de planeet waar ik op zat is de enige in het zonnestelselquote:Op donderdag 12 december 2013 15:44 schreef Jolly_Reaper het volgende:
@Maanvis: Als er een planeet direct bij je in de buurt is dan kun je daar naar toe met 1 coal.
Waar staat die galaxy opgeslagen? Lokaal of op een server?quote:Op donderdag 12 december 2013 15:49 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Trouwens een tip voor iedereen: Als je nou ergens een huisje hebt en je hebt resources opgespaard, bewaar de coordinaten voor die planeet en wanneer je een nieuw poppetje maakt dan kun je met die coordinaten naar je oude stekkie toe.
TOf, star control 2 werkt ook zo, de planeet texture wordt gegenereerd aan de hand van een seed die bepaald wordt door de positie van de ster.quote:Op donderdag 12 december 2013 16:30 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Alles is lokaal opgeslagen.
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Starbound\player - Je poppetjes.
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Starbound\universe - De planeten die je hebt bezocht.
Bestandsnaam voor een planeet bestaat uit sector, x-coordinaten, y-coordinaten, ? , welke maan, welke ring.
De x- en y-coordinaten zijn de 'seed' voor je wereld. Als je die opschrijft, dan kun je altijd weer terug naar je huis. Zelfs met andere poppetjes. De seed kun je in je schip computer intypen.
(Rechtsklikken op de map is uitzoomen.)
Op het moment dat je op een planeet landt, dan maakt het spel zo'n bestand aan, en daar slaat ie in op wat je allemaal op die planeet uitvreet.
/nerd
Edit: Zo kun je dus ook een map delen met iemand. Als iemand dan naar die coordinaten gaat van jouw planeet, dan kan ie je huis zien.
oh die lava heb ik ook gehadquote:Op donderdag 12 december 2013 18:26 schreef Quotidien het volgende:
Aha. Anyway, vandaag redelijk diep nabij mijn stulpje gemined en de nodige gangetjes verlicht, en een boel ores gemined. Op een gegeven moment viel ik dood en zag ik nog net van die lava, dat is de core toch?
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:00 schreef Quotidien het volgende:
M'n hele huis en tunnelstelsel weg omdat ik de planeet niet meer kan vinden.Of kan ik ergens zien welke planeten ik langs ben geweest?
quote:Op donderdag 12 december 2013 16:30 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Alles is lokaal opgeslagen.
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Starbound\player - Je poppetjes.
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Starbound\universe - De planeten die je hebt bezocht.
Bestandsnaam voor een planeet bestaat uit sector, x-coordinaten, y-coordinaten, ? , welke maan, welke ring.
De x- en y-coordinaten zijn de 'seed' voor je wereld. Als je die opschrijft, dan kun je altijd weer terug naar je huis. Zelfs met andere poppetjes. De seed kun je in je schip computer intypen.
(Rechtsklikken op de map is uitzoomen.)
Op het moment dat je op een planeet landt, dan maakt het spel zo'n bestand aan, en daar slaat ie in op wat je allemaal op die planeet uitvreet.
/nerd
Edit: Zo kun je dus ook een map delen met iemand. Als iemand dan naar die coordinaten gaat van jouw planeet, dan kan ie je huis zien.
Gewoon genoeg camp fires meenemenquote:Op donderdag 12 december 2013 22:24 schreef Maanvis het volgende:
ojee op een maan-biome en een snow-biome is het veul te koud om te minen
Ik ga ook nu naar dezelfde planeet.quote:
Hoe lang blijft je server?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:40 schreef Jolly_Reaper het volgende:
@Quotidien: Kijk even naar de bestandsgrootte van die wereld bestanden. De grootste zal hoogstwaarschijnlijk degene zijn waar je het meest bent geweest.
En schrijf altijd de coordinaten van je huis op.
@Maanvis: Dat wordt een winterjas maken.
Net wat mensen langs geweest op m'n ip'tje. Gezellie!
quote:Op donderdag 12 december 2013 22:29 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik ga ook nu naar dezelfde planeet.Ik typ de seeds in klik op go, om vervolgens weer op dezelfde planeet te landen.
Meh. Lang niet genoeg fuel en als ik er dan ben is het natuurlijk de verkeerde en dan ben ik helemaal fucked. Ik begin wel gewoon opnieuw, weer mooi uren hetzelfde grinden.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:40 schreef Jolly_Reaper het volgende:
@Quotidien: Kijk even naar de bestandsgrootte van die wereld bestanden. De grootste zal hoogstwaarschijnlijk degene zijn waar je het meest bent geweest.
En schrijf altijd de coordinaten van je huis op.
@Maanvis: Dat wordt een winterjas maken.
Net wat mensen langs geweest op m'n ip'tje. Gezellie!
Heb je wel genoeg fuel om naar een andere planeet te gaan?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:29 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik ga ook nu naar dezelfde planeet.Ik typ de seeds in klik op go, om vervolgens weer op dezelfde planeet te landen.
Ik had 130 fuel. Maar je moet eerst nog in het zonnestelsel de goede planeet aanklikken toch?quote:Op donderdag 12 december 2013 23:18 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Heb je wel genoeg fuel om naar een andere planeet te gaan?Bij mij gaat travelen namelijk prima, zolang die tank maar vol zit!
Je hebt 200 fuel nodig om naar een ander zonnestelsel te reizen. (Dat zie je in de linker onderhoek als je op zo'n stelsel klikt.) Binnen dat stelsel kost het maar iets van 1 fuel om van planeetje naar planeetje te hoppen.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:20 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik had 130 fuel. Maar je moet eerst nog in het zonnestelsel de goede planeet aanklikken toch?
Volgens mij kan je 1 planeet als home planeet opslaan. Klik je de home button en dan reis je als het goed is daar weer heen.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:24 schreef Quotidien het volgende:
Dan nog vind ik het kut dat ik opeens in een ander zonnestelsel spawn na een crash. Straks gebeurt het weer en ben ik weer alles kwijt.
Kijk, ik ben dus niet de enige.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:51 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Multiplayer haalt het een en ander overhoop. Homeplanet is verdwenen nadat ik terug keerde naar single player. Niet de planeet zelf, maar de shortcut.
Je kent mij duidelijk niet heh, ik zit ook vaak genoeg in andere topics om potentiele kopers ervan te waarschuwen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:07 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Dat vragen in het Starboundtopic.
Je staat in m'n sig, we hebben een rijke historie enalles.quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:08 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Je kent mij duidelijk niet heh, ik zit ook vaak genoeg in andere topics om potentiele kopers ervan te waarschuwen.
Vond het concept wel leuk maar denk niet dat ik het alleen zou kunnen spelenquote:Op zaterdag 14 december 2013 01:10 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Je staat in m'n sig, we hebben een rijke historie enalles.
Vond je Terraria wel leuk?
Misschien even wachten op de FOK!server dan?quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:10 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Vond het concept wel leuk maar denk niet dat ik het alleen zou kunnen spelen
Ach ik haal het sowieso wel, is maar 13 euroquote:Op zaterdag 14 december 2013 01:11 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Misschien even wachten op de FOK!server dan?
Ik ben er toch.quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:10 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Vond het concept wel leuk maar denk niet dat ik het alleen zou kunnen spelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |