abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133989198

Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!

AH Plaza

Username - Functie - Regio
bigbass - Senior Medewerker Verkoop
d4v1d - Medewerker Verkoopklaar - Utrecht
Einschtein - Regio Groningen
Etsu - Senior Medewerker Verkoop - omg. Rotterdam
exelletor - Medewerker Verkoopklaar - omg. Rotterdam
Ferry_76 - Senior Medewerker Verkoopklaar - Ede
Halldor - Teamleider Verkoopklaar
Hallyu - Medewerkster Verkoopklaar - omg. Zuidoost-Brabant
Ikbenschipper - ASM - Amsterdam/Hilversum e.o.
Kapsalonzondersla - Medewerker Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
Krullie. - Caissière
MehMeeeh - Teamleider Verkoopklaar (In opleiding) - Geldrop
Monsterd. - Senior medewerker verkoop
mujentas - Medewerker Verkoopklaar - Bollenstreek
OudeBok - Kassier (caissière A) - Amsterdam
Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
TommieAH - Caissière B

CAO voor het levensmiddelenbedrijf

In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker.
De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Toeslagen voor Ma t/m Za ontvang je alleen wanneer je een contract hebt van méér dan 48 uur per periode of in een week méér dan 12 uur hebt gewerkt.

Wat zijn TvT-uren?
TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren, meeruren, toeslaguren (in uren omgezet, door-de-weekse dagen, zon- en feestdagen en overwerk) Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren?
BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.

Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding?
Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is ¤7,50. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu?
Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.

Van het jaar 2013.

www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.

Denk na voor je iets zegt! Het kan zijn dat het concurrentie gevoelige informatie betreft.
  vrijdag 6 december 2013 @ 18:17:12 #2
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_133989263
Ik word ooit nog miljonair bij Albert Heijn :D
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_133989308
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:17 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik zie mezelf al rentenieren over enkele jaren :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 18:27:25 #4
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_133989703
Ik had mijn TL verhoging moeten krijgen maar heb het dus niet gehad. :') Sta volgens mijn sm wel goed in eop en lokaut. Enig idee wat er nog kan zijn?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_133989827
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:27 schreef monsterd. het volgende:
Ik had mijn TL verhoging moeten krijgen maar heb het dus niet gehad. :') Sta volgens mijn sm wel goed in eop en lokaut. Enig idee wat er nog kan zijn?
eop en lokaut hebben geen invloed op je loonsverhoging. De SM moet dit in rfpg aanpassen.
pi_133989867
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:17 schreef Schuimpjes het volgende:
:D
  vrijdag 6 december 2013 @ 18:43:04 #7
378682 JohnBercow
pi_133990303
Ik krijg vanavond 11 collega's/vrienden op bezoek voor een gourmette. Dus ik had allemaal vlees ingekocht bij mijn filiaal. Haal ik net de biefstukpuntjes uit de koelkast, allemaal zwart :(.

Dus ik naar de AH hier om de hoek, gaat dat KPK fossiel lastig doen omdat het niet in dat filiaal gekocht was. Heb d'r het handboek maar even voorgehouden :'). Toen moest ze nog gaan rekenen wat ik terug kreeg (want 2+1 gratis, en ik kwam 2 pakjes terugbrengen), geef ze me alsnog te weinig terug :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
  vrijdag 6 december 2013 @ 18:46:14 #8
378682 JohnBercow
pi_133990400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:27 schreef monsterd. het volgende:
Je verhoging als in "gepromoveerd" naar TL en dus starten met TL loon of heb je een normtrede toegekend gekregen n.a.v. een beoordeling? Want die laatste gaat volgens mij in periode 4 pas in
Order! Ordeeeeeeeeer!
  vrijdag 6 december 2013 @ 19:11:17 #9
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_133991201
Hoezo hebben jullie trouwens allemaal loonsverhoging? Bij mij zag ik zo snel geen verschil?
pi_133991250
Staat op plaza! 1,25% erbij
pi_133991272
Met ingang van periode 1 2014 dus.

06-12-2013 08:00
Loonsverhoging van 1,25% per 30 december 2013
Onderhandelingen met de vakbonden over een nieuwe vgl cao hebben nog niet tot een overeenkomst geleid. Jij bent belangrijk voor ons en maakt het verschil voor onze klanten. Daarom is besloten om per 30 december 2013 een loonsverhoging van 1,25% door te voeren.

De vgl cao onderhandelingen duren al een aantal maanden. Onderdeel van de onderhandelingen is een afspraak over loonsverhoging. De werkgevers in de supermarktbranche, waaronder Albert Heijn, zijn van mening dat medewerkers niet de dupe mogen zijn van het uitblijven van een cao. Daarom is besloten de lonen per 30 december 2013 (periode 1 2014), vooruitlopend op de nieuwe vgl cao, te verhogen met 1,25%.

Omdat jij er samen met je collega's iedere dag weer voor zorgt dat de klant tevreden is, hebben de werkgevers tot deze stap besloten.

Vervolg
De werkgevers willen verder praten met de vakbonden over een nieuwe vgl cao. In het akkoord dat uiteindelijk afgesloten zal worden, staan ook afspraken over een definitieve loonsverhoging. De verhoging van 1,25% die je nu alvast krijgt, wordt dan met deze afspraak verrekend.

Luc de Baets
HR Ahold Europe
pi_133991310
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:43 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik krijg vanavond 11 collega's/vrienden op bezoek voor een gourmette. Dus ik had allemaal vlees ingekocht bij mijn filiaal. Haal ik net de biefstukpuntjes uit de koelkast, allemaal zwart :(.

Dus ik naar de AH hier om de hoek, gaat dat KPK fossiel lastig doen omdat het niet in dat filiaal gekocht was. Heb d'r het handboek maar even voorgehouden :'). Toen moest ze nog gaan rekenen wat ik terug kreeg (want 2+1 gratis, en ik kwam 2 pakjes terugbrengen), geef ze me alsnog te weinig terug :')
Wanneer nodig je je fok matties uit voor een gourmet party? ;(
  vrijdag 6 december 2013 @ 19:14:42 #13
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_133991352
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:12 schreef SausDip het volgende:
Met ingang van periode 1 2014 dus.

06-12-2013 08:00
Loonsverhoging van 1,25% per 30 december 2013
Onderhandelingen met de vakbonden over een nieuwe vgl cao hebben nog niet tot een overeenkomst geleid. Jij bent belangrijk voor ons en maakt het verschil voor onze klanten. Daarom is besloten om per 30 december 2013 een loonsverhoging van 1,25% door te voeren.

De vgl cao onderhandelingen duren al een aantal maanden. Onderdeel van de onderhandelingen is een afspraak over loonsverhoging. De werkgevers in de supermarktbranche, waaronder Albert Heijn, zijn van mening dat medewerkers niet de dupe mogen zijn van het uitblijven van een cao. Daarom is besloten de lonen per 30 december 2013 (periode 1 2014), vooruitlopend op de nieuwe vgl cao, te verhogen met 1,25%.

Omdat jij er samen met je collega's iedere dag weer voor zorgt dat de klant tevreden is, hebben de werkgevers tot deze stap besloten.

Vervolg
De werkgevers willen verder praten met de vakbonden over een nieuwe vgl cao. In het akkoord dat uiteindelijk afgesloten zal worden, staan ook afspraken over een definitieve loonsverhoging. De verhoging van 1,25% die je nu alvast krijgt, wordt dan met deze afspraak verrekend.

Luc de Baets
HR Ahold Europe
Ah, okay! ^O^
pi_133992848
Aiii, ik had vorige periode al aangegeven dat de loonheffing moest worden toegepast (zelf in de postzak gedaan) en bij de huidige periode en salarisstrook is het nog steeds toegepast en geen herberekening...

Binnenkort maar eens bij mijn SM langs, wat het handigste nu is om te doen. Of is het normaal dat ze er lang over doen met verwerken?
  vrijdag 6 december 2013 @ 19:46:42 #15
378682 JohnBercow
pi_133992868
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:13 schreef mujentas het volgende:

[..]

Wanneer nodig je je fok matties uit voor een gourmet party? ;(
Volgende keer beter :D
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_133992968
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:46 schreef Kabaam het volgende:
Aiii, ik had vorige periode al aangegeven dat de loonheffing moest worden toegepast (zelf in de postzak gedaan) en bij de huidige periode en salarisstrook is het nog steeds toegepast en geen herberekening...

Binnenkort maar eens bij mijn SM langs, wat het handigste nu is om te doen. Of is het normaal dat ze er lang over doen met verwerken?
Heb je hem in de posttas gedaan die naar het DC gaat of in de brievenbus van PostNL?
pi_133993182
Blauwe Posttas uiteraard! (Zak/tas klein verschil :p)
  vrijdag 6 december 2013 @ 19:55:27 #18
378682 JohnBercow
pi_133993288
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:53 schreef Kabaam het volgende:
Wel netjes in een enveloppe gericht aan Accounting Plaza / Genpact gedaan?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_133993360
Mijn ervaring is dat de posttas nog wel eens zoek wil raken. Een tijdje terug was onze posttas verdwaald en deze lag bij leverancier Fruitmasters :')
pi_133993392
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:53 schreef Kabaam het volgende:
Ik verstuur die loonbelastingverklaring voor mijn medewerkers altijd via de brievenbus, gaat nooit fout. (vergeet de winkelstempel niet)

Volgens het handboek moet het echt via de post:

quote:
Inleiding
Het is wettelijk verplicht om bij iedere werkgever een schriftelijk verzoek in te dienen tot het wel of niet toepassen van de loonheffingskorting.

Binnen Ahold Nederland wordt hiertoe een standaard loonbelastingverklaring gebruikt, die je moet invullen en ondertekenen.
Op basis van deze loonbelastingverklaring wordt bepaald op welke loonheffingskorting(en) je recht hebt. Op het formulier kun je aangeven of je de loonheffingskorting wel of niet wilt laten toepassen (Ja of Nee).

Als je meerdere werkgevers hebt is het aan te raden om de heffingskorting op Ja te zetten bij de werkgever waar je het meeste inkomen verdient. Je bent wel verplicht om bij al je werkgevers een formulier in te vullen.

Wanneer
Je vult een loonbelastingverklaring in:
Bij indiensttreding; zie procedure Indiensttreding, nieuwe medewerker.
Bij wijziging van de persoonlijke omstandigheden, bijvoorbeeld het aanvaarden van een tweede dienstbetrekking waar je meer loon gaat verdienen.

Loonbelastingverklaring versturen naar
Je kunt de ingevulde en ondertekende loonbelastingverklaring versturen naar:
Genpact, afd. HR Administratie
Postbus 5012
1520 EA Wormerveer

Loonbelastingverklaring niet ontvangen
Zolang je loonbelastingverklaring niet bij HR Administratie is ontvangen, is Ahold wettelijk verplicht over te gaan tot toepassing van het hoogste belastingtarief.

Archivering
Je loonbelastingverklaring wordt bij de HR Administratie van Genpact gearchiveerd.
pi_133993556
Dat was het kerstthema voor vandaag weer :D. Met 6 man van 09:00-18:00 bezig geweest.
pi_133993601
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:01 schreef Wupgup het volgende:
Dat was het kerstthema voor vandaag weer :D. Met 6 man van 09:00-18:00 bezig geweest.
Volgens mij stond er maar 18 uur voor hoor :')
pi_133993621
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:02 schreef mujentas het volgende:

[..]

Volgens mij stond er maar 18 uur voor hoor :')
Richtlijnen :')
  vrijdag 6 december 2013 @ 20:20:09 #24
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_133994496
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:02 schreef Wupgup het volgende:

[..]

Richtlijnen :')
48 uur gebruiken voor het versieren van een winkel. Trage toeters.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_133994604
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:20 schreef NJ het volgende:

[..]

48 uur gebruiken voor het versieren van een winkel. Trage toeters.
Mijn rekenkunsten zeggen 54 uren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')