abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 12 juni 2014 @ 18:56:33 #51
406985 HetIsMijLudo
Wat een toestand!
pi_140998278
Zo zie je maar, als iemand echt genuanceerd is, en op een normale manier over complotten kan redeneren, dan moet diegene zo snel mogelijk van het forum gejaagd worden. Want echt logische en heldere redenaties moeten ze hier niet hebben, het liefst houden ze iedereen dom.
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:38:19 #52
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_140999672
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:56 schreef HetIsMijLudo het volgende:
Zo zie je maar, als iemand echt genuanceerd is, en op een normale manier over complotten kan redeneren, dan moet diegene zo snel mogelijk van het forum gejaagd worden. Want echt logische en heldere redenaties moeten ze hier niet hebben, het liefst houden ze iedereen dom.
Ik heb niet alles gelezen, maar beetje minder hatelijk, en normaal reageren laat je niet zo stangen, sommige onderwerpen liggen gevoellig maar blijf kalm please ...

even terug op mijn post, klopt dat een beetje wat ik vermeld had over vrijmetselaars, het had namelijk te maken met rang als ik het goed heb.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:41 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zie vorige topic, dit was ook de reden waarom Tribalwars het topic starte.
Lucifer is god, god is Lucifer.
Als ik het goed heb leer je dat pas aan het eind van alle stappen die je hebt in de vrijmetselarij, aan het eind kom je er achter dat je niet god aanbid maar in werkelijkheid de duivel.

correct me if i m wrong !
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_140999922
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik heb niet alles gelezen, maar beetje minder hatelijk, en normaal reageren laat je niet zo stangen, sommige onderwerpen liggen gevoellig maar blijf kalm please ...

even terug op mijn post, klopt dat een beetje wat ik vermeld had over vrijmetselaars, het had namelijk te maken met rang als ik het goed heb.

[..]

Volgens mij niet.. Er zijn drie graden, net als in de gildes van vroeger.
Daarnaast kun je additionele graden beoefenen. bij andere clubs. Het is niet zo dat er een echte rangorde is met veel rangen, zoals in het leger.
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 20:15:39 #54
249559 crew  Lavenderr
  donderdag 12 juni 2014 @ 20:22:59 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_141001581
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Volgens mij niet.. Er zijn drie graden, net als in de gildes van vroeger.
Daarnaast kun je additionele graden beoefenen. bij andere clubs. Het is niet zo dat er een echte rangorde is met veel rangen, zoals in het leger.
oh dacht dat er meer waren.. :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_141005952
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:30 schreef HetIsMijLudo het volgende:

[..]

Ik heb alleen Volume III liggen(kan het zo snel niet vinden, meeste staat ook in Vol I volgens mij), maar je had zelf ook wel even snel kunnen googelen:
http://www.sacred-texts.com/the/sd/sd1-1-04.htm

[..]

Zal vast nog wel meer instaan, maar in het eerste citaat zegt ze duidelijk dat de duivel de zoon van God zou zijn. Lachwekkend natuurlijk. Ze verwijst naar Job in de Bijbel;
http://en.wikipedia.org/wiki/Satan#Book_of_Job
"In the Book of Job, ha-Satan is a member of the Divine Council, "the sons of God" who are subservient to God."

De 'sons of God' is iets anders dan de 'Son of God'. En dat was volgens mij ook nog voordat satan uit de Hemel werd verbannen omdat hij rebeleerde tegen God. Hij wilde niet meer ondergeschikt zijn aan God. Maar dat betekent niet dat hij DE zoon van God was of is. Totale onzin, en weer een voorbeeld van dat verdraaien dat occultisten/duivelsaanbidders graag doen.
'Een van' had het moeten zijn idd, maar ik ga niet mee in je rant over verdraaien door occultisten en duivelaanbidders.
Er zullen best duivelaanbidders zijn maar dat heeft m.i niets te maken met de vrijmetselaars.
Wanneer men denkt of tot de conlcusie komt dat de duivel aanbeden word hebben ze er volgens mij weinig van begrepen.
Ik zie het dan ook eerder als een poging om vrijmetselaars in een kwaad daglicht te zetten dan dat er waarheid in schuilt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_141006094
quote:
Jammer dat er vrij veel wordt prijsgegeven over de inwijding.. Dat haalt een stuk verrassing weg voor een nieuwe leerling. Dat verrassingselement is nu net een onderdeel ervan.
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 22:08:53 #58
249559 crew  Lavenderr
pi_141008079
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:40 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

'Een van' had het moeten zijn idd, maar ik ga niet mee in je rant over verdraaien door occultisten en duivelaanbidders.
Er zullen best duivelaanbidders zijn maar dat heeft m.i niets te maken met de vrijmetselaars.
Wanneer men denkt of tot de conlcusie komt dat de duivel aanbeden word hebben ze er volgens mij weinig van begrepen.
Ik zie het dan ook eerder als een poging om vrijmetselaars in een kwaad daglicht te zetten dan dat er waarheid in schuilt.

Inderdaad. Dat is wel de bedoeling.
pi_141011818
De vrijmetselarij is een enge sekte voor machtsgeile figuren.
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 23:15:29 #60
249559 crew  Lavenderr
pi_141012304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:05 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:
De vrijmetselarij is een enge sekte voor machtsgeile figuren.
Nee hoor.
pi_141015355
Ja hoor.
pi_141018475
quote:
quote:
datgene waar de vrijmetselarij voor staat: 'verbeter de wereld, begin bij jezelf'.
Als mensen dat toch eens gingen begrijpen :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_141021181
Waarom is iedereen hier rood oranje?
pi_141021264
Behalve ik :(

Dat neem ik terug. Ik ben nu ook oranje
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 10:03:56 #65
249559 crew  Lavenderr
pi_141022238
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:22 schreef anonymoussie het volgende:
Behalve ik :(

Dat neem ik terug. Ik ben nu ook oranje
Misschien iets met voetbal ano?
pi_141025263
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:05 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:
De vrijmetselarij is een enge sekte voor machtsgeile figuren.
Waarom is dat zo, volgens jou?
pi_141026857
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien iets met voetbal ano?
ja dat had ik al bedacht, ik zag eerst rood, later toen ik goed keek zag ik oranje
maarre leuk bedacht
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 12:52:07 #68
249559 crew  Lavenderr
pi_141027342
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:39 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

ja dat had ik al bedacht, ik zag eerst rood, later toen ik goed keek zag ik oranje
maarre leuk bedacht
Ja he? Beter dan zwart he O+

zo en nu weer on topic :P
Vrijmetselarij it is
pi_141030263
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom is dat zo, volgens jou?
Kan ook meteen vragen waarom volgens jou niet?

Maar goed, omdat het alle overeenkomsten heeft van een sekte. Dan is het: een sekte. Zo simpel is het. Google anders maar even voor "kenmerken sekte" oid. Als dit leerzaam voor je is.

Ben wel 's naar een open dag geweest. Wat een dubieus zooitje. Je krijgt nergens normaal antwoord op, alle reacties zijn vaag en/of tegenstrijdig. Je kan niet zomaar eventjes je lidmaatschap opzeggen, zo eerlijk was diegene dan gelukkig wel. Wanneer je lid wilt worden krijg je een uitgebreide screening alsof je door de AIVD wordt gecontroleerd ivm het uit gaan oefenen van een vertrouwelijke functie ergens, is dat normaal? Lijkt mij niet. Maar zoals bij zoveel sekten, het grootste gedeelte is en zal dom blijven. De evil verrote corrupte psychopaten zitten (zoals overal) aan de top van de piramide. Het grotendeel is naïef en zal heilig geloven dat de vrijmetselarij "onschuldig" is. Het is wel bewezen dat ze te veel macht hebben als je kijkt naar hoeveel figuren in de politiek vrijmetselaar zijn en zijn geweest. Jim Marss heeft een goed boek geschreven, Regeren vanuit het duister. Wel aan te raden voor alle naïeve zieltjes hier die denken dat dit soort genootschappen zo onschuldig en schattig zijn. Trouwens, alles wat geheim is en moet blijven zal waarschijnlijk het daglicht niet kunnen verdragen. Anders hoeft het ook niet geheim te zijn. Zo simpel is het ook. Als we een ding van geschiedenis kunnen leren; groepjes met geheimpjes voor de buitenwereld zijn NIET te vertrouwen en zullen NOOIT te vertrouwen zijn.
pi_141035739
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:10 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:

[..]

Kan ook meteen vragen waarom volgens jou niet?

Maar goed, omdat het alle overeenkomsten heeft van een sekte. Dan is het: een sekte. Zo simpel is het. Google anders maar even voor "kenmerken sekte" oid. Als dit leerzaam voor je is.

Ben wel 's naar een open dag geweest. Wat een dubieus zooitje. Je krijgt nergens normaal antwoord op, alle reacties zijn vaag en/of tegenstrijdig. Je kan niet zomaar eventjes je lidmaatschap opzeggen, zo eerlijk was diegene dan gelukkig wel. Wanneer je lid wilt worden krijg je een uitgebreide screening alsof je door de AIVD wordt gecontroleerd ivm het uit gaan oefenen van een vertrouwelijke functie ergens, is dat normaal? Lijkt mij niet. Maar zoals bij zoveel sekten, het grootste gedeelte is en zal dom blijven. De evil verrote corrupte psychopaten zitten (zoals overal) aan de top van de piramide. Het grotendeel is naïef en zal heilig geloven dat de vrijmetselarij "onschuldig" is. Het is wel bewezen dat ze te veel macht hebben als je kijkt naar hoeveel figuren in de politiek vrijmetselaar zijn en zijn geweest. Jim Marss heeft een goed boek geschreven, Regeren vanuit het duister. Wel aan te raden voor alle naïeve zieltjes hier die denken dat dit soort genootschappen zo onschuldig en schattig zijn. Trouwens, alles wat geheim is en moet blijven zal waarschijnlijk het daglicht niet kunnen verdragen. Anders hoeft het ook niet geheim te zijn. Zo simpel is het ook. Als we een ding van geschiedenis kunnen leren; groepjes met geheimpjes voor de buitenwereld zijn NIET te vertrouwen en zullen NOOIT te vertrouwen zijn.
Natuurlijk mag je dat vragen.

Welke eigenschappen heeft een sekte dan volgens jou? De overeenkomst met de Vrijmetselarij zie ik niet omdat ze in ieder geval geen eigen dogma hebben en ook geen dominante leider en zich ook niet nadrukkelijk afsplitsen van een of ander geloof.
De Vrijm:. is een vereniging en je kunt zomaar je lidmaatschap opzeggen, als je dat wilt. Er is inderdaad een ballotagecommissie die bekijkt of de kandidaat en de vereniging elkaar iets te bieden hebben. Dat zijn een paar persoonlijke gesprekken, meer niet. Ik hoefde niet eens een VOG te overleggen, laat staan dat 'gescreend wordt alsof je voor de AIVD gaat werken' of zoiets.
Wel is het zo dat er weinig verloop is, mensen bljiven vaak decennialang lid. In die zin is het idd. geen voetbalvereniging.
Hoe kunnen 'evil corrupte psychopaten' zolang in de top blijven zitten zonder opgemerkt te worden door het gros van de leden, dat zich dom laat houden en hoe kun jij, als totale buitenstaander, (of moet ik 'duisterling' zeggen? :P ) dan wel weten hoe het zit?
Dat een vereniging een besloten karakter heeft, bewijst natuurlijk niet dat daar ook criminele activiteiten plaatsvinden. Dat is ook erg kort door de bocht. Ook al omdat er geen feitelijke geheimen zijn. De rituelen zijn allang bekend, bouwstukken zijn überhaupt niet geheim en het enige wat er dan nog overblijft is dat je niet alle persoonlijke uitlatingen van je broeders in het rond moet strooien. Maar dat is normaal. Ik gooi de persoonlijke ontboezemingen van mijn vrienden en familie ook niet op straat.
Vroeger waren er in de VS idd veel politici en onderwijzers lid van de Vrijmetselarij. Dat kwam vooral omdat er toen heel veel leden waren. Dat wil nog niet zeggen dat die club als zodanig veel macht had. Ze waren ook allemaal lid van de kerk, dat wil nog niet zeggen dat de kerk daardoor heel machtig en crimineel was.
Een hoop van wat je beweert is gewoon niet waar of overdreven/ te kort door de bocht naar mijn idee.
Wat wel klopt is dat er genetwerkt wordt - net als overal waar mensen elkaar ontmoeten - en dat er ook wel criminele leden zijn geweest. (en ook wel clubs die zich 'vrijmetselaar' noemden, die naam is niet beschermd), die in feite clubjes maffiosi waren. Ik heb ook geen onverdeeld goede ervaringen met de Vrijmetselarij, maar je doet ze te kort als je ze allemaal over één kam scheert of er een levensgroot wereldwijd complot achter zoekt.
pi_141054988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja he? Beter dan zwart he O+

zo en nu weer on topic :P
Vrijmetselarij it is
Helemaal na die 5-1 nu :D!!
Hou oranje maar erin

Ja sorry. Ontopic weer!
  Moderator zaterdag 14 juni 2014 @ 19:18:46 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_141078181
Ontstaan en doelstellingen van de vrijmetselarij

De vrijmetselarij is al eeuwen oud. Door alle tijden heen was het een gezelschap van mensen met goede naam en faam. Een vrijmetselaar werkt aan de tempel der mensheid en gebruikt daarbij, op symbolische wijze, de werktuigen die ook in de bouw gebruikt worden: passer, liniaal/rij, schietlood en de winkelhaak.

Een vrijmetselaar begint als leerling, wordt dan gezel en uiteindelijk meester, net als in de bouw. In de vrijmetselarij wordt gewerkt met graden. In totaal zijn er 33 graden te behalen maar eigenlijk is behalen een verkeerd woord want het gaat meer om verdienen.

Net als in het traditionele ambacht is de maçonnieke vaardigheid afhankelijk van talent, begaafdheid, vaardigheid en inzet en niet ieder mens is tot even grote prestaties in staat. Maar voor een steen die met volle overgave gevormd is, is altijd wel een plaatsje te vinden. Welk plaatsje? Die beslissing is voorbehouden aan de grote Geometer, de Opperbouwmeester des Heelals.

Vrijmetselaren hebben grote invloed gehad op de geschiedenis. Veel belangrijke en beroemde persoonlijkheden waren vrijmetselaar. Ook in de huidige tijd wordt door vrijmetselaren nog steeds macht uitgeoefend op politiek en religieus gebied.

Hele artikel:
http://plazilla.com/page/(...)an-de-vrijmetselarij
pi_141081213
Om er even een gedachte in te gooien, er is altijd sprake van een beeld van onszelf dat in beginsel ruw-ongeslepen-onzuiver is.
Langs welke meetlat komen we tot dit inzicht? is dat niet volledig subjectief? bovendien hoe kunnen we tot zo een inzicht komen wanneer we niet weten wat het einddoel is?
Of hebben we er een voorstelling van en is dat het doel dat we voor ogen hebben om na veel inspanning en toewijding te kunnen bereiken?
Waarom zou het niet zo kunnen zijn dat we juist in onze onwetendheid de steen aan het misvormen zijn bijvoorbeeld? ben jij niet goed zoals je bent?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_141082271
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:38 schreef bedachtzaam het volgende:
Om er even een gedachte in te gooien, er is altijd sprake van een beeld van onszelf dat in beginsel ruw-ongeslepen-onzuiver is.
Langs welke meetlat komen we tot dit inzicht? is dat niet volledig subjectief? bovendien hoe kunnen we tot zo een inzicht komen wanneer we niet weten wat het einddoel is?
Of hebben we er een voorstelling van en is dat het doel dat we voor ogen hebben om na veel inspanning en toewijding te kunnen bereiken?
Waarom zou het niet zo kunnen zijn dat we juist in onze onwetendheid de steen aan het misvormen zijn bijvoorbeeld? ben jij niet goed zoals je bent?
Het gaat erom dat je een zo goed mogelijk mens bent. Er zijn wel bepaalde richtlijnen. Zo moet je altijd proberen 'in rechte verhouding te staan tot je medemens', bv.
Als je je medemens tot steun bent, ben je iig. geen misvormde steen die niet in de zinnebeeldige tempel van Salomo past.
Ik vind het wel een goede vraag. Hoe weet je waar je mee bezig bent als je geen eigen dogma hebt?
pi_141101642
quote:
Ik ga er geen 3 uur voor zitten.. Maar wat een sensatiefilm zeg. "Ze zijn overal om ons heen, onzichtbaar en schijnbaar onschuldig. (stem van Anthony Hopkins?). Leden van een geheimzinnige broederschap, ouder dan de VS (duh) die hun rituelen verborgen hielden, tot nu toe!
Spannende muziek, sensationele beelden.. Nou dan is de toon wel gezet.
Maar goed, vertel eens over de inhoud van die docu. Wat vind je er zelf van?
pi_141101803
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 08:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ga er geen 3 uur voor zitten.. Maar wat een sensatiefilm zeg. "Ze zijn overal om ons heen, onzichtbaar en schijnbaar onschuldig. (stem van Anthony Hopkins?). Leden van een geheimzinnige broederschap, ouder dan de VS (duh) die hun rituelen verborgen hielden, tot nu toe!
Spannende muziek, sensationele beelden.. Nou dan is de toon wel gezet.
Maar goed, vertel eens over de inhoud van die docu. Wat vind je er zelf van?
Daar zal ik later nog wat uitgebreider op ingaan, heb nu niet zo heel veel tijd.

Je schreef in een andere post:
"Ook al omdat er geen feitelijke geheimen zijn."

PARRRRRDON??????????

De vrijmetselarij doet niet aan geheimen? Of je weet dus echt helemaal niks van vrijmetselarij, of je zit doelbewust te liegen. Welke vd 2?
Zelfs bij de open dag kreeg ik te horen dat er van alles en nog wat geheim moet blijven. Die duistere rituelen mag je bijvoorbeeld niet over praten. Net als bij de Bilderbergclub mag je ook niet praten waar je daar over praat. Eigenlijk komt het er op neer dat juist ALLES geheim moet blijven kom jij even vertellen dat er geen geheimen zijn, what a joke.

Wat ik al eerder schreef; clubjes met geheimen voor de buitenwereld zijn nooit positief. Dat heeft de geschiedenis wel geleerd en dat zal ook nooit veranderen. Geheimen moeten namelijk geheim blijven omdat ze het daglicht niet kunnen verdragen.
Geef mij 1 goede reden voor al dat geheimzinnige gedoe van dit soort genootschappen ...
Feit blijft dat de vrijmetselarij te veel macht heeft. Ze zitten overal verspreid, daardoor krijg je dus vriendjespolitiek, helaas letterlijk. Kan je wel vertellen dat dit alleen vroeger zo was, sorry maar dan snap je er niks van. Het is vandaag de dag nog steeds zo. Daarom geloof ik allang niet meer in democratie. Wie op de hoogste plekken komen wordt vantevoren gepland, dat heeft de Bilderberggroep wel bewezen. Hoeveel gasten zijn een jaar voordat ze president werden toevallig bij de Bilderbergconferentie geweest o o wat een toeval, not.

Ik ga later nog wel op dingen uit die documentaire in. Een paar feitjes eruit halen, kijken wat je daar op te zeggen hebt maar ik heb nu niet zoveel tijd.
pi_141101841
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 09:22 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:

[..]

Daar zal ik later nog wat uitgebreider op ingaan, heb nu niet zo heel veel tijd.

Je schreef in een andere post:
"Ook al omdat er geen feitelijke geheimen zijn."

PARRRRRDON??????????

De vrijmetselarij doet niet aan geheimen? Of je weet dus echt helemaal niks van vrijmetselarij, of je zit doelbewust te liegen. Welke vd 2?
Zelfs bij de open dag kreeg ik te horen dat er van alles en nog wat geheim moet blijven. Die duistere rituelen mag je bijvoorbeeld niet over praten. Net als bij de Bilderbergclub mag je ook niet praten waar je daar over praat. Eigenlijk komt het er op neer dat juist ALLES geheim moet blijven kom jij even vertellen dat er geen geheimen zijn, what a joke.

Wat ik al eerder schreef; clubjes met geheimen voor de buitenwereld zijn nooit positief. Dat heeft de geschiedenis wel geleerd en dat zal ook nooit veranderen. Geheimen moeten namelijk geheim blijven omdat ze het daglicht niet kunnen verdragen.
Geef mij 1 goede reden voor al dat geheimzinnige gedoe van dit soort genootschappen ...
Feit blijft dat de vrijmetselarij te veel macht heeft. Ze zitten overal verspreid, daardoor krijg je dus vriendjespolitiek, helaas letterlijk. Kan je wel vertellen dat dit alleen vroeger zo was, sorry maar dan snap je er niks van. Het is vandaag de dag nog steeds zo. Daarom geloof ik allang niet meer in democratie. Wie op de hoogste plekken komen wordt vantevoren gepland, dat heeft de Bilderberggroep wel bewezen. Hoeveel gasten zijn een jaar voordat ze president werden toevallig bij de Bilderbergconferentie geweest o o wat een toeval, not.

Ik ga later nog wel op dingen uit die documentaire in. Een paar feitjes eruit halen, kijken wat je daar op te zeggen hebt maar ik heb nu niet zoveel tijd.
De redenen voor 'geheimhouding' kun je teruglezen: het is niet kies om te praten over persoonlijke dingen die iemand tegen je vertelt. Maar dat is een normale omgangsvorm.
Rituelen kun je gewoon lezen op het internet en vaak ook vinden in tweedehands boekwinkels. Die zijn dus allang niet geheim meer. De enige reden is eigenlijk dat het in het nadeel werkt van eventuele nieuwe kandidaten.
Ik vind het wel vervelend dat je gelijk op de persoon gaat spelen en gaat lopen roepen dat ik lieg of er niets van weet.
Ik kan hetzelfde over jou zeggen. De informatie die je op een open dag hebt gekregen is gewoon niet juist. Of je maakt er iets anders van of je weet het gewoon niet of je liegt. Het is alleen niet erg bevorderlijk voor de discussie om gelijk op de persoon te spelen.
pi_141102225
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 09:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De redenen voor 'geheimhouding' kun je teruglezen: het is niet kies om te praten over persoonlijke dingen die iemand tegen je vertelt. Maar dat is een normale omgangsvorm.
Rituelen kun je gewoon lezen op het internet en vaak ook vinden in tweedehands boekwinkels. Die zijn dus allang niet geheim meer. De enige reden is eigenlijk dat het in het nadeel werkt van eventuele nieuwe kandidaten.
Ik vind het wel vervelend dat je gelijk op de persoon gaat spelen en gaat lopen roepen dat ik lieg of er niets van weet.
Ik kan hetzelfde over jou zeggen. De informatie die je op een open dag hebt gekregen is gewoon niet juist. Of je maakt er iets anders van of je weet het gewoon niet of je liegt. Het is alleen niet erg bevorderlijk voor de discussie om gelijk op de persoon te spelen.
Wat noem jij op de persoon spelen? Omdat ik je met je neus op een feit druk? Namelijk je gigantisch rare opmerking dat de vrijmetselarij geen geheimen heeft? Zo een domme opmerking heb ik in tijden niet gehoord. Geheimhouding in de vrijmetselarij heeft niks te maken met "normale omgangsvorm" zoals jij dat noemt. Maar goed. Jij bent vrijmetselaar of geweest vrijmetselaar. Zoals ik al eerder zei, net als bij de meeste sektes is het grootste gedeelte van de piramide onwetend. De echte corrupte psychopaten zitten zoals overal aan de top. Heb ik ook al eerder verteld. Dus heel raar dat jij zo onwetend bent vindt ik het niet.
Ga ik jou de alvast een paar vragen stellen, als zogenaamde vrijmetselarij expert;
Welk doel heeft een ritueel?
Welk doel hebben al die rare costuums die ze hierbij gebruiken?
Waarom kost een lidmaatschap zoveel geld? (Ik weet het antwoord wel)
Vanwaar het tegenstrijdige verhaaltje dat zogenaamd iedereen gelijk is terwijl er duidelijk sprake is van rangen en standen met al hun graden?
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 10:54:58 #80
249559 crew  Lavenderr
pi_141102869
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 10:08 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:

[..]

Wat noem jij op de persoon spelen? Omdat ik je met je neus op een feit druk? Namelijk je gigantisch rare opmerking dat de vrijmetselarij geen geheimen heeft? Zo een domme opmerking heb ik in tijden niet gehoord. Geheimhouding in de vrijmetselarij heeft niks te maken met "normale omgangsvorm" zoals jij dat noemt. Maar goed. Jij bent vrijmetselaar of geweest vrijmetselaar. Zoals ik al eerder zei, net als bij de meeste sektes is het grootste gedeelte van de piramide onwetend. De echte corrupte psychopaten zitten zoals overal aan de top. Heb ik ook al eerder verteld. Dus heel raar dat jij zo onwetend bent vindt ik het niet.
Ga ik jou de alvast een paar vragen stellen, als zogenaamde vrijmetselarij expert;
Welk doel heeft een ritueel?
Welk doel hebben al die rare costuums die ze hierbij gebruiken?
Waarom kost een lidmaatschap zoveel geld? (Ik weet het antwoord wel)
Vanwaar het tegenstrijdige verhaaltje dat zogenaamd iedereen gelijk is terwijl er duidelijk sprake is van rangen en standen met al hun graden?
Ik denk dat je nu de vrijmetselarij en scientology door elkaar haalt.

Verder graag wat minder op de persoon spelen. Beetje vriendelijkheid kan geen kwaad :)
pi_141102979
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 10:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu de vrijmetselarij en scientology door elkaar haalt.

Verder graag wat minder op de persoon spelen. Beetje vriendelijkheid kan geen kwaad :)
Alweer dat "op de persoon spelen"? Kan je dat fatsoenlijk uitleggen? Volgens mij heb ik namelijk het recht om mijn mening te verkondigen. Zolang ik niemand de tyfus scheldt doe ik niks verkeerd. Dus graag wat minder huilie huilie doen en wat meer inhoudelijk ontopic. Dank u. Ik kom hier om te discussieren, niet om vriendelijk te doen.
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 11:05:20 #82
249559 crew  Lavenderr
pi_141103017
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:02 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:

[..]

Alweer dat "op de persoon spelen"? Kan je dat fatsoenlijk uitleggen? Volgens mij heb ik namelijk het recht om mijn mening te verkondigen. Zolang ik niemand de tyfus scheldt doe ik niks verkeerd. Dus graag wat minder huilie huilie doen en wat meer inhoudelijk ontopic. Dank u. Ik kom hier om te discussieren, niet om vriendelijk te doen.
Het kan samengaan hoor, geloof me.

En ga je ook nog even in op mijn opmerking over scientology en het dure lidmaatschap?
pi_141103025
Erg lang maar ook goed artikel:
http://martinvrijland.com(...)eime-genoodschappen/

Alvast de een paar vd belangrijkste stukjes eruit gehaald:

quote:
De invloed van de vrijmetselaren op de geschiedenis van de mensheid is in de loop der eeuwen altijd van heel grote betekenis geweest. Een voorbeeld is de constitutie van de Verenigde Staten van Noord Amerika. De mannen, die deze ontwierpen o.a. George Washington en Benjamin Franklin, waren vrijmetselaren. Voor zover bekend waren maar liefst 44 van de 56 ondertekenaars van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring Vrijmetselaars. Een groot aantal historici zijn van mening dat de naar de eerste president genoemde Amerikaanse hoofdstad ontworpen is volgens een occult meesterontwerp van de Vrijmetselaars. David Ovason, die zelf Vrijmetselaar werd na het schrijven van zijn boek De geheime architectuur van onze hoofdstad: de Vrijmetselaars en de bouw van Washington DC toont ondubbelzinnig aan, dat het ontwerp van de stad doelbewust het esoterische geloofssysteem van de Vrijmetselaars weerspiegelt met name omdat de stad astrologisch is afgestemd op de sterrenconstellatie Virgo (Isis=Maagd). Toen George Washington in 1793 de eerste steen legde voor de bouw van het Capitol droeg hij een Vrijmetselaarstuniek met daarop alle belangrijke symbolen van de broederschap.
De betrokkenheid van de Vrijmetselaars bij de ontwikkeling van het vroege Amerika en het symbolische ontwerp van Washington DC is de laatste twee decennia zó goed gedocumenteerd, dat veel Vrijmetselaars deze verbintenis niet langer ontkennen.
quote:
In het boek The Deadly Deception gaat ex-vrijmetselaar-grootmeester Jim Shaw uitvoerig in op het doen en laten van de Orde. Shaw is van leerling en gezel opgeklommen tot de 33e graad die van Souverein Grootmeester Inspecteur Generaal. Bij zijn initiatie waren regeringsleiders, leden van koninklijke families en hooggeplaatste kerkelijke autoriteiten aanwezig waaronder Billy Graham. Daarbij werd wijn gedronken uit menselijke schedels. Shaw schrijft: “Toen het tijd was voor de uiteindelijke inwijding stonden we allen op en herhaalden de eed en wij zwoeren ware trouw aan de hoogste Raad van de 33e graad. Daarna overhandigde een van de “conductors”de kandidaat een menselijke schedel, ondersteboven met wijn erin. De schedel is veelbetekenend, omdat het traditioneel de verblijfplaats is van de ziel. Alle kandidaten herhaalden wat hij zei en bezegelden de eed door te zeggen: “Mag de wijn die ik nu drink een dodelijk gif in mij worden, …als ik ooit willens en wetens de eed geweld aan zou doen. Daarna werd de wijn gedronken. Een van de broeders, zeer overtuigend gekleed als een skelet, stapte uit de schaduw en wierp zijn armen om de kandidaat.”De top van de vrijmetselarij wordt volledig geregeerd door de Illuminatie. Aan de ingewijden wordt gezegd dat iedereen buiten de Orde “barbaren, vandalen en heidenen” zijn. Dit komt overeen met de exclusiviteitdoctrine van de vrijmetselarij. De vrijmetselaarsleer stelt dat de vrijmetselaarsgeheimen tot perfectie is voorbehouden aan de “Elite”, die zijn ingewijd in de hogere niveaus van kennis en wijsheid.
quote:
De meeste vrijmetselaars zijn ter goede trouw, zij streven daadwerkelijk naar en betere wereld. Het zijn echter de hoogste graden en met name de geheime loges die zich van de reguliere vrijmetselarij hebben losgemaakt en belangrijke politici als leden tellen. De Amerikaanse en Britse vrijmetselarij zijn veel meer dan in andere landen verweven met de politiek en met sociaal-maatschappelijke instellingen. Er zijn onderzoeken geweest in Amerika en Engeland naar de invloed van de vrijmetselarij op het openbare leven, waarbij aangetoond werd dat deze invloed aanmerkelijk groter is dan menigeen denkt.
quote:
In 1873 schreef Mazzini, het hoofd van de vrijmetselarij in Italië, een brief waarin hij het plan uiteenzette, hoe niet alleen Europa maar de gehele wereld bevrijd moest worden van het christendom om vervolgens een rijk op te zetten waarin elk volk onder de “verlichte”dictatuur van Lucifer gebracht zou worden. Daartoe zouden er drie wereldoorlogen gevoerd moeten worden, zo bloedig en chaotisch dat vervolgens elk land bereid zou zijn haar nationale souvereiniteit over te dragen aan een internationale regering om verder bloedvergieten te voorkomen.
Zie ook: http://www.threeworldwars.com/albert-pike2.htm (een 33e graad vrijmetselaar en één van de invloedrijkste leden van de orde uit de laatste eeuwen)
Ik ga hier later mee verder. Nu ben ik echt weg, morgen weer verder.
pi_141103036
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het kan samengaan hoor, geloof me.

En ga je ook nog even in op mijn opmerking over scientology en het dure lidmaatschap?
Ok; ik denk dat ik het niet door elkaar haal. Ben je nu blij?
Nogmaals, waarom is een lidmaatschap van de vrijmetselarij zo duur?
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 12:38:08 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_141105220
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:06 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:

[..]

Ok; ik denk dat ik het niet door elkaar haal. Ben je nu blij?
Nogmaals, waarom is een lidmaatschap van de vrijmetselarij zo duur?
Rond de 300 euro per jaar. Vind je dat duur?

http://www.vrijmetselarij(...)j-een-bewuste-keuze/
pi_141107691
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:29 schreef HetIsMijLudo het volgende:

[..]

Klopt, dat vond ik vroeger ook altijd zo tegenstrijdig. Maar dat is wat de duivel doet, en wat occultisten ook altijd doen, die draaien alles om. Donker is licht, slecht is goed etc.
(Woe unto them that call evil good, and good evil; that put darkness for light, and light for darkness; that put bitter for sweet, and sweet for bitter! -Isaiah 5:20)
Zoals Blavatsky in The Secret Doctrine ook doet, die zegt dat Lucifer de goede god is en Yahweh de slechte. Typisch occultistisch/duivels trekje is dat. Verwarring zaaien en misleiden.
Hehe grappig zeg, en je doet alsof jij bent geïnformeerd in datgene waar jij je mening over geeft. Misschien eens de bijbel echt lezen, dan weet je wel dat die goede god Yahweh in feite een niets ontziende slechte god is. Lucifer betekent lichtbrenger, en is dus een goed iets (geen god). De christenen hebben van lucifer duivel gemaakt, en alles wat slecht is aan de duivel (a.k.a lucifer) opgehangen. God Yahweh is Louis van Gaal in het kwadraat, en schijnbaar zo machtig geweest vroeger dat hij die eigenschappen (jaloers, toornig, wreed en dergelijke) kon laten verworden tot het moorden van miljoenen mensen (om over de offerdieren die voor hem/het geofferd zijn maar te zwijgen!). Lucifer daarentegen heeft geen doden op het/zijn/haar geweten.

Over omdraaien van de feiten gesproken!

quote:
Maar mijn ogen zijn geleidelijk aan geopend, is moeilijk uit te leggen eigenlijk. Had een keer een discussie met een theoloog, hele slimme man, en die zei me toch enkele dingen waardoor ik het in ieder geval een kans ging geven. En raar genoeg, toen ik atheist was zag ik overal bewijzen dat God niet bestond en nu is het ineens andersom. Ik heb me absoluut niet afgesloten voor feiten, maar er zijn nou eenmaal dingen die niet door wetenschap verklaard kunnen worden.
Poehpoeh, dus omdat wetenschap niet alle dingen kan verklaren bestaat er een god. En poehpoeh, die god is ook nog toevallig Jahweh, de verschrikkelijke oorlogsgod van de joden en christenen? Toevallig zeg. Misschien zijn je ogen wel geleidelijk aan gedicht in plaats van geopend en houden mensen je nu voor dat je ogen geopend zijn?

quote:
Ik ben sowieso altijd al open minded geweest(behalve dan mbt God/Christendom etc, die doctrines bestreed ik hartstochtelijk), en ben altijd wel overtuigd geweest dat er meer is tussen Hemel en aarde, om het zo maar even te zeggen. De spirituele wereld, hoe je het ook wil noemen.

Bij mij is het op een heel vreemde manier allemaal samengevallen opeens. Ook omdat ik vroeger ook altijd al bezig was met complotten enzo, weet ik nu onderhand wel hoe ik ze moet duiden. Wat is desinformatie, wat is onzin, wat zijn de feiten. Daar hoeft niemand me meer iets over wijs te maken.
Weeral poehpoeh, mijnheer of mevrouw is alwetend?

quote:
Anyway, een van de betere docu's die ik toch gezien heb(zou eigenlijk in de OP moeten staan vind ik, gaat grotendeels over de vrijmetselarij), is deze;
(zijn nog drie andere delen van, deel 4 is iets minder vind ik, de rest zou ik zeker kijken)
Zit gewoon boordevol feiten die je niet kunt ontkennen. Er worden natuurlijk ook wel enkele hypotheses opgeworpen, waar ik het ook niet altijd mee eens ben. Maar goed, het is duidelijk dat veel van de machtigste en slimste mensen op aarde allemaal diep betrokken waren in het occultisme(dat hand in hand gaat met de verering van de duivel/demonen) en sommige zagen het Christendom(specifiek alleen het Christendom, dat zegt mij ook wat) als de grote vijand. Thomas Paine bijvoorbeeld, die haatte het Christendom tot op het bot.
Misschien is het christendom wel een vijand omdat die religie hier al eeuwenlang de baas was en problemen heeft veroorzaakt? Terwijl boeddhisme, islam (in mindere mate), hindoeisme en dergelijke relatief nieuwe religies in het Westen zijn en daarom minder kwaad bloed zetten? Over tweehonderd zet de islam net zoveel kwaad bloed als het christendom. Kwaad bloed zetten zegt overigens nog niks over waarheid of leugen. Anders zou een religie die vele moorden op haar geweten heeft (en daarom kwaad bloed zet) de waarheid zijn, enkel omdat mensen het haten.

quote:
Antroposofie, hermetisme, kabbala, mysticisme, astral projection, sommige mensen geloven in geen van allen. Er zijn duizenden boeken over geschreven, dus dit simpelweg afdoen als onzin, daarmee diskwalificeer je jezelf alleen maar.
Ik geloof 'heilig' in die occultistische ketterij, en ik geloof ook zeker dat je demonen kunt oproepen/aanroepen. Ik blijf er verre van, maar als iemand het aandurft zou ik zeggen;
Haal 'The book of the law'(ook weer zo'n voorbeeld van dat alles omdraaien, in de Bijbel wordt namelijk ook gesproken over the Book of the Law, maar dan in goede zin. Crowley pakt dat goede, en maak er dit heidense boek van) van Aleister Crowley. En 'The secret teachings of all ages' van Manly P Hall. Beide vrijmetselaars uiteraard, alle twee zeer bekend. Hierin kun je zelf zien hoe je demonen moet oproepen en hoe je je ziel verkoopt aan de duivel, in ruil voor earthly riches. Ik raad het niet aan...
Je zou Manly P.Hall eens echt moeten beluisteren kerel/meid, want die heeft het nooit over rijkdom in aardse zin. En die gelooft niet eens in de duivel, maar wel in bovenmenselijke figuren die de mensheid ooit geholpen hebben met regels en wetten. Crowley is een zwarte magier, om zo'n figuur te misbruiken om een bepaalde doctrine weg te zetten als slecht is zelf slecht. Maar vaak de enige manier voor christenfiguren om de goedheid van eigen religie te benadrukken en de slechtheid van andere religies/doctrines.
Je zegt steeds dat mensen goed en slecht omwisselen, en dat hierdoor de bijbel en het christendom als slecht worden weggezet en de slechte religies en denkwijzen als goed. Maar helaas, het is precies andersom. Mensen in de hel gooien vanwege ongeloof (een bijbelse waarheid als een koe) is slecht, maar christenen maken hier (door indoctrinatie van bovenaf) iets goeds van.
Tevens komen we hier weer iemand tegen die geen idee heeft van het verschil tussen occultisme en spiritisme. Spiritisten willen doden opwekken en praten met geesten. Christenen geloven niet in geesten en doden die opgewekt kunnen worden en als men er toch voorbeelden van heeft (van seances die lukken bijvoorbeeld of glaasje draaien) dan wordt dit opgehangen aan demonen. Dit is dus spiritisme. Occultisme is het verborgene in de natuur en daarmee werken. En dat kun je geloven of niet geloven.
Mensen die Blavatsky lezen (en niet enkele citaten die complottheoristen, meestal christenen quoten) weten dat zij een hekel had aan spiritisme en een voorstander was van occultisme, maar dan wel in de werkelijke betekenis en niet die christen"honden" hieraan geven.
En ik bedoel met christenhonden niet die mensen die gewoon geloven en hieraan houvast geven, maar wel zij die willens en weten van alles verzinnen om anderen in een kwaad daglicht te stellen.

quote:
Ook de entertainment industrie is voor mij een eye-opener. De symboliek die gebruikt wordt. Van de devil horns tot letterlijke demonische rituelen(Madonna bij de Superbowl, Beyonce bij Superbowl, the exorcism of Roman met Nicki Minaj bij de Grammy's 2012, doen ze echt niet om het interessanter te maken). Veel mensen zien dit nog steeds allemaal als fabeltje en waanbeelden, maar dat zijn mensen die er gewoon geen verstand van hebben. Ze verdiepen zich er niet in en willen het eigenlijk helemaal niet weten. Maar dat soort mensen kennen we hier op Fok wel :)
Waarom zouden geheime organisaties (wat vrijmetselaars zijn en occulte groepen ook) hun symbolen zo openlijk gebruiken? Is het niet gewoon stoerdoenerij van mensen die weinig weet hebben van die symbolen (zoals jij bijvoorbeeld)?

quote:
Als je werkelijk geinteresseerd bent, vraag het een egyptoloog of een hoogleraar semiotiek, dan zal die je haarfijn uitleggen wat al die symboliek betekent. Of het allemaal toeval is dat die symboliek aanwezig is, mag je dan zelf bepalen. Ik heb in ieder geval al zo-veel voorbeelden gezien van symboliek dat het voor mij vaststaat. Helaas is dat geen bewijs want het is alleen op mijn waarneming gebaseerd en mijn eigen interpretatie, maar ik probeer hier ook niks te bewijzen. Kijk en oordeel zelf, als dit op toeval berust, dan is het wel een heel erg groot toeval allemaal. Volgens mij was er hier in BNW ook een topic waar we albumcovers enzo konden posten met Illuminati/vrijmetselaars symboliek?
quote:
Als je geen aversie hebt tegen sensationele titels, dan kijk dit filmpje even;
Van Bob Dylan tot Roseanne tot Snooki tot Katy Perry, ze geven allemaal letterlijk toe dat ze hun ziel verkocht hebben aan de duivel. Vooral de manier waarop Bob Dylan het zegt, lijkt me niet echt dat hij dit voor de grap zegt of dat het gewoon beeldspraak is. Over Katy Perry gesproken, bekijk haar laatste nieuwe clip van Dark Horse;
Werkelijk waar alles komt voorbij, de symboliek is gewoon too much. En van dit soort clips zijn er nog onnoemelijk veel meer.

Dit kan allemaal bij elkaar opgeteld geen toeval zijn, althans voor mij. En dit bewijst voor mij ook dat de duivel(the god of this world -2 Corinthians 4:4) echt is, het is voor mij zo overduidelijk dat het bijna geen geloof meer is :)
Wat bedenk je bij "het verkopen van de ziel aan de duivel"?

Ik hoop dat je een beetje slim gaat nadenken (doe je best zou ik zeggen): Als mensen als Bob Dylan en Katy Perry hun ziel verkochten aan de duivel, dan weten ze dat de duivel bestaat. Een beetje onderzoek doen en je weet dat volgens het geloof de duivel verloren heeft en dat hij slechts even de macht heeft en daarna voor eeuwig zal branden. Dan weten ze ook dat volgelingen van die duivel hetzelfde lot wacht. Zouden ze dan niet de tijdelijke anonimiteit (waar ze zouden zitten zonder het verkopen van hun ziel) verkiezen boven die eeuwige hel?
Met andere woorden, is het woord duivel hier misschien niet synoniem voor iets geheel anders dan een geestelijke entiteit die je macht kan geven?
Misschien is de platenindustrie wel de duivel?

quote:
Maar goed, beter als dit kan ik het op het moment ook niet onder woorden brengen(momentopname, ik zou eigenlijk iedere dag zo'n stuk moeten schrijven en na een tijdje de beste stukken eruit pikken en dat samenvoegen). Dit is hoe ik er over denk, en iedereen mag daar natuurlijk het zijne over denken(voor het geval dat de sarcastischesmileybrigade zometeen weer arriveert).
Welke beste stukken? Tot nu toe lopen jouw stukken over van vooroordelen en het niet begrijpen waar het om gaat in de doctrines die jij aanvalt. Lijkt wel of je dingen regelrecht knipt en plakt van complotsites, waar ene Ali Kanibali (hier wel bekend, zoek maar even op als je wilt) de bedenker van is.
Minst slechte stukken, dat lijkt mij een betere naam.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_141107973
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je een zo goed mogelijk mens bent. Er zijn wel bepaalde richtlijnen. Zo moet je altijd proberen 'in rechte verhouding te staan tot je medemens', bv.
Als je je medemens tot steun bent, ben je iig. geen misvormde steen die niet in de zinnebeeldige tempel van Salomo past.
Ik vind het wel een goede vraag. Hoe weet je waar je mee bezig bent als je geen eigen dogma hebt?
Zonder dogma zijn is wat mij betreft niet gelijk aan stuurloos zijn, dat wat in het verschiet ligt is atijd nieuw tenzij we het vooraf invullen en zo het verleden tot onze toekomst maken.
Loslaten is naar mijn mening iets moois wat ruimte schept voor vernieuwing en dus verandering.
Het fundament blijft echter onaangetast, mens en de rest van de mensheid.
Ik kan de steen bijvoorbeeld heel goed plaatsen bij iemand waarbij het latente vermogen naar boven komt en welke vervolgens bijgeschaafd word.
Maar niet bij een mens die van nature niet goed zou zijn en daarom aan zichzelf moet werken, we worden tenslotte geproduceerd en gevormd door de cultuur waarin we opgroeien.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_141108406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:30 schreef HetIsMijLudo het volgende:

[..]

Ik heb alleen Volume III liggen(kan het zo snel niet vinden, meeste staat ook in Vol I volgens mij), maar je had zelf ook wel even snel kunnen googelen:
http://www.sacred-texts.com/the/sd/sd1-1-04.htm

[..]

Zal vast nog wel meer instaan, maar in het eerste citaat zegt ze duidelijk dat de duivel de zoon van God zou zijn. Lachwekkend natuurlijk. Ze verwijst naar Job in de Bijbel;
http://en.wikipedia.org/wiki/Satan#Book_of_Job
"In the Book of Job, ha-Satan is a member of the Divine Council, "the sons of God" who are subservient to God."

De 'sons of God' is iets anders dan de 'Son of God'. En dat was volgens mij ook nog voordat satan uit de Hemel werd verbannen omdat hij rebeleerde tegen God. Hij wilde niet meer ondergeschikt zijn aan God. Maar dat betekent niet dat hij DE zoon van God was of is. Totale onzin, en weer een voorbeeld van dat verdraaien dat occultisten/duivelsaanbidders graag doen.
De zoon van god, of een zoon van god. Wat maakt het uit? Het ging haar erom om aan te geven dat satan in de vroegste tijden een zoon van god was en niet de vijandelijke engel die men er later van maakt.
Nergens in het OT staat dat satan een banneling was omdat hij tegen god opstond. Dat lees je pas in Openbaring. Dus nogmaals, wie is nou precies aan het verdraaien? Het kan zijn dat je geen idee hebt van de geschiedenis van jodendom en christendom (merk ik wel vaker bij mensen die eerst atheïst zijn en ineens "het licht zien") maar dan moet je je mond houden verder. Religies en levensvisies zwart maken kan iedereen, maar met overtuiging en bewijs wat zeggen is al een stuk moeilijker.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 18:29:29 #89
249559 crew  Lavenderr
pi_141116902
Vroegere tegenstanders

Vroeger had de vrijmetselarij natuurlijk vele vijanden, want de andere godsdiensten vonden het niet kunnen dat ze geen centrale god eerden. De belangrijkste en bijna net zo oude vereniging als de vrijmetselarij zelf was de anti-maçonnerie oftewel de antivrijmetselaars. De anti-maçonnerie vond dat de vrijmetselarij nog erger was dan ‘het kwaad’ zelf. Vele bekende godsdiensten waren voor het beleid van de anti-maçonnerie. Onder andere de Rooms-katholieke kerk was voorstander van de anti-maçonnerie. De anti-maçonnerie bestreed de vrijmetselarij georganiseerd door middel van boeken, tijdschriften en congressen. In die congressen werd dan vooral gepraat over de gevaren van de vrijmetselarij voor de maatschappij.

De vrijmetselarij in het heden

Tegenwoordig werkt het in de vrijmetselarij heel anders. Daar zijn een paar voorbeelden van, zoals het lidmaatschap van de vrijmetselarij en de tijdsbesteding van de vrijmetselarij. Tegenwoordig moet je een periode van een jaar positief doorstaan om uiteindelijk lid te worden van de vrijmetselarij. In dat jaar zijn er een aantal ontmoetingen met vrijmetselaars die al lid zijn van de betreffende loge. Uiteindelijk wordt er door de meester-vrijmetselaars gestemd of je lid mag worden van de loge.

Om lid van de vrijmetselarij te kunnen worden moet je jezelf aanmelden bij een loge, maar je moet het natuurlijk eerst wel eens zijn met de regels van de vrijmetselarij: de beginselen. Als je dus lid wil worden dan zal je zelf het initiatief moeten nemen, zoals wordt vermeld in één van de vrijmetselarij beginselen. Vroeger gebeurde het wel eens dat men nieuwe leden meteen wilde inwijden, maar eerst moest er voldaan worden aan de afspraken die gemaakt waren over het lidmaatschap.

Alleen mannen konden vroeger lid worden van de vrijmetselarij, maar tegenwoordig mogen vrouwen lid worden van aparte vrijmetselaars organisaties. Degenen die lid willen worden moeten wel eerst toestemming krijgen van hun partner, anders mogen ze geen lid worden. De reden waarom vrouwen vroeger geen lid konden worden was, omdat mannen in een mannengezelschap zich gemakkelijker kwetsbaar op durfde te stellen. In een gemend gezelschap, dus met vrouwen erbij, zouden de mannen zich onbewust toch anders opstellen.

Wanneer je vroeger lid was geworden, werden al je gegevens geheim gehouden en mocht je zelf bepalen of je het bekend wilde maken dat je lid van de vrijmetselarij was geworden. Dat verschilt ook van het heden, want als je jezelf nu registreert voor de vrijmetselarij dan wordt er gebruik gemaakt van de wet op persoonsregistratie en de privacy van het betreffende lid. Van de leden wordt ook inschrijfgeld en contributie verwacht.

Vroeger moest je er ook voor zorgen zoveel mogelijk tijd aan de vrijmetselarij te besteden. Tegenwoordig wordt er één ontmoeting per week gepland en dan meestal ’s avonds. Af en toe heb je nog een extra maandelijkse ontmoeting. Er werd vroeger ook gezegd dat als je niet genoeg tijd in de vrijmetselarij stak je geen aanwinst was voor de vrijmetselarij en dat je jezelf ook voor de gek hield. De vrijmetselarij was bedoeld om jezelf meer tijd te gunnen om na te denken en als je er dan geen tijd in steekt dan is het ook nutteloos om lid te zijn.

Standpunten godsdiensten
De andere godsdiensten, met name de Rooms-katholieke kerk, zijn tegen de vrijmetselarij. De vrijmetselaars zelf zijn tegen geen enkele anders godsdienst of religie, ze zijn dus geen tegenstander van andere levensbeschouwingen, maar ze hebben zelf wel veel tegenstanders. Dit komt omdat de vrijmetselarij onder andere geen eigen god heeft of eert, zoals in het Christendom of in de Islam. Zij geloven wel dat er iemand was die alles heeft gemaakt of geschapen en of dat nou Allah of God is maakt ze niets uit. Er wordt alleen wel in verschillende landen waar er vrijmetselarij is een andere god geëerd, want de vrijmetselaars volgen wel hun eigen geloof. Zo vindt de Nederlandse vrijmetselaar dat God alles geschapen heeft, maar een Turkse vrijmetselaar vindt juist dat Allah alles gemaakt heeft.


http://vrijmetselarij.wik(...)tussen+vroeger+en+nu

jammer van dat ene puntje: toestemming aan je partner vragen
pi_141117786
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 10:08 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:

[..]

Wat noem jij op de persoon spelen? Omdat ik je met je neus op een feit druk? Namelijk je gigantisch rare opmerking dat de vrijmetselarij geen geheimen heeft? Zo een domme opmerking heb ik in tijden niet gehoord. Geheimhouding in de vrijmetselarij heeft niks te maken met "normale omgangsvorm" zoals jij dat noemt. Maar goed. Jij bent vrijmetselaar of geweest vrijmetselaar. Zoals ik al eerder zei, net als bij de meeste sektes is het grootste gedeelte van de piramide onwetend. De echte corrupte psychopaten zitten zoals overal aan de top. Heb ik ook al eerder verteld. Dus heel raar dat jij zo onwetend bent vindt ik het niet.
Ga ik jou de alvast een paar vragen stellen, als zogenaamde vrijmetselarij expert;
Welk doel heeft een ritueel?
Welk doel hebben al die rare costuums die ze hierbij gebruiken?
Waarom kost een lidmaatschap zoveel geld? (Ik weet het antwoord wel)
Vanwaar het tegenstrijdige verhaaltje dat zogenaamd iedereen gelijk is terwijl er duidelijk sprake is van rangen en standen met al hun graden?
Iemand voor dom en voor leugenaar uitmaken is totaal onnodig, dat doe ik ook niet bij jou ondanks dat je verschillende dingen roept die gewoon niet waar zijn. Ondanks dat mijn motivatie al uitgelegd was enn ondanks dat je nu voor de tweede keer dingen roept die je niet onderbouwt.
Bij deze vraag ik je om dat alsnog te doen. Met name ben ik nieuwgierig naar hoe je zo zeker kunt weten dat het bestuur uit psychopaten bestaat terwijl de leden dat niet eens doorhebben. Je roept dat nu al voor de tweede keer, maar net als met meer dingen kom je niet met een onderbouwing.

- Waarvoor rituelen dienen kun je gewoon lezen, dat is hier oa. ook al aan de orde geweest.
Naar mijn mening wordt door een rollenspel en door symboliek een beleving overgebracht die je niet echt met woorden kunt overbrengen. Door deze keer op keer te ondergaan, ook in verschillende rollen, krijgt dezelfde levensles, die een ritueel inhoudt, steeds meer diepgang.
Ik heb er zelf ook wel dubieuze gevoelens bij gehad omdat ik het ook weleens als een poppenkast heb ervaren.
- De kostuums ken ik niet, en de valse baarden al helemaal niet. Hier heb ik alleen een smoking of een zwart pak gezien met handschoenen en schootsvel. Lijkt me duidelijk dat dat werkleding moet symboliseren in de zinnebeeldige werkplaats.
- Vertel eens waarom het volgens jou zoveel kost? Ik kan je vertellen dat ook dit weer niet waar is wat je roept. Ik geloof niet zo hard dat je naar een open dag bent geweest. Anders had je wel beter geweten.
- Verschil in functie, of symbolische graad betekent nog niet dat je niet gelijkwaardig bent aan elkaar. Er zit wel van oudsher wat militaire symboliek in, maar niemand heeft je je commanderen oid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 15-06-2014 19:28:22 ]
pi_141138287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:55 schreef HetIsMijLudo het volgende:
En het heeft en had vele bekende leden, een lijstje;

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Freemasons

Misschien kunnen we even wat interessante figuren eruit pikken, gewoon om even te laten zien hoe divers de leden van deze organisatie zijn;

Buzz Aldrin, Mustafa Kemal Ataturk, Bach (Johann Christian :P ), Count Basie, Silvio Berlusconi, Ty Cobb, Nat King Cole, Samuel Colt. Even snel wat eruit gepikt. Vul aan als je wilt(graag zelfs).

Verder staan erg heel, HEEL veel Amerikaanse judges, House of Representatives leden, Congressmen, governors, mayors, presidenten etc in.
Veel Amerikaanse rappers ook oa Jay-Z en Beyonce.
pi_141145173
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:59 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:

[..]

Oja, vrijmetselarij die leden selecteert. Leg eens uit, hoe gaat dat. Waarom kan niet iedereen lid worden. Hoe selecteren ze mensen? Waarom moeten ze zelfs bij je thuis een gesprek met je voeren. Waarom betrekken ze je partner (als je deze hebt) ook erbij? Op basis waarvan worden sommigen afgewezen? Klinkt als een discriminerend clubje. Je zou denken als ze niks te verbergen hebben dat iedereen lid zou moeten kunnen worden. Ze selecteren duidelijk wel op je status. Want als je werkloos bent en hooguit MBO hebt gedaan dan weet ik nu al zeker dat ze je niet als lid aannemen.
Ik betoog juist dat ze niet selecteren. In ieder geval niet op grond van maatschappelijke status of opleiding. Hoe het wel gaat kun je teruglezen, voor zover nodig want dat is iets wat je te horen moet hebben gekregen op de open dag waar je zou zijn geweest.
pi_141148954
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik betoog juist dat ze niet selecteren. In ieder geval niet op grond van maatschappelijke status of opleiding. Hoe het wel gaat kun je teruglezen, voor zover nodig want dat is iets wat je te horen moet hebben gekregen op de open dag waar je zou zijn geweest.
Ok je wilt geen normaal antwoord geven, dan zijn we snel klaar. Ik ga niet zoeken in verschillende pagina's als ik JOU een vraag stel dan verwacht ik een normaal antwoord. Kan jij sneller vinden dan mij en eventjes copy pasten maar als dat te veel moeite voor je is ...

Misschien kan ik jou wel leren hoe ze selecteren. Dan doen ze namelijk wel op status en wat voor werk iemand doet. Mensen die ze uitkiezen moeten namelijk handig kunnen zijn. Zodra een advocaat of rechter zich aanmeldt zullen ze niet moeilijk doen en deze snel "selecteren" als goedgekeurd. Dus iemand met gigantisch simpel werk zonder opleiding zullen ze niet "selelcteren". En zo simpel werkt het. Een machtsgeile sekte is de vrijmetselarij. Elk genootschap met geheimen is machtsgeil, anders hoef je kennis niet geheim te houden en maak je die kennis, wanneer je deze kennis zo geweldig en fantastisch en slim vind OPENBAAR voor de hele wereld en ga je dat niet voor jezelf en alleen voor je eigen groepje houden. Ook zo simpel om dit principe te begrijpen. En net zoals bij de vrijmetselarij zie je bij ELK piramidesysteem met rangen en standen dat de top de meeste kennis heeft. Waarom? Juist ja, omdat kennis gelijk staat aan macht, daarom. Mensen die kennis achterhouden ivm macht zijn voor mij sowieso enge machtsgeile mensen waar ik in ieder geval nooit wat mee te maken wil hebben.
Bovendien hoef je mij niet voor leugenaar uit te maken door de beweren dat ik niet naar een open dag ben geweest want dat ben ik wel en ik heb daar genoeg gezien en gehoord om mijn vermoedens bevestigd te krijgen, jammer joh.
pi_141151077
Goh, waar heb ik dat verhaal eerder gelezen.
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 14:25:54 #95
249559 crew  Lavenderr
pi_141151537
@ oJaJohIsDatZo

'Rond de 300 euro per jaar. Vind je dat duur?'
pi_141154583
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:16 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:

[..]

Ok je wilt geen normaal antwoord geven, dan zijn we snel klaar. Ik ga niet zoeken in verschillende pagina's als ik JOU een vraag stel dan verwacht ik een normaal antwoord. Kan jij sneller vinden dan mij en eventjes copy pasten maar als dat te veel moeite voor je is ...

Misschien kan ik jou wel leren hoe ze selecteren. Dan doen ze namelijk wel op status en wat voor werk iemand doet. Mensen die ze uitkiezen moeten namelijk handig kunnen zijn. Zodra een advocaat of rechter zich aanmeldt zullen ze niet moeilijk doen en deze snel "selecteren" als goedgekeurd. Dus iemand met gigantisch simpel werk zonder opleiding zullen ze niet "selelcteren". En zo simpel werkt het. Een machtsgeile sekte is de vrijmetselarij. Elk genootschap met geheimen is machtsgeil, anders hoef je kennis niet geheim te houden en maak je die kennis, wanneer je deze kennis zo geweldig en fantastisch en slim vind OPENBAAR voor de hele wereld en ga je dat niet voor jezelf en alleen voor je eigen groepje houden. Ook zo simpel om dit principe te begrijpen. En net zoals bij de vrijmetselarij zie je bij ELK piramidesysteem met rangen en standen dat de top de meeste kennis heeft. Waarom? Juist ja, omdat kennis gelijk staat aan macht, daarom. Mensen die kennis achterhouden ivm macht zijn voor mij sowieso enge machtsgeile mensen waar ik in ieder geval nooit wat mee te maken wil hebben.
Bovendien hoef je mij niet voor leugenaar uit te maken door de beweren dat ik niet naar een open dag ben geweest want dat ben ik wel en ik heb daar genoeg gezien en gehoord om mijn vermoedens bevestigd te krijgen, jammer joh.
Begin eens met het beantwoorden van mijn vragen. Onderbouw daarna eens het gebleer over dat ze een sekte zouden zijn, en nu zelfs eentje met een pyramidestructuur, lees ik?
En vertel me daarna eens wat ze je hebben verteld op die open avond.. Als je daar werkelijk was geweest, had je deze flagrante onzin niet geroepen.
En als je de moeite had genomen om te lezen, had je ook kunnen weten wat ik erop te zeggen had.
En wat je privacy-issue betreft: iedereen heeft daar recht op. Het zijn juist degenen die anderen geen privacy gunnen, die gevaarlijk zijn. Want wat moet je met andermans persoonlijke informatie?
pi_141156233
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
@ oJaJohIsDatZo

'Rond de 300 euro per jaar. Vind je dat duur?'
Ben jij soms ook een vrijmetselaar?

Zou wel erg duistere humor zijn, 2 vrijmetselaars als mods hier. Over infiltreren gesproken.
pi_141156306
Wel typisch dat ze deze informatie compleet negeren:

Erg lang maar ook goed artikel:
http://martinvrijland.com(...)eime-genoodschappen/

Alvast de een paar vd belangrijkste stukjes eruit gehaald:

quote:
De invloed van de vrijmetselaren op de geschiedenis van de mensheid is in de loop der eeuwen altijd van heel grote betekenis geweest. Een voorbeeld is de constitutie van de Verenigde Staten van Noord Amerika. De mannen, die deze ontwierpen o.a. George Washington en Benjamin Franklin, waren vrijmetselaren. Voor zover bekend waren maar liefst 44 van de 56 ondertekenaars van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring Vrijmetselaars. Een groot aantal historici zijn van mening dat de naar de eerste president genoemde Amerikaanse hoofdstad ontworpen is volgens een occult meesterontwerp van de Vrijmetselaars. David Ovason, die zelf Vrijmetselaar werd na het schrijven van zijn boek De geheime architectuur van onze hoofdstad: de Vrijmetselaars en de bouw van Washington DC toont ondubbelzinnig aan, dat het ontwerp van de stad doelbewust het esoterische geloofssysteem van de Vrijmetselaars weerspiegelt met name omdat de stad astrologisch is afgestemd op de sterrenconstellatie Virgo (Isis=Maagd). Toen George Washington in 1793 de eerste steen legde voor de bouw van het Capitol droeg hij een Vrijmetselaarstuniek met daarop alle belangrijke symbolen van de broederschap.
De betrokkenheid van de Vrijmetselaars bij de ontwikkeling van het vroege Amerika en het symbolische ontwerp van Washington DC is de laatste twee decennia zó goed gedocumenteerd, dat veel Vrijmetselaars deze verbintenis niet langer ontkennen.
quote:
In het boek The Deadly Deception gaat ex-vrijmetselaar-grootmeester Jim Shaw uitvoerig in op het doen en laten van de Orde. Shaw is van leerling en gezel opgeklommen tot de 33e graad die van Souverein Grootmeester Inspecteur Generaal. Bij zijn initiatie waren regeringsleiders, leden van koninklijke families en hooggeplaatste kerkelijke autoriteiten aanwezig waaronder Billy Graham. Daarbij werd wijn gedronken uit menselijke schedels. Shaw schrijft: “Toen het tijd was voor de uiteindelijke inwijding stonden we allen op en herhaalden de eed en wij zwoeren ware trouw aan de hoogste Raad van de 33e graad. Daarna overhandigde een van de “conductors”de kandidaat een menselijke schedel, ondersteboven met wijn erin. De schedel is veelbetekenend, omdat het traditioneel de verblijfplaats is van de ziel. Alle kandidaten herhaalden wat hij zei en bezegelden de eed door te zeggen: “Mag de wijn die ik nu drink een dodelijk gif in mij worden, …als ik ooit willens en wetens de eed geweld aan zou doen. Daarna werd de wijn gedronken. Een van de broeders, zeer overtuigend gekleed als een skelet, stapte uit de schaduw en wierp zijn armen om de kandidaat.”De top van de vrijmetselarij wordt volledig geregeerd door de Illuminatie. Aan de ingewijden wordt gezegd dat iedereen buiten de Orde “barbaren, vandalen en heidenen” zijn. Dit komt overeen met de exclusiviteitdoctrine van de vrijmetselarij. De vrijmetselaarsleer stelt dat de vrijmetselaarsgeheimen tot perfectie is voorbehouden aan de “Elite”, die zijn ingewijd in de hogere niveaus van kennis en wijsheid.
quote:
De meeste vrijmetselaars zijn ter goede trouw, zij streven daadwerkelijk naar en betere wereld. Het zijn echter de hoogste graden en met name de geheime loges die zich van de reguliere vrijmetselarij hebben losgemaakt en belangrijke politici als leden tellen. De Amerikaanse en Britse vrijmetselarij zijn veel meer dan in andere landen verweven met de politiek en met sociaal-maatschappelijke instellingen. Er zijn onderzoeken geweest in Amerika en Engeland naar de invloed van de vrijmetselarij op het openbare leven, waarbij aangetoond werd dat deze invloed aanmerkelijk groter is dan menigeen denkt.
quote:
In 1873 schreef Mazzini, het hoofd van de vrijmetselarij in Italië, een brief waarin hij het plan uiteenzette, hoe niet alleen Europa maar de gehele wereld bevrijd moest worden van het christendom om vervolgens een rijk op te zetten waarin elk volk onder de “verlichte”dictatuur van Lucifer gebracht zou worden. Daartoe zouden er drie wereldoorlogen gevoerd moeten worden, zo bloedig en chaotisch dat vervolgens elk land bereid zou zijn haar nationale souvereiniteit over te dragen aan een internationale regering om verder bloedvergieten te voorkomen.
Zie ook: http://www.threeworldwars.com/albert-pike2.htm (een 33e graad vrijmetselaar en één van de invloedrijkste leden van de orde uit de laatste eeuwen)
pi_141158872
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:37 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:

[..]

Ben jij soms ook een vrijmetselaar?

Zou wel erg duistere humor zijn, 2 vrijmetselaars als mods hier. Over infiltreren gesproken.
Ze zegt het al voor de tweede keer. Waarom lees je niet/ga je nergens op in?
Het lidmaatschap kost idd tussen de 230 en300 euro per jaar. Kan per loge iets verschillen.
pi_141159682
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:39 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:
Wel typisch dat ze deze informatie compleet negeren:

Erg lang maar ook goed artikel:
http://martinvrijland.com(...)eime-genoodschappen/

Alvast de een paar vd belangrijkste stukjes eruit gehaald:

[..]



[..]

[..]

[..]

De moord op Kennedy, pedofilie, rituele offers, Alex Jones, Bohemian Grove..
Volgens 'een groot aantal historici'' (welke dan?) is de plattegrond van Washington gebaseerd op een 'occult meesterontwerp'.. het kan weer niet op.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')