abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134010264
Beste mensen, alvast bedankt voor het lezen van mijn topic.

Ik zal eerst de situatie kort beschrijven:
Ik ben 22 jaar en heb 2 jaar lang een relatie gehad met een jongen van 26 jaar. We hebben en hadden het heel leuk samen (veel lachen, leuke dingen samen delen etc.). Helaas heeft mijn ex veel persoonlijke problemen. Hij heeft 2 jaar lang vast gezeten en heeft daardoor geldproblemen en weet niet goed wat hij in de toekomst wilt. Daarnaast ben ik een onzeker meisje die mensen niet snel vertrouwd.

Afgelopen zomer heeft mijn ex vriend het tot twee keer toe uitgemaakt om na te denken wat hij nou precies wilt. Daaruit is gekomen dat hij iets mist, maar dat het niet met mij temaken heeft. Ik vond dit heel vaag... maar hou heel veel van hem en ben dus vrijwel meteen weer bij hem terug gekomen. Dit was een stomme fout, want ik had hem nooit vergeven dat hij het tot twee keer toe notabene op vakantie het uit heeft gemaakt. Ik geloofde niet dat hij nu echt voor mij wilde gaan en ben gaan claimen*... Hij heeft wel wat gedaan om mijn vertrouwen te winnen, maar niet genoeg (al kan dat natuurlijk ook met mijn instelling temaken hebben dat als je van iemand houd je het niet uit maakt)... elke keer als ik aan gaf dat ik er nog mee zat "zeurde ik" en maake hij het weer uit.

Vervolgens zijn we voor 3 maanden in een visuele cirkel beland: hij maakt het uit --> ik wordt onzeker --> ik ga claimen --> hij maakt het uit etc. In totaal is het zo'n 6x uitgegaan in een ruzie.

Mijn claimgedrag heeft zijn gevoelens voor hem erg gekwetst en is ook de rede waarom hij al een poos niet meer gelukkig was in deze relaite. Ik persoonlijk was natuurlijk ook niet meer gelukkig, aangezien ik hem niet meer kon vertrouwen en dit toch echt de basis is van een relatie. Overgings is mijn ex wel te vertrouwen en heb ik mij zorgen gemaakt om niets.

Nu is mijn vraag: hoe moet ik hier mee om gaan? Mijn ex wilt nu nog "vrienden blijven", geeft aan dat hij van me houd en wilt met niet kwijt wilt. Maar dat er teveel is gebeurd en hij niet weet of het nog goed kan komen. Ik weet nu niet of het verstandig is om vrienden te blijven, ik voel namelijk nog ongelovelijk veel voor hem en voel me schuldig voor wat ik heb gedaan... Daarnaast vraag ik me af wat zijn doel is met "vrienden blijven"...
Ik hoop zo graag dat het goed komt... maar weet niet wat hij wilt... wachten op een dode mus is niets voor mij...

Groetjes, wanhopig meisje

*Onder claimen versta ik: hem niet vertrouwen, controleren, weinig ruimte geven om te ademen, alle tijd samen willen spenderen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jongedame91 op 07-12-2013 08:08:25 ]
pi_134010274
Laten vallen en verder gaan met je leven.

Hij wilt je voorlopig nog aan het lijntje houden.

Tevens vrienden blijven :') ;(
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_134010307
Dankje, ik ga proberen het nu ook te laten rusten... voorlopig geen contact... laat hem maar komen. Als hij echt van me houdt dan komt hij neem ik aan terug. Dan krijg ik alleen de vraag: is de liede voldoende? Er is namelijk veel gebeurd... als hij gewoon zal zeggen dat hij het nooit meer wilt, maakt het zoveel gemakkelijker.
  zaterdag 7 december 2013 @ 08:17:34 #4
195247 MaikelS
Living each day!
pi_134010324
Lastige situatie.. ik ben echter bang dat vrienden blijven lastig is. Als je nu al samen in een rollercoaster zit is er een grote kans dat dit in de toekomst alleen maar heftiger word. Ik zou gewoon afstand nemen en je eigen leven leiden.
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!
pi_134010349
Ja die rollecoaster is inderdaad niet goed voor me... en heeft ervoor gezorgt dat ik ben gaan claimen (ben normaal juist van het loslaten en eigen dingen doen). Dus dat het over is dat accepteer ik en voelt ook als een opluchting, maar tevens ook als een gemis... Misschien moet ik inderdaad maar accepteren dat het over is... Zo jammer dat je niet in andermans hoofd kan kijken.
  zaterdag 7 december 2013 @ 08:27:58 #6
195247 MaikelS
Living each day!
pi_134010370
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 08:24 schreef Jongedame91 het volgende:
Ja die rollecoaster is inderdaad niet goed voor me... en heeft ervoor gezorgt dat ik ben gaan claimen (ben normaal juist van het loslaten en eigen dingen doen). Dus dat het over is dat accepteer ik en voelt ook als een opluchting, maar tevens ook als een gemis... Misschien moet ik inderdaad maar accepteren dat het over is... Zo jammer dat je niet in andermans hoofd kan kijken.
Dat kan wel...en dat is zelfs de basis van een gezonde relatie... Communicatie!!
Als die er niet goed is, gaat het vroeg of laat vaak fout.
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!
pi_134010407
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 08:27 schreef MaikelS het volgende:

[..]

Dat kan wel...en dat is zelfs de basis van een gezonde relatie... Communicatie!!
Als die er niet goed is, gaat het vroeg of laat vaak fout.
:Y daar heb je wel gelijk in ja. Hij is geen prater en al helemaal niet over gevoelens (gvangenisleven). Dan ga ik dingen invullen, en dat ga ik niet meer doen. Ben gewoon te empatisch, waardoor ik mezelf heb weg gecijferd.
pi_134010411
Een eigen leven opbouwen
pi_134010452
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 08:33 schreef Jongedame91 het volgende:

[..]

:Y daar heb je wel gelijk in ja. Hij is geen prater en al helemaal niet over gevoelens (gvangenisleven). Dan ga ik dingen invullen, en dat ga ik niet meer doen.
pi_134010497
Tijdelijk afstand nemen, en alles komt hopelijk weer goed.
pi_134010616
Kom op zeg, er lopen zoveel leuke mannen in de wereld, je gaat toch niet kruipen voor een vent die niet wil praten, ja sorry waarom moet je alleen met hem rekening houden, vervolgens dumpt die je als oud vuil en ga je voor hem kruipen.
En waarom is het zijn schuld dat je gaat claimen, dat doe je toch echt zelf, daarbij constant aanhalen bij je vriend dat je hem niet helemaal vertrouwd, als een partner dat tegen mij zou zeggen is daar gat van de deur en dan is het opdonderen, logisch dat hij vind dat je loopt te zeuren.

Wat ik al zei, ga een eigen leven opbouwen, zoek andere vrienden, ga sporten, doe vrijwilligerswerk.
pi_134010643
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:09 schreef LittleLady het volgende:
Kom op zeg, er lopen zoveel leuke mannen in de wereld, je gaat toch niet kruipen voor een vent die niet wil praten, ja sorry waarom moet je alleen met hem rekening houden, vervolgens dumpt die je als oud vuil en ga je voor hem kruipen.
En waarom is het zijn schuld dat je gaat claimen, dat doe je toch echt zelf, daarbij constant aanhalen bij je vriend dat je hem niet helemaal vertrouwd, als een partner dat tegen mij zou zeggen is daar gat van de deur en dan is het opdonderen, logisch dat hij vind dat je loopt te zeuren.

Wat ik al zei, ga een eigen leven opbouwen, zoek andere vrienden, ga sporten, doe vrijwilligerswerk.
Ik weet wat ik fout heb gedaan meid :)
pi_134010653
op zoek gaan naar een vent die jou wel erbij wil.

Kijk iedereen heeft problemen of weet niet zeker wat hij of zij met de toekomst wil.
Maar als hij jou steeds afketst vanwege die persoonlijke problemen, dan gaat het niks worden.

Spek en bonen gedoe, nooit voor gaan.
pi_134010686
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:12 schreef Jongedame91 het volgende:

[..]

Ik weet wat ik fout heb gedaan meid :)
Doe er dan iets mee, blijf niet janken en het slachtoffer spelen, ooohh boehoe ben zo'n zielig onzeker meisje.
Dump die vent en ga iets doen met je leven, of ga je weer als een onderdanige hond door het stof kruipen voor hem
pi_134010710
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:18 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Doe er dan iets mee, blijf niet janken en het slachtoffer spelen, ooohh boehoe ben zo'n zielig onzeker meisje.
Dump die vent en ga iets doen met je leven, of ga je weer als een onderdanige hond door het stof kruipen voor hem
trieste opmerking ;) post dan liever niets.
pi_134010735
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:19 schreef Jongedame91 het volgende:

[..]

trieste opmerking ;) post dan liever niets.
Nee is niet triest, ik lees hier een meid die alleen maar kruipt voor haar vent omdat ze bang is om alleen te zijn, je kruipt voor die vent, hij zal het wel grappig vinden dat je zo voor hem kruipt.
Vervolgens kom je op een forum waar iemand je daarop wijst dat je gewoon dom bezig bent, en dan is het triest, als het allemaal zo leuk en geweldig is waarop open je dan een topic, ga maar snel naar hem toe en kruip maar weer door het stof ga hem maar weer zielig claimen en word weer gedumpt met de opmerkingdat je enorm loopt te zeuren, kun je weer zielig doen en zeggen dat je onzeker word, volgens mij kick je er gewoon op
pi_134010753
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:22 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee is niet triest, ik lees hier een meid die alleen maar kruipt voor haar vent omdat ze bang is om alleen te zijn, je kruipt voor die vent, hij zal het wel grappig vinden dat je zo voor hem kruipt.
Vervolgens kom je op een forum waar iemand je daarop wijst dat je gewoon dom bezig bent, en dan is het triest, als het allemaal zo leuk en geweldig is waarop open je dan een topic, ga maar snel naar hem toe en kruip maar weer door het stof ga hem maar weer zielig claimen en word weer gedumpt met de opmerkingdat je enorm loopt te zeuren, kun je weer zielig doen en zeggen dat je onzeker word, volgens mij kick je er gewoon op
Nouja, misschien heb je wel gelijk. Maar toch, de manier waarop je het verwoord is niet echt netjes. Ik weet namelijk best dat ik door moet en ik kan prima voor mezelf zorgen. Toch hou ik van hem en is het niet zo zwart wit.
pi_134010767
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:24 schreef Jongedame91 het volgende:

[..]

Nouja, misschien heb je wel gelijk. Maar toch, de manier waarop je het verwoord is niet echt netjes. Ik weet namelijk best dat ik door moet en ik kan prima voor mezelf zorgen. Toch hou ik van hem en is het niet zo zwart wit.
Je moet ook verder,sommige mensen passen gewoon niet, en dan laat je meer liefde zien door alleen verder te gaan en misschien volgend jaar iemand tegen te komen die ook stapelgek op jou is dan in deze circel te blijven zitten, het word toch niet beter
  zaterdag 7 december 2013 @ 09:28:09 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134010776
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:24 schreef Jongedame91 het volgende:

[..]

dus een relatie ergens in een grijs gebied vind je eigenlijk prima?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134010778
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:28 schreef Re het volgende:

[..]

dus een relatie ergens in een grijs gebied vind je eigenlijk prima?
Nee dat bedoel ik niet, meer in de zin van dat als je echt van iemand houd het moeitlijk is dit los te laten.
pi_134010780
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:26 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Je moet ook verder,sommige mensen passen gewoon niet, en dan laat je meer liefde zien door alleen verder te gaan en misschien volgend jaar iemand tegen te komen die ook stapelgek op jou is dan in deze circel te blijven zitten, het word toch niet beter
Je hebt me in iedergeval wakker geschut.
  zaterdag 7 december 2013 @ 09:34:09 #22
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_134010819
Zoek een volwassen en verantwoordelijke vent die niet vast heeft gezeten. niet lullig bedoeld... maar vrouwen altijd met hun jongens die vastzaten....
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_134010821
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:29 schreef Jongedame91 het volgende:

[..]

Je hebt me in iedergeval wakker geschut.
Echt waar soms kun je beter even verdriet hebben omdathet uit is, dan constant verdriet hebben omdat het niet werkt.
Ik heb een ex die nogal een behoorlijke levensstijl heeft, was echt stapelgek op hem, dit ging uit toen aan en toen weer uit, na een jaar geen contact spreek ik hem wel eens, dan is het leuk, nu appen we wel eens en zijn we blij voor elkaar, een relatie zou alleen maar weer verdriet geven.
Zijn leven past gewoon niet bij mijn leven.
pi_134010835
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:34 schreef Nemeosis het volgende:
Zoek een volwassen en verantwoordelijke vent die niet vast heeft gezeten. niet lullig bedoeld... maar vrouwen altijd met hun jongens die vastzaten....
Moah vast aan bed, blinddoeken en.................... nee vind ik niet zo erg :D
pi_134011621
Hij heeft het twee keer op vakantie uitgemaakt en jij geloofd naief dat hij écht te vertrouwen is? Wat zijn er op vakantie?? Juist! Mooie meiden...

[ Bericht 0% gewijzigd door Brummetje_ op 07-12-2013 10:58:56 ]
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')