abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133924227
Volgende week worden hier nieuwe balkondeuren geplaatst. Dan ben ik eindelijk af van m'n afschuwelijke niet-functionerende schuifdeur waar paddestoelen op groeien *)

De nieuwe kozijnen en deuren worden opgeleverd met grondverf erop (Sikkens 120 Mu - al heb ik geen idee wat 120 Mu betekent :+ ). Moet ik nu meteen na plaatsing de deuren gaan aflakken om te voorkomen dat ze deze winter direct wegrotten? Of kan het wel even wachten, en zo ja hoe lang dan eventueel? Een dagje, een weekje, een maand?

Ik kan dit natuurlijk ook vragen aan die deurplaatsmeneren, maar ik wil voorkomen dat ze zeggen "maar mevrouwtje, wat een domme vraag, natúúrlijk moet dat meteen, heeft u de potten verf nog niet klaarstaan dan?" :')
pi_133924526
Z.s.m. Je grondverf is de basislaag en wordt er door de weerelementen niet beter op.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_133924964
Kan makkelijk de winter doorkomen, even aangenomen dat de grondverf degelijk en egaal is aangebracht. Ik raad je ten stelligste af, met dit weer te gaan (af) lakken.

Die 120 Mu staat voor micrometer; de dikte. 1 Micrometer = 0,001 mm.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_133925748
Daar zat ik ook al aan te denken Blomke, dat aflakken met dit weer sowieso niet handig is.

Maar ik wilde ook niet wachten met het plaatsen van de nieuwe deuren, want de huidige deur tocht zo erg dat de wind door de slaapkamer waait en ik wolkjes van de kou adem als ik in de winter in bed lig :o
pi_133926876
Geen enkel probleem om de deuren een seizoen in de grondverf te laten staan. Vocht kan immers niet in het hout dringen.
pi_133927019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:08 schreef Amsel het volgende:
Daar zat ik ook al aan te denken Blomke, dat aflakken met dit weer sowieso niet handig is.

Maar ik wilde ook niet wachten met het plaatsen van de nieuwe deuren, want de huidige deur tocht zo erg dat de wind door de slaapkamer waait en ik wolkjes van de kou adem als ik in de winter in bed lig :o
Lijkt eerder op een cv probleem. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133927114
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:53 schreef blomke het volgende:
Kan makkelijk de winter doorkomen, even aangenomen dat de grondverf degelijk en egaal is aangebracht. Ik raad je ten stelligste af, met dit weer te gaan (af) lakken.

Die 120 Mu staat voor micrometer; de dikte. 1 Micrometer = 0,001 mm.
Zolang je het in het voorjaar maar wel doet en vooraf even schoonmaakt en licht opschuurt...

Afschilderen doe je het liefst met een sikknes aflak, od sigma of wijzonol, koop geen goedkope zooi bij de hema...
Whatever...
pi_133927421
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:31 schreef cvboer het volgende:

[..]

Lijkt eerder op een cv probleem. :P
Neeeee dat komt echt door de megaspleet tussen de twee delen die over elkaar schuiven! Daar kan ik twee vingers tussen steken. De gordijnen waaien in de wind, zelfs als de schuifdeur dicht is :')

Valt misschien wel tegenop te stoken, maar dat kost me te veel. Ik kan niet wachten op m'n nieuwe goed sluitende deuren met HR++glas, dat gaat me zo veel schelen O+
pi_133927581
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:39 schreef Amsel het volgende:

[..]

Neeeee dat komt echt door de megaspleet tussen de twee delen die over elkaar schuiven! Daar kan ik twee vingers tussen steken. De gordijnen waaien in de wind, zelfs als de schuifdeur dicht is :')

Valt misschien wel tegenop te stoken, maar dat kost me te veel. Ik kan niet wachten op m'n nieuwe goed sluitende deuren met HR++glas, dat gaat me zo veel schelen O+
Goede investering. ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133935987
de Schilder zei hier, dat het maximaal een jaar kan.. dus als er in februari of maart mooie dagen zijn, gelijk in de lak.. gaat natuurlijk ook maar om 1 of 2 deuren.. is geen weken werk. dus kan gewoon op een droge dag boven de ca 10 graden. je hebt lakken die tot 4 graden opgebracht kunnen worden, maar heb mij late vertellen dat dat niet aan te raden is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')