quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:58 schreef RRuben het volgende:
[..]
ja alleen 'dat ene' maar meer ook niet
Ik begrijp niet wat je hier goed aangepakt aan vindt. Ze weten van te voren dat ze er een hele hoop gaan verkopen uit eerdere ervaringen met voorgaande playstation modellen. Vervolgens komen ze met aantallen die misschien net aan 10 procent van de vraag kan voldoen. Zelfs bij een tweede levering worden er zo weinig geleverd, dat er nog steeds een enorm tekort blijft. Dit is gewoon een kwestie van eerder beginnen met produceren. Het is niet alsof ze ineens sinds een paar maanden pas weten dat er een playstation 4 komt. Ze zijn daar al jaren mee bezig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:34 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Tja, de vraag naar PS4 consoles is gewoon vele malen hoger dan dat ze kunnen leveren. Falen? Mwah. Gewoon goed aangepakt want ze verkopen alles wat ze kunnen produceren op het moment.
Nah, nog nooit eerder verkocht Sony zo veel consoles op releasedag. Lijkt me logistiek heel lastig om in 2 weken meer dan 2 miljoen consoles de wereld rond te brengen. De concurentie heeft een andere strategie bedacht die ik schadelijker vind..quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:42 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je hier goed aangepakt aan vindt. Ze weten van te voren dat ze er een hele hoop gaan verkopen uit eerdere ervaringen met voorgaande playstation modellen. Vervolgens komen ze met aantallen die misschien net aan 10 procent van de vraag kan voldoen. Zelfs bij een tweede levering worden er zo weinig geleverd, dat er nog steeds een enorm tekort blijft. Dit is gewoon een kwestie van eerder beginnen met produceren. Het is niet alsof ze ineens sinds een paar maanden pas weten dat er een playstation 4 komt. Ze zijn daar al jaren mee bezig.
Doet me een beetje denken aan een automobilist die keihard door het verkeer racet en wanneer ie wordt aangehouden tegen de agent zeg, ik reed zo hard omdat ik anders te laat op mijn werk kom. Vervolgens antwoordt de agent, dan moet je eerder van huis weggaan.
Zo simpel is het gewoon.
Wellicht is het een marketing stunt, het is in ieder geval een hele vervelende in dat geval.
Niks mis mee. Niet dat ik het zelf doe of zou kopen maar dit is gewoon handel.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:53 schreef rdwilbrink het volgende:
Blijf het walgelijk vinden zulke mensen
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Nee dat werkt niet je moet de ps3 disc erin houdenquote:Op dinsdag 10 december 2013 23:06 schreef rdwilbrink het volgende:
Je koopt de ps3 versie van een game, die upgrade je dan voor 10 euro naar de ps4 versie, en verkoop je de PS3 versie weer.
zo zou je goedkoop een ps4 game kunnen spelen
Volgens mij is de PS4 veel populairder geworden door het falen van de Xbox One en is daar wel rekening mee gehouden. Wat Portie al zegt. logistiek lijkt het mij gewoon enorm lastig om zoveel PS4's over de hele wereld te krijgen. Ik denk ook niet dat ze vooraf hadden verwacht dat het in de eerste maand zo massaal was.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:42 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je hier goed aangepakt aan vindt. Ze weten van te voren dat ze er een hele hoop gaan verkopen uit eerdere ervaringen met voorgaande playstation modellen. Vervolgens komen ze met aantallen die misschien net aan 10 procent van de vraag kan voldoen. Zelfs bij een tweede levering worden er zo weinig geleverd, dat er nog steeds een enorm tekort blijft. Dit is gewoon een kwestie van eerder beginnen met produceren. Het is niet alsof ze ineens sinds een paar maanden pas weten dat er een playstation 4 komt. Ze zijn daar al jaren mee bezig.
Doet me een beetje denken aan een automobilist die keihard door het verkeer racet en wanneer ie wordt aangehouden tegen de agent zeg, ik reed zo hard omdat ik anders te laat op mijn werk kom. Vervolgens antwoordt de agent, dan moet je eerder van huis weggaan.
Zo simpel is het gewoon.
Wellicht is het een marketing stunt, het is in ieder geval een hele vervelende in dat geval.
hmm dat is nou jammerquote:Op dinsdag 10 december 2013 23:07 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet je moet de ps3 disc erin houden
quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:16 schreef SugeLucky het volgende:
Sony heeft het wel bijzonder slecht voor elkaar allemaal.
Ik probeer al weken mijn 400 euro kwijt te raken aan ze en ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ook al heb ik 2 pre-orders staan.
Zelfs een psn 365 dagen abonnement kopen lijkt nergens meer te kunnen. Hoe belachelijk kan het worden.
Ik ben bijna geneigd door deze wanprestatie voor straf een xbox one aan te schaffen. Echter straf ik vooral mezelf daar mee, dus dat ik doe maar niet.
Maar ik vind het echt super irritant worden dit gedoe.
Falen? Wanprestatie? Waar baseer je dat op? Het lijkt eerder op een topprestatie om zo'n grote hoeveelheid consoles in zo'n korte tijd te fabriceren. Jij doet net of het een fluitje van een cent is om gewoon eerder te beginnen met fabriceren maar daar komt heel wat meer bij kijken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:42 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Zo simpel is het gewoon.
Zoals je zelf al zegt 'dan moet je eerder van huis gaan' ofwel eerder preorderenquote:Op dinsdag 10 december 2013 23:19 schreef SugeLucky het volgende:
Ik begrijp dat jullie het anders zien aangezien jullie vermoedelijk allemaal een PS4 in het bezit hebben
Welke maand heb je gepreorderd? Ik eind augustus en zat bij de 1e levering. Mass production is in augustus begonnen meen ik. Probleem is dat er nu gewoon teveel preorders zijn. Geruchten gaan dat er nog een 3e levering voor kerst komt. Als Sony er met launch 4 miljoen wereldwijd had uitgepoept waren ze waarschijnlijk ook allemaal uitverkocht. Sony wist natuurlijk ook niet dat hij zo populair zou zijn. Mede dankzij de E3 zijn de preorders enorm gestegen (100euro goedkoper als concurrent, major fuckups van Microsoft, uitstel van Microsoft) . Als ze dit in februari geweten hadden en al konden starten met massaproductie hadden ze dat wel gedaan.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:37 schreef SugeLucky het volgende:
daar heb je gelijk in. overigens heb ik al maanden geleden gepre-ordered, wat blijkbaar nog te laat was.
ik vind het overigens belachelijk dat je sowieso moet pre-orderen om iets te mogen kopen.
nu wordt de 2e voorraad aangeleverd. waarom zijn ze al niet maanden bezig met die dingen verschepen? waarom begint dat nu pas. sommige winkels krijgen er maar 10 per keer en grote vestigingen misschien 50. dat is volgens mij heel erg weinig vergeleken bij de vraag. zelfs een fanboy moet dat zien. wat is daar een top prestatie aan?
Ik heb 'm ook nog niet maar was het ook niet van plan om er meteen een te gaan halen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:19 schreef SugeLucky het volgende:
Ik begrijp dat jullie het anders zien aangezien jullie vermoedelijk allemaal een PS4 in het bezit hebben
1 woord: Capaciteit. Of denk je dat die dingen in de wolken worden gefabriceerd?quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:37 schreef SugeLucky het volgende:
daar heb je gelijk in. overigens heb ik al maanden geleden gepre-ordered, wat blijkbaar nog te laat was.
ik vind het overigens belachelijk dat je sowieso moet pre-orderen om iets te mogen kopen.
nu wordt de 2e voorraad aangeleverd. waarom zijn ze al niet maanden bezig met die dingen verschepen? waarom begint dat nu pas. sommige winkels krijgen er maar 10 per keer en grote vestigingen misschien 50. dat is volgens mij heel erg weinig vergeleken bij de vraag. zelfs een fanboy moet dat zien. wat is daar een top prestatie aan?
Dit doen ze voor een groot gedeelte vanuit economisch perspectief en winstbejag. Je kan wel voor een korte periode de capaciteit scherp opschroeven, maar dan zit je daarna met een immense overcapaciteit (= minder winst). Dit is helemaal niet raar, en gebeurt zowat in alle industrieėn.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:37 schreef SugeLucky het volgende:
The Last of Us > alle PS3 gamesquote:Op dinsdag 10 december 2013 23:21 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik heb echt geen spijt dat ik alsnog een PS3 heb gekocht. Holy shit die demo van Beyond Two Souls is echt geweldig man![]()
![]()
Wat een soundtrack ook
![]()
Ik kan mensen toch wel aanraden om nog een PS3 te halen mocht je die games nog willen spelen. Gaikai duurt wel even en we weten nog niet hoe dat precies gaat werken.
Ja maar ik heb sinds vandaag pas een PS3, dus voor mij begint het nu allemaal pas. Maar ben nu al verliefd geworden op Beyond Two Souls en dat was pas de demo. Damn dat is 1 van de redenen waarom ik nog een PS3 heb gekocht. Zulke spellen zijn echt fantastisch qua game-ervaring.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:39 schreef Drankster het volgende:
[..]
The Last of Us > alle PS3 games
Behalve Fallout 3...misschien
Weet je het ligt ook aan de winkels ik heb ook met puur geluk een ps4 in me bezit gekregen omdat intertoys er een paar extra had gekregen ofzo en die werden via de webshop verkocht. Normaal gesproken hadden ze die Playstations moeten verdelen onder de pre orders vind ikquote:Op dinsdag 10 december 2013 23:19 schreef SugeLucky het volgende:
Ik denk dat Heavy Rain dan ook wel in je straatje past en The Last of Us zou zoals Drankster al zei ook echt een game zijn die je eigenlijk niet mag missen als je een PS3 hebt.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:51 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ja maar ik heb sinds vandaag pas een PS3, dus voor mij begint het nu allemaal pas. Maar ben nu al verliefd geworden op Beyond Two Souls en dat was pas de demo. Damn dat is 1 van de redenen waarom ik nog een PS3 heb gekocht. Zulke spellen zijn echt fantastisch qua game-ervaring.
Ps3 topic is er niet meer?quote:Op woensdag 11 december 2013 00:51 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ja maar ik heb sinds vandaag pas een PS3, dus voor mij begint het nu allemaal pas. Maar ben nu al verliefd geworden op Beyond Two Souls en dat was pas de demo. Damn dat is 1 van de redenen waarom ik nog een PS3 heb gekocht. Zulke spellen zijn echt fantastisch qua game-ervaring.
Waarom is het falen? Het winkelmodel is sinds kort (juli/augustus) bekend, of dacht je dat ze een jaar bezig waren met het plukken van bloemetjes terwijl de console leuk op het bureau van de Sony-medewerkers zijn uurtjes al draait? Deze vraag kunnen ze gewoonweg niet in voorzien in zo'n korte tijd. Je kon in juni al pre-orderen en nu heb je mensen die op releasedag nog verwachten dat er stapels bij de MM liggen. Ik vind dat ze de productie al flink op hebben kunnen schroeven. Ik denk dat ze doen wat ze kunnen, want een gemaakte PS4 is een verkochte PS4 op het moment, kortom, weer een klant erbij. Er is geen reden om te zeggen dat ze een tekort hypen, dat kost op dit moment namelijk gewoon klanten, dus geld, als ze dat bewust zouden doen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:42 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |