abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140344984
Wat is een goede IDE voor Linux? Ik gebruik nu Eclipse CDT, maar ik vind het traag en niet gebruiksvriendelijk. Zeker in vergelijking met VS op Windows. Wat raden jullie aan?
pi_140345345
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:48 schreef Toryu het volgende:
Wat is een goede IDE voor Linux? Ik gebruik nu Eclipse CDT, maar ik vind het traag en niet gebruiksvriendelijk. Zeker in vergelijking met VS op Windows. Wat raden jullie aan?
Speciaal voor C++? QTCreator is denk ik wel de prettigste. Die IDE kun je ook gebruiken zonder dat je per se het QT framework zelf moet gebruiken in je applicatie.
pi_140345381
Ah, die kan ik wel proberen inderdaad. Ik had al naar netbeans en code::blocks gekeken, maar vond ze beide tegenvallen.
pi_140345515
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:01 schreef Toryu het volgende:
Ah, die kan ik wel proberen inderdaad. Ik had al naar netbeans en code::blocks gekeken, maar vond ze beide tegenvallen.
Succes. Ik ben benieuwd naar je ervaring met QTCreator. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Wat je niet prettig vindt aan Eclipse snap ik eerlijk gezegd niet zo. Erg traag is het niet en gebruiksvriendelijk vind ik het wel. Net als NetBeans overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 15:05:56 ]
  zondag 25 mei 2014 @ 15:56:37 #55
189216 netolk
maar dan andersom
pi_140347308
quote:
11s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Succes. Ik ben benieuwd naar je ervaring met QTCreator. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Wat je niet prettig vindt aan Eclipse snap ik eerlijk gezegd niet zo. Erg traag is het niet en gebruiksvriendelijk vind ik het wel. Net als NetBeans overigens.
Ik snap het wel Vroeger gebruikte ik netbeans voor java was takke traag, toen ben ik over gestapt naar notepad++ (en c++ ). Moest laatst voor m'n minor java code schrijven in eclipse dat was wel redelijk al deed ik vooral in het begin het liever in notepad++.
C++ doe ik nog steeds zonder IDE zie de meerwaarde er niet zo van
Beware of the Raping Zebra's
pi_140347326
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:56 schreef netolk het volgende:

[..]

Ik snap het wel Vroeger gebruikte ik netbeans voor java was takke traag, toen ben ik over gestapt naar notepad++ (en c++ ). Moest laatst voor m'n minor java code schrijven in eclipse dat was wel redelijk al deed ik vooral in het begin het liever in notepad++.
Ja, meestal gebruik ik ook gewoon een tiling window manager en vim. Dat is goed genoeg. :+
pi_140352195
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:56 schreef netolk het volgende:

[..]

Oké, dat is vast hoe eckte pro's het doen. Maar hij vroeg wel specifiek om een IDE :P Dan vind ik het ook wel een beetje gek als je Eclipse en NetBeans niets vindt :P
  maandag 26 mei 2014 @ 08:52:56 #58
189216 netolk
maar dan andersom
pi_140375532
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:27 schreef Drxx het volgende:

[..]

Oké, dat is vast hoe eckte pro's het doen. Maar hij vroeg wel specifiek om een IDE :P Dan vind ik het ook wel een beetje gek als je Eclipse en NetBeans niets vindt :P
Haha, ben maar gewoon een amateurtje hoor
pi_140378401
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:48 schreef Toryu het volgende:
Voor C++ onder Linux kun je het best gewoon een goede editor en geen IDE. Visual Studio is gewoon een uitstekende IDE (en het enige goede stuk software dat Microsoft heeft voortgebracht). Maar als er geen uitstekende IDE bestaat, kun je het best geen IDE gebruiken, is mijn ervaring. Je wilt geen IDE gebruiken die "wel oké" is.
  maandag 26 mei 2014 @ 12:07:24 #60
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140380468
Sinds ik Sublime Text ken, heb ik niet meer (vrijwillig) een IDE gebruikt :) _O_
Robert Moog died for our synths
pi_140388419
Ik gebruik gewoon een text editor.
Gedit, geany, of gewoon nano.

Heb qtcreator ook geinstalleerd maar nog nooit gebruikt.
pi_140405966
Na een paar jaar in IDE te hebben geprogrammeerd kan ik echt niet meer zonder. Sublime Text noemt zichzelf een text editor, maar heeft alle features van een IDE (project management, code completion, debuggen etc.) dus die kan ik ook nog eens proberen.
  maandag 26 mei 2014 @ 23:27:49 #63
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140409520
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:30 schreef Toryu het volgende:
Na een paar jaar in IDE te hebben geprogrammeerd kan ik echt niet meer zonder. Sublime Text noemt zichzelf een text editor, maar heeft alle features van een IDE (project management, code completion, debuggen etc.) dus die kan ik ook nog eens proberen.
Het is vooral de manier hoe hij met text omgaat, dat werkt echt heerlijk. Beetje lastig uit te leggen, maar dat moet je gewoon proberen.

Dingen als multiline edit:

_O_
pi_140417118
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:30 schreef Toryu het volgende:
Sublime Text noemt zichzelf een text editor, maar heeft alle features van een IDE
Behalve een printfunctie :+
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 10:59:53 #65
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140418628
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:09 schreef Aether het volgende:

[..]

Behalve een printfunctie :+
Hé verrek, nouja nog niet nodig gehad dus :P
  woensdag 28 mei 2014 @ 16:50:56 #66
189216 netolk
maar dan andersom
pi_140473313
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:24 schreef netolk het volgende:
Weet iemand hier hoe ik onder Windows (in console) een nieuwe screenbuffer kan maken waar std::cout << wel naar kan schrijven?

Ik heb nu een nieuwe buffer aangemaakt [daar kan ik ook naar schrijven via WriteConsoleOutput(...)]
Ook heb ik het volgende in m'n code:
[ code verwijderd ]

Alleen std::cout pakt hij nu dus niet.
De data die ik in std::cout stop word wel ergens heen geschreven want als ik de ActiveBuffer weer naar de originele terug zet verschijnt de data wel ineens.

moet ik nog iets ander doen dan SetStdHandle(...) of is die gewoon kapot bij minGW?
Heb nu ondertussen een soort van oplossing
ik onthoud nu niet de gehele oude buffer maar alleen de grote ervan. Aan het einde van mijn programma zet ik deze waarde terug
  zaterdag 6 september 2014 @ 12:49:14 #67
189216 netolk
maar dan andersom
pi_144235577
Hey, ik heb een probleempje met zlib.

Op de pc waar ik het programma heb geschreven werkt het gewoon maar op een andere pc zegt ie dat hij zlib niet kan vinden. Is er in minGW een optie om de zlib in de exe te includen? (Net zoals bijvoorbeeld -static-libgcc of -static-libstdc++)
  zaterdag 6 september 2014 @ 13:38:33 #68
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_144236866
Ik wil al heel lang c++ leren en Windows applicaties leren maken, wat is de beste plaats om te beginnen?
pi_144237281
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:38 schreef Manke het volgende:
Ik wil al heel lang c++ leren en Windows applicaties leren maken, wat is de beste plaats om te beginnen?
Oeh.. Hmm.

Als je echt alleen Windows applicaties maakt dan zou ik je eerder C# aanraden. Dat is toch wat makkelijker.

Ik heb het boek Accelerated C++ en dat is echt wel een aanrader.
  zaterdag 6 september 2014 @ 14:38:16 #70
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144238346
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:38 schreef Manke het volgende:
Ik vind Qt een erg vriendelijke kit voor C++. Er zitten een hoop objects en classes in die het gemakkelijk maken. Daarnaast is er een eenvoudig te gebruiken event-handler in in de vorm van signals. Ook threads zijn vereenvoudigd. Het enige nadeel vind ik de roll-out van een applicatie, je moet handmatig nogal wat resources verzamelen om het op andere machines te laten werken.

Op Youtube staat een uitgebreide tutorial-reeks, een goed begin imo.
pi_144239048
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:01 schreef Toryu het volgende:
Code::blocks is echt matig imo. Komt over als een simpele GUI wrapper van GCC/Cygwin.

Had een gebruiker die mijn spul daar aan de praat wilde hebben, en het ding kon niet omgaan met spaties in het pad (gezet door de beste man die op Windows zat). Dat zijn dingen die een IDE gewoon zonder problemen moet kunnen. Disclaimer: sindsdien mogelijk en hopelijk wel gefixt.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_144251029
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 14:38 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik vind Qt een erg vriendelijke kit voor C++. Er zitten een hoop objects en classes in die het gemakkelijk maken. Daarnaast is er een eenvoudig te gebruiken event-handler in in de vorm van signals. Ook threads zijn vereenvoudigd. Het enige nadeel vind ik de roll-out van een applicatie, je moet handmatig nogal wat resources verzamelen om het op andere machines te laten werken.

Op Youtube staat een uitgebreide tutorial-reeks, een goed begin imo.
Qt is erg tof inderdaad. Helaas wel vrij groot. :P
  zondag 7 september 2014 @ 16:17:56 #73
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_144274931
Bedankt voor de tips, ik ga kijken naar qt. Dat boek accelerated c++ heb ik al 10 jaar ofzo :P moet er eens mee verder, vond console applicaties saai.
pi_144310736
Als je alleen voor Windows wil ontwikkelen is C# naar mijn mening een betere optie dan Qt.
- Makkelijker te leren
- Betere documentatie
- Native
- In mijn beleving wordt C# ook veel meer gebruikt/gevraagd in het bedrijfsleven
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_144315656
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:05 schreef FrankRicard het volgende:
Als je alleen voor Windows wil ontwikkelen is C# naar mijn mening een betere optie dan Qt.
- Makkelijker te leren
- Betere documentatie
- Native
Dit inderdaad
quote:
- In mijn beleving wordt C# ook veel meer gebruikt/gevraagd in het bedrijfsleven
Dat ligt er wel aan in welke branche je zoekt uiteraard, maar er is in ieder geval genoeg vraag naar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')