abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 december 2013 @ 17:22:08 #201
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_134155815
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:31 schreef 16meter het volgende:
sportschool is overrated

thuis opdrukken, optrekken en insanity

plus benen met setje halters

of skateboard squats (zie scooby)
+15 cm benen met skateboard squats in 2 weken!

Gaat smooth man beetje tan kwijt ma nogsteeds 700 kg deathlift
Deathlift or Die.
pi_134155882
deathlift is slecht voor je rug

doe zagen met halters is beter of de HIGH ROW aparat
  woensdag 11 december 2013 @ 17:33:49 #203
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_134156204
D8 dat je zagen alleen met hakke deed

deathlift is idd hardcore heet niet voor niets DEATHlift
Deathlift or Die.
  woensdag 11 december 2013 @ 18:14:07 #205
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_134157338
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:53 schreef Nadine26 het volgende:
Squats With Dumbbells

On the other hand, squats with dumbbells are tougher because you are required to hold the dumbbells in each free hand while squatting. This increases the load on the upper body as well, and actually makes it harder to perform the squat. The dumbbells are just hanging freely in front in such a scenario, and what this effectively means is that you will be able to carry more weight if you use barbells instead of dumbbells. It is due to this primary difference that many people prefer squatting with barbells, especially the ones that are attached to a machine.
Dumbell squats zijn echt kut, je hebt ze duidelijk nooit gedaan. Omdat je bovenlichaam/armen de beperkende factor zijn/worden. Dumbells triggeren meer assistance spieren, dat is ook precies de reden waarom je meer kan liften met een barbell vergeleken dumbells bij bijv. een BP. Maar om nou te zeggen dat ze beter zijn. Je bent dan heel anders aan het trainen. Wil je werken aan je bovenlijf, pak dan oefenening specifiek voor je bovenlijf, ga geen benenoefening gebruiken daarvoor. Kansloos.

Overigens als je een leuke squat wilt doen, overhead squat, die is fijn, accentueert je rugspieren wat meer en het squat ook heel anders.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_134176773
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dumbell squats zijn echt kut, je hebt ze duidelijk nooit gedaan. Omdat je bovenlichaam/armen de beperkende factor zijn/worden. Dumbells triggeren meer assistance spieren, dat is ook precies de reden waarom je meer kan liften met een barbell vergeleken dumbells bij bijv. een BP. Maar om nou te zeggen dat ze beter zijn. Je bent dan heel anders aan het trainen. Wil je werken aan je bovenlijf, pak dan oefenening specifiek voor je bovenlijf, ga geen benenoefening gebruiken daarvoor. Kansloos.

Overigens als je een leuke squat wilt doen, overhead squat, die is fijn, accentueert je rugspieren wat meer en het squat ook heel anders.
:D

Ik heb wel eens dumbbell-squats gedaan. Ik begin te merken dat er inderdaad een beperkende factor is - mijn armen worden steeds langer O-) - en er komt onvermijdelijk een moment waarop ik moet overstappen op een barbell. Allemaal waar, allemaal to the point, maar dit topic ging over thuis trainen en de aanschaf van een barbell is ook weer zoiets :+

Ik zeg dus niet dat het één beter is dan het andere. Ik zeg alleen dat squats met dumbbells op zichzelf, dus als krachtoefening voor je benen/billen/onderrug (en in mindere mate voor je bovenlichaam) effectief zijn. Lekker toch, als je ook thuis iets kunt doen? Laten we zeggen: op de dagen dat je geen zin/tijd hebt om naar de sportschool te gaan, of op vakantie. En in de sportschool stort je je dan op de barbell met 100+ kilo :)
pi_134194271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:59 schreef Nadine26 het volgende:
:D

Ik heb wel eens dumbbell-squats gedaan. Ik begin te merken dat er inderdaad een beperkende factor is - mijn armen worden steeds langer O-) - en er komt onvermijdelijk een moment waarop ik moet overstappen op een barbell. Allemaal waar, allemaal to the point, maar dit topic ging over thuis trainen en de aanschaf van een barbell is ook weer zoiets :+

Ik zeg dus niet dat het één beter is dan het andere. Ik zeg alleen dat squats met dumbbells op zichzelf, dus als krachtoefening voor je benen/billen/onderrug (en in mindere mate voor je bovenlichaam) effectief zijn. Lekker toch, als je ook thuis iets kunt doen? Laten we zeggen: op de dagen dat je geen zin/tijd hebt om naar de sportschool te gaan, of op vakantie. En in de sportschool stort je je dan op de barbell met 100+ kilo :)
Als je op vakantie bent, dan ga je gewoon naar de sportschool. Inschrijven voor drie weken en gaan. Hoppa.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')