abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133997572
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En... kamehameha...
Rustig aan.
  vrijdag 6 december 2013 @ 21:21:28 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133997599
@kt. Dat is ook maar om een soort van leegte tijdelijk te vullen.
pi_133997727
Ik heb ook het idee dat je dat niet puur om de leuk doet.(lekker nederlands)

Ik ben op dit moment ook aan het ontwijken/mezelf aan het afleiden van mijn problemen met mijn studie.

Je vroeg niet om tips maar ik gaf ze lekker toch :+
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_133997757
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:21 schreef Cue_ het volgende:
@kt. Dat is ook maar om een soort van leegte tijdelijk te vullen.
Bij mij werkt het dan weer andersom, als ik goed in mijn vel zit heb ik nergens last van, als ik slecht in mijn vel zit voelt het als leegte dat ik nooit intiem ben met vrouwen. - wat dan als grondslag weer slecht in mijn vel zitten heeft -.- beetje vicieus gedoe allemaal.
Rustig aan.
  vrijdag 6 december 2013 @ 21:37:24 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133998409
Vicieuze cirkels zijn kut..
pi_133998637
Je moet er een gat in maken.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_133999754
Als ik onder mensen ben die ik niet zo goed ken word ik soms heel bang, dan zeg ik zowat niks meer. Gebeurt ook bij vrienden. Ik moet dan praten maar ik vind niet altijd ruimte daarvoor. Zeker omdat er veel is gebeurt in mijn jeugd, veel ruzies veel scholen en nog meer. T gaat nu heel langzaam beter en ik ben 23..
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:06:31 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133999833
Nou ik ga toch, trek gewoon ongemakkelijke schoenen aan, blijf ik toch niet lang.
E
n welkom jundo! :)
pi_134000360
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:06 schreef Cue_ het volgende:
Nou ik ga toch, trek gewoon ongemakkelijke schoenen aan, blijf ik toch niet lang.
E
n welkom jundo! :)
Tjah je doet wel iets..

Maargoed gaat dat niet eens vervelen dan? Iedere keer maar weer die kroeg in... Drankje doen eventueel.... Tegen vreemde mensen praten...
Rustig aan.
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:20:11 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134000474
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah je doet wel iets..

Maargoed gaat dat niet eens vervelen dan? Iedere keer maar weer die kroeg in... Drankje doen eventueel.... Tegen vreemde mensen praten...
Tuurlijk verveeld het wel eens. Maar ondertussen is meer dan de helft bekende geworden he.
pi_134000533
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Tuurlijk verveeld het wel eens. Maar ondertussen is meer dan de helft bekende geworden he.
Steeds dezelfde plek gewoon alleen? Wat doe je daar dan? Beetje drinken? En wat is jouw initiatief daarin? Je gaat gewoon op bekende af en begint met smalltalk? (''hey hoe is het'') en gaat gewoon kletseen?
Rustig aan.
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:27:25 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134000813
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Steeds dezelfde plek gewoon alleen? Wat doe je daar dan? Beetje drinken? En wat is jouw initiatief daarin? Je gaat gewoon op bekende af en begint met smalltalk? (''hey hoe is het'') en gaat gewoon kletseen?
Yup voor een jaar of 2 a 2.5 nu.
Tja soms praat je met niemand. Soms loop ik bekenden of onbekenden af, of zij op mij. En soms spreek je zowat de hele kroeg op een avond. Verschilt heel erg.
Zoals nu zitten er 8 mensen, waarvan ik er 5 ken. En eentje kwam me gezellig gedag zeggen.
pi_134000844
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Yup voor een jaar of 2 a 2 nu.
Tja soms praat je met niemand. Soms loop ik bekenden of onbekenden af, of zij op mij. En soms spreek je zowat de hele kroeg op een avond. Verschilt heel erg.
Zoals nu zitten er 8 mensen, waarvan ik er 5 ken. En eentje kwam me gezellig gedag zeggen.
Je zit aan de bar achter je mobieltje te fokken gewoon?
Rustig aan.
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:34:10 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134001165
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je zit aan de bar achter je mobieltje te fokken gewoon?
Monenteel wel, meestal niet, want dan in gesprek. Zoals daarnet weer even.
pi_134001224
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Monenteel wel, meestal niet, want dan in gesprek. Zoals daarnet weer even.
En als je met niemand praat zit je gewoon aan de bar? Je drinkt wel neem ik aan dan toch? Beetje bier ofzo?
Rustig aan.
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:36:18 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134001276
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En als je met niemand praat zit je gewoon aan de bar? Je drinkt wel neem ik aan dan toch? Beetje bier ofzo?
Yup,wijntje erbij, beetje voor me uit staren, met de barman praten of gewoon niets.
pi_134001308
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Yup,wijntje erbij, beetje voor me uit staren, met de barman praten of gewoon niets.
Heerlijk...
Achja... Als ik in de stad zou wonen zou ik dat allicht ook doen.
Rustig aan.
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:38:17 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134001375
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Heerlijk...
Achja... Als ik in de stad zou wonen zou ik dat allicht ook doen.
Wat bedoel je met in de stad wonen? Waar woon je dan? een buurtkroeg kan ook goed hoor.
pi_134001417
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat bedoel je met in de stad wonen? Waar woon je dan? een buurtkroeg kan ook goed hoor.
Neuh, ik heb niks in de buurt zitten hier, buurtkroeg zie je al helemaal alleen dezelfde mensen dat lijkt mij dan ook weer niks, gewoon een beetje vaste mensen en vreemde door elkaar is leuk.
Rustig aan.
pi_134001446
KAAAMEEEEHAAAAMEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:40:54 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134001502
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Neuh, ik heb niks in de buurt zitten hier, buurtkroeg zie je al helemaal alleen dezelfde mensen dat lijkt mij dan ook weer niks, gewoon een beetje vaste mensen en vreemde door elkaar is leuk.
In t begin zijn de buurtkroeg mensen ook nieuw he. Begin eerst daar en wie weet hoe vaak daar nog nieuw bloed in komt.
pi_134001520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:39 schreef LelijKnap het volgende:
KAAAMEEEEHAAAAMEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
Destructo blade!
Rustig aan.
pi_134001537
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

In t begin zijn de buurtkroeg mensen ook nieuw he. Begin eerst daar en wie weet hoe vaak daar nog nieuw bloed in komt.
Nee ik heb geen buurtkroegen.
Rustig aan.
pi_134001563
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:41 schreef kingtoppie het volgende:
Destructo blade!
HIS DEPRESSION LEVEL IS OVER NINETHOUSAND!!!!!!!!!!!!!!!!

:(
pi_134001595
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

HIS DEPRESSION LEVEL IS OVER NINETHOUSAND!!!!!!!!!!!!!!!!

:(
IT CANNOT BE.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')