Speciaal voor C++? QTCreator is denk ik wel de prettigste. Die IDE kun je ook gebruiken zonder dat je per se het QT framework zelf moet gebruiken in je applicatie.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:48 schreef Toryu het volgende:
Wat is een goede IDE voor Linux? Ik gebruik nu Eclipse CDT, maar ik vind het traag en niet gebruiksvriendelijk. Zeker in vergelijking met VS op Windows. Wat raden jullie aan?
Succes. Ik ben benieuwd naar je ervaring met QTCreator. Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:01 schreef Toryu het volgende:
Ah, die kan ik wel proberen inderdaad. Ik had al naar netbeans en code::blocks gekeken, maar vond ze beide tegenvallen.
Ik snap het wel Vroeger gebruikte ik netbeans voor java was takke traag, toen ben ik over gestapt naar notepad++ (en c++ ). Moest laatst voor m'n minor java code schrijven in eclipse dat was wel redelijk al deed ik vooral in het begin het liever in notepad++.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Succes. Ik ben benieuwd naar je ervaring met QTCreator. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Wat je niet prettig vindt aan Eclipse snap ik eerlijk gezegd niet zo. Erg traag is het niet en gebruiksvriendelijk vind ik het wel. Net als NetBeans overigens.
Ja, meestal gebruik ik ook gewoon een tiling window manager en vim. Dat is goed genoeg.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:56 schreef netolk het volgende:
[..]
Ik snap het wel Vroeger gebruikte ik netbeans voor java was takke traag, toen ben ik over gestapt naar notepad++ (en c++ ). Moest laatst voor m'n minor java code schrijven in eclipse dat was wel redelijk al deed ik vooral in het begin het liever in notepad++.
C++ doe ik nog steeds zonder IDE zie de meerwaarde er niet zo van
Oké, dat is vast hoe eckte pro's het doen. Maar hij vroeg wel specifiek om een IDEquote:Op zondag 25 mei 2014 15:56 schreef netolk het volgende:
[..]
Ik snap het wel Vroeger gebruikte ik netbeans voor java was takke traag, toen ben ik over gestapt naar notepad++ (en c++ ). Moest laatst voor m'n minor java code schrijven in eclipse dat was wel redelijk al deed ik vooral in het begin het liever in notepad++.
C++ doe ik nog steeds zonder IDE zie de meerwaarde er niet zo van
Haha, ben maar gewoon een amateurtje hoorquote:Op zondag 25 mei 2014 18:27 schreef Drxx het volgende:
[..]
Oké, dat is vast hoe eckte pro's het doen. Maar hij vroeg wel specifiek om een IDEDan vind ik het ook wel een beetje gek als je Eclipse en NetBeans niets vindt
Voor C++ onder Linux kun je het best gewoon een goede editor en geen IDE. Visual Studio is gewoon een uitstekende IDE (en het enige goede stuk software dat Microsoft heeft voortgebracht). Maar als er geen uitstekende IDE bestaat, kun je het best geen IDE gebruiken, is mijn ervaring. Je wilt geen IDE gebruiken die "wel oké" is.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:48 schreef Toryu het volgende:
Wat is een goede IDE voor Linux? Ik gebruik nu Eclipse CDT, maar ik vind het traag en niet gebruiksvriendelijk. Zeker in vergelijking met VS op Windows. Wat raden jullie aan?
Het is vooral de manier hoe hij met text omgaat, dat werkt echt heerlijk. Beetje lastig uit te leggen, maar dat moet je gewoon proberen.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:30 schreef Toryu het volgende:
Na een paar jaar in IDE te hebben geprogrammeerd kan ik echt niet meer zonder. Sublime Text noemt zichzelf een text editor, maar heeft alle features van een IDE (project management, code completion, debuggen etc.) dus die kan ik ook nog eens proberen.
Behalve een printfunctiequote:Op maandag 26 mei 2014 22:30 schreef Toryu het volgende:
Sublime Text noemt zichzelf een text editor, maar heeft alle features van een IDE
Heb nu ondertussen een soort van oplossingquote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:24 schreef netolk het volgende:
Weet iemand hier hoe ik onder Windows (in console) een nieuwe screenbuffer kan maken waar std::cout << wel naar kan schrijven?
Ik heb nu een nieuwe buffer aangemaakt [daar kan ik ook naar schrijven via WriteConsoleOutput(...)]
Ook heb ik het volgende in m'n code:
[ code verwijderd ]
Alleen std::cout pakt hij nu dus niet.
De data die ik in std::cout stop word wel ergens heen geschreven want als ik de ActiveBuffer weer naar de originele terug zet verschijnt de data wel ineens.
moet ik nog iets ander doen dan SetStdHandle(...) of is die gewoon kapot bij minGW?
Oeh.. Hmm.quote:Op zaterdag 6 september 2014 13:38 schreef Manke het volgende:
Ik wil al heel lang c++ leren en Windows applicaties leren maken, wat is de beste plaats om te beginnen?
Ik vind Qt een erg vriendelijke kit voor C++. Er zitten een hoop objects en classes in die het gemakkelijk maken. Daarnaast is er een eenvoudig te gebruiken event-handler in in de vorm van signals. Ook threads zijn vereenvoudigd. Het enige nadeel vind ik de roll-out van een applicatie, je moet handmatig nogal wat resources verzamelen om het op andere machines te laten werken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 13:38 schreef Manke het volgende:
Ik wil al heel lang c++ leren en Windows applicaties leren maken, wat is de beste plaats om te beginnen?
Code::blocks is echt matig imo. Komt over als een simpele GUI wrapper van GCC/Cygwin.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:01 schreef Toryu het volgende:
Ah, die kan ik wel proberen inderdaad. Ik had al naar netbeans en code::blocks gekeken, maar vond ze beide tegenvallen.
Qt is erg tof inderdaad. Helaas wel vrij groot.quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:38 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik vind Qt een erg vriendelijke kit voor C++. Er zitten een hoop objects en classes in die het gemakkelijk maken. Daarnaast is er een eenvoudig te gebruiken event-handler in in de vorm van signals. Ook threads zijn vereenvoudigd. Het enige nadeel vind ik de roll-out van een applicatie, je moet handmatig nogal wat resources verzamelen om het op andere machines te laten werken.
Op Youtube staat een uitgebreide tutorial-reeks, een goed begin imo.
Dit inderdaadquote:Op maandag 8 september 2014 14:05 schreef FrankRicard het volgende:
Als je alleen voor Windows wil ontwikkelen is C# naar mijn mening een betere optie dan Qt.
- Makkelijker te leren
- Betere documentatie
- Native
Dat ligt er wel aan in welke branche je zoekt uiteraard, maar er is in ieder geval genoeg vraag naarquote:- In mijn beleving wordt C# ook veel meer gebruikt/gevraagd in het bedrijfsleven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |