De eigenschappen van ruitenwisservloeistof kunnen ietwat bijtend zijn, en dus funest voor je koelwaterleidingen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:20 schreef Elan het volgende:
Mijn neefje wilde vorige week de ruitenwisservloeistof per se bij vullen en heeft dit in de radiateur gedaan in plaats van het daar voor bestemde compartiment.
Wat moet ik nu doen, direct naar de dealer/garage gaan of kan het geen kwaad.
Ik rij er inmiddels al een week mee rond trouwens.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:05 schreef Mano_ het volgende:
Je merkt het vanzelf als de koppakking weg is gevreten. Dan ruiken je uitlaatgassen naar citroen
Maar goed, er zsm uithalen dus.
Als je een beetje handig bent, kun je het ook zelf vrij makkelijk doen (zie ook reactie Innisdemon).quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:27 schreef bosgroentensoep het volgende:
ruitenvloeistof bestaat ook vaak voor een deel uit water, je ziet wel vaker dat als een koelsysteem met water bijgevuld is het ingaat vreten bij bijvoorbeeld de cilinderkop.
bij de garage kunnen ze het systeem leeg laten lopen en bijvullen met goede nieuwe vloeistof
Wat zou het hoofdbestanddeel van koelvloeistof zijn. Diwaterstofoxide misschien?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:27 schreef bosgroentensoep het volgende:
ruitenvloeistof bestaat ook vaak voor een deel uit water, je ziet wel vaker dat als een koelsysteem met water bijgevuld is het ingaat vreten bij bijvoorbeeld de cilinderkop.
bij de garage kunnen ze het systeem leeg laten lopen en bijvullen met goede nieuwe vloeistof
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |