Het maakt natuurlijk geen reet uit of de wedstrijd leeft in de selectie, je moet altijd alles kunnen geven. Of je nou in de ArenA tegen Ajax staat of thuis tegen Cambuur.quote:Op zondag 8 december 2013 18:04 schreef Elfletterig het volgende:
Bizar slechte vertoning van PEC vanmiddag. PEC speelde slap, ingehouden en bijna angstvallig. Go Ahead Eagles was vanaf de eerste minuut fel en agressief. Ze hebben op basis van strijdlust gewonnen en ze hebben PEC een lesje in effectiviteit gegeven.
Ik kan als Zwollenaar niet anders zeggen dat de overwinning van GAE volkomen verdiend was; er is absoluut niks op af te dingen. En als je dan achteraf hoort dat de trainer en spelers van PEC stellen dat "de IJsselderby niet zo leeft binnen de selectie", dan moet je je zorgen gaan maken. Want élke wedstrijd moet leven, ongeacht of je tegen Ajax, Go Ahead of RKC voetbalt.
PEC zal meer strijdlust moeten tonen vanaf nu; anders wordt het straks nog degradatievoetbal.
Laatste zes wedstrijden is PEC het op één na slechtste team van de Eredivisie, boven enkel PSV.quote:Op zondag 8 december 2013 18:22 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Laat dit maar in de OP staan.
Man man man wat gaat het kudt. Maar nog wel boven PSV
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste twaalf wedstrijden staat ook RKC er onder. Maar dan nog is het om te janken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allebei niet best eigenlijk.quote:Op zondag 8 december 2013 18:42 schreef Elfletterig het volgende:
PSV en PEC hebben sinds de 4e speelronde hetzelfde gepresteerd. Toen stond Zwolle 2 punten voor op PSV, nu nog steeds.
Op zich is plaats 9 na 16 speelrondes nog steeds netjes. Maar ik ben het eens met de reacties hierboven: schijn bedriegt. PEC heeft na de geweldige start slechts 10 punten uit 12 wedstrijden behaald.
Als je in de Eredivisie mee wilt, moet je elke wedstrijd scherp kunnen zijn.
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op zondag 08-12-2013 om 19:18:42De spelersbus van PEC Zwolle is vanavond opgewacht door ongeveer 30 supporters van PEC. Ron Jans heeft tekst en uitleg gegeven. #gaezwo reageer retweet
Als de enige reden dat je niet onderaan staat is dat een andere ploeg nóg meer faalt is dat in de regel geen goed teken, neequote:Op zondag 8 december 2013 18:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Allebei niet best eigenlijk.
Missen creativiteit op bepaalde belangrijke posities. Eigenlijk kampt PEC met een vergelijkbaar probleem als PSV.quote:Op zondag 8 december 2013 19:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als de enige reden dat je niet onderaan staat is dat een andere ploeg nóg meer faalt is dat in de regel geen goed teken, neeWordt nog zwaar voor PEC.
Ligt het aan mij, of wordt het steeds populairder om spelersbussen op te wachten? Vroeger las/zag ik dat bijna nooit en nu is het bijna wekelijks raak bij PEC, PSV, Feyenoord, NEC, ADO, ga zo maar doorquote:Op zondag 8 december 2013 19:19 schreef Pino112 het volgende:
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op zondag 08-12-2013 om 19:18:42De spelersbus van PEC Zwolle is vanavond opgewacht door ongeveer 30 supporters van PEC. Ron Jans heeft tekst en uitleg gegeven. #gaezwo reageer retweet
Een open sollicitatietwitter:AncoJansen twitterde op zondag 08-12-2013 om 18:20:29Het leefde niet echt.....ME REET reageer retweet
Kan ook voor een positieve impuls zorgen. De laatste weken draait het voor geen meter en lijdt PEC onnodig puntverlies. Tegen RKC en Go Ahead in totaal één punt pakken is veel te weinig.quote:Op maandag 9 december 2013 21:40 schreef Tchock het volgende:
Lachman weg, Achenteh weg, Benson misschien... Zucht.
Sorry, maar een ploeg die één wedstrijd voordat de competitie halverwege is op een negende plaats staat, heeft totaal geen ambitie als "handhaving" het doel is. Dan zeg je eigenlijk: "pruts maar raak, de komende 18 wedstrijden".quote:Op maandag 9 december 2013 21:44 schreef Joosie200 het volgende:
Dan is het toch niet zo'n gekke gedachte om handhaving als doel te blijven hanteren
Wie ben jij dat je denkt er iets over te kunnen zeggen?quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:45 schreef Lilou het volgende:
Die tussenstand uit de op moet je ff weghalen. Is niet erg relevant voor dit topic.
Mee eens, aim for the highest, maar als je beste spelers ofwel in de zomer/winterstop worden weggekocht moet je toch roeien met de spelers die je hebt. Dus dan gaat het lastig worden om 'hogere klassering noteren dan vorig jaar' of 'eindig bij de play-offs voor Europees' daadwerkelijk te gaan halen. Maar goed, tis een vermakelijke competitie dit jaar, dus je weet nooit hoe het zal gaan eindigen atm. Ik hoop dat ze het aanvallende staaltje voetbal waarmee ze uit de startblokken gingen weer terug kunnen brengen op het veld. Geluk afdwingen en zo meer punten pakken tot de kerst.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een nog betere doelstelling zou zijn: het bereiken van de play-offs voor Europees voetbal. Je moet de lat hoger leggen, niet lager.
Als PSV morgen wint zijn we officieel de slechtste ploeg van september, oktober, november en december.quote:
quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als PSV morgen wint zijn we officieel de slechtste ploeg van september, oktober, november en december.
twitter:InfostradaNL twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 21:58:30PEC Zwolle opnieuw zonder zege. De ploeg won in september, oktober, november en december 2013 slechts 1 Eredivisieduel (6-1 zege op ADO). reageer retweet
6-1 is best goed eigenlijkquote:Op vrijdag 13 december 2013 22:02 schreef Pino112 het volgende:
[..]twitter:InfostradaNL twitterde op vrijdag 13-12-2013 om 21:58:30PEC Zwolle opnieuw zonder zege. De ploeg won in september, oktober, november en december 2013 slechts 1 Eredivisieduel (6-1 zege op ADO). reageer retweet
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op zaterdag 14-12-2013 om 21:32:24PEC Zwolle is bijna rond met Denis Mahmudov. De aanvaller komt als de deal definitief beklonken is in de winterstop PEC Zwolle versterken. reageer retweet
Hah!quote:Twee Deventernaren van 24 en 50 jaar zijn maandag opgepakt omdat zij de kampioensschaal uit de Jupiler League van PEC Zwolle gestolen zouden hebben. De schaal werd op 19 november uit een vitrine in de hal van het PEC-stadion in Zwolle geroofd.
De twee mannen moesten zich op het politiebureau melden en zijn in de cel gezet, meldde de politie. Het onderzoek naar de roof van de schaal loopt nog.
PEC heeft de in 2012 gewonnen schaal ondertussen terug. Op 6 december kwam een als kerstman verkleed persoon tijdens een uitzending van RTV Oost de studio binnenlopen met de schaal, gevuld met Deventer koekjes en een biljet van 100 euro. De besturen van beide voetbalclubs keurden de actie af.
Zo overdrevenquote:
Mensen oppakken voor diefstal =/= autistischquote:Op dinsdag 17 december 2013 00:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zo overdrevenHet was gewoon een leuke actie, dan moet je niet zo autistisch gaan doen
Je kan toch wel wat hebben. Pak ze over 2 jaar gewoon een keer terug.
Het opvatten als diefstal in plaats van opvatten als geslaagde grap is mijns inziens een beetje jammer. Het is niet alsof dat ding niet terug komt in Zwolle.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mensen oppakken voor diefstal =/= autistisch
Het ding is al terug in Zwolle. Maar het verbaast me niets dat PEC aangifte heeft gedaan (toen was trouwens ook nog niet bekend waar de schaal was) en het verbaast me ook niet dat de politie hier tijd in steekt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het opvatten als diefstal in plaats van een knappe grap is autistisch imo. Het
[..]
Het opvatten als diefstal in plaats van opvatten als geslaagde grap is mijns inziens een beetje jammer. Het is niet alsof dat ding niet terug komt in Zwolle.
Te late editquote:Op dinsdag 17 december 2013 00:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het ding is al terug in Zwolle. Maar het verbaast me niets dat PEC aangifte heeft gedaan (toen was trouwens ook nog niet bekend waar de schaal was) en het verbaast me ook niet dat de politie hier tijd in steekt.
En donder toch op met je autistisch![]()
Ik zou dat net zo goed mongolisch vinden. Nog meer zelfs omdat het een levend dier is.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:35 schreef portie het volgende:
Diefstal en inbraak is altijd fout natuurlijk, ook als dat ludiek bedoeld is.
Vraag me daarnaast ook af wat ze in Zwolle zouden zeggen als die adelaar ontvoerd was. Of dat dan ook grappig was of dat het dan ook fout zou zijn.
Heb een toto staan met zwolle winst. Go PEC!quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:56 schreef Tchock het volgende:
Maar goed, veel te veel aandacht voor deze mongolen. Over een paar uur Excelsior-uit
Als ze zo doorspelen wordt 0-2 niet de eindstand. Excelsior wordt af en toe echt zoekgetikt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:31 schreef Moira. het volgende:
Ja hoor, scoor maar even 2 balletjes in het kwartiertje dat ik vergeten was 'm aan te zetten
En dan nu zeker niks meer
True true, PEC is weer baasje aan het zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ze zo doorspelen wordt 0-2 niet de eindstand. Excelsior wordt af en toe echt zoekgetikt.
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 22:16:35Ron Jans: "Blessures Benson en Lachman lijken ernstig. Wissels Boer en Van Polen waren uit voorzorg." #exczwo reageer retweet
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 22:17:31"Lachman hoorde iets knakken. Is er denk ik 6 tot 8 weken uit. Kan midden februari weer bij de groep aansluiten.", besluit Jans hoopvol. reageer retweet
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 22:23:20Als Lachman deze winter niet bij PEC Zwolle vertrekt gaat hij verlengen, tenminste als hij zich aan zijn belofte houdt. reageer retweet
De best mogelijke loting als je het mij vraagt. Al moeten de spelers wel beseffen dat je ze niet moet onderschattenquote:
Nee, volgens mij niet. Wat zoekwerk leert dat hij tegenwoordig motivatiegesprekken en lezingen geeft.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:23 schreef Iwanius het volgende:
Even een algemene vraag.
Loop het welbekende "bolle van Zwolle"..."lek van PEC"oud Ajax keeper Piet Schrijvers nog steeds daar rond in Zwolle in een of andere functie?
Motivatiegesprekken kunnen ze bij PEC momenteel prima gebruiken, dus vlieg Schrijvers maar snel in. De hele winterstop dagelijks motivatietraining. Eens kijken of PEC daarna gemotiveerd aan de rest van het seizoen kan beginnen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Wat zoekwerk leert dat hij tegenwoordig motivatiegesprekken en lezingen geeft.
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op zondag 22-12-2013 om 16:47:39PEC Zwolle gaat zich versterken met de 22-jarige rechtsbuiten Athanasios Karagounis. Dat melden Griekse media. reageer retweet
Ik weet hetquote:Op zondag 22 december 2013 16:26 schreef Elfletterig het volgende:
En zo wint Go Ahead Eagles met 2-1 van FC Utrecht en zijn ze PEC op de ranglijst gepasseerd.
De Eagles staan nu tiende met 23 punten, PEC elfde met 22 punten.
Deze tussenstand blijft heel wat weekjes op de borden staan. Hopelijk zorgt het voor nieuwe motivatie bij PEC.quote:
En definitiefquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:34 schreef Pino112 het volgende:
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op zaterdag 14-12-2013 om 21:32:24PEC Zwolle is bijna rond met Denis Mahmudov. De aanvaller komt als de deal definitief beklonken is in de winterstop PEC Zwolle versterken. reageer retweet
quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En definitief
Dit seizoen al 19x gescoord in de Topklasse.
Als jij 'm een beetje bijhoudt doe ik dat ook een beetje, deal?quote:TRANSFERS WINTERPERIODE 2013/14
Nieuw: (naam - club - tot)
Denis Mahmudov - Excelsior '31 - ?
Weg:
Waarschijnlijk:
Athanasios Karagounis - Antromitos (Moet nog gekeurd worden)
Achenteh - Heerenveen/Utrecht (aflopend contract en niet bijgetekend)
Lachman - Twente/Utrecht (aflopend contract en niet bijgetekend)
Benson - ? - (aflopend contract en niet bijgetekend)
Komt goedquote:Op vrijdag 27 december 2013 13:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Als jij 'm een beetje bijhoudt doe ik dat ook een beetje, deal?
Zo'n speler moet gewoon lekker bij Zwolle blijvenquote:Op zondag 29 december 2013 14:13 schreef Afwazig het volgende:
Benson raak je echt niet kwijt hoor. Ja, aan een topklasser misschien.
en is ook helemaal niks mis meequote:Op maandag 30 december 2013 00:40 schreef DeLachendeVierde het volgende:
[..]
Zo'n speler moet gewoon lekker bij Zwolle blijven
dan moet je serieus gaan vrezen voor degradatiequote:Op zondag 29 december 2013 13:57 schreef DeLachendeVierde het volgende:
Ben benieuwd naar de transfers in Januari. Zonde om spelers en Achenteh en Lachman kwijt te raken, slaat toch een gat in dit elftal, al kunnen we nog veel verwachten van spelers als Klich en Thomas
Nee joh. Ze zijn wel steengoed, maar PEC steunt niet op Achenteh en Lachman. Het hele team is van een goede kwaliteit, wie je er ook uit haalt. Zeker omdat juist het snoeien ruimte biedt voor nieuwe spelers (kijk naar iemand als Thomas).quote:Op maandag 30 december 2013 01:38 schreef Adames het volgende:
[..]
dan moet je serieus gaan vrezen voor degradatie
----------twitter:ForzaPECZwolle twitterde op maandag 30-12-2013 om 20:03:10Thanasis Karagounis komt definitief van Atromitos naar PEC Zwolle. De 22-jarige aanvaller tekent een contract tot 2016, met eenjarige optie. reageer retweet
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op dinsdag 31-12-2013 om 18:59:41PEC Zwolle maakte over 2013 gezien exact 50 goals en kreeg er ook exact 50 tegen. Doelsaldo is dus 0. (@ShowMeFootball) reageer retweet
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op donderdag 02-01-2014 om 11:29:56Lachman zal binnenkort de knoop doorhakken voor welke club hij kiest. Heerenveen, FC Utrecht, FC Twente en Werder Bremen hebben interesse. reageer retweet
Tevens:twitter:ForzaPECZwolle twitterde op donderdag 02-01-2014 om 11:32:26Voor Achenteh hebben FC Utrecht en SC Heerenveen zich gemeld. Benson hoopt op een avontuur in het buitenland. (VI) reageer retweet
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op donderdag 02-01-2014 om 11:26:27Morgen zal FOX Sports Eredivisie om 12.40 uur een 45 minuten durende halfjaaroverzicht van PEC Zwolle uitzenden. reageer retweet
Volgens mij moet dat 1 uur en 45 minuten zijn. Zolang duurde het halfjaar overzicht van Go Ahead bij Foxsports namelijk ook.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:36 schreef Pino112 het volgende:
Wbt transfers:
Tevens:twitter:ForzaPECZwolle twitterde op donderdag 02-01-2014 om 11:26:27Morgen zal FOX Sports Eredivisie om 12.40 uur een 45 minuten durende halfjaaroverzicht van PEC Zwolle uitzenden. reageer retweet
twitter:PECZwolle twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 19:05:05'6 DOELPUNT Ajax Cape Town 1-0. Losper tikt een afgemeten voorzet achter Boer. #actzwo reageer retweet
twitter:PECZwolle twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 19:20:21Veel balbezit voor PEC Zwolle nu, alleen kansen worden (nog) niet gecreëerd. #actzwo #peczwolle reageer retweet
twitter:PECZwolle twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 19:28:57'29 Een voorzet van Hiwat, schat Fernandez op waarde. De spits draait goed weg van zijn man, maar schiet tegen keeper Jaakkola aan. #actzwo reageer retweet
twitter:PECZwolle twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 20:03:06'50 DOELPUNT PEC Zwolle 1-1! Hiwat scoort een wereldgoal, vanaf de zijlijn schiet hij de bal in de verre hoek over de keeper. #actzwo reageer retweet
Tja.twitter:ForzaPECZwolle twitterde op woensdag 08-01-2014 om 16:35:59In de vier wedstrijden dat Youness Mokhtar meedeed bij PEC Zwolle haalde PEC meer punten dan in de veertien wedstrijden daarna. reageer retweet
Toch vond ik hem ook weer niet zo bepalendquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:45 schreef Pino112 het volgende:
Tja.twitter:ForzaPECZwolle twitterde op woensdag 08-01-2014 om 16:35:59In de vier wedstrijden dat Youness Mokhtar meedeed bij PEC Zwolle haalde PEC meer punten dan in de veertien wedstrijden daarna. reageer retweet
Maar of dat helemaal van Mohktar afhangt... Het hele team speelde toen goed en daarna niet meer.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:45 schreef Pino112 het volgende:
Heel bijzonder. Achenteh en Benson worden op een zijspoor geparkeerd maar Lachman is daar te goed voor?quote:De rol van Rochdi Achenteh bij PEC Zwolle lijkt uitgespeeld. De 25-jarige linksback legde een contractvoorstel naast zich neer en staat in de belangstelling van verschillende Eredivisieclubs. Mocht het deze maand niet tot een transfer komen, dan rest een reserverol.
'Daar hebben we in alle openheid met Rochdi over gesproken', zegt technisch directeur Gerard Nijkamp. 'Op de positie van linksback krijgen Bart van Hintum en Leroy Labylle de voorkeur. Er is veel beweging rond Rochdi, dus we gaan ervan uit dat hij in deze window nog vertrekt.'
Behalve Achenteh (foto) legden ook verdediger Darryl Lachman en spits Fred Benson een voorstel tot contractverlenging naast zich neer. Ook Benson is niet langer meer eerste keuze. 'Guyon Fernandez krijgt de voorkeur, volgens hetzelfde argument als bij Achenteh van toepassing is. We houden rekening met de toekomst.'
Darryl Lachman hoeft zich minder zorgen te maken. De centrale verdediger geldt als een van de uitblinkers dit seizoen en staat in de nadrukkelijke belangstelling, onder meer van Werder Bremen.
'Elk individu is anders. Darryl zal een keuze gaan maken over zijn nabije toekomst, ook een transfer van hem zal geen verrassing zijn. Er is veel interesse voor de spelers, maar we raken zeker niet in paniek. We hebben ons huiswerk gedaan en zullen op een vertrek anticiperen, mocht dat nodig zijn', aldus Nijkamp vanuit Zuid-Afrika, waar PEC zich voorbereidt op de tweede competitiehelft.
Lijkt me voorlopig gewoon een beetje druk opvoeren. Als het niet lukt ze te verkopen kunnen ze wellicht toch nog spelen of zelfs een jaartje verlengen en dan in de winter verpatsen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:00 schreef Tchock het volgende:
Overigens:
[..]
Heel bijzonder. Achenteh en Benson worden op een zijspoor geparkeerd maar Lachman is daar te goed voor?
quote:De kans bestaat dat men in Zwolle weer in de ban mag raken van Europees voetbal. Evenals vorig seizoen doet PEC Zwolle het goed in het Fair Play Klassement, wat een ticket voor Europa kan opleveren.
PEC Zwolle is in het Nederlandse klassement de nummer vier, achter Ajax, FC Twente en Sparta. De eerste twee clubs plaatsen zich waarschijnlijk rechtstreeks voor Europees voetbal en Jupiler League-clubs komen niet in aanmerking. Daardoor is PEC op dit moment Nederlands eerste gegadigde, meldt het Algemeen Dagblad.
Eind januari maakt de UEFA de tussenstand van het Europese Fair Play Ranking bekend. Als Nederland aan het eind van dit seizoen bij de eerste drie landen eindigt, krijgt de Eredivisie een extra startbewijs. Vorig jaar eindigde Nederland net buiten de Europese top-drie.
quote:
Waarom ziet mede-koploper Vitesse dan wél wat in hem?quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Prima. Ik heb het nooit zo in hem gezien.
Geen idee. Vraag mij ook af voor welke positie ze hem halen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Waarom ziet mede-koploper Vitesse dan wél wat in hem?
Overigens moet PEC komend weekend uitgerekend tegen Vitesse spelen...
Van wat ik er van begrijp in eerste instantie voor linksback (als reserve voor Van Aanholt), maar Bosz heeft al gezegd dat hij denkt dat Achenteh op veel plekken inzetbaar is. Zal wel veel vanaf de reservebank opereren komende tijd.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Geen idee. Vraag mij ook af voor welke positie ze hem halen.
Stom hèquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Overigens moet PEC komend weekend uitgerekend tegen Vitesse spelen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |