abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134078395
Vreemd dat hier zo weinig ruchtbaarheid aan gegeven is in het nieuws, maar dat zal ook vast enigszins samenhangen met de betrokken partijen.
Met name dat Dat Annemarie van Gaal zich hier voor leent vind ik toch vrij dubieus, maar kennelijk is dus toch iedereen te koop.

quote:
Het nieuwe collectieve inkoopcollectief Sloopdecrisis - dat wordt gepromoot door RTL4 en Annemarie van Gaal, en is opgericht door het bedrijf opgezet door mensen achter De Nederlandse Energiemaatschappij (NL Energie) - biedt mensen diensten aan van investeerders achter NL Energie.

Sloopdecrisis.nl is een website waar mensen zich kunnen inschrijven voor ‘korting’ op energie, verzekeringen en telefonie. Vervolgens veilt de website deze klanten, die vervolgens een aanbieding in hun mailbox krijgen. Sloopdecrisis.nl is opgezet MindGrind bv, wat weer is opgezet door Harold Swinkels en Pieter Schoen, oprichters ook van NL Energie.

Vlak nadat Quote hierover berichtte, is het bestuur van MindGrind overgegaan naar anderen. Sloopdecrisis sponsort alle zendtijd rond het RTL4-programma Een dubbeltje op zijn kant. Ondernemer en FD-columnist Annemarie van Gaal, mede-presentator van dat programma, promootte Sloopdecrisis in RTL Boulevard. Ze verklaarde aan Quote niet te weten van banden tussen de website en NL Energie.

Ondertussen is de eerste veiling geweest. U kunt nog steeds invullen, en u zult dan zien dat u een aanbieding krijgt van… NL Energie. ‘Dat is niet verbazend’, zegt Dirk- Jan Wolfert van de Vaste Lastenbond uit Eindhoven, dat onderzoek doet naar dit soort aanbiedingen. ‘Het is op initiatief van de oprichters van NL Energie.’

Of de veiling daardoor druk bezocht is door energiebedrijven, is maar de vraag. Enkele grote energiebedrijven bevestigen off the record niet te zijn gekomen. ‘Dat de naam van Schoen op de website staat, zal andere energiebedrijven zeker afschrikken. Want hij heeft dan ook de NAW-gegevens van de klanten. Als een ander energiebedrijf de veiling wint, zou NL Energie een jaar later die klanten weer kunnen benaderen en een nieuwe aanbieding doen. Terwijl die veilingen best wel kostbaar zijn. Je moet als energieleverancier een flinke korting geven. Klanten moeten een paar jaar blijven om dat terug te verdienen.’

‘Uit onderzoek van ons blijkt dat de vervolgtarieven na het eerste jaar bij NL Energie het op één na hoogst zijn, alleen Eon is duurder’, vervolgt Wolfert. ‘Daarom kan het voor hun uit als een klant nog een jaar blijft na het eerste aanbiedingsjaar.’

Een andere opvallende aanbieding in SloopdeCrisis komt van Youfone. Een investeerder daarin, Theo de Rooij is ook investeerder in NL Energie, zo blijkt uit zijn LinkedIn profiel. (mirror).

‘Andere aanbiedingen zijn ook niet automatisch beter. Sloopdecrisis kijkt alleen maar naar prijs, maar bijvoorbeeld niet naar hoeveel MB een internetverbinding heeft, 20 of 50 MB, of dat tandartskosten 75% of 100% zijn gedekt’, zegt Wolfert.

RTL Nederland liet eerder aan Quote weten dat het wel op de hoogte was van de verbanden tussen MindGrind en NL Energie. Maar vindt dit geen probleem omdat Sloopdecrisis volgens RTL echt onafhankelijk is. Ook Schoen verklaarde tegenover Quote dat Sloopdecrisis echt onafhankelijk is.

Bron

[ Bericht 2% gewijzigd door Specularium op 09-12-2013 14:26:20 (Bron toegevoegd) ]
I was an atheist until I realized I was God
pi_134078566
wij van wc eend verklaren dat het echt onafhankelijk is, daar kunt u op vertrouwen.
pi_134078652
Annemarie van Gaal geeft ook betaalde lezingen op ledenavonden van de Rabobank
  maandag 9 december 2013 @ 13:38:00 #4
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_134079014
Al die shit is puur om geld. Welkom in de hedendaagse werkelijkheid
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_134079070
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:25 schreef 2014 het volgende:
Annemarie van Gaal geeft ook betaalde lezingen op ledenavonden van de Rabobank
En dat is belangrijk omdat....?
pi_134079251
Lekker misbruik maken van mensen die al krap zitten en waar sommige misschien ook niet al te slim zijn. Die vriendelijke neger en slimme zakenvrouw vertellen dat het wel snor zit allemaal dus dan is dat ook zo. Je geloofwaardiheid voor een paar extra centen zo even te grabbel gooien.
pi_134079708
De laatste keer dat John Williams betrapt is op ethisch besef is toen zijn moeder de kamer in kwam en hij snel stopte met rukken.
-
  maandag 9 december 2013 @ 14:11:41 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134079865
nou, dan maar snel even naar independer voor een eerlijk vergelijk 8-)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134079997
There's no such thing as a free lunch
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_134080051
Ik heb me er ook voor aangemeld en die bedragen zijn echt uit de lucht gegrepen en kloppen totaal niet met de werkelijkheid.

Hetzelfde geldt voor alle andere vergelijkingssites. De bedragen die je kan besparen kloppen niet en zijn meerdere faktore hoger dan wat je in werkelijkheid kan besparen
Geregeld ben je ook duurder uit als je een goedkoper product neemt.

Er zijn altijd goedkopere varianten die er niet tussen staan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  † In Memoriam † maandag 9 december 2013 @ 14:18:37 #11
230491 Zith
pls tip
pi_134080055
quote:
3s.gif Op maandag 9 december 2013 14:16 schreef Deetch het volgende:
There's no such thing as a free lunch
wtf?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_134080939
Net of dit verrassend is
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_134082588
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:40 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

En dat is belangrijk omdat....?
Dat is niet belangrijk, belangrijk is dat mensen haar niet moeten zien als zielig meelevend huisvrouwtje maar als keiharde zakenvrouw die knaken wil verdienen.
pi_134083313
Het betreft de collectieve inkoop van energie... Natuurlijk krijg je dan de aanbieding van de partij die de veiling wint.
pi_134085275
Er zijn ondernemers die winst willen maken zei u? Nee, zegt u mij dat het niet waar is!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_134085507
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 16:59 schreef DS4 het volgende:
Er zijn ondernemers die winst willen maken zei u? Nee, zegt u mij dat het niet waar is!
Ja, maar niet door klanten te misleiden.

Natuurlijk hebben consumenten ook een eigen verantwoordelijkheid en moeten ze beseffen dat er bij dergelijke initiatieven meestal wel ergens een addertje onder het gras zit, maar ergens vind ik deze werkwijze toch wel bedenkelijk hoor.

Ietwat te makkelijk om dat af te doen met een oneliner.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_134085619
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:05 schreef Tomatenboer het volgende:

Ja, maar niet door klanten te misleiden.

Natuurlijk hebben consumenten ook een eigen verantwoordelijkheid en moeten ze beseffen dat er bij dergelijke initiatieven meestal wel ergens een addertje onder het gras zit, maar ergens vind ik deze werkwijze toch wel bedenkelijk hoor.

Ietwat te makkelijk om dat af te doen met een oneliner.
Zijn ze nou echt misleid? Want het komt mij op het eerste gezicht voor dat sites als independer.nl het nog veel bonter maken en dat weten we toch ook allemaal al heel erg lang?

Onafhankelijk. Een woord dat nog meer inflatie heeft meegemaakt dan Zimbabwe.
pi_134085922
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zijn ze nou echt misleid? Want het komt mij op het eerste gezicht voor dat sites als independer.nl het nog veel bonter maken en dat weten we toch ook allemaal al heel erg lang?

Ik vind het wat te ver gaan om over misleiding te spreken, maar ik vind het weldegelijk op het randje eerlijk gezegd. Zoals ik al zei vind ik het een bedenkelijke werkwijze. Het behoeft dus nuancering, maar het is zeker niet helemaal eerlijk hoe ze de zaken financieel voorspiegelen naar mijn mening.

Maar goed, de consument moet ook z'n verstand gebruiken. Maar doordat we tegenwoordig vrijwel alles geoorloofd vinden in het streven naar winst zijn we dergelijke handelswijze normaal gaan vinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 9 december 2013 @ 17:26:47 #19
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134086245
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er zijn altijd goedkopere varianten die er niet tussen staan.
Sterker nog, de goedkoopste varianten staan er doorgaans juist niet tussen omdat die niet willen meebetalen.

Verrassend is dit natuurlijk in 't geheel niet, typische WC-eend constructie.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_134086357
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:17 schreef Tomatenboer het volgende:

Ik vind het wat te ver gaan om over misleiding te spreken, maar ik vind het weldegelijk op het randje eerlijk gezegd. Zoals ik al zei vind ik het een bedenkelijke werkwijze. Het behoeft dus nuancering, maar het is zeker niet helemaal eerlijk hoe ze de zaken financieel voorspiegelen naar mijn mening.

Maar goed, de consument moet ook z'n verstand gebruiken. Maar doordat we tegenwoordig vrijwel alles geoorloofd vinden in het streven naar winst zijn we dergelijke handelswijze normaal gaan vinden.
Wast witter dan wit vonden we in de jaren 70 (toch niet de meest "geldzuchtige" jaren) ook al heel normaal.

Een verkoper zal je nu eenmaal een leuk verhaal voor houden. Mij is vandaag nog vertelt door een Tesla verkoper dat je met een gewone wandcontactdoos een Tesla in 8 uur oplaadt en uit alles blijkt dat niet echt waar te zijn (eerder 2 volle dagen!).

Al vermoed ik hier dat de verkoper gewoon zijn huiswerk niet gedaan heeft, maar mijn punt is (en daar lijk jij het wel mee eens) dat je gewoon als consument wel iets kritischer mag zijn.
pi_134087683
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:08 schreef DS4 het volgende:

:') :D Bwahahaha _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_134089248
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wast witter dan wit vonden we in de jaren 70 (toch niet de meest "geldzuchtige" jaren) ook al heel normaal.

Een verkoper zal je nu eenmaal een leuk verhaal voor houden. Mij is vandaag nog vertelt door een Tesla verkoper dat je met een gewone wandcontactdoos een Tesla in 8 uur oplaadt en uit alles blijkt dat niet echt waar te zijn (eerder 2 volle dagen!).

Al vermoed ik hier dat de verkoper gewoon zijn huiswerk niet gedaan heeft, maar mijn punt is (en daar lijk jij het wel mee eens) dat je gewoon als consument wel iets kritischer mag zijn.
Ja, maar dan is het duidelijk dat de verkoper verbonden is aan Tesla. Bij bijvoorbeeld SloopDeCrisis doen ze zich voor als een onafhankelijk initiatief, en dat vind ik best wel misleidend.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 9 december 2013 @ 19:11:00 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_134089561
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Fisker Karma niet wat voor jou?
pi_134089843
RTL4. Commerciële omroep. Zegt genoeg toch? Ik had echt niet anders verwacht dan dit.
pi_134090744
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef Me_Wesley het volgende:

Ja, maar dan is het duidelijk dat de verkoper verbonden is aan Tesla. Bij bijvoorbeeld SloopDeCrisis doen ze zich voor als een onafhankelijk initiatief, en dat vind ik best wel misleidend.
Jij had verwacht dat sloopdecrisis bestaat bij de gratie van mensen die graag geld uitgeven zonder daar iets voor terug te krijgen?

Sorry, maar dat vind ik naïef.
pi_134090791
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:11 schreef Erasmo het volgende:

Fisker Karma niet wat voor jou?
Ik vind de model s mooier, maar wat daar ook van moge zijn: het is evt voor mijn vrouw.
pi_134094945
Dat Harry Mens nog niet meedoet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_134101738
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 19:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij had verwacht dat sloopdecrisis bestaat bij de gratie van mensen die graag geld uitgeven zonder daar iets voor terug te krijgen?

Sorry, maar dat vind ik naïef.
Waar zeg ik dat :?
'And I called your name,
pi_134101837
Kunnen die oplichters niet strafrechtelijk vervolgd worden?

En waar is de Consumentenbond?
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_134102085
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 23:07 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat :?
Hoe zie jij onafhankelijk zijn en geld krijgen van degene waar jij over moet adviseren voor je?
pi_134102734
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe zie jij onafhankelijk zijn en geld krijgen van degene waar jij over moet adviseren voor je?
Reclame, vaste commissies, etc
'And I called your name,
  maandag 9 december 2013 @ 23:52:46 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134103746
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 15:44 schreef 2014 het volgende:
Dat is niet belangrijk, belangrijk is dat mensen haar niet moeten zien als zielig meelevend huisvrouwtje maar als keiharde zakenvrouw die knaken wil verdienen.
Wie zijn die mensen die zakenvrouw Van Gaal als zielig, meelevend huisvrouwtje zien? Wereldvreemde lui?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134104674
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 23:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wie zijn die mensen die zakenvrouw Van Gaal als zielig, meelevend huisvrouwtje zien? Wereldvreemde lui?
Mensen die geloven in de wijze waarop ze zich profileert en ik citeer:

Annemarie van Gaal is een zeer succesvol ondernemer, maar dat is niet altijd zo geweest. Zij heeft armoede gekend toen zij als jonge vrouw, alleenstaande moeder werd.
Toch is ze altijd blijven werken: ze schreef bijvoorbeeld seksverhalen voor 06-lijnen.

En die periode van zware armoede heeft zich dan kennelijk afgespeeld voor haar 23e, tíjdens haar studie.
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:25:10 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134104843
Is een zeer succesvol ondernemer ...
pi_134105452
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:25 schreef Copycat het volgende:
Is een zeer succesvol ondernemer ...
Kom Cc, je weet zelf toch ook wel hoe de psyche van Annie en Betsie werkt?
Wereldvreemd zijn ze nog nét niet, maar geloven dat iemand die "zelf ook dergelijke moeilijke tijden heeft gekend" ze altijd trouw blijft doen ze echter wel.

<insert verhaal over regenbogen, dolle mina's en my little pony>
pi_134105698
Achter Sloopdecrisis moet het systeem, de politiek zelf zitten, aangezien via zulke machtspolitieke propaganda (in dure reklameblokken die niet te betalen zijn) burgers in verzet worden gebracht, dit zorgt weer voor organisatie.
Men zet alles op alles om de burger te organiseren door die doorlopend in strijd proberen te brengen.
In landen als Egypte en Ukraine is dat al een heel eind gelukt door die machthebbers, miljoenen in beweging weten te brengen (in de straten, op pleinen), proberen een revolutie te ontketenen) Via revoluties raken bevolkingen hun vrijheid kwijt (geen van die miljoenen beseft dat, indien wel, hadden die miljoenen thuisgebleven en het in de gaten gehad)
pi_134105738
Ja wat dacht jij dan TS? :')

Beetje naief als je niet verder zou denken..
pi_134106917
Mensen die RTL4 kijken verdienen niet beter dan genaaid te worden.

O-)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_134108101
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 23:28 schreef Me_Wesley het volgende:

Reclame, vaste commissies, etc
En dan ben je onafhankelijk?
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:46:26 #40
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134108805
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:46 schreef Bombshell het volgende:
Lekker misbruik maken van mensen die al krap zitten en waar sommige misschien ook niet al te slim zijn. Die vriendelijke neger en slimme zakenvrouw vertellen dat het wel snor zit allemaal dus dan is dat ook zo. Je geloofwaardiheid voor een paar extra centen zo even te grabbel gooien.
ben blij dat ik daar nooit aan begonnen ben.
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:49:47 #41
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_134108850
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:19 schreef kastanova het volgende:

Toch is ze altijd blijven werken: ze schreef bijvoorbeeld seksverhalen voor 06-lijnen.

Of je dáár nou trots op moet zijn ... :')
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_134108860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:49 schreef najazeg het volgende:

Of je dáár nou trots op moet zijn ... :')
Waarom niet? Is toch een eerzaam beroep, schrijver?
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:02:36 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_134109052
Hoe kan dat nu toch? :')
pi_134109215
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom niet? Is toch een eerzaam beroep, schrijver?
In a Hemingway kinda way, jazeker. Maar of zij dat nu is.... :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_134109269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:11 schreef Barbusse het volgende:

In a Hemingway kinda way, jazeker. Maar of zij dat nu is.... :')
Vast niet, maar schrijven is niets mis mee. Wat is nu het probleem? Dat ze seksverhalen geschreven heeft? Nounou, poehpoeh. Doe je volgens mij niemand kwaad mee.
pi_134109309
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vast niet, maar schrijven is niets mis mee. Wat is nu het probleem? Dat ze seksverhalen geschreven heeft? Nounou, poehpoeh. Doe je volgens mij niemand kwaad mee.
Oh, dat zeg ik ook zeker niet. :) Maar het schrijven van seksverhalen een eerzaam beroep noemen gaat me wat ver. Klinkt voor mij meer als een beetje extra geld verdienen met een hobby.
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:21:56 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134109395
En dat was nu precies haar doel: geld verdienen.
Ik vertaal het als haar neus nergens voor ophalen en slimme manieren vinden om brood op de plank te krijgen.
pi_134109690
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:21 schreef Copycat het volgende:
En dat was nu precies haar doel: geld verdienen.
Ik vertaal het als haar neus nergens voor ophalen en slimme manieren vinden om brood op de plank te krijgen.
Precies.

Gewoon handen uit de mouwen.
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:17:11 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_134112247
Mensen die dit soort formulieren invullen denken ook dat ze de 100ste bezoeker van een website zijn.
pi_134115329
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 08:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

En dan ben je onafhankelijk?
Wat voor een baat heb je er dan bij om voor een bepaalde leverancier te kiezen? Dan heb je baat bij het afzetten van zoveel mogelijk mensen dus heb je baat bij het aanbieden van de laagst mogelijke prijs. Hetgeen je ook pretendeert aante bieden.
'And I called your name,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')