tot 17% minder vitamine D gevonden.

De onderzoekers waarschuwen evenwel dat het gevonden verband zeer zwak is en dat verder onderzoek nodig is. Mogelijk spelen ook andere factoren in ons dieet, zoals bv. een hoge vleesconsumptie mee in het ontstaan van prostaatkanker.

woensdag 18 december 2002 @ 09:21:01 #172
37938 krissie
life is just the way it is
pi_7402886
oohh wa zijn jullie dom man. Melk is hartstikke goed voor je

okey je moet het niet al te vaak drinken, maar 1 glas per dag en dan ook nog half volle melk ofzo, dat kan zeker geen kwaad.

en melk bevat zeker wel goeie voedings stoffen zeker in de groei fase, is het goed voor de de botter die zich steviger gaan ontwikkelen.

dus luister niet naar dit domme topic want ut is allemaal BULLSHIT

{:O MOEEEEEEEEEEEEEEEEEE

krissy
pi_7404137
In je groei heb je inderdaad melk nodig voor calcium voor botten en dergelijke. Uiteraard in combinatie met andere voedingstoffen. Echter na je laatste groei fase rond je 15/16 heb je in principe geen melk meer nodig voor calcium voorziening.

Het probleem van melk zijn metname de eiwitten, uiteraard bij grote hoeveelheden kan het op lange duur je nieren aantasten. Kijk maar naar de hoeveelheid bejaarden waarvan die nieren er mee ophouden. Je nieren kunnen namelijk heel slecht om met al die eiwitten die in melk zitten.

En er zijn ook bewijzen dat het niet zo goed zou kunnen zijn voor mensen met reuma, maar ja dat is koud weer ook niet.

Kijk als je gewoon een beetje melk drinkt per dag dan zal het niet veel slechter zijn dan die ene kop koffie of glas wijn.

Overal waar te voor staat...

Thanksgiving is what makes my mom worth it
pi_7404235
Oh en vergeet inderdaad de hoeveelheid anti biotica niet die ze in melk plensen, wat voor maag en darm klachten kan zorgen. Meestal is dan ook de advies om te minderen, of terug te stappen naar magere melk. Dat helpt echt, ik kan het weten.
Thanksgiving is what makes my mom worth it
  donderdag 19 december 2002 @ 14:59:07 #175
29940 Mijnheer_Willem
Nee he, *hij* weer!
pi_7427751
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 02:46 schreef McGilles het volgende:

[..]
Een kip is toch ook niet bedoeld om op te eten...

Inderdaad.
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:31 schreef McGilles het volgende:

[..]
Een vis is toch ook niet gemaakt om door een mens te worden gegeten en toch doen we het.......... ook dom om te zeggen toch

Inderdaad.

(maar dat geldt voor een bloemkool ook )

I wish I could remember, but my selective memory won't let me
pi_7452815
Aangezien ik ook ineens geen melk meer dronk. Is mijn ma naa gaan vragen, bij iemand die er heel veel van weet..

En die zei ook dat melk niet goed voor je is. Niet drinken dus.

vrijdag 20 december 2002 @ 18:54:58 #177
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_7453202
jullie kunnen me wat, dan is het toch lekker slecht?
ik dronk tot welgeteld mijn vijfde van de tiet, en lekker dat ik het vond, ik zuip op dit moment zeker een liter of 2-3 per dag aan biologische melk weg (hou niet van hormoontjes)

Als het slecht voor me is, big deal, ik vind melk lekker.

Go melk!

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_11699144
Koeienmelk is het grootste vergif dat er is, echt waar!
Geiten-en schapenmelk is wel gezond...
  vrijdag 11 juli 2003 @ 22:51:45 #179
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_11718713
welke volwassen zoogdieren ken je behalve de mens die melk drinken ?

En er zijn fitness atleten die met melk stoppen omdat ze er een lelijke huid van krijgen heb ik gelezen in de S&F.

vrijdag 11 juli 2003 @ 23:01:20 #180
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_11718901
It's all a part of the system. Op de basisschool begint het al, met liedjes als "melk is goed voor elk". Vervolgens krijg je nog schoolmelk aangeboden. Waarom geen sinas of jus d'orange? Omdat de regering wil dat boeren blijven bestaan! En daarmee steunen ze indirect ook boerse clubs, waardoor de echte stadmensjes weer tegen gewerkt worden. En aangezien daar de een grote bron van inkomsten schuilt, is het de regering die Nederland kapot maakt. En dat is begonnen bij, jawel, paars .
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 11 juli 2003 @ 23:03:45 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_11718950
Begonnen bij Paars? Huk? In mijn schoolmelkjeugd was er geen Paars hoor. En het was die vieze Bin Laden van een minister Borst die rigoureus af wilde stappen van de schoolmelk en schoolfruit introduceren. Dat eerste is door de zuivellobby niet gelukt, het tweede wel.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 02:08:51 #182
56951 Najra
---------------
pi_11722033
De enige reden waarom dieren niet bij elkaar aan de tiet blijven hangen wanneer ze groot zijn is omdat het evolutionair gezien geheel onpractisch is. Het melk gevende dier moet daarvoor namelijk zelf meer voedsel van een andere externe bron tot zich nemen om uberhaupt voedsel te kunnen produceren voor het dier waaraan het melk geeft. Uiteraard is dit alleen mogelijk bij het voeden van jongen. Waarom ze het niet bij andere dieren doen is geen eerlijke vraag. Een wild beest houdt geen huisdieren of vee.

Maar je kan een volwassen zoogdier zeker nog wel o.a. met melk voeden. Net als dat een mens melk kan drinken om bepaalde eiwitten binnen te krijgen.

Sterker nog. De eiwitten in melk en kaas zijn zeker niet slecht, het meest populaire en misschien wel beste eiwit product wat er te koop is (whey) wordt gemaakt uit de rest producten van melk en kaas.

Dus alleen maar slecht is het zeer zeker niet. Van de tegenhangers wordt ook genoeg gezegd. Van veel vis eten wordt gezegd dat je teveel kwik binnenkrijgt. Soya zou zelf een hormonale werking hebben waardoor je teveel oestrogeen aanmaakt en de eiwit-synthese wordt tegengewerkt.

Tja wat moet ik dan geloven. Ik drink best wel wat melk op een dag denk ik. Ik heb daarbij nooit last van allergien gehad, nooit echt verkouden etc etc. Ben redelijk groot en met sport nooit echt problemen gehad. Waarom zou ik dan daar enige verandering in gaan brengen. Ik heb eerder bij vegetariers (en zeker bij veganisten) het idee dat juist zij de mensen zijn die ongezond leven. Het zijn altijd een beetje iele mensjes die de helft van de tijd zwak, ziek en misselijk zijn.
Ja vind je het gek. Je eet niet goed.

Mijn punt is iig, melk als onderdeel van een goed dieet is gezond. Te veel melk is niet gezond. Geen melk, hoeft niet ongezond te zijn, mits je een vervanging hebt voor de gemiste eiwitten en mineralen.

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 11:04:04 #183
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_11723953
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 22:51 schreef Patrick281 het volgende:
welke volwassen zoogdieren ken je behalve de mens die melk drinken ?
Welke volwassen zoogdieren ken je behalve de mens die hun vlees bakken/braden?

Zoiets heet evolutie.

The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_13119396
Ben gestopt met melk drinken toen ik deze topic door las. Tis nu bijna een jaar geleden dat ik geen melk meer drink

Ik hoest opmerkelijk minder en hoef me neus niet elke keer te snuiten als ik me in gespannen heb. Ook voel ik me veel beter, meer conditie ect.

Als ik hoest hoor je niet zo'n rochel, gewoon veel beter. Als ik kinder zou krijgen krijgen ze idd moedermelk of geen melk.

Melk sucks!

vrijdag 12 september 2003 @ 14:53:24 #185
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_13119506
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:49 schreef Doagere het volgende:
Ben gestopt met melk drinken toen ik deze topic door las. Tis nu bijna een jaar geleden dat ik geen melk meer drink

Ik hoest opmerkelijk minder en hoef me neus niet elke keer te snuiten als ik me in gespannen heb. Ook voel ik me veel beter, meer conditie ect.

Als ik hoest hoor je niet zo'n rochel, gewoon veel beter. Als ik kinder zou krijgen krijgen ze idd moedermelk of geen melk.

Melk sucks!

Dan heb je er dus eerder een bepaalde allergie voor.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_13119571
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:53 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Dan heb je er dus eerder een bepaalde allergie voor.

Absoluut niet, ik dronk dus een jaar geleden elke dag 6 bekers volle melk. Ik kreeg dr ook nog extreem veel puisten van!

Melk is gewoon puur vergif, neem het nou maar van mij aan. Ik heb het getest.

Dat je melk nodig hebt, en dat het goed is voor je botten is echt te zielig voor woorden als mensen dat zeggen. Koeienmelk is voor koeien niet voor mensen. Je botten worden onder de calcium gesmeerd die te hard is (een menselijk lichaam heeft zachtere botten dan een koe).
Dus zal je later wel merken dat je altijd melk gedronken hebt, je breekt dan wat de boel groet niet mee ect ect..

[Dit bericht is gewijzigd door Doagere op 12-09-2003 15:02]

vrijdag 12 september 2003 @ 15:07:55 #187
Per sempre vita eterna
pi_13119972
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:56 schreef Doagere het volgende:

[..]

Absoluut niet, ik dronk dus een jaar geleden elke dag 6 bekers volle melk. Ik kreeg dr ook nog extreem veel puisten van!

Dat je melk nodig hebt, en dat het goed is voor je botten is echt te zielig voor woorden als mensen dat zeggen. Koeienmelk is voor koeien niet voor mensen. Je botten worden onder de calcium gesmeerd die te hard is (een menselijk lichaam heeft zachtere botten dan een koe).
Dus zal je later wel merken dat je altijd melk gedronken hebt, je breekt dan wat de boel groet niet mee ect ect..

Je hebt een instelling alsof je aan een 20-jarig onderzoek met 500 man hebt meegewerkt. Dat Amerikanen nou van niks houden als het ook maar een beetje gezond lijkt, wil niet zeggen dat dat ook zo is. Jongen, kom eerst maar eens met wat feiten, dit raakt natuurlijk kant noch wal.
pi_13120018
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:07 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Je hebt een instelling alsof je aan een 20-jarig onderzoek met 500 man hebt meegewerkt. Dat Amerikanen nou van niks houden als het ook maar een beetje gezond lijkt, wil niet zeggen dat dat ook zo is. Jongen, kom eerst maar eens met wat feiten, dit raakt natuurlijk kant noch wal.

Ik heb het bijna een jaar getest, heb je voorbeelden gegeven wat er is verbeterd is sinds ik geen melk meer drink.
  vrijdag 12 september 2003 @ 15:09:50 #189
Per sempre vita eterna
pi_13120045
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:09 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik heb het bijna een jaar getest, heb je voorbeelden gegeven wat er is verbeterd is sinds ik geen melk meer drink.

Dat kan misschien op jou een bepaalde uitwerking hebben, maar dat betekent niet dat dat voor iedereen zo is .
pi_13120078
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:56 schreef Doagere het volgende:

Onzin. Dat het voor jou misschien opgaat wil niet zeggen dat het bij iedereen werkt, en bewijzen kun je het ook niet. Als dat je reden voor de topickick is, gooi er dan maar een slot op. Ik ben 23, drink al m'n hele leven melk en ik heb nergens last van. Doh!

Serieus, het eerste wat ik nu denk is 'oh god, daar heb je dat reltopic met de Amerikaanse nep-onderzoeken weer'. Alsjeblieft, niet weer...

pi_13120311
Ja melk is gewoon vergif. Voor iedereen. Er zijn hele volkstammen (vooral in zuid amerika) die absoluut 100% lactoseintollerant zijn.
Ieder mens is namelijk in bepaalde mate lactoseintollerant. Lactose kan namelijk niet verwerkt worden. Het komt alleen door je spijsvertering door het enzym Lactase. En daar heeft ieder mens maar een beperkte hoeveelheid van. Als de kinderjaren ontgroeid neemt de lactase productie met sprongen af. Bij veel mense zover dat consumptie van melk onmogelijk wordt. Als je als twintiger nog pakken melk per dag kan drinken zonder vreselijk uitslag of krampen te krijgen, maak je nog genoeg lactase en dan blijft dat waarschijnlijk wel zo.

Ik kan er niet tegen, bovenpostster ook niet.

pi_13121299
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:18 schreef stigchel het volgende:
Ja melk is gewoon vergif. Voor iedereen.
Onzin, voor sommigen (o.a. voor jouw dus) is het vergif. Net zoals aardbeien voor sommigen ook vergif is. Het is maar net hoe je darmen functioneren en dat is idd in allerlei gebieden over de wereld anders, omdat het hele voedselpatroon anders is. Het voedselpatroon van bijv. eskimo's zal zodanig afwijken van bijv. een afrikaan dat die daar hartstikke ziek van kan worden. In melk zitten gewoon gezonde bouwstoffen in en als je lichaam gewoon lactose kan hebben is dat geen vergif.
btw; dan kan je +/- de helft van het hele supermarktassortiment wel schrappen uit je menu.
pi_13121839
met melk: veel rochelen, elke keer neus snuiten, niet fit voelen, geen honger (vol gevoel) ect ect.

zonder melk: niet hoesten, geen neus snuiten, fit voelen, wel honger ect. ect.

Maak uw keuze.

Geen fratsen, melk = troep.

vrijdag 12 september 2003 @ 16:24:48 #194
Per sempre vita eterna
pi_13122166
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:12 schreef Doagere het volgende:
met melk: veel rochelen, elke keer neus snuiten, niet fit voelen, geen honger (vol gevoel) ect ect.

Maak uw keuze.

LEZEN! Er staat toch dat het misschien voor jou zo geldt, maar niet voor de hele wereld!!
pi_13122197
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:24 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

LEZEN! Er staat toch dat het misschien voor jou zo geldt, maar niet voor de hele wereld!!

Ik laat aleen zien wat voor effect het heeft, als je toch melk drinkt moet je de gevolgen er ook maar van ondervinden.
  vrijdag 12 september 2003 @ 16:30:06 #196
Per sempre vita eterna
pi_13122314
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:25 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik laat aleen zien wat voor effect het heeft, als je toch melk drinkt moet je de gevolgen er ook maar van ondervinden.

Ik geef het op.
pi_13122397
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:30 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Ik geef het op.

Ik ook Wil je jezelf die schade aanrichten? Go ahead wil je dat niet? Zeur dan niet en drink geen melk ect. meer.
  vrijdag 12 september 2003 @ 16:37:58 #198
Per sempre vita eterna
pi_13122531
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:33 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik ook Wil je jezelf die schade aanrichten? Go ahead wil je dat niet? Zeur dan niet en drink geen melk ect. meer.

Weet je dat je erg egocentrisch bent? Omdat jij toevallig 3 keer moest niezen toen je nog melk dronk betekent dat niet dat je andere mensen hoeft te gaan "waarschuwen" om geen melk meer te drinken.
Overigens heb ik nooit gezeurd over melk, ik heb er namelijk nog nooit problemen van gehad.
En nou houd ik op.
pi_13122691
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:37 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Weet je dat je erg egocentrisch bent? Omdat jij toevallig 3 keer moest niezen toen je nog melk dronk betekent dat niet dat je andere mensen hoeft te gaan "waarschuwen" om geen melk meer te drinken.
Overigens heb ik nooit gezeurd over melk, ik heb er namelijk nog nooit problemen van gehad.
En nou houd ik op.

Nee ik ben niet egocentrisch, ik deel mij mening met jullie. Ik heb het dan ook niet over 3x niezen, maar na elke inspanning je neus snuiten is niet fijn.

Ik zeg niet dat jij zeurt over melk, ik zeg dat de menesen die gaan zitten zeiken dat ze wel melk drinken meer klachten krijgen.

heb jij ze niet dan heb je geluk, mieschien krijg je het nog. Wie weet hoe je botten dr nu uit zien.. :/

pi_13122697
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 01:43 schreef ilona-scuderia het volgende:
Koeienmelk is het grootste vergif dat er is, echt waar!
Geiten-en schapenmelk is wel gezond...
Roy Martina heeft een paar jaar geleden een boek over de schadelijkheid van koeienmelk voor mensen geschreven, ik weet alleen de titel niet meer, iemand hier misschien die het boek kent?
Kortgezegd komt het er op neer dat melk zeer veel giftige stoffen bevat (alleen al het gras wat die koeien eten is zwaar giftig door diverse gassen uit fabrieken,auto's) en melk veroorzaakt een schadelijk rottingsproces in de maag en darmen waardoor de stoelgang soms ernstig wordt belemmerd

Voor de mensen die nog melk drinken; drinks eens een paar weken geen melk, dan zal je merken dat alleen je stoelgang al stukken beter gaat

Ik weet trouwens niet helemaal zeker of geiten-en schapenmelk wél gezond zijn, ik hoorde dat een keer van een oude wijze man die hetzelfde beweerde; dat koeienmelk puur vergif is, maar geiten-en schapenmelk zouden wel gezond zijn, dus ik geloofde die man wel, maar ik weet niet helemaal zeker of dat ook echt zo is
Kan iemand dat misschien bevestigen?

Koeienmelk is in ieder geval slecht voor iedereen, maar bijna niemand weet het of wil het geloven...

[Dit bericht is gewijzigd door ilona-scuderia op 12-09-2003 16:51]

pi_13122910
Precies, met jou kan ik praten.
pi_13123442
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:45 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Roy Martina heeft een paar jaar geleden een boek over de schadelijkheid van koeienmelk voor mensen geschreven, ik weet alleen de titel niet meer, iemand hier misschien die het boek kent?
Kortgezegd komt het er op neer dat melk zeer veel giftige stoffen bevat (alleen al het gras wat die koeien eten is zwaar giftig door diverse gassen uit fabrieken,auto's) en melk veroorzaakt een schadelijk rottingsproces in de maag en darmen waardoor de stoelgang soms ernstig wordt belemmerd

Voor de mensen die nog melk drinken; drinks eens een paar weken geen melk, dan zal je merken dat alleen je stoelgang al stukken beter gaat

Ik weet trouwens niet helemaal zeker of geiten-en schapenmelk wél gezond zijn, ik hoorde dat een keer van een oude wijze man die hetzelfde beweerde; dat koeienmelk puur vergif is, maar geiten-en schapenmelk zouden wel gezond zijn, dus ik geloofde die man wel, maar ik weet niet helemaal zeker of dat ook echt zo is

Koeienmelk is in ieder geval slecht voor iedereen, maar bijna niemand weet het of wil het geloven...

vrijdag 12 september 2003 @ 17:19:16 #203
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_13123488
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:47 schreef facedown het volgende:

[..]

Jep, zie je (top)sporters melk drinken omdat het zo gezond is?

ehm motorsporters... melk, de witte motor
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_13123784
facedown, geloof maar niet dat beroemde sporters met een glaasje melk voor gek gaan staan omdat ze het leuk vinden.

Als ik 30.000 voor 20 seconden met een glaasje melk moest staan en doen alsof ik het dronk zou ik het ook wel doen.

vrijdag 12 september 2003 @ 17:39:20 #205
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_13123862
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 17:34 schreef Doagere het volgende:
facedown, geloof maar niet dat beroemde sporters met een glaasje melk voor gek gaan staan omdat ze het leuk vinden.

Als ik 30.000 voor 20 seconden met een glaasje melk moest staan en doen alsof ik het dronk zou ik het ook wel doen.

ja, dat is hetzelfde als je zou zeggen dat nike de beste kwaliteit sportkleding maakt omdat je favoriete sporters er ook in rondlopen.
  vrijdag 12 september 2003 @ 17:50:05 #206
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_13124038
ik bedenk me ineens dat ik toen ik klein was bepaalde pillen van mijn moeder had gegeten die ik niet mocht eten (die ja ) en toen moest ik mijn vinger in mijn keel steken... en dan een hele hoop melk drinken op doktersadvies
pi_13124077
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 17:50 schreef Goofup het volgende:
ik bedenk me ineens dat ik toen ik klein was bepaalde pillen van mijn moeder had gegeten die ik niet mocht eten (die ja ) en toen moest ik mijn vinger in mijn keel steken... en dan een hele hoop melk drinken op doktersadvies
Ja je moet het aanrecht ook schoon maken met alles reiniger..
  vrijdag 12 september 2003 @ 18:13:05 #208
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_13124475
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 17:52 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ja je moet het aanrecht ook schoon maken met alles reiniger..

dat heb ik mijn huisarts nooit horen vertellen
pi_13124594
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:13 schreef Goofup het volgende:

[..]

dat heb ik mijn huisarts nooit horen vertellen

Nee, en zwarte vlekken in keuken kastjes moet je verwijderen met zout zuur.

Ik vergelijk het met melk drinken voor een mens Tis puur vergif.

vrijdag 12 september 2003 @ 18:21:04 #210
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_13124636
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:18 schreef Doagere het volgende:

[..]

Nee, en zwarte vlekken in keuken kastjes moet je verwijderen met zout zuur.

Ik vergelijk het met melk drinken voor een mens Tis puur vergif.

ik leef nog en ik geloof dat de Nederlander toch erg oud wordt als je het vergelijkt met bijvoorbeeld andere landen.
En wij staan nog wel zo bekend om onze koeien
pi_13124679
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:21 schreef Goofup het volgende:

[..]

ik leef nog en ik geloof dat de Nederlander toch erg oud wordt als je het vergelijkt met bijvoorbeeld andere landen.
En wij staan nog wel zo bekend om onze koeien

Mooi voor ons, laat de nederlander zich diep schamen.
  vrijdag 12 september 2003 @ 18:29:54 #212
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_13124846
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:23 schreef Doagere het volgende:

[..]

Mooi voor ons, laat de nederlander zich diep schamen.

melk is niet het eerste waarvoor ik me zou schamen hoor. Daar kan ik me niet druk om maken.
pi_13124978
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:29 schreef Goofup het volgende:

[..]

melk is niet het eerste waarvoor ik me zou schamen hoor. Daar kan ik me niet druk om maken.

Ze kunnen wel zeggen dat we hier gezonder leven dan in de arme landen, maar dat komt niet door de zuivel.
  vrijdag 12 september 2003 @ 18:55:00 #214
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_13125401
melk is slecht is misschien teveel gezegd mar het is ook zeker niet goed voor je. vergelijk het eens met dieren, als baby dier drinken ze moeder melk, als volwassen dier doen ze dat niet. waarom ?

de mens is de enige in zijn soort die melk drinkt na de moedermelk fase.

een feit is wel dat als je naar de wereldbevolking kijkt dat er slechts een klein deel van de mensen melk dringt na de moedermelk periode.

reden waarom er veel over gesproken wordt is dat veel mensen er hinder van ondervinden als ze melk drinken (opgeblazen gevoel, kramp etc.) iemand die hier last van heeft zal het overigens ook hebben met bijvoorbeeld boter en kaas.

my 2 cents

Neerkomen wel!
  vrijdag 12 september 2003 @ 19:38:12 #215
Per sempre vita eterna
pi_13126526
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:35 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ze kunnen wel zeggen dat we hier gezonder leven dan in de arme landen, maar dat komt niet door de zuivel.

Weet je dat je in de gehele discussie jezelf nog nooit hebt onderbouwd door een feit of wetenschappelijk onderzoek, maar alleen maar door je eigen ervaringen, die naar jouw idee opgaan voor de gehele wereldbevolking? Zoals Goofup al zei, typisch dat een Nederlander zo lang leeft als die melk zo "slecht" zou zijn.
pi_13127175
Ik ben nog niet dood of ziek en ik drink toch behoorlijk wat melk en eet best wel wat vla en yoghurt.

Ik weet het niet, echt doorslaggevend is het allemaal niet voor mij.

pi_13127975
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 20:03 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik ben nog niet dood of ziek en ik drink toch behoorlijk wat melk en eet best wel wat vla en yoghurt.

alle zure melkprodukten als yoghurt, biogarde etc. zijn hartstikke goed (in de regel) voor je darmflora, mits je er niet een berg suiker doorheen kwakt. Voor mensen die overgevoelig zijn voor veel melkprodukten is geitekwark een erg gezond alternatief, biogarde kan vaak ook wel. En anders aangewezen op soya-produkten, die overigens ook ter discussie staat. Zo is er altijd wat en is als het er op aankomt bij sommigen helemaal niks meer gezond.
pi_13128042
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
Geitemelk is iig beter te verdragen voor mensen die overgevoelig zijn voor koeiemelk. Paardemelk schijnt ook erg goed te zijn, maar verschrikkelijk duur. Wordt wel eens gebruikt voor een kuurtje. Het fijne weet ik er echter niet van.
pi_13149718
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 20:03 schreef Evil-Cherry het volgende:

Doe het is een paar maanden niet en kijk hoeveel beter je je voelt.
pi_13150172
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 20:45 schreef fokje het volgende:

[..]

Geitemelk is iig beter te verdragen voor mensen die overgevoelig zijn voor koeiemelk. Paardemelk schijnt ook erg goed te zijn, maar verschrikkelijk duur. Wordt wel eens gebruikt voor een kuurtje. Het fijne weet ik er echter niet van.

Ben ooit op een paardemelkerij geweest (ja, die bestaan echt ) en daar stonden idd *veel* pakjes klaar om te verzenden naar mensen die het dronken als een soort van "medicijn" zeg maar.. Schijnt idd erg gezond te zijn.
Ik geloof trouwens niet dat melk ongezond is, natuurlijk moet je geen liter per dag drinken, maar 1-2 glazen kan echt geen kwaad hoor. Er wordt echt wel genoeg onderzoek naar gedaan, en als het gras van de koeien zo giftig zou zijn waardoor dat de melk ook zou beinvloeden (wat ik op de eerste pagina las) dan zouden die koeien er toch zelf ook op z'n minst 'last' van moeten hebben.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zondag 14 september 2003 @ 00:55:18 #221
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_13152516
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 22:14 schreef Doagere het volgende:

[..]

toen ik nog bij mamma woonde dronk ik al gauw een liter per dag.
Nu drink ik alleen nog af en toe melk en.... ik merk geen verschil.

conclusie... je onderzoek suckt

zondag 14 september 2003 @ 01:42:59 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_13153066
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 22:37 schreef Elefes het volgende:
en als het gras van de koeien zo giftig zou zijn waardoor dat de melk ook zou beinvloeden (wat ik op de eerste pagina las) dan zouden die koeien er toch zelf ook op z'n minst 'last' van moeten hebben.
Het gaat eerder om het hoge vetpercentage en de slijmvorming. Giftigheid heeft er niet zoveel mee te maken, dat is meer beelspraak.
pi_13153338
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 20:42 schreef fokje het volgende:

[..]

alle zure melkprodukten als yoghurt, biogarde etc. zijn hartstikke goed (in de regel) voor je darmflora, mits je er niet een berg suiker doorheen kwakt. Voor mensen die overgevoelig zijn voor veel melkprodukten is geitekwark een erg gezond alternatief, biogarde kan vaak ook wel. En anders aangewezen op soya-produkten, die overigens ook ter discussie staat. Zo is er altijd wat en is als het er op aankomt bij sommigen helemaal niks meer gezond.

Zure melkproducten bevatten inderdaad probiotische bacteriën. Maar deze bacteriën kunnen ook op andere media groeien, zonder lactose (melksuiker) en zonder caseïne (melkeiwit).

Melk is geen essentieel voedingsmiddel, er zijn zat mensen op deze planeet die gezond zijn zonder.

pi_13154359
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:12 schreef Doagere het volgende:

Maak uw keuze.

Um, ik drink elke week wel een paar liter melk (ook tijdens het eten) en heb geen last van de problemen die jij opnoemt

Tis gezonder dan elke dag een fles cola

pi_13154796
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 22:14 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik voel me al goed
pi_13155015
quote:
Op zondag 14 september 2003 07:01 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

Um, ik drink elke week wel een paar liter melk (ook tijdens het eten) en heb geen last van de problemen die jij opnoemt

I agree, en je moet toch aardig wat water drinken per dag en laat melk daarvoor nou een perfect alternatief zijn zonder de onnodige suikers.
beoordeel niet wie het gezegd heeft... Maar wat er is gezegd.
pi_13155192
'Beter dan cola' Waar hebt ik dat gezecht?? Ik drink nooit cola. Aleen water.
  zondag 14 september 2003 @ 11:02:22 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_13155236
quote:
Op zondag 14 september 2003 07:01 schreef A.l.e.x het volgende:

Um ik drink nooit melk en altijd cola, ben 21, heb nog nooit een gaatje/beugel gehad, verstandskiezen komen goed door, nog nooit wat gebroken (en doe al 14 jaar lang aan wintersport). Cola is veel gezonder dan melk .
pi_13156469
quote:
Op zondag 14 september 2003 02:01 schreef Mexoryl het volgende:
Melk is geen essentieel voedingsmiddel, er zijn zat mensen op deze planeet die gezond zijn zonder.
O ja.
Ik had een meisje in m'n klas die allergisch was voor gist, zij kon echt heel veel niet eten waaronder ook fruit. Dus je kan ook best zonder fruit.
Gaat erom dat er zo hysterisch wordt gedaan dat melkprodukten slecht zouden zijn.
  zondag 14 september 2003 @ 12:32:54 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_13156613
quote:
Op zondag 14 september 2003 12:24 schreef fokje het volgende:
Gaat erom dat er zo hysterisch wordt gedaan dat melkprodukten slecht zouden zijn.
Dat klopt, maar waar we vanaf moeten is de idee dat melk goed zou zijn.

(dit is overigens de doctrine van het Ministerie van Volksgezondheid, bij monde van toenmalig minister Borst)

pi_13188389
Wat een aanstelleritis zeg. Melk slecht, ja aamuhoelah. Dat er een paar trieste amateuristische sites zijn dit beweren: alle gezonde melk-drinkende mensen lachen u uit.

Mr T zei het al: Drink milk, suckahs.

/me, beregezonde en nooit-zieke melkdrinker

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 15 september 2003 @ 19:22:26 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_13188462
quote:
Op maandag 15 september 2003 19:19 schreef StefanP het volgende:
/me, beregezonde en nooit-zieke melkdrinker
Ja en ik ken een beregezonde, nooit-zieke kettingrookster van 90. .
pi_13191982
ja rokers kunnen ook 100 worden.

Gaat erom dat het slecht is.

maandag 15 september 2003 @ 21:48:43 #234
Per sempre vita eterna
pi_13192901
quote:
Op maandag 15 september 2003 21:21 schreef Doagere het volgende:
ja rokers kunnen ook 100 worden.

Gaat erom dat het slecht is.

Zeg jongen, ga je nou weer terug de bouwhoek in tot je met een goed punt komt, dit is natuurlijk zinloos.
  dinsdag 16 september 2003 @ 02:16:11 #235
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_13199309
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 16:47 schreef Turismo het volgende:
Doctors say cow's milk can lead to iron deficiency anemia, allergies, diarrhea, heart disease, colic, cramps, gastrointestinal bleeding, sinusitis, skin rashes, acne, increased frequency of colds and flus, arthritis, diabetes, ear infections, osteoporosis, asthma, autoimmune diseases, and more, possibly even lung cancer, multiple sclerosis and non-Hodgkin's lymphoma.

brbr..

ik denk dat ze kanker vergeten zijn
geef melk toch gewoon de schuld...volgens mij dronken ze al melk voor er zoveel asthma was, dus ja...en ik drink elke dag een liter+ en ben al drie jaar compleet gezond, zelfs geen verkoudheid...nee ik geloof er niet in
biggest revolution since the microchip
pi_13199981
Gaat deze discussie nou nogsteeds door...?
Hebben ze die mafkees in dit topic nog niet in een gesticht opgenomen ofzoiets..

Melk is lekker en gezond, probeer hier niet met wijze praatjes te doen alsof je alles weet en alles doorhebt, mensen.... DRINK MELK!!

pi_13202105
Ik zelf drink ook al een tijdje vrijwel geen melk meer.Na het melk drinken had ik vaak veel last van slijmvorming (.) in mijn keel en hoestte ik ook veel meer. Sinds ik geen melk meer drink heb ik daar geen last van. Ik heb laatst nog wat melk gedronken en ik had er meteen weer last van. Dus voor mij is het in ieder geval wel beter dat ik geen melk drink.
  dinsdag 16 september 2003 @ 10:44:33 #238
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13202157
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 10:42 schreef Tristessa het volgende:
Ik zelf drink ook al een tijdje vrijwel geen melk meer.Na het melk drinken had ik vaak veel last van slijmvorming (.) in mijn keel en hoestte ik ook veel meer. Sinds ik geen melk meer drink heb ik daar geen last van. Ik heb laatst nog wat melk gedronken en ik had er meteen weer last van. Dus voor mij is het in ieder geval wel beter dat ik geen melk drink.
Slijmvorming heb ik ook wel last van, maar dat alleen bij een beker melk... dan blijft er echt een goor iets in je mond/keel hangen. Maar als ik koffie met melk, cornflakes in melk, warme chocomelk drink.. dan heb ik nergens last van.. dus dan doe ik dat maar
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  dinsdag 16 september 2003 @ 10:51:48 #239
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13202353
Ik denk dat het ook een beetje per persoon verschilt. Mijn schoonmoeder kan namelijk niet zo goed tegen melk. Steeds als ze dat had gedronken kreeg ze buikpijn en maagklachten etc. Maar mijn vriend en ik drinken regelmatig melk, en hebben nog nergens last van gehad. Ik zou het heel erg missen wanneer ik het niet meer zou drinken.
  dinsdag 16 september 2003 @ 10:57:55 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_13202499
Dan moet je het vooral blijven drinken, weet alleen dat er over de lange termijn gezondheidsrisico's aan vast kunnen zitten.
pi_13202607
Het is een publiek geheim dat melk door de overheid gestimuleerd werd in de jaren dertig, omdat er een gigantisch melk-overschot dreigde:

bron: http://www.goedewaar.nl/GW4a.asp

quote:
Aan de melk
Met slogans als Melk de witte motor, Melk moet en Melk is goed voor elk probeert het Zuivelbureau al vanaf 1934 Nederland aan de melk te krijgen. In de jaren dertig was er sprake van een overschot aan melk. Met het invoeren van schoolmelk werden meerdere vliegen in een klap geslagen: de overheid zag de melkplassen slinken en de zuivelindustrie had potentiële afnemers voor de toekomst. Een Nederlander weet niet anders meer dan dat melk gezond is. De zuivelproducenten Friesland Dairy Foods en Campina zullen er alles aan doen om het gezonde imago van melk overeind te houden. Maar bij een gevarieerd voedingspatroon is zuivel niet noodzakelijk. Een deel van de volwassen wereldbevolking, waaronder Aziaten en Afrikanen, verdraagt geen melk omdat men het niet kan verteren. Ook in Nederland zijn er mensen die het vanwege een koemelkallergie zonder zuivel moeten stellen. Groenten als spinazie, prei en boerenkool zitten boordevol calcium, evenals peulvruchten, hazelnoten en walnoten. Voor goed functionerende en sterke botten zijn naast een goede calciumopname beweging en vitamine D minstens zo belangrijk.
Volgens mij is het nooit bewezen dat de calcium in melk ook daadwerkelijk goed opgenomen wordt in je lichaam. Maar om nou meteen te zeggen dat melk slecht is? Kan de argumenten voor wel waarderen.

Bovendien lijkt dit wel op de discussie dat je van vet eten dik zou worden (Big Fat Lie). Blijkt allemaal mee te vallen.

If it's not tied down, it's a cat toy.
  dinsdag 16 september 2003 @ 11:03:08 #242
62610 Dr.Bunsen_Honeydew
That needs to be tested.
pi_13202616
Melk is inderdaad niet zo goed voor je als altijd werd gedacht.

Melk zorgt ervoor dat je de voedingsstoffen uit je eten niet meer opneemt, omdat de melk een soort dun laagje vormt op je maag en darm wand.
Kleine kinderen hebben nog wel eens de neiging om het keukenkastje open te trekken en dan schoonmaakmiddelen te drinken, de remedie hiertegen is veel melk drinken (als het niet dmv braken weer naar buiten mag), zodat het niet zo kwaad kan.

Verder is het ook niet echt de bedoeling dat een volwassen mens (of dier) melk drinkt. Melk is in principe bedoelt voor baby's die nog moeten groeien. Kinderen onder de 3 jaar hebben dan ook de enzymen er nog voor om melk af te breken (lactase), rond je 3e jaar verdwijnt het grootste deel van die enzymen. Wij kunnen melk nog verdragen omdat we net genoeg enzymen hebben om er niet ziek van te worden, maar bv Japanners worden doodziek als ze melk drinken omdat ze het niet gewend zijn. Wij toleren melk dus iets beter. (net zoals alcohol bv)

En als je bang bent voor botontkalking kun je beter een calcium-tablet slikken.

Now, Beakie, we'll just flip this switch and 60,000 refreshing volts of electricity will surge through your body. Ready?
pi_13325415
En toen waren onze wijsneuzen stil..

Melk sucks.

pi_13326059
quote:
Op zondag 14 september 2003 10:29 schreef Jeffroman het volgende:

[..]

I agree, en je moet toch aardig wat water drinken per dag en laat melk daarvoor nou een perfect alternatief zijn zonder de onnodige suikers.

Onzin , zeker geen goed alternatief. Melk heeft per 100 gram (wat haast niks is) 5 koolhydraten. In een liter zitten dus 50 koolhydraten die zich dus omzetten tot suiker. Dat is dus een grote hoeveelheid als je na gaat dat een "normale" avondmaaltijd 54 koolhydraten bevat.
pi_13327408
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:03 schreef Dr.Bunsen_Honeydew het volgende:

En als je bang bent voor botontkalking kun je beter een calcium-tablet slikken.

Champignons zijn dan ook een natuurlijke oplossing ervoor .
なんだっけ
  zondag 21 september 2003 @ 08:11:41 #246
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_13327976
Wat ik gehoord heb is dat melk slecht voor je kan zijn.

Als je als baby geen melk of borstvoeding hebt gekregen, dan heeft je lichaam geen antistoffen/enzymen tegen wat er in melk zit gemaakt, en dat kan het slecht voor je zijn. Niet dat je er dood van gaat, maar je lichaam heeft er niet veel aan.

pi_13328008
Het is inderdaad zo dat Campina etc. dat imago graag goed houden en iedereen dus ook denkt dat melk gezond is. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn! Het is maar de vraag of de calcium uit melk daadwerkelijk in je botten wordt opgenomen.
quote:
De Harvard Medical School in Amerika heeft twaalf jaar lang de melk consumptie van 121 duizend verpleegsters tussen de 39 en 54 jaar bijgehouden. De vrouwen die twee glazen melk of meer dronken liepen 45% meer kans op een gebroken heup in vergelijking met vrouwen die één glas of minder dronken. Nog een glaasje melk?
Een van de vele voorbeelden...
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_13340939
quote:
Op zondag 21 september 2003 00:18 schreef Doagere het volgende:
En toen waren onze wijsneuzen stil..

Melk sucks.

Het omhoogkicken van een volgens mij al lang uitgediscussieërd onderwerp op deze manier vind ik niet nodig.
Ik gooi het topic dicht, om dit soort kicks verder te voorkomen.
Alles is gezegd, toegelicht en doorgesproken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')