Hoelang deden jullie over het vinden van een (1-ste) baan?
quote:op een dinsdag getipt door een vriend, woensdag gebeld, vrijdag sollicitatie, en na een uur: "Nu moeten we het alleen nog even hebben over hoeveel je gaat verdienen"
Op donderdag 3 oktober 2002 13:39 schreef Snappie het volgende:
Ben sinds juli afgestudeerd maar heb nog steeds geen baan.
Ondertussen begin ik me behoorlijk te vervelen..je krijgt zo weinig input als je geen baan hebt...Hoelang deden jullie over het vinden van een (1-ste) baan?
quote:Eerste baan vond ik binnen een maand (en dat kwam alleen maar door de lange sollicitatieprocedure); mijn huidige baan heb ik een half jaar over gedaan om te vinden (ik was nog wel in dienst bij een ander bedrijf gelukkig).
Ondertussen begin ik me behoorlijk te vervelen..je krijgt zo weinig input als je geen baan hebt...Hoelang deden jullie over het vinden van een (1-ste) baan?
Tsja, ik werk hier nog maar een paar maanden, en werk in de ICT, dus wat wil je ...
quote:Ik heb communicatie gedaan; zit ook niet al te veel werk in momenteel. Daarbij woon ik ook nog in de bovenste helft van Nederland..
Op donderdag 3 oktober 2002 13:55 schreef thumper het volgende:
Duur hangt af van de sector waarin je wat zoekt. Ikzelf zit in de ICT, de drie banen die ik heb gehad heeft mij totaal 1 dag zoeken gekost... Maar ik kan me voorstellen dat als je wat zoekt in de Creatieve Therapie ofzo dat het wat langer kan duren
Maar ja je moet geluk hebben en de arbeidsmarkt is niet echt geweldig op het moment.
Succes!
Op vrijdag kreeg ik mijn bul, de dinsdag daarop heb ik gesolliciteerd en 's maandags zat ik achter m'n nieuwe bureau
quote:Ik woon in Leeuwarden maar wil hier weg. Mn vriend woont in Groningen, daar zou ik ook wel naar toe willen. Verder hebben de provincies FRL, GRN, DRENTE, FLEVO, GLD, OVERIJSSEL ook mijn aandacht.
Op donderdag 3 oktober 2002 13:58 schreef snoeki het volgende:
Waar woon je en wat doe je om een baan te zoeken en in welke sector?
Ik heb me inschreven bij veel uitzendbureaus, solliciteer op advertenties in de krant, via internet, ik vraag aan vrienden of zij nog wat weten en nu ben ik een beetje aan het netwerken; heb tips geahd van een vriend.
Ook wil ik straks open sollicitaties gaan versturen.
Best netjes..
quote:Linksboven of rechtsboven? Ik meen dat Atoz Origin (KPN) in Groningen nog mensen zoekt...
Op donderdag 3 oktober 2002 13:59 schreef Snappie het volgende:[..]
Ik heb communicatie gedaan; zit ook niet al te veel werk in momenteel. Daarbij woon ik ook nog in de bovenste helft van Nederland..
quote:Ik wil graag in Groningen wonen..laatst had ik ook een soll.gesprek bij .hetnet ook onderdeel van KPN in Groningen; niet aangenomen.
Op donderdag 3 oktober 2002 14:04 schreef thumper het volgende:[..]
Linksboven of rechtsboven? Ik meen dat Atoz Origin (KPN) in Groningen nog mensen zoekt...
Maar Atoz Origin zoekt nog mensen?
Wat voor soort mensen?
Kun je me misschien iets meer vertellen??
quote:Probeer http://www.nl.atosorigin.com/career/index.htm
Op donderdag 3 oktober 2002 14:08 schreef Snappie het volgende:[..]
Ik wil graag in Groningen wonen..laatst had ik ook een soll.gesprek bij .hetnet ook onderdeel van KPN in Groningen; niet aangenomen.
Maar Atoz Origin zoekt nog mensen?
Wat voor soort mensen?
Kun je me misschien iets meer vertellen??
Tweede baan: briefje schrijven en 3 weken later was alles in kannen en kruiken
quote:Geloof een maandje, maar ik had m'n school niet helemaal afgemaakt en had dus alleen certificaten.
Ben deze maand begonnen aan mijn "tweede" werkgever. Deze heb ik ook niet hoeven te zoeken. De werkgever heeft mij gevonden en tig keer gevraagd of ik niet bij hem wilde komen werken
quote:Ik ben gewoon eerst begonnen met een uitzendbaantje, daarna ging het heel erg snel allemaal. Nog nooit werkloos geweest eigenlijk.
quote:En wat heb je dan in de aanbieding?
Op dinsdag 15 oktober 2002 14:07 schreef poep het volgende:
een baan vinden?? ze komen wel bij mij!!!![]()
![]()
quote:Wat heb je dan voor uitzendbaan gehad?
Op dinsdag 15 oktober 2002 18:55 schreef HiZ het volgende:[..]
Ik ben gewoon eerst begonnen met een uitzendbaantje, daarna ging het heel erg snel allemaal. Nog nooit werkloos geweest eigenlijk.
Woensdag heb ik een sollicitatiegesprek, hopelijk komt daar wat uit.
quote:Same here.. Nog in de ICT ook :-)
Op donderdag 3 oktober 2002 13:46 schreef Beem het volgende:
Precies 0 dagen, uren en minuten.Ben bij m'n stagebedrijf blijven werken
quote:Geschiedenis gestudeerd (kan ik afraden) en mijn eerste baantje was bij de universiteit Utrecht. Ik heb een week de opmaak van tentamens met wiskundige formules ingevoerd. Heb ik nog jaren lol van gehad, want en passant de voorloper van html geleerd. Vervolgens ben ik bij de afdeling huisvesting van dezelfde universiteit gaan werken als project-assistent. Daarna nog een paar keer overgestapt, maar het vinden van een nieuwe baan was nooit echt lastig. Ook in de gevallen dat de sollicitatie procedure lang duurde was het meestal vrij vroeg al duidelijk dat ik de baan zou krijgen.
Op dinsdag 15 oktober 2002 19:09 schreef Snappie het volgende:[..]
Wat heb je dan voor uitzendbaan gehad?
En wat heb je gestudeerd|?
quote:Dus je zit aleen aantal maanden op je luie reet?
Desnoods zou ik in slecht betaalde banen aanpakken, als je maar werk hebt.....
quote:Ik heb dit jaar een lange vakantie gehad, zou jij ook wel willen he?
Op woensdag 16 oktober 2002 22:19 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Dus je zit aleen aantal maanden op je luie reet?
Zal je toekomstige baas leuk vinden.
quote:Dat zou JIJ doen ja; slecht betaalde banen aanpakken.
Op woensdag 16 oktober 2002 22:19 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Desnoods zou ik in slecht betaalde banen aanpakken, als je maar werk hebt.....
Ik pak liever een baan die in eerste instantie beter bij me past. Kritisch naar het salaris kijken doe ik later wel..als ik meer ervaring heb.
Ik weet toch wel dat ik gelijk geen topsalaris krijg.
quote:En...???
Op woensdag 16 oktober 2002 10:53 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl is in augustus afgestudeerd en heeft nog geen baan. Wel veel uitzendwerk gedaan om toch wat te verdienen (en niet suf thuis te zitten).Woensdag heb ik een sollicitatiegesprek, hopelijk komt daar wat uit.
quote:En dat geldt voor mij ook....
Op donderdag 3 oktober 2002 13:46 schreef Beem het volgende:
Precies 0 dagen, uren en minuten.Ben bij m'n stagebedrijf blijven werken
quote:Export medewerker bij een internationaal distributiebedrijf.
Op donderdag 17 oktober 2002 15:02 schreef Snappie het volgende:
Zo jij hebt meer geluk dan mij!
Met wat voor baan ga je beginnen??
quote:Ik heb een goed salaris ga 4x per jaar op vakantie, eigen auto en eigen huis.
Op donderdag 17 oktober 2002 11:59 schreef Snappie het volgende:[..]
Ik heb dit jaar een lange vakantie gehad, zou jij ook wel willen he?
quote:Inderdaad zou ik een slechte baan aanpakken en van daaruit zoeken naar een betere baan.
Op donderdag 17 oktober 2002 12:07 schreef Snappie het volgende:[..]
Dat zou JIJ doen ja; slecht betaalde banen aanpakken.
Ik pak liever een baan die in eerste instantie beter bij me past. Kritisch naar het salaris kijken doe ik later wel..als ik meer ervaring heb.
quote:Toch zou ik wel laten zien dat je niet al die tijd hebt zitten niksen. Desnoods vrijwilligerswerk ofzoiets. Of uitzendbaantje, wat maakt jou dat nou uit. Misschien een uitzendbaantje die wat te maken heeft binnen de sector waar jij wil werken. Op deze manier doe je wel contacten op die wel eens heel handig kunnen blijken te zijn.
Op donderdag 17 oktober 2002 12:07 schreef Snappie het volgende:[..]
Dat zou JIJ doen ja; slecht betaalde banen aanpakken.
Ik denk dat er altijd nog veel werkgevers zijn die de instelling hebben van 'wie het kleine niet eert, is het grote niet weert', maar das misschien een uitdrukking die alleen hier in het oosten van het land wordt gebezigd. Iig staat het niet goed, een gat op je cv.
quote:Ja, dat simpele administratieve werk lijkt me dus wel wat, ik ga volgende week de uitzendbureaus langs voor een (suf) kantoorbaantje. Het kan nog wel even duren voor ik aan een echt leuke baan kom.
Op donderdag 17 oktober 2002 23:25 schreef fokje het volgende:
p.s. persoonlijk zou ik niet zo snel schoonmaakwerk oid doen, of produktiewerk, dat werk wat er ten overvloede aanwezig is. Maar wel bijv. simpel administratief werk ofzoiets. En anders niet voor hele dagen dit (geestdodende) werk, maar part-time. Laat je iig zien dat je niet niks zit te doen en tegelijkertijd hoef je niet hele dagen afzien.
quote:Dit wil ik toch even nuanceren; ten 1-ste ben ik vrouw, maar dat kon jij niet weten.
Op donderdag 17 oktober 2002 19:27 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Inderdaad zou ik een slechte baan aanpakken en van daaruit zoeken naar een betere baan.
Staat ook wat beter naar je toekomstige baas.
Jongens als jij zou ik meteen afwijzen bij een sollicitatie: Te lui...
In augustus ben ik opnieuw gaan zoeken naar werk. Dit blijkt niet mee te vallen en ja ik heb ook gesoillicteerd op vele andere soorten functies maar is tot nu toe niets uitgekomen.
Het is niet leuk dat mijn kennis en vaardigheden niemand een lor kunnen schelen. Daarbij heb ik in de periode van mn afstuderen tot nu ook nog last gekregen van bep. uitingen van mn borderline wat het zoeken naar een baan niet makkelijker maakt.
Dus wat ik lullie nogmaals wil laten weten:
IK ZOEK WERK; WEET IEMAND WAT???
En ik trek deze situatie zelf ook niet meer, dus maandag ga ik weer met minder eisen van mijn kant naar alle uitzendbureaus!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |