Even kort:
Mijn moeder heeft een Compaq laptop (CQ60-130ED) 2,0ghz AMD Turion 64 x2 met 3GB ram.
Op papier een leuke laptop, in de praktijk minder (En sindskort is het helemaal een ramp)
Laptop is aangeschaft in 2008, dus is bijna 6 jaar oud, sinds een paar weken begint hij zonder reden uit te vallen, we hebben er al eens een nieuwe voeding voor moeten kopen, en de batterij is dood (als in, stekker er uithalen = 30-45 seconden stroom)
Nu wilt mijn ma een nieuwe laptop kopen volgend jaar, maar we zitten wel met een budget (Ik zeg we, omdat ik eventueel wel wat bij kan springen aangezien ik hem ook gebruik soms)
Problemen met de oude i.v.m snelheid waren:
Spelletjes (Farmville/Castleville) laadde heel erg traag.
Ging ik Fokken/Skypen/YouTuben dan ging de muziek op YouTube heel vaak schokkerig en filmpjes in Full Screen dropte vaak onder de 10fps..
Om heel eerlijk te zijn wil ik dat mijn moeder dit maal een echt goede laptop krijgt, zodat ze tenminste fatsoenlijk spelletjes kan spelen en zonder gezeik muziek kan luisteren en kan skypen.
Budget is maximaal 600 euro.
2ehands laptop wilt ze niet aan beginnen, een tablet wilt ze ook niet (Vind ze niet praktisch i.v.m ontbreken Windows/DVDrom/USB)
Eisen, naja... zijn er niet echt, maar.... ik zou zeggen..
Core i5/4GB ram/Windows 7.... zoiets zal vást wel prima zijn

Overigens: Zal het performance wise voor dit oude dingetje uitmaken om er een normale Windows 7 32bit op te knallen?
(Mijn ma had er laatst iemand naar laten kijken, en die gooide er een 64 bit

) Win7 Home Basic op)
Alvast bedankt voor tips!