De camera kopen wil ik sowieso gaan doen. Heb alleen niet het geld op dit moment om en een camera te kopen en ook nog die vakantie te betalen. (ijsland is helaas duur ) Statief heb ik al.quote:Op dinsdag 10 december 2013 07:53 schreef Uncle het volgende:
Huren is duur. Punt.
Voor een dag of weekend vaak nog acceptabel, ga je richting een week voor body EN lens dan kun je het vergeten dat je goedkoop uit bent. Vergeet niet dat je dan ook een goed statief moet/wilt hebben (noorderlicht bijv.). Vraag je ook af of je tevreden bent met 1 lens. Dan zitten die puffins ineens heel dichtbij (en die 'ene' puffins foto hier kennen we nu wel)
Daarnaast wil je niet met een onbekende camera op vakantie. Want voordat je hem goed onder de knie hebt ben je al weer terug. Mochten financiën het toelaten dan zou ik eerder een mooie set tweedehands kopen tegen een scherpe prijs. En na je vakantie weer verkopen. eventueel los. Als je dat goed aanpakt hoef je daar niets op af te schrijven, of zelfs een beetje wijst maken.
Tenslotte kun je met een goede systeem camera of DX body ook prima foto's maken. Fullframe biedt niet zondermeer voordelen. Vooral niet als je het toestel niet onder de knie hebt...
Zou ook nog een optie zijn. Van een lens huren dan. Betere versie van huidige camera vind ik niet echt nodig. Behalve als het een fullframe is dus.quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:15 schreef kanovinnie het volgende:
400 mm f/2.8 en een D3s?
Waarom huur je niet alleen die lens op je huidige camera? Of desnoods een betere versie van je huidige camera huren?
Maar je kunt er vanuit gaan dat het huren van een FF body + objectief je minstens 50 euro per dag gaat kosten. Beetje korting in de weekenden maar dan zit je al makkelijk aan 400/500 euro. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoelingquote:Op dinsdag 10 december 2013 08:40 schreef over_hedge het volgende:
Fullframe wil ik graag omdat ik toch ooit die camera wil kopen, dan kan in alvast een fullframe uitproberen.![]()
Ah oke, Naja vandaar dit topic dus.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:39 schreef Uncle het volgende:
[..]
Maar je kunt er vanuit gaan dat het huren van een FF body + objectief je minstens 50 euro per dag gaat kosten. Beetje korting in de weekenden maar dan zit je al makkelijk aan 400/500 euro. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling
Koop sowieso een battery grip er bij. Met extra batterijen dus dat zit wel goed. Maar eerst de camera en dan nog een lens uitzoeken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:15 schreef SunChaser het volgende:
Je hebt ook een zooi extra batterjen nodig, zeker als t koud is vliegt de power uit de batterij en wat nd filters danwel n nd fader
nd fader? Heb jij daar een accu in?quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:15 schreef SunChaser het volgende:
Je hebt ook een zooi extra batterjen nodig, zeker als t koud is vliegt de power uit de batterij en wat nd filters danwel n nd fader
Dan zou ik toch eerder een goede lens op je huidige camera zetten, dan een nieuwe camera kopenquote:Op dinsdag 10 december 2013 10:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ah oke, Naja vandaar dit topic dus.Dacht misschien weet iemand ergens waar het wat goedkoper is.
Ga nu denk ik maar een 5d mark II tweedehands kopen. Zonde om 400 euro uit te geven voor een weekje, dat is 33% van wat de camera tweedehands kost.
Krijg nu ook steeds vaker kleine fotografie opdrachtjes, dus verdien het vanzelf terug
Ik weet hoe mijn camera werktquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:24 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eerder een goede lens op je huidige camera zetten, dan een nieuwe camera kopen. FF is niet heilig, weten hoe je camera werkt en een scherpe lens (Canon L
) hebben waarschijnlijk meer invloed op het eindresultaat.
Je weet toch niet welke lenzen hij heeft, dus kan je dat advies ook moeilijk gevenquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:24 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eerder een goede lens op je huidige camera zetten, dan een nieuwe camera kopen. FF is niet heilig, weten hoe je camera werkt en een scherpe lens (Canon L
) hebben waarschijnlijk meer invloed op het eindresultaat.
Ja dat is het punt juist, je weet hoe je huidige camera werkt, maar nog niet hoe die nieuwe werkt en wil die blijkbaar meenemen zonder daar ook vertrouwd mee te zijn. Niets zo naar als een beest zien lopen, en op de nieuwe camera (die je wil huren of kopen) het juiste knopje niet kunnen vinden om de belichting aan te passen oid en daardoor het moment missen. En ga nou niet roepen dat alle Canon's hetzelfde zijn, want ik heb iets teveel modellen in mijn hand gehad en sommige dingen zitten steeds op een andere plek.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik weet hoe mijn camera werktEn ben gewoon klaar voor de volgende stap. Weet ook het verschil tussen crop en ff
Maar daar gaat het nu ook niet om
Als ie nu wil overstappen naar FF mag ik hopen dat hij al wat lenzen heeft die daar geschikt voor zijnquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je weet toch niet welke lenzen hij heeft, dus kan je dat advies ook moeilijk geven
Grip heb ik gehad voor de 5DII, die zijn 2e hands nog 130 euro ofzo, maar ik mis hem niet op de IIIquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Koop sowieso een battery grip er bij. Met extra batterijen dus dat zit wel goed. Maar eerst de camera en dan nog een lens uitzoeken.
Alles zit misschien op een andere plek, maar het instellen blijft het zelfde. Dat kan nooit langer dan een halve dag duren voordat je dat door hebt als je heel de dag er mee bezig bentquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:30 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja dat is het punt juist, je weet hoe je huidige camera werkt, maar nog niet hoe die nieuwe werkt en wil die blijkbaar meenemen zonder daar ook vertrouwd mee te zijn. Niets zo naar als een beest zien lopen, en op de nieuwe camera (die je wil huren of kopen) het juiste knopje niet kunnen vinden om de belichting aan te passen oid en daardoor het moment missen. En ga nou niet roepen dat alle Canon's hetzelfde zijn, want ik heb iets teveel modellen in mijn hand gehad en sommige dingen zitten steeds op een andere plek.
[..]
Als ie nu wil overstappen naar FF mag ik hopen dat hij al wat lenzen heeft die daar geschikt voor zijn. Want het Noorderlicht/landschappen en close-ups van dieren vragen toch echt om ander glaswerk.
Bij mijn huidige camera had ik een namaak merk. Werkt primaquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:34 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Grip heb ik gehad voor de 5DII, die zijn 2e hands nog 130 euro ofzo, maar ik mis hem niet op de III
Wel kan ik je originele batterijen aanraden, die third party zijn goedkoper maar ook sneller leeg en op de DII en DIII communiceren ze minder. Geven ze half vol aan en zijn dan leeg. Voor thuis niet erg maar voor op reis lijkt t me minder
Heb ook 3 nep (Jupio) die voldoen maar wel minder dan t echte werk. De 5D2 en 3 communiceren slechter, ze hebben ook een chip maar het is net allemaal minder. De 3 vraagt elke keer als ik een batterij erin doe of ik verder wil gaan met de jupioquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:39 schreef over_hedge het volgende:
Bij mijn huidige camera had ik een namaak merk. Werkt primaDie kosten niet zoveel. Zie het nut ook niet van in om daar de originelen van te kopen.
Ach prima om mee te beginnen. Kan later altijd nog upgraden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:50 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Heb ook 3 nep (Jupio) die voldoen maar wel minder dan t echte werk. De 5D2 en 3 communiceren slechter, ze hebben ook een chip maar het is net allemaal minder. De 3 vraagt elke keer als ik een batterij erin doe of ik verder wil gaan met de jupio
Ja, maar als je een 5D gaat kopen heb je sowieso nieuwe batterijen nodigquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ach prima om mee te beginnen. Kan later altijd nog upgraden.
I know. Die komen er ook wel. Maar daar ga ik me allemaal pas druk over maken als ik een camera heb. Sowieso worden veel tweedehands als pakket verkocht en zitten er vaak al extra bij.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:53 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, maar als je een 5D gaat kopen heb je sowieso nieuwe batterijen nodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |