abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134077139
Poetin wijst omstreden directeur aan voor nieuw staatspersbureau

quote:
door Anouk Eigenraam
Media

Het Russische staatspersbureau RIA Novosti gaat samen met radiozender Voice of Russia op in het nieuwe bedrijf Russia Today. Dat meldt het persbureau zelf vandaag op gezag van het Kremlin. De omstreden televisiepresentator Dmitri Kiseljov is aangewezen door de Russische president Poetin om de nieuwe onderneming te gaan leiden.

De samenvoeging van RIA Novosti en Voice of Russia moet binnen drie maanden voltooid zijn. Volgens Sergej Ivanov, stafchef van het Kremlin, kan het nieuwe bedrijf effectiever te werk gaan. Bovendien moeten de veranderingen leiden tot kostenbesparingen.

“Rusland heeft zijn eigen, onafhankelijke politiek en verdedigt krachtig zijn nationale belangen. Het is moeilijk om aan de wereld duidelijk te maken dat we dit kunnen doen en dat we dit moeten doen.”

De naam van het nieuwe bedrijf (Rossiya Segodjna) lijkt in het Engels vertaald en afgekort erg op het Russische mediabedrijf RT, dat wordt gefinancierd door het Kremlin en Russisch nieuws in het Engels brengt. Volgens RIA Novosti zijn de twee bedrijven echter aparte entiteiten. Het hoofd van Russia Today, Margarita Simonjan, hoorde naar eigen zeggen pas vandaag van de herstructurering.

De nieuwe directeur van het mediabedrijf, Dimitri Kiseljov, staat bekend om zijn zeer conservatieve opvattingen. Onlangs zei hij nog op tv dat de organen van homoseksuelen niet geschikt zijn voor transplantatie en beter verbrand kunnen worden.

RIA Novosti werd in 1941 opgericht, twee dagen na de invasie van de Sovjet-Unie door nazi-Duitsland. Het persbureau heeft verslaggevers in 45 landen en biedt nieuws in veertien talen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)uw-staatspersbureau/

intolerantie neemt toe in Rusland. partijen als het vlaams belang en front national zeggen vaak ook dit soort dingen over homo's. moeten we hiervoor vrezen in west europa?
  maandag 9 december 2013 @ 12:27:37 #2
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134077290
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:20 schreef Moderne_Hermes het volgende:

moeten we hiervoor vrezen in west europa?
Nee, tenzij ze zich steeds weer willen onderscheiden en zielig doen. Dan kweek je op den duur zelf onsympathieke gedachten jegens je achtergrond.
  maandag 9 december 2013 @ 12:28:53 #3
373223 SquashBanana
Asante sana Squash Banana
pi_134077311
Mensen kunnen roepen wat ze willen maar als je ziet hoe de hele wereld op zijn achterpoten maakt zodra Gordon een paar onsmakelijke grappen maakt over een chinees kan ik me niet eens voorstellen wat er gebeurd als we anti homo propaganda gaan uitvoeren.
Be miserable. Or motivate yourself. Whatever has to be done, it's always YOUR choice.
pi_134101902
Het gaat wel om organen van lijken. Dan is dat vrijheid van meningsuiting.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_134102201
Hoe lang kunnen homo's al bloeddonor zijn in Nederland?
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:03:56 #6
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134111861
Zolang de NOS hier zijn propaganda verspreidt en openlijk bijv. ageert tegen democratisch gekozen partijen als PVV, SGP, SP en ChristenUnie, hebben wij niets te bekritiseren.....

Zeker niet zolang de staatspersbureaus hier meedoen aan het vernietigen van levens en carrières van bestuurders en zakenlieden die enige kritiek op homoseksuele levensstijl hebben.

Je kunt twee uitersten ook als te extreem bekritiseren. :Y
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:08:19 #7
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134111979
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:20 schreef Moderne_Hermes het volgende:
Poetin wijst omstreden directeur aan voor nieuw staatspersbureau

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)uw-staatspersbureau/

intolerantie neemt toe in Rusland. partijen als het vlaams belang en front national zeggen vaak ook dit soort dingen over homo's. moeten we hiervoor vrezen in west europa?
Natuurlijk.

En we vrezen vooral de slechte journalistiek van de stagiairsniveautjes bij NRC, ooit gerespecteerd.

Het artikel staat vol onzin.

De presentator heeft gezegd dat homoseksuelen wegens risico op AIDS, hepatitis B & C en andere infectieziekten hun organen niet zouden mogen afstaan, omdat zo ontvangers in gevaar worden gebracht. Dat mag je fout vinden, maar het heeft wel objectieve medische redenen, ook al is het Russisch populistisch verpakt natuurlijk.

Verder heeft Russia Today niets met RIA Novosti te maken en RIA Novosti niets meer met de Sovjet-Unie en Stalins propaganda na 1941... :N

Tot slot: Ja, ook bij de arbeiders, boeren en kantoorbedienden neemt de sympathie voor rechts-populistische partijen en alternatieven toe. Evenzo neemt langzaam de sympathie voor communistische en anarchistische partijen weer toe, maar langzamer.

Vlaams Belang is niet de grootste groeifactor (redelijk stabiel bij 20 %), maar Front National wel.

Front National kan in Frankrijk gemakkelijk tot 55 % aanhangers stijgen, zeker onder Marine Le Pen. Het heeft een grote jeugdorganisatie, groter dan alle Nederlandse en andere Franse organisaties van politieke jongeren bij elkaar, en FN is strak georganiseerd.

Overigens gaat het nu nog redelijk goed met de economie en de sociale welvaartsstaat. Nergens is er echte dodelijke honger, maar in Zuid-Europa zitten jongeren gefrustreerd thuis.

We kunnen iets als in de jaren '30 gaan zien: extreem-links en extreem-rechts tegenover elkaar in bijv. Spanje of in Italië. In landen als Duitsland, België en zelfs Frankrijk lijkt een extreem-linkse overwinning onwaarschijnlijk, maar niet in Spanje en Griekenland, hoor.
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:14:11 #8
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134112160
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:17 schreef poemojn het volgende:
Liever helemaal niet.... :{ .
pi_134112786
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:14 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Stel je voor dat je opeens mannen leuk vind na een bloedtransfusie :')
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:53:52 #10
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134113168
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:39 schreef Syntos het volgende:

[..]

Stel je voor dat je opeens mannen leuk vind na een bloedtransfusie :')
Nu, dat zal mij een worst zijn.

Het gaat mij meer om de medische risico's. Die neem je bewust niet. Wel in politiek correct Nederland, waar gezondheid van anderen minderwaardig is aan politieke correctheid.
pi_134113240
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:53 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Het gaat mij meer om de medische risico's. Die neem je bewust niet. Wel in politiek correct Nederland, waar gezondheid van anderen minderwaardig is aan politieke correctheid.
En welke ''risico's''? Right.
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:59:20 #12
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134113345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:56 schreef Syntos het volgende:

[..]

En welke ''risico's''? Right.
AIDS/HIV o.a.
pi_134113354
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:59 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

AIDS/HIV o.a.
Kan iedereen hebben.
Zullen we dan maar helemaal kappen met bloed doneren? Rotte appels zul je altijd hebben.

Edit: Gezien je reacties in andere topics gaat het jou er eerder om vanwege het feit dat het homo's zijn. Je komt nogal homofobisch over.

[ Bericht 10% gewijzigd door Syntos op 10-12-2013 13:06:14 ]
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:00:35 #14
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134113391
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:59 schreef Syntos het volgende:

[..]

Kan iedereen hebben.
Homoseksuelen (in Nederland) meer dan anderen. Significant hoger risico.

Ik neem ook geen donorbloed uit Soweto in Zuid-Afrika.
pi_134113640
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:00 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Homoseksuelen (in Nederland) meer dan anderen. Significant hoger risico.

Ik neem ook geen donorbloed uit Soweto in Zuid-Afrika.
Kun je beter filteren op het wel of niet hebben van wisselende seksuele contacten, dan heb je ook alle onveilig vrijende hetero's te pakken.

De tijd dat homo's gestigmatiseerd werden en het voor een groot deel moesten hebben van onveilige seks in de bosjes is voorbij. De meeste homo's hebben gewoon monogame relaties.
pi_134113997
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:14 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

het was een retorische vraag. Afaik mag het hier ook niet.
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:21:23 #17
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134114000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:53 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Goed mag hopen dat jij mijn schone bloed dus nooit zult krijgen in het geval van dat jij het nodig hebt.
The Art Of Lying
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:33:10 #18
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134114326
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:21 schreef yulian het volgende:

[..]

Goed mag hopen dat jij mijn schone bloed dus nooit zult krijgen in het geval van dat jij het nodig hebt.
Hier bij ons bestaan geen homo's.
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:34:00 #19
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134114354
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:33 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Hier bij ons bestaan geen homo's.
:W
The Art Of Lying
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:35:06 #20
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134114379
_O- _O- O+

Ik krijg gewoon bloed. Ik geef ook bloed. Ook aan homo's.

Maar risicogroepen met veel aidsinfecties mogen gerust worden uitgesloten voor de gezondheid van anderen. Dat heeft niets met discriminatie te maken, maar met bescherming van een hoger goed.

Ik geef ook mijn bloed of een nier wel af aan een homofiele medemens, hoor. ;) :* Kan eindelijk een deel van mij homofobie afzweren en kan ik ook sodomitisch gaan doen.... volgens sommige psychiaters en Freudianen hier (die alles in de zin van projectie zien).... :N :r
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:35:34 #21
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134114392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:34 schreef yulian het volgende:

[..]

:*
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:34 schreef yulian het volgende:

[..]

w/ w/ :*
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:40:11 #22
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_134114521
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 23:17 schreef poemojn het volgende:
mocht niet toen de Sgp nog geen vrouwen toeliet. En nu nog steeds niet. Gelukkig zijn wij humaan en sluiten We ongewenste negers op in isoleercellen.
pi_134114636
Is Veldkamp die nieuwe relitroll van NWS ofzo? Kom hem opeens overal tegen. Van wie is het een kloon?
pi_134115096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:35 schreef Veldkamp het volgende:
_O- _O- O+

Maar risicogroepen met veel aidsinfecties mogen gerust worden uitgesloten voor de gezondheid van anderen. Dat heeft niets met discriminatie te maken, maar met bescherming van een hoger goed.

Ik geef ook mijn bloed of een nier wel af aan een homofiele medemens, hoor. ;) :* Kan eindelijk een deel van mij homofobie afzweren en kan ik ook sodomitisch gaan doen.... volgens sommige psychiaters en Freudianen hier (die alles in de zin van projectie zien).... :N :r
Rustig maar Veldkamp. Homo's mogen in Nederland geen bloed doneren. Kalm jongen.

Ik hoef trouwens ook geen bloed van homo's of joden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2013 13:59:57 ]
pi_134115303
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:35 schreef Veldkamp het volgende:
_O- _O- O+

Daarom zeg ik: de risicogroep die je eigenlijk wil mijden, zijn de mensen met onveilige wisselende contacten. Niet een monogame homo.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:19:33 #26
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_134115719
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Rustig maar Veldkamp. Homo's mogen in Nederland geen bloed doneren. Kalm jongen.

Ik hoef trouwens ook geen bloed van homo's of joden.
Hoezo niet van Joden? :? :(

Joden mogen geen bloed van ons, omdat wij varkens eten. Echter andersom heb ik geen bezwaar voor transfusie, tenzij het een HIV-geïnfecteerde zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')