quote:Het nieuwe collectieve inkoopcollectief Sloopdecrisis - dat wordt gepromoot door RTL4 en Annemarie van Gaal, en is opgericht door het bedrijf opgezet door mensen achter De Nederlandse Energiemaatschappij (NL Energie) - biedt mensen diensten aan van investeerders achter NL Energie.
Sloopdecrisis.nl is een website waar mensen zich kunnen inschrijven voor ‘korting’ op energie, verzekeringen en telefonie. Vervolgens veilt de website deze klanten, die vervolgens een aanbieding in hun mailbox krijgen. Sloopdecrisis.nl is opgezet MindGrind bv, wat weer is opgezet door Harold Swinkels en Pieter Schoen, oprichters ook van NL Energie.
Vlak nadat Quote hierover berichtte, is het bestuur van MindGrind overgegaan naar anderen. Sloopdecrisis sponsort alle zendtijd rond het RTL4-programma Een dubbeltje op zijn kant. Ondernemer en FD-columnist Annemarie van Gaal, mede-presentator van dat programma, promootte Sloopdecrisis in RTL Boulevard. Ze verklaarde aan Quote niet te weten van banden tussen de website en NL Energie.
Ondertussen is de eerste veiling geweest. U kunt nog steeds invullen, en u zult dan zien dat u een aanbieding krijgt van… NL Energie. ‘Dat is niet verbazend’, zegt Dirk- Jan Wolfert van de Vaste Lastenbond uit Eindhoven, dat onderzoek doet naar dit soort aanbiedingen. ‘Het is op initiatief van de oprichters van NL Energie.’
Of de veiling daardoor druk bezocht is door energiebedrijven, is maar de vraag. Enkele grote energiebedrijven bevestigen off the record niet te zijn gekomen. ‘Dat de naam van Schoen op de website staat, zal andere energiebedrijven zeker afschrikken. Want hij heeft dan ook de NAW-gegevens van de klanten. Als een ander energiebedrijf de veiling wint, zou NL Energie een jaar later die klanten weer kunnen benaderen en een nieuwe aanbieding doen. Terwijl die veilingen best wel kostbaar zijn. Je moet als energieleverancier een flinke korting geven. Klanten moeten een paar jaar blijven om dat terug te verdienen.’
‘Uit onderzoek van ons blijkt dat de vervolgtarieven na het eerste jaar bij NL Energie het op één na hoogst zijn, alleen Eon is duurder’, vervolgt Wolfert. ‘Daarom kan het voor hun uit als een klant nog een jaar blijft na het eerste aanbiedingsjaar.’
Een andere opvallende aanbieding in SloopdeCrisis komt van Youfone. Een investeerder daarin, Theo de Rooij is ook investeerder in NL Energie, zo blijkt uit zijn LinkedIn profiel. (mirror).
‘Andere aanbiedingen zijn ook niet automatisch beter. Sloopdecrisis kijkt alleen maar naar prijs, maar bijvoorbeeld niet naar hoeveel MB een internetverbinding heeft, 20 of 50 MB, of dat tandartskosten 75% of 100% zijn gedekt’, zegt Wolfert.
RTL Nederland liet eerder aan Quote weten dat het wel op de hoogte was van de verbanden tussen MindGrind en NL Energie. Maar vindt dit geen probleem omdat Sloopdecrisis volgens RTL echt onafhankelijk is. Ook Schoen verklaarde tegenover Quote dat Sloopdecrisis echt onafhankelijk is.
Bron
En dat is belangrijk omdat....?quote:Op maandag 9 december 2013 13:25 schreef 2014 het volgende:
Annemarie van Gaal geeft ook betaalde lezingen op ledenavonden van de Rabobank
wtf?quote:
Dat is niet belangrijk, belangrijk is dat mensen haar niet moeten zien als zielig meelevend huisvrouwtje maar als keiharde zakenvrouw die knaken wil verdienen.quote:
Ja, maar niet door klanten te misleiden.quote:Op maandag 9 december 2013 16:59 schreef DS4 het volgende:
Er zijn ondernemers die winst willen maken zei u? Nee, zegt u mij dat het niet waar is!
Zijn ze nou echt misleid? Want het komt mij op het eerste gezicht voor dat sites als independer.nl het nog veel bonter maken en dat weten we toch ook allemaal al heel erg lang?quote:Op maandag 9 december 2013 17:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja, maar niet door klanten te misleiden.
Natuurlijk hebben consumenten ook een eigen verantwoordelijkheid en moeten ze beseffen dat er bij dergelijke initiatieven meestal wel ergens een addertje onder het gras zit, maar ergens vind ik deze werkwijze toch wel bedenkelijk hoor.
Ietwat te makkelijk om dat af te doen met een oneliner.
Ik vind het wat te ver gaan om over misleiding te spreken, maar ik vind het weldegelijk op het randje eerlijk gezegd. Zoals ik al zei vind ik het een bedenkelijke werkwijze. Het behoeft dus nuancering, maar het is zeker niet helemaal eerlijk hoe ze de zaken financieel voorspiegelen naar mijn mening.quote:Op maandag 9 december 2013 17:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zijn ze nou echt misleid? Want het komt mij op het eerste gezicht voor dat sites als independer.nl het nog veel bonter maken en dat weten we toch ook allemaal al heel erg lang?
Onafhankelijk. Een woord dat nog meer inflatie heeft meegemaakt dan Zimbabwe.
Sterker nog, de goedkoopste varianten staan er doorgaans juist niet tussen omdat die niet willen meebetalen.quote:Op maandag 9 december 2013 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er zijn altijd goedkopere varianten die er niet tussen staan.
Wast witter dan wit vonden we in de jaren 70 (toch niet de meest "geldzuchtige" jaren) ook al heel normaal.quote:Op maandag 9 december 2013 17:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind het wat te ver gaan om over misleiding te spreken, maar ik vind het weldegelijk op het randje eerlijk gezegd. Zoals ik al zei vind ik het een bedenkelijke werkwijze. Het behoeft dus nuancering, maar het is zeker niet helemaal eerlijk hoe ze de zaken financieel voorspiegelen naar mijn mening.
Maar goed, de consument moet ook z'n verstand gebruiken. Maar doordat we tegenwoordig vrijwel alles geoorloofd vinden in het streven naar winst zijn we dergelijke handelswijze normaal gaan vinden.
quote:Op maandag 9 december 2013 17:08 schreef DS4 het volgende:
Onafhankelijk. Een woord dat nog meer inflatie heeft meegemaakt dan Zimbabwe.
Ja, maar dan is het duidelijk dat de verkoper verbonden is aan Tesla. Bij bijvoorbeeld SloopDeCrisis doen ze zich voor als een onafhankelijk initiatief, en dat vind ik best wel misleidend.quote:Op maandag 9 december 2013 17:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wast witter dan wit vonden we in de jaren 70 (toch niet de meest "geldzuchtige" jaren) ook al heel normaal.
Een verkoper zal je nu eenmaal een leuk verhaal voor houden. Mij is vandaag nog vertelt door een Tesla verkoper dat je met een gewone wandcontactdoos een Tesla in 8 uur oplaadt en uit alles blijkt dat niet echt waar te zijn (eerder 2 volle dagen!).
Al vermoed ik hier dat de verkoper gewoon zijn huiswerk niet gedaan heeft, maar mijn punt is (en daar lijk jij het wel mee eens) dat je gewoon als consument wel iets kritischer mag zijn.
Fisker Karma niet wat voor jou?quote:Op maandag 9 december 2013 17:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wast witter dan wit vonden we in de jaren 70 (toch niet de meest "geldzuchtige" jaren) ook al heel normaal.
Een verkoper zal je nu eenmaal een leuk verhaal voor houden. Mij is vandaag nog vertelt door een Tesla verkoper dat je met een gewone wandcontactdoos een Tesla in 8 uur oplaadt en uit alles blijkt dat niet echt waar te zijn (eerder 2 volle dagen!).
Al vermoed ik hier dat de verkoper gewoon zijn huiswerk niet gedaan heeft, maar mijn punt is (en daar lijk jij het wel mee eens) dat je gewoon als consument wel iets kritischer mag zijn.
Jij had verwacht dat sloopdecrisis bestaat bij de gratie van mensen die graag geld uitgeven zonder daar iets voor terug te krijgen?quote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef Me_Wesley het volgende:
Ja, maar dan is het duidelijk dat de verkoper verbonden is aan Tesla. Bij bijvoorbeeld SloopDeCrisis doen ze zich voor als een onafhankelijk initiatief, en dat vind ik best wel misleidend.
Ik vind de model s mooier, maar wat daar ook van moge zijn: het is evt voor mijn vrouw.quote:
Waar zeg ik datquote:Op maandag 9 december 2013 19:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij had verwacht dat sloopdecrisis bestaat bij de gratie van mensen die graag geld uitgeven zonder daar iets voor terug te krijgen?
Sorry, maar dat vind ik naïef.
Hoe zie jij onafhankelijk zijn en geld krijgen van degene waar jij over moet adviseren voor je?quote:
Reclame, vaste commissies, etcquote:Op maandag 9 december 2013 23:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe zie jij onafhankelijk zijn en geld krijgen van degene waar jij over moet adviseren voor je?
Wie zijn die mensen die zakenvrouw Van Gaal als zielig, meelevend huisvrouwtje zien? Wereldvreemde lui?quote:Op maandag 9 december 2013 15:44 schreef 2014 het volgende:
Dat is niet belangrijk, belangrijk is dat mensen haar niet moeten zien als zielig meelevend huisvrouwtje maar als keiharde zakenvrouw die knaken wil verdienen.
Mensen die geloven in de wijze waarop ze zich profileert en ik citeer:quote:Op maandag 9 december 2013 23:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen die zakenvrouw Van Gaal als zielig, meelevend huisvrouwtje zien? Wereldvreemde lui?
Kom Cc, je weet zelf toch ook wel hoe de psyche van Annie en Betsie werkt?quote:
En dan ben je onafhankelijk?quote:
ben blij dat ik daar nooit aan begonnen ben.quote:Op maandag 9 december 2013 13:46 schreef Bombshell het volgende:
Lekker misbruik maken van mensen die al krap zitten en waar sommige misschien ook niet al te slim zijn. Die vriendelijke neger en slimme zakenvrouw vertellen dat het wel snor zit allemaal dus dan is dat ook zo. Je geloofwaardiheid voor een paar extra centen zo even te grabbel gooien.
Of je dáár nou trots op moet zijn ...quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:19 schreef kastanova het volgende:
Toch is ze altijd blijven werken: ze schreef bijvoorbeeld seksverhalen voor 06-lijnen.
Waarom niet? Is toch een eerzaam beroep, schrijver?quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:49 schreef najazeg het volgende:
Of je dáár nou trots op moet zijn ...
In a Hemingway kinda way, jazeker. Maar of zij dat nu is....quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom niet? Is toch een eerzaam beroep, schrijver?
Vast niet, maar schrijven is niets mis mee. Wat is nu het probleem? Dat ze seksverhalen geschreven heeft? Nounou, poehpoeh. Doe je volgens mij niemand kwaad mee.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:11 schreef Barbusse het volgende:
In a Hemingway kinda way, jazeker. Maar of zij dat nu is....
Oh, dat zeg ik ook zeker niet.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vast niet, maar schrijven is niets mis mee. Wat is nu het probleem? Dat ze seksverhalen geschreven heeft? Nounou, poehpoeh. Doe je volgens mij niemand kwaad mee.
Precies.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:21 schreef Copycat het volgende:
En dat was nu precies haar doel: geld verdienen.
Ik vertaal het als haar neus nergens voor ophalen en slimme manieren vinden om brood op de plank te krijgen.
Wat voor een baat heb je er dan bij om voor een bepaalde leverancier te kiezen? Dan heb je baat bij het afzetten van zoveel mogelijk mensen dus heb je baat bij het aanbieden van de laagst mogelijke prijs. Hetgeen je ook pretendeert aante bieden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |