abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133893356
In een topic dat ik een tijdje geleden op dit forum heb geplaatst (zie hier), is het onderwerp "omgaan met herhaaldelijke afwijzing" al even ter sprake gekomen. Toch lijkt het me, ook voor andere mensen die met hetzelfde probleem kampen, interessant om er een afzonderlijk topic aan te wijden.

Hoe kun je het beste ermee omgaan dat je keer op keer afgewezen wordt in de liefde? Omdat je, bijvoobeeld, bij het merendeel van het andere (of hetzelfde) geslacht gewoon niet zo in de smaak valt. Je zou in eerste verwachten dat een herhaalde pijnprikkel steeds minder effect krijgt. Toch is dat bij mij niet zo. Vroeger kon ik veel beter tegen een afwijzing dan tegenwoordig. Vooral de "herstelperiode" - de tijd die verstrijkt voor ik het opnieuw wil proberen - is significant langer geworden. Die is nu in de orde van een jaar! Dat is natuurlijk te lang als je enigszins regelmatig nieuwe mensen wilt ontmoeten. Maar ik heb geen idee hoe ik mezelf weerbaarder kan maken. Het lijkt wel alsof alle vorige afwijzingen cumulatief steeds zwaarder gaan meewegen.

Alle ideeën, suggesties en persoonlijke ervaringen hiermee zijn welkom.
pi_133893767
Een jaar :')
Get over it faggot
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 3 december 2013 @ 23:01:57 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_133893840
Selectiever zoeken denk ik, en er anders wat onverschilliger instaan, er is meer onder de zon
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_133894258
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:00 schreef Beach het volgende:
Een jaar :')
Get over it faggot
Ik geef toe dat het lang is. Vroeger was het meer iets van een maand o.i.d.[

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:01 schreef Re het volgende:
Selectiever zoeken denk ik, en er anders wat onverschilliger instaan, er is meer onder de zon
Klopt. Maar mijn probleem met onverschilligheid is dat ik er moeilijk maat mee kan houden. Er zijn hele perioden waarin ik iets compleet anders ga doen (mijn hobby's e.d.), en het hele liefdesgebeuren naar de achtergrond verdwijnt. Maar dan gebeurt er dus niks. Je moet zeg maar net niet onverschillg genoeg zijn om je terug te trekken. En dat is lastig (voor mij tenminste).
  dinsdag 3 december 2013 @ 23:27:20 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133895032
Kan je het misschien langzamer opbouwen. Dus niet meteen op date vragen maar eerst vrienden worden en elkaar leren kennen?
pi_133895461
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:27 schreef Mishu het volgende:
Kan je het misschien langzamer opbouwen. Dus niet meteen op date vragen maar eerst vrienden worden en elkaar leren kennen?
Dat is een goeie, dank je. Helaas heb ik heel lang geloofd dat het min of meer onhaalbaar is om vanuit vriendschap naar liefde te "groeien". Beetje jammer achteraf.
  dinsdag 3 december 2013 @ 23:39:14 #7
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_133895617
Ikzelf ben er snel overheen, maar ik ben dan ook bijna nooit verliefd op iemand :')
  dinsdag 3 december 2013 @ 23:48:19 #8
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_133896027
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:35 schreef dingesdedinges het volgende:

[..]

Dat is een goeie, dank je. Helaas heb ik heel lang geloofd dat het min of meer onhaalbaar is om vanuit vriendschap naar liefde te "groeien". Beetje jammer achteraf.

Gefriendzoned worden, dat gun je niemand ;(
pi_133896135
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:48 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gefriendzoned worden, dat gun je niemand ;(
Daarentegen vertelde iemand mij laatst dat die hele "friendzone" een fictie is, en dat hij verscheidene voorbeelden kent van mensen die eerst vrienden waren en pas later meer.
  dinsdag 3 december 2013 @ 23:52:32 #10
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_133896193
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:51 schreef dingesdedinges het volgende:

[..]

Daarentegen vertelde iemand mij laatst dat die hele "friendzone" een fictie is, en dat hij verscheidene voorbeelden kent van mensen die eerst vrienden waren en pas later meer.
Geloof me, de friendzone bestaat. Ik heb er meerdere broeders aan ten onder zien gaan ;(
Nee, maar even zonder gekheid; Het kan natuurlijk wel; Eerst vrienden worden, en daarna een relatie krijgen.
  woensdag 4 december 2013 @ 08:04:00 #11
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133899532
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:27 schreef Mishu het volgende:
Dit kan ook weer een valkuil an sich worden waarbij je achter iemadn aan blijft zitten die nooit meer wilt dan vriendschap en je een vreselijke hoeveelheid tijd kost om niets.

Je kan het best opbouwen maar ik raad je wel altijd aan duidelijk te blijven over wat je wilt (een relatie) dat heeft in ieder geval voor mij altijd gewerkt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133899583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:04 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Je kan het best opbouwen maar ik raad je wel altijd aan duidelijk te blijven over wat je wilt (een relatie) dat heeft in ieder geval voor mij altijd gewerkt.
Duidelijk blijven voor jezelf mag ik hopen, toch? Tijdens het opbouwen van een vriendschap de ander vertellen dat je eigenlijk een relatie wil lijkt mij het einde van de vriendschap.
  woensdag 4 december 2013 @ 08:45:44 #13
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133899901
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:10 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Duidelijk blijven voor jezelf mag ik hopen, toch? Tijdens het opbouwen van een vriendschap de ander vertellen dat je eigenlijk een relatie wil lijkt mij het einde van de vriendschap.
Als ik eigenlijk een relatie wil zou ik nooit zeggen dat ik een vriendschap wil opbouwen. Je kan wel zeggen dat je iemand beter wilt leren kennen, een date kan zo geforceerd zijn. Ga gewoon lekker kletsen, leer de ander kennen en vraag die dan na een paar weken uit om wat te gaan drinken.

In mijn ogen werkt zeggen dat je een vriendschap wilt terwijl je meer wilt niet. Uiteraard, de vonk kan overspringen maar ik ontmoette sneller nieuwe vrouwen als ik het contact afkapte omdat het er gewoon niet klikte dan dat ik alles op 1 iemand focuste in de hoop dat dat ooit wat ging worden.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133900141
Hoe eerder je geen fuck meer geeft om wat iemand anders van jou denkt hoe beter.

Daarbij, een afwijzing wordt in de meeste gevallen gegeven door iemand die jou nog niet heel erg goed kent. (denk aan nieuwe dates bv.)

In dat geval maakt het dus al helemaal geen fuck uit wat diegene verder van jou vindt, ja ze vind je niet leuk genoeg voor een relatie, lekker belangrijk, next!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:21:28 #15
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_133904614
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Hoe eerder je geen fuck meer geeft om wat iemand anders van jou denkt hoe beter.

Daarbij, een afwijzing wordt in de meeste gevallen gegeven door iemand die jou nog niet heel erg goed kent. (denk aan nieuwe dates bv.)

In dat geval maakt het dus al helemaal geen fuck uit wat diegene verder van jou vindt, ja ze vind je niet leuk genoeg voor een relatie, lekker belangrijk, next!
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:07 schreef PBateman1978 het volgende:

En dat 10.000 keer achter elkaar tegen jezelf spammen en de pijn will get less
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_133904705
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:39 schreef kristalhelder het volgende:
Ikzelf ben er snel overheen, maar ik ben dan ook bijna nooit verliefd op iemand
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_133904894
quote:

[..]

De friendzone bestaat wel degelijk. Dat wil echter niet zeggen dat je geen vriendschap met iemand kan opbouwen zonder dat je je kans op meer verspeelt. De kunst is denk ik niet te hartsvriendin-close worden en je een beetje flirterig en mysterieus op te stellen waardoor je interessant blijft.
Net toen je dacht dat je veilig was..
pi_134304019
't Is voor veel mensen nogal vreemd dat je na verloop van tijd niet zo snel optimistisch meer wordt. Gek he? :')
  zondag 15 december 2013 @ 20:54:21 #19
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134305556
Zorgen dat je weet of ze je wil of niet voordat je het haar vraagt
we dan
pi_134328360
quote:

[..]

Ik ken ook zulke voorbeelden. Het kan inderdaad.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_134373170
Natuurlijk kan het, het is alleen niet gebruikelijk. Ik ken persoonlijk niemand die uit een vriendschap een relatie heeft gekregen, niet kort of lang. Uiteraard genoeg gefriendzonede mensen en vrouwen zijn vaak vrij duidelijk over hoe dat in zijn werk gaat.

Re;Afwijzing
Het probleem is wmb nogal duidelijk en dat is dat je jezelf teveel geeft. Stel je zelf wat terughoudender op in plaats van zo kwetsbaar. Als ik het goed begrijp verstaan we onder een afwijzing dat iemand niet met je wilt daten. In die fase hoor je nog helemaal niet al teveel waarde te hechten aan de mening van een ander. Je moet er juist weer op uit gaan en dat meisje moet daar weinig/geen invloed op hebben want dat is macht die je zelf uit handen geeft en dat is niemand waard.
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:59:42 #22
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_134374928
Er zijn verschillende opties:
1) Je bent enorm lelijk en moet zelf dus ook wat minder eisen stellen.
2) Gewoon blijven proberen, je kan niet altijd geluk hebben.
pi_134375103
quote:

[..]

Kom wel eens voor ja, maar dat betekent niet dat de friendzone niet bestaat.
pi_134375167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:59 schreef ikjijallebei het volgende:
Er zijn verschillende opties:
1) Je bent enorm lelijk en moet zelf dus ook wat minder eisen stellen.
2) Gewoon blijven proberen, je kan niet altijd geluk hebben.
Misschien helpt het om mijn vorige topic eens door te bladeren (link in de OP). Zelfs als ik nul komma nul eisen stel, kan het erg lang gaan duren. Ik ben zeg maar de gedeukte Fiat Panda in een wereld waarin bijna iedereen een gloednieuwe Porsche wil rijden. :) Punt 2 lijkt me sowieso verstandig; als je niks doet, gebeurt er ook niks.
pi_134375181
Ja, mezelf wat minder kwetsbaar opstellen is inderdaad het hele eieren eten. Alleen heb ik altijd wel een beetje een donkerbruin vermoeden waarom de dames me niet lusten. En dat is nou juist het dingetje waar ik niks aan kan veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')