abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133928284
Wij hebben een website gestart met magento. Dat is van vele kanten heel goed maar zoals iedereen weet is hij heel traag. Zijn er bepaalde manieren dat wij de website sneller kunnen maken?
pi_133928604
Minder artikelen verkopen :p

Hoe meer content, hoe langzamer de webshop
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_133928816
Een fatsoenlijke webshop laten bouwen, of een snellere server nemen.

Beide zou het beste zijn.
pi_133929526
quote:
19s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:10 schreef TwenteFC het volgende:

Definieer 'fatsoenlijke webshop'
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_133929619
quote:
19s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:10 schreef TwenteFC het volgende:

fatsoenlijk is een groot woord (en zowel positief als negatief uit te leggen), ik ken iemand met een magento site en daarvan hoor ik dat een dikke server de grootste winst is, met wat custom scriptjes om rond de trage magento api heen te werken...

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 05-12-2013 00:35:01 ]
pi_133931592
Je eigen CMS maken icm met paypal.
Is echt niet zo moeilijk.
Kan je in 2 avonden doen.
pi_133931798
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 00:26 schreef RetRy32 het volgende:
en zo lek als een mandje...
pi_133931868
quote:
_O-
Jij wel hoor. :')_
pi_133932034
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 00:36 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

_O-
Jij wel hoor. :')_
Wat?
pi_133932401
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:26 schreef Haque het volgende:

[..]

Definieer 'fatsoenlijke webshop'
Fatsoenlijk geprogrammeerd op specifieke functies, niet een lomp gedrocht dat zich er op richt om iedereen te pleasen.
pi_133932632
quote:
19s.gif Op donderdag 5 december 2013 01:00 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Fatsoenlijk geprogrammeerd op specifieke functies, niet een lomp gedrocht dat zich er op richt om iedereen te pleasen.
en dan bedenk je een jaar ofzo later dat je toch functie Y nodig hebt: dan moet je of een dure overstap doen (ander pakket, migratie, eventuele downtime e.d.) of een dure uitbreiding op je pakket laten maken...

Dan kan je beter een groot pakket pakken die alles al heeft en waarbij de kans klein is dat het niet in het pakket zit..
het voordeel van een groot pakket is dat je niet alle functies hoeft te gebruiken en dus uit kan schakelen..
pi_133932644
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 01:15 schreef mschol het volgende:

[..]

en dan bedenk je een jaar ofzo later dat je toch functie Y nodig hebt: dan moet je of een dure overstap doen (ander pakket, migratie, eventuele downtime e.d.) of een dure uitbreiding op je pakket laten maken...

Dan kan je beter een groot pakket pakken die alles al heeft en waarbij de kans klein is dat het niet in het pakket zit..
het voordeel van een groot pakket is dat je niet alle functies hoeft te gebruiken en dus uit kan schakelen..
Dan moet zo'n systeem inderdaad aangepast worden, maar je hebt dan wel een systeem dat meewerkt met jouw bedrijfsprocessen en niet andersom.
  Redactie Games donderdag 5 december 2013 @ 01:19:13 #13
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_133932667
Slim gebruik maken van object caching is ook wel handig.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_133932681
Eigenlijk niet, Magento is gewoon ontzettend traag en log.
pi_133939530
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 01:20 schreef Gutz het volgende:
Eigenlijk niet, Magento is gewoon ontzettend traag en log.
OpenCart werkt heerlijk snel :)
pi_133945966
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:26 schreef funrider het volgende:

[..]

OpenCart werkt heerlijk snel :)
Werk ik zelf ook mee, prima systeem.
Jammer dat het nog niet wijd ondersteund is, zit veel potentie in.
pi_133948786
quote:
_O- _O-
pi_133950666
Ik heb beroepsmatig wel eens met Magento te maken gehad, maar het is een lomp pakket, ik zou gewoon voor een hosted versie als SEO shop gaan, betaal je 2 procent provisie en dan ben je van al het gedoe af. Laat geen maatwerk bouwen, je krijgt daar nooit de kwaliteit die je wilt, en dan zullen we het nog maar niet hebben over maatwerk.

Ik heb zelf contact met deze mensen: http://uwebshop.com/
Zeker voor wat kleinere shops waarbij content belangrijk is krijg je waar voor je geld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 5 december 2013 @ 19:33:20 #19
224960 highender
Travellin' Light
pi_138150112
Wij willen liever geen betaling doen voor een andee website of provider ect. Dus onze eigen website maar wel sneller. Als ik me niet vergis is Conrad ook met magento gemaakt. Als niett ik heb eerder bekende websites gezien die met magento gemaakt zijn maar wel snel. Dus het is mogelijk sneller te maken. Hebben jullie tips?
pi_138150706
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:29 schreef gulbayram het volgende:
Wij willen liever geen betaling doen voor een andee website of provider ect. Dus onze eigen website maar wel sneller. Als ik me niet vergis is Conrad ook met magento gemaakt. Als niett ik heb eerder bekende websites gezien die met magento gemaakt zijn maar wel snel. Dus het is mogelijk sneller te maken. Hebben jullie tips?
Heb je het topic wel gelezen? Je stelt exact dezelfde vraag als in je OP.
pi_138152279
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:29 schreef gulbayram het volgende:
Je wilt er geen geld aan besteden, geen moeite voor doen, maar het moet wel allemaal een stuk sneller?

Wat verwacht je precies dan? Dat er ergens een magisch knopje "turbo-boost" zit waar je overheen gekeken hebt?
pi_138153149
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:58 schreef gulbayram het volgende:
Wij hebben een website gestart met magento. Dat is van vele kanten heel goed maar zoals iedereen weet is hij heel traag. Zijn er bepaalde manieren dat wij de website sneller kunnen maken?
Je moet eerst weten waar de traagheid zit. Dus je moet zorgvuldig gaan profilen, meten, en benchmarken. Is het de DB, de webserver, de IO? Trage queries, table locks, concurrency? Zitten er trage inefficiente stukken code tussen die geoptimaliseerd moeten worden? Voordat je dat weet heeft het meestal geen enkele zin om dingen blind te gaan veranderen; in de meeste gevallen is het helemaal niet zo simpel als "zwaardere server" of "meer geheugen". En overstappen op een andere backend introduceert natuurlijk in de regel net zo veel problemen als het oplost.
pi_138185394
Traagheid ligt aan magento zelf dus dat is een trage cms. Maar ik denk dat er dingens die ik kan doen zodat hij sneller wordt. Ik heb een ding gedaan zodat hij sneller werd. ik had cache vervrisd en dat doe ik vaker. Vooral als er een verantdering is in backend. Dan wordt het wat sneller. Dus zijn er dergellijke suggesties?

Als ik snelle magento websites ontdek zal ik hier vermelden. Ik weet niet of het hier mag maar mijn website is cameraverhuurservice.nl . Als u ziet dan kunt u betere inzicht hebben.
pi_138302780
Ik heb een websitge die met magento gemaakt maar WEL SNEL is. Dus het is wel mogelijk zie ik sneller te maken.

http://www.sky-audio.nl/

Hoe sneller ze gemaakt hebben denken juillie?
pi_138303015
Nou ik denken zij hele snelle server! Soeper turbo! Of misschien turkish pepper in netwerkgat gestopt!
pi_138873622
nee farenji ik denk het niet. Er zijn zeker slimmere oplosingen!
pi_138873970
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:01 schreef gulbayram het volgende:
Ja, dan moet je m'n eerste post nog eens goed lezen.
Er bestaat geen tovermiddel of easy fix, je zal echt moeten gaan profilen, bottlenecks identificeren en elimineren, en optimaliseren.
  maandag 14 april 2014 @ 19:15:29 #30
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_138875951
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:01 schreef gulbayram het volgende:
Zoals gezegd, ga kijken waardoor je site zulke vertragingen op loopt. Dat gaat niet 1 oplossing zijn die je even uitvoert waarna je site ineens razend snel is. Je zult moeten zoeken naar alle kleine optimalisaties die je kunt maken die allemaal, beetje bij beetje, je site steeds beter maken.

Een paar van deze verbeter punten die me na een snelle blik opvallen:

- Je server heeft ongeveer een seconde nodig om überhaupt een reactie te geven als je tussen pagina's surft. Ik weet te weinig van Magento en de servers waarop je het heb draaien om te zeggen waar die traagheid door komt maar sneller moet dat wel te maken zijn.

- Je laat 5 losse css bestanden in, die allemaal apart een tripje van je browser naar de server vereisen. Samenplakken en minimaliseren zodat je maar 1 netwerk request van een zo klein mogelijk bestand hoeft te doen.

- Het zelfde geld nog harder voor de 16(!) losse JavaScript bestanden die je opvraagt.

- Er zijn elementen, zoals de achtergrond balk van je menu, of de balk boven je footer, die plaatjes zijn, terwijl dat met HTML/CSS makkelijk te bouwen is, wat je dus weer de snelheidswinst oplevert van niet onnodig veel plaatjes openen.

- De foto's die er op staan kunnen nog geoptimaliseerd worden zodat ze minder bestandsgrootte hebben en dus sneller te versturen zijn.

Dit zijn zomaar wat dingen die me in een paar minuten al op vallen zonder de code nog in te hoeven duiken. Daar zal ongetwijfeld nog meer optimalisatie te bewerkstelligen zijn.

De enige slimme oplossing voor een snelle website is het hebben van slimme mensen die goed weten wat ze doen.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_139188577
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:15 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Zoals gezegd, ga kijken waardoor je site zulke vertragingen op loopt. Dat gaat niet 1 oplossing zijn die je even uitvoert waarna je site ineens razend snel is. Je zult moeten zoeken naar alle kleine optimalisaties die je kunt maken die allemaal, beetje bij beetje, je site steeds beter maken.

Een paar van deze verbeter punten die me na een snelle blik opvallen:

- Je server heeft ongeveer een seconde nodig om überhaupt een reactie te geven als je tussen pagina's surft. Ik weet te weinig van Magento en de servers waarop je het heb draaien om te zeggen waar die traagheid door komt maar sneller moet dat wel te maken zijn.

- Je laat 5 losse css bestanden in, die allemaal apart een tripje van je browser naar de server vereisen. Samenplakken en minimaliseren zodat je maar 1 netwerk request van een zo klein mogelijk bestand hoeft te doen.

- Het zelfde geld nog harder voor de 16(!) losse JavaScript bestanden die je opvraagt.

- Er zijn elementen, zoals de achtergrond balk van je menu, of de balk boven je footer, die plaatjes zijn, terwijl dat met HTML/CSS makkelijk te bouwen is, wat je dus weer de snelheidswinst oplevert van niet onnodig veel plaatjes openen.

- De foto's die er op staan kunnen nog geoptimaliseerd worden zodat ze minder bestandsgrootte hebben en dus sneller te versturen zijn.

Dit zijn zomaar wat dingen die me in een paar minuten al op vallen zonder de code nog in te hoeven duiken. Daar zal ongetwijfeld nog meer optimalisatie te bewerkstelligen zijn.

De enige slimme oplossing voor een snelle website is het hebben van slimme mensen die goed weten wat ze doen.
Ik denk dat ik een andere opensource programma gebruik of outsource want ik heb niet zoveel verstand van oplossingen die genoemd zijn.

Is het hier toegestaan dat ik mijn website vermeld dus mag dat? dan is het mischien verstandiger voor eventuele oplossingen.
  woensdag 23 april 2014 @ 19:19:13 #32
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_139189508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:52 schreef gulbayram het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een andere opensource programma gebruik of outsource want ik heb niet zoveel verstand van oplossingen die genoemd zijn.

Is het hier toegestaan dat ik mijn website vermeld dus mag dat? dan is het mischien verstandiger voor eventuele oplossingen.
De oplossingen die ik je genoemd heb hebben, afgezien van mogelijk het eerste punt, weinig met Magento te maken. Als je deze voorkant op een nieuw systeem plakt blijf je met al die inefficiënte code in je opmaak zitten en blijft je traagheid in stand.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 29 april 2014 @ 08:10:15 #33
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_139364810
Ik zal een poging doen om beter uit te leggen wat er mis gaat in de punten die ik noemde, en waarom het wisselen van het gebruikte programma waarschijnlijk minder succesvol zal zijn als je misschien hoopt.

Simplistisch gesteld gebeurt er het volgende. Een website bestaat uit twee kanten. De cliënt en de server. De cliënt is de computer van de gebruiker die je site bekijkt, de server genereert de data die naar de cliënt gestuurd zal worden.

Dat gebeurt in meerdere stappen:
- De cliënt vraagt de site op.
- De server stuurt een html bestand.
- De cliënt leest de html en bepaald welke verdere bestanden het nodig heeft. De css bestanden om de pagina stijl te geven, de javascript bestanden om interactie te ondersteunen, plaatjes om de boel aan te kleden etc.
- De cliënt stuurt voor het eerste bestand een verzoek naar de server.
- De server stuurt het passende bestand terug.
- De cliënt stuurt voor het tweede bestand een verzoek naar de server.
- etc. tot alle bestanden binnen zijn.
- Als alles binnen is word de pagina door de cliënt op je scherm getoond.

Zoals de html nu in elkaar zit worden er bij elke keer dat een gebruiker een nieuwe pagina op de site bezoekt 36 van dit soort verzoeken achter elkaar verstuurd die beantwoord moeten worden. En bij elk verzoek moet de cliënt weer wachten op de server tot het verzoek beantwoord is.

Je kunt dus snelheid winnen door er voor te zorgen dat je het aantal verzoeken terug brengt en de bestanden die over blijven zo klein mogelijk maakt zodat ze in zo min mogelijke tijd verstuurd worden.

Dan kun je dus een nieuw server programma kiezen en de moeite nemen om dat helemaal weer op te zetten met al je data. Maar als je dat systeem vervolgens wederom gaat bestoken met onnodig veel verzoeken zal je site ook op dat nieuwe systeem lang niet zo snel lopen als het zou kunnen.

Je kunt dus beter de kennis in huis halen, zei het door het zelf te leren danwel iemand te vragen die de kennis heeft, om je bestaande site te verbeteren.
Neil Degrasse Tyson
  FOK!mycroftheld dinsdag 29 april 2014 @ 08:18:31 #34
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_139364868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 08:10 schreef BrainOverfloW het volgende:
- De cliënt leest de html en bepaald welke verdere bestanden het nodig heeft. De css bestanden om de pagina stijl te geven, de javascript bestanden om interactie te ondersteunen, plaatjes om de boel aan te kleden etc.

Ik denk dat de grootste bottleneck hier in het verwerken van de scripts op de server zit, die stap sla je over. Een paar css en js bestandjes laden is niet zo'n probleem en die worden ook gecached waardoor er na de eerste keer opvragen veel minder verkeer zal zijn tussen cliënt en server.
  dinsdag 29 april 2014 @ 08:20:10 #35
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_139364878
quote:
En daar gaat het bij Magento al mis omdat het standaard gewoon een fucking traag systeem is. Om een simpele pagina met een categorie-overzicht te parsen doet 'ie al 1-1,5 sec over, en met alle caching enabled 0,5-1 sec. :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_139618983
quote:
Ik zal een poging doen om beter uit te leggen wat er mis gaat in de punten die ik noemde, en waarom het wisselen van het gebruikte programma waarschijnlijk minder succesvol zal zijn als je misschien hoopt.

Simplistisch gesteld gebeurt er het volgende. Een website bestaat uit twee kanten. De cliënt en de server. De cliënt is de computer van de gebruiker die je site bekijkt, de server genereert de data die naar de cliënt gestuurd zal worden.

Zoals de html nu in elkaar zit worden er bij elke keer dat een gebruiker een nieuwe pagina op de site bezoekt 36 van dit soort verzoeken achter elkaar verstuurd die beantwoord moeten worden. En bij elk verzoek moet de cliënt weer wachten op de server tot het verzoek beantwoord is.

Je kunt dus snelheid winnen door er voor te zorgen dat je het aantal verzoeken terug brengt en de bestanden die over blijven zo klein mogelijk maakt zodat ze in zo min mogelijke tijd verstuurd worden.

Dan kun je dus een nieuw server programma kiezen en de moeite nemen om dat helemaal weer op te zetten met al je data. Maar als je dat systeem vervolgens wederom gaat bestoken met onnodig veel verzoeken zal je site ook op dat nieuwe systeem lang niet zo snel lopen als het zou kunnen.

Je kunt dus beter de kennis in huis halen, zei het door het zelf te leren danwel iemand te vragen die de kennis heeft, om je bestaande site te verbeteren.
Ik heb nu ook wat geleerd. Bedankt.
pi_139619127
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 08:20 schreef mstx het volgende:

[..]

En daar gaat het bij Magento al mis omdat het standaard gewoon een fucking traag systeem is. Om een simpele pagina met een categorie-overzicht te parsen doet 'ie al 1-1,5 sec over, en met alle caching enabled 0,5-1 sec. :')
Jij hebt absoluut geljk, maar dit wist ik ook voordat ik begon met magento. ik heb wel redelijke tijd besteden aan mijn website. Ik twijvel nu volgende opties want traagheid van de pagina maakt mij gek. Ik verlies zoveel geld omdat ik advertentie kosten betaal om klanten te trekken maar ik krijg geen voldoende klanten.

Ik heb al een oude website die nu nog online is maar die heb ik met frontpage gemaakt. Supersnel. ik wet neit of ik mag noemen maar dat is camera huren nederland dus met frontpage gemaakt.

min huidige website is camera verhuur service dus met magento.

zien jullie nog kans dat mijn website sneller kan zijn zoals mijn concurrent budgetcam? anders kijk ik naar alternatieve mogelijkheden?
pi_139663416
Ik snap niet waarom mensen zelf sites gaan bouwen als ze van toeten nog blazen weten, webdevelopment is vakwerk waarbij het jaren duurt voordat je dat onder de knie hebt.

Je zou bijvoorbeeld voor een hosted oplossing kunnen gaan, bijvoorbeeld bij de jongens van seoshop, dan heb je gewoon een strakke oplossing waar je geen omkijken naar hebt voor een paar tientjes per maand, en dan ziet het er ook gelijk strak uit, je huidige website is typisch hobbywerk wat nu ook niet bepaald fijn voor je uistraling van je bedrijf is.
pi_139663509
quote:

Klopt, maar in dit geval ligt het probleem vooral bij de serverside performance, de zaken die jij noemt zijn inderdaad belangrijk, maar peanuts vergeleken met de serverside performance van zijn site.

Edit, zijn concurrent gebruikt dit product: http://www.rootsrentalsoftware.com/

[ Bericht 2% gewijzigd door raptorix op 07-05-2014 16:24:43 ]
  woensdag 7 mei 2014 @ 18:02:18 #40
241739 Koopsie
Very nice
pi_139666965
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:11 schreef raptorix het volgende:
Ik snap niet waarom mensen zelf sites gaan bouwen als ze van toeten nog blazen weten, webdevelopment is vakwerk waarbij het jaren duurt voordat je dat onder de knie hebt.

Je zou bijvoorbeeld voor een hosted oplossing kunnen gaan, bijvoorbeeld bij de jongens van seoshop, dan heb je gewoon een strakke oplossing waar je geen omkijken naar hebt voor een paar tientjes per maand, en dan ziet het er ook gelijk strak uit, je huidige website is typisch hobbywerk wat nu ook niet bepaald fijn voor je uistraling van je bedrijf is.
Dit dus, ik vond het ook niet echt fijn om door de website heen te gaan.
Je zou eventueel nog kunnen zoeken naar een fijne template oid?
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:29:29 #41
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_139676760
Zoals ik in mijn eerste post aangaf, ik heb verder geen ervaring met magento. Afgaande op de andere reacties lijkt die trage reactie een bekend probleem van het systeem. Dan kan ook een vervanging van magento dus zeker voordelen hebben.

Als je daarbij dan ook op mijn andere punten let is de kans op onnodige vertragingen ook weer kleiner.

Overigens ben ik het zeker eens met de opmerkingen omtrent het design. Dat je site langzamer werkt is niet echt fijn natuurlijk maar dat is niet wat mij zou weerhouden iets te huren.
Het professionele uiterlijk van je concurrent straalt een veel beter imago uit dan jullie site waar vrij duidelijk verschillende widgets e.d. aan elkaar geknoopt zijn zonder een duidelijk geheel design. Dit in vergelijking met het eenduidige en weloverwogen design van jullie concurrent.
Neil Degrasse Tyson
pi_139687977
Overigens blijf ik het onbegrijpelijk vinden waarom mensen zo lopen te kloten met webshops terwijl je voor een paar tientjes een prima hosted oplossing hebt, ik schat dat je gewoon 300% meer rendement haalt met een goed alternatief.
pi_142348678
Een website voor een paar tientjes? Je bedoelt zeker elke maand een paar tientjes zeker. En is dat goedkoop dan. Je betaalt dus 500 euro per jaar aan een website en je loopt altijd risico dat de webhosting bedrijf failiet gaat en je website verdwijnt.

Wij willen liever een website maken of eventueel laten maken. Dus zelf beheersen en de risico minimaliseren.

Oke tot nu toe hebben wij nog niet uit over een website. Maar magento gaan wij waarschijnlijk niet gebruiken. Mischien een snellere opensource website of aan iemand anders laten maken.
pi_142348905
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:49 schreef gulbayram het volgende:
Een website voor een paar tientjes? Je bedoelt zeker elke maand een paar tientjes zeker. En is dat goedkoop dan. Je betaalt dus 500 euro per jaar aan een website en je loopt altijd risico dat de webhosting bedrijf failiet gaat en je website verdwijnt.

Wij willen liever een website maken of eventueel laten maken. Dus zelf beheersen en de risico minimaliseren.

Oke tot nu toe hebben wij nog niet uit over een website. Maar magento gaan wij waarschijnlijk niet gebruiken. Mischien een snellere opensource website of aan iemand anders laten maken.
Tot nu toe heb je al dik een half jaar zitten verkloten met het niet voor elkaar kunnen krijgen van een fatsoenlijke website. Als je iedere dag een camera had verhuurd, had je nu dik 5000 euro verdiend. Als je 500 euro had betaald voor een webshop had je dus geen 300%, maar 1000% rendement gehad. In een half jaar!
  woensdag 16 juli 2014 @ 02:12:47 #45
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_142350590
En laat in vredesnaam iemand die teksten eens nalopen.
Ik huur wel eens een camera en je prijzen zijn vrij laag (behalve die LANC controller :X ), maar de hele uitstraling van de site maakt dat ik liever wat meer betaal en het bij een 'serieuze' verhuurder haal.

Wat punten die mij als klant tegen zitten:
- Het algehele design: onsamenhangend, rommelig, verschillende logo's met verschillende namen/slogans
- Taalfouten, schrijfstijl en inhoud: op specs na weinig informatie, een korte omschrijving met wat key kenmerken zou fijn zijn. Zeker als het goed Nederlands zou zijn ;)
- Lege categorieën die wel in het menu getoond worden.

't Is geen persoonlijke aanval ofzo, enkel opbouwend bedoeld. Ik zou eerst dat soort dingen op orde maken voor je je druk maakt om performance. Nu komt het allemaal amateuristisch en zelfs wat onbetrouwbaar over. Ik krijg niet het gevoel dat ik daar een camera kan huren waar ik echt van op aan kan tijdens het draaien. Zorg dat de boel er netjes uit ziet, dat er goede informatie beschikbaar is en het goed geschreven is. Dan ben je al een heel eind.
pi_142368062
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 02:12 schreef Mano_ het volgende:
opbouwend
Bedankt voor je tips. Je kan zeker weten dat ik alle woorden van jou waardevol vind. Meeste adviezen van je vind ik zelf ook belangrijk. Sommige daarvan kan ik wel corrigeren maar sommige lijkt moeilijk door mezelf te doen (taalachtige correcties). Ik doe nu ook verbeteringen qua uiterlijk. Andere adviezen wil ik ook doen. Maar er is iets anders die ook gerelateerd is met jouw adviezen.

Als ik een nieuwe website heb met een geautomatiseerde inhoud zoals bij bijna iedere verhuur bedrijf zal ik zeker meer motivatie hebben om de website snel en efficienter te maken. Voorbeeld.

Omdat onze huidige website met frontpage gemaakt en alle paginas afzonderijk gemaakt zijn (wij doen natuurlijk kopieren en plakken maar op lange termijn verandert er zeker plaatjes, inhoud ect dus blijft neit zelfde) hebben wij veel meer werk dan een proffessionele website.

Ik heb net gezien dat picto f ook een niuewe website heeft bijna zelfde als andere concurrenten. Dus Wij willen ook een vergelijkbare website hebben.

Een vraagje nu. Kan iemand zie met welke programma ze gemaakt hebben? Ik denk niet dat het magento is. Kan dat tomato cart zijn?

Wij willen nu vermelden dat wij waarschijnlijk magento niet meer doen omdat het heel traag is.
pi_142369290
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 00:57 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Tot nu toe heb je al dik een half jaar zitten verkloten met het niet voor elkaar kunnen krijgen van een fatsoenlijke website. Als je iedere dag een camera had verhuurd, had je nu dik 5000 euro verdiend. Als je 500 euro had betaald voor een webshop had je dus geen 300%, maar 1000% rendement gehad. In een half jaar!
Voldende is belanrijk. Een proffessionele website laten bouwen is geen 500 maar rond 3000 euro. Zoals u zelf ook kunt zien is ons budget en verdiensten niet hoog omdat wij laagste prijzen hebben.
Het is ook belangrijk dat wij de beste manier willen kiezen dus of laten bouwen of zelf maken. Dus wij zijn nu nog in proces. Een misverstand is dat de verhuur vooral media bedrijven elke dag verhuren. Verhuur van media apparatuur is een of twee dagen per week omdat feesten in weekend zijn. Het zou een droom zijn als wij elke apparatuur elke dag zouden verhuren. Sommige apparatuur (zoals rook machines) verhurn wij een keer per drie maanden.

Dus droomwerk hebben wij helaas niet :)
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:11:21 #48
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_142369325
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:10 schreef gulbayram het volgende:

[..]

Voldende is belanrijk. Een proffessionele website laten bouwen is geen 500 maar rond 3000 euro.
eeh.. nee.

Zet er nog maar minimaal een 0 bij achter.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:13:08 #49
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_142369380
Tja, ik denk dat je met een aantrekkelijke website toch wat meer klanten kan verwachten.
Een goede website is een belangrijke investering, niet iets wat je doet als je geld over hebt.
pi_142369491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, maar in dit geval ligt het probleem vooral bij de serverside performance, de zaken die jij noemt zijn inderdaad belangrijk, maar peanuts vergeleken met de serverside performance van zijn site.

Edit, zijn concurrent gebruikt dit product: http://www.rootsrentalsoftware.com/

Inderdaad. Wij hebben een aanvraag gestuurd om een demo maar kregen geen reactie meer. Dit is een van de beste o plossing voor ons omdat dit ook door een van de concurrenten gebruikt wordt. Wij hebben deze software goed geanaliseerd dus goede software maar ja helemaal geen reactie ontvangen.
pi_142369518
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:13 schreef Mano_ het volgende:
Tja, ik denk dat je met een aantrekkelijke website toch wat meer klanten kan verwachten.
Een goede website is een belangrijke investering, niet iets wat je doet als je geld over hebt.
Dat is helemaal waar wel mee eens. Wij willen nu alleen de beste software of manier kiezen.

Weet iemand door welke software deze website gemaakt kunnen zijn?

http://www.pixto-f.eu/
pi_142369611
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:10 schreef gulbayram het volgende:

[..]

Voldende is belanrijk. Een proffessionele website laten bouwen is geen 500 maar rond 3000 euro. Zoals u zelf ook kunt zien is ons budget en verdiensten niet hoog omdat wij laagste prijzen hebben.
Het is ook belangrijk dat wij de beste manier willen kiezen dus of laten bouwen of zelf maken. Dus wij zijn nu nog in proces. Een misverstand is dat de verhuur vooral media bedrijven elke dag verhuren. Verhuur van media apparatuur is een of twee dagen per week omdat feesten in weekend zijn. Het zou een droom zijn als wij elke apparatuur elke dag zouden verhuren. Sommige apparatuur (zoals rook machines) verhurn wij een keer per drie maanden.

Dus droomwerk hebben wij helaas niet :)
http://www.mijnwebwinkel.nl/webshop-software/
19x7=191 euro. Rendement was dus geen 1000% maar dik 2600% geweest.
Als je één keer per maand iets verhuurd had via die webshop, had je al positief gedraaid.

Ja als je een custom build website wilt mag je veel dieper in de buidel tasten, voor 3000 euro red je dat niet. Maar dat is ook nergens voor nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door KomtTijd... op 16-07-2014 18:35:44 ]
pi_142391283
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:21 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

http://www.mijnwebwinkel.nl/webshop-software/
19x7=191 euro. Rendement was dus geen 1000% maar dik 2600% geweest.
Als je één keer per maand iets verhuurd had via die webshop, had je al positief gedraaid.

Ja als je een custom build website wilt mag je veel dieper in de buidel tasten, voor 3000 euro red je dat niet. Maar dat is ook nergens voor nodig.
Ja toch. Dat proberen wij te maken.

Dus heeft niemand een idee met welke software de volgende gemaakt kan zijn?

pi_142392011
Eh. Met PHPStorm ofzo?
pi_142396365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:55 schreef gulbayram het volgende:

[..]

Ja toch. Dat proberen wij te maken.

Dus heeft niemand een idee met welke software de volgende gemaakt kan zijn?

Deze partij heeft het gemaakt, lijkt maatwerk: http://www.php-globe.nl/

Overigens zou ik je ten sterktste afraden dit soort maatwerk te laten maken, je ziet bij dit soort clubs dat de kwaliteit meestal toch wat bedenkelijk is en dat je ontzettend afhankelijk van ze word.
pi_142397358
Full page caching gebruiken
pi_142397994
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:35 schreef kensei het volgende:
Full page caching gebruiken
Ja want dat is handig als iemand ingelogd is.
pi_142398317
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Deze partij heeft het gemaakt, lijkt maatwerk: http://www.php-globe.nl/

Overigens zou ik je ten sterktste afraden dit soort maatwerk te laten maken, je ziet bij dit soort clubs dat de kwaliteit meestal toch wat bedenkelijk is en dat je ontzettend afhankelijk van ze word.
Hoe weet u dat? Wij zien geen referentie op hun website als klant.
pi_142399724
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 15:01 schreef gulbayram het volgende:

[..]

Hoe weet u dat? Wij zien geen referentie op hun website als klant.
http://www.pixto-f.eu/beheer/

Overigens vermoed ik dat hun site zo lek als een mandje is, draaien nog PHP/5.2.17

[ Bericht 7% gewijzigd door raptorix op 17-07-2014 15:48:58 ]
pi_142450594
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja want dat is handig als iemand ingelogd is.
Daarom uitzonderingen toevoegen voor stukken die wel moet veranderen
pi_142506704
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:42 schreef kensei het volgende:

[..]

Daarom uitzonderingen toevoegen voor stukken die wel moet veranderen
Met een shop is dat behoorlijk lastig.
  zondag 20 juli 2014 @ 12:39:01 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_142509146
Gewoon zelf maken, ik heb diverse web-winkels geïmplementeerd en altijd zit je weer met gezeik qua requirements die niet geïmplementeerd kunnen worden, closed source en de API niet goed genoeg is.

Een web-winkel is helemaal geen zwaar systeem en zou overal op moeten kunnen draaien het gaat gewoon om de verantwoordelijkheid van het systeem en een 'totaal' oplossing die niet goed is ingesteld.

Een paar dingen:

- Plaatjes van de webshop op een CDN zetten, gemakkelijk en overzichtelijk.
- Caching / indexes
- Welke entiteiten zijn nodig, deze ook implementeren, wil je geen gebruikers reviews? Waarom dan dit implementeren?
- Goede database structuur, sterke normaliseren is handig.
- Hoe wil je het gaan beheren? Zijn er standaard prijzen? Hoe vaak veranderen producten?
- Betalingsmethoden.. enz

En dan hebben we het nog niet eens gehad over security usability en alle andere perspectives / technieken. Er komt nog wel wat bij kijken.

Edit:

Even abstract een webshop:

[ Bericht 7% gewijzigd door xzaz op 20-07-2014 13:14:39 ]
pi_142517104
Ik weet niet maar ik denk dat ik niet uitkom met magento. Vandaag heb ik weer een andere magento website gezien die niet heel traag is maar ja daarvoor moet je wel veel doen. Stel dat snelheidsprobleem opgelost is, heb je weer taal probleem. Ik heb NL taal geinstalleerd maar dan sommige dingens blijven in engels.

Ik heb tomato cart getest. Hij is razendsnel. Maar taalprobleem blijft nog.

Heeft iemand ervaring met tomato cart en kan je taal probleem wel oplossen?
  zondag 20 juli 2014 @ 19:56:46 #64
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_142524677
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:44 schreef gulbayram het volgende:
Ik weet niet maar ik denk dat ik niet uitkom met magento. Vandaag heb ik weer een andere magento website gezien die niet heel traag is maar ja daarvoor moet je wel veel doen. Stel dat snelheidsprobleem opgelost is, heb je weer taal probleem. Ik heb NL taal geinstalleerd maar dan sommige dingens blijven in engels.

Je 'betaald' waar je voor krijgt.
pi_142525103
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:39 schreef xzaz het volgende:
Gewoon zelf maken, ik heb diverse web-winkels geïmplementeerd en altijd zit je weer met gezeik qua requirements die niet geïmplementeerd kunnen worden, closed source en de API niet goed genoeg is.

Een web-winkel is helemaal geen zwaar systeem en zou overal op moeten kunnen draaien het gaat gewoon om de verantwoordelijkheid van het systeem en een 'totaal' oplossing die niet goed is ingesteld.

Een paar dingen:

- Plaatjes van de webshop op een CDN zetten, gemakkelijk en overzichtelijk.
- Caching / indexes
- Welke entiteiten zijn nodig, deze ook implementeren, wil je geen gebruikers reviews? Waarom dan dit implementeren?
- Goede database structuur, sterke normaliseren is handig.
- Hoe wil je het gaan beheren? Zijn er standaard prijzen? Hoe vaak veranderen producten?
- Betalingsmethoden.. enz

En dan hebben we het nog niet eens gehad over security usability en alle andere perspectives / technieken. Er komt nog wel wat bij kijken.

Edit:

Even abstract een webshop:

[ afbeelding ]
Wow, dat plaatje, jij moet wel een echte meester zijn in webshops :')
  zondag 20 juli 2014 @ 20:07:38 #66
230788 n8n
Pragmatisch
pi_142525204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:11 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

eeh.. nee.

Zet er nog maar minimaal een 0 bij achter.
precies, 3000 heb je een one pager
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 21 juli 2014 @ 09:30:09 #67
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_142544254
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:05 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Wow, dat plaatje, jij moet wel een echte meester zijn in webshops :')
Abstract werkt elke webshop zo.
pi_142544978
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

Maar niet abstract werkt het dus niet zo? Man man man wat een onzin op de maandagochtend
pi_142545178
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:44 schreef gulbayram het volgende:

Taalprobleem kan je ook in Magento wel oplossen, mits je er verstand van hebt. Want je gaat nog tegen veel meer problemen aanlopen.

Heb je bijvoorbeeld nagedacht over SSL? Je shop kan er nog zo gelikt uitzien en supersnel werken, als er geen https in de adresbalk staat, ga je vrij weinig verkopen.
  maandag 21 juli 2014 @ 11:04:19 #70
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_142546523
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:04 schreef remi1986 het volgende:

[..]

Maar niet abstract werkt het dus niet zo? Man man man wat een onzin op de maandagochtend
Ook, maar uitgebreider. Deze structuur blijft staan.
pi_142546642
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

jaaaaaa! Ik zeg toch, jij moet wel echt een meester zijn in webshops!
  maandag 21 juli 2014 @ 11:08:45 #72
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_142546653
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:08 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

jaaaaaa! Ik zeg toch, jij moet wel echt een meester zijn in webshops!
Gast, put your money where your mouth is.
pi_142546716
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gast, put your money where your mouth is.
huh? Ik jou helemaal prijzen om je verdienste op webwinkelgebied, is het weer niet goed...
  maandag 21 juli 2014 @ 11:14:27 #74
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_142546815
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:11 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

huh? Ik jou helemaal prijzen om je verdienste op webwinkelgebied, is het weer niet goed...
pi_142546975
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ook, maar uitgebreider. Deze structuur blijft staan.
ja? Volgens mij bestaat een order uit meerdere producten (1 op veel relatie) en niet een product uit meerdere orders zoals je het nu hebt staan
pi_142547086
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
echt te treurig dat ik mijn tijd verspil aan discussies met dit soort kneuzen
  maandag 21 juli 2014 @ 12:13:16 #77
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_142548563
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:19 schreef remi1986 het volgende:

[..]

ja? Volgens mij bestaat een order uit meerdere producten (1 op veel relatie) en niet een product uit meerdere orders zoals je het nu hebt staan
Dat staat er toch ook, een order kan 1 of meerdere producten hebben.

quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:22 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

:W
pi_142781774
Strong everything. Heb je dit geleerd op het ROC ofzo?
pi_142889456
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:22 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Voorbeeld van je werk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')