abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 3 december 2013 @ 20:32:21 #76
230491 Zith
pls tip
pi_133887502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ten eerste: dat is een vrij slechte gok. Ten tweede maak je hier geen enkel punt mee. :P
Behalve dat in zijn optiek een auto de waarde heeft van een halve bitcoin - waarmee hij het dus eens is met het idee dat bitcoins waarde hebben.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133887539
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Precies dit. Jij verwacht dat Bitcoins nooit - of in elk geval niet in jouw leven - meer vervangen worden door iets anders? :?
Ik geloof best in crypto currencies, maar Bitcoin is niet het 1e model. Zie het als de 1e telefoon van Nokia en nu de iPhone. Nu wordt de telefoon pas echt goed gebruikt. Ik zie nog wel een vervanger voor bitcoins komen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133887574
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Banken zijn ook gedekt door wiskundige formules
Eh, nee.

Banken vullen een getal in, en -poof- daar is het geld. Daar is niets gedekt aan, formeel is het gelimiteerd d.m.v. afspraken door mensen (niet te vergelijken met de zekerheid van wiskundige wetten dus) en die worden bovendien iedere keer opgerekt als het weer niet genoeg blijkt.

quote:
"Maar om dan écht geld te investeren in een niet-bestaande munt, mwah.. dan investeer ik liever in geiten"
Hoe bedoel je, "niet bestaande munt"? :?

Ik heb gelukkig ook alleen maar virtuele niet-bestaande euro's in Bitcoin gestoken.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:35:04 #79
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133887595
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik geloof best in crypto currencies, maar Bitcoin is niet het 1e model. Zie het als de 1e telefoon van Nokia en nu de iPhone. Nu wordt de telefoon pas echt goed gebruikt. Ik zie nog wel een vervanger voor bitcoins komen.
Nogmaals, niet hier om te discussiëren, maar wat is volgens jou de grootste flaw in Bitcoin die opgelost zou moeten worden in een eventuele opvolger zodat het wel werkbaar is?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133887596
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar ik denk dat er - net als bij mobiele telefoons, eigenlijk - vroeg of laat áltijd een nieuwe munt komt. Op een dag worden iPhones voorbijgestreefd door een andere telefoon, en op een dag wordt de opvolger van de opvolger van de opvolger van Bitcoins ook vervangen. Zeker omdat als de koers daadwerkelijk stabiliseert het veel aantrekkelijker wordt in een nieuwe currency te stappen.
pi_133887616
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:31 schreef Tchock het volgende:
Precies dit. Jij verwacht dat Bitcoins nooit - of in elk geval niet in jouw leven - meer vervangen worden door iets anders? :?
Oh Bitcoins vast wel. Maar cryptocurrency is here to stay. Of Bitcoin nou DE munt van de (voorlopige) toekomst wordt, of toch iets anders, geen idee. Bitcon is wel verreweg de grootste en meest succesvolle tot dusver. Maar het concept van cryptocurrency gaat sowieso niet meer weg.
pi_133887621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Welke wiskundige formules? En hoe zijn die soms een stuk beter dan de wiskunde achter Bitcoin?
Dit is wel een beetje kortzichtig. Hoeveel moeite kost het om eens te kijken naar academische artikelen wat banken qua formules gebruiken? Voor asset allocatie? Voor risico beheer? De wiskunde achter de POW systemen van bitcoin is echt geen hogere wiskunde. En hoe denk je dat al die hft funds geld binnen harken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_133887667
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:35 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Oh Bitcoins vast wel. Maar cryptocurrency is here to stay. Of Bitcoin nou DE munt van de (voorlopige) toekomst wordt, of toch iets anders, geen idee. Bitcon is wel verreweg de grootste en meest succesvolle tot dusver. Maar het concept van cryptocurrency gaat sowieso niet meer weg.
Dat wil ik best van je aannemen, maar dat wil dus zeggen dat je fortuin permanent blijft zitten in een vorm van geld die redelijk recent is en die je dus waarschijnlijk niet uit kunt geven. Rijk zijn in Bitcoins is leuk, maar je koopt er je brood niet mee. Dus blijf je afhankelijk van een exchange om het om te wisselen naar Euro's - want daarvan weet je zeker dat ze voorlopig blijven bestaan.
  † In Memoriam † dinsdag 3 december 2013 @ 20:37:02 #84
230491 Zith
pls tip
pi_133887669
Later we de banken inderdaad niet onderwaarderen qua niveau van opereren... Het is niet voor niets dat top-wiskundigen daar enorme salarissen krijgen :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133887677
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Welke wiskundige formules? En hoe zijn die soms een stuk beter dan de wiskunde achter Bitcoin?
is Bitcoin een wiskundige formule? Geen substantie? Zeg je dat het simpelweg volstrekt virtueel is, met geen enkele backup? Dank voor het inzicht, mij niet gezien....
so long and thanks for all the fish
pi_133887698
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is wel een beetje kortzichtig. Hoeveel moeite kost het om eens te kijken naar academische artikelen wat banken qua formules gebruiken? Voor asset allocatie? Voor risico beheer? De wiskunde achter de POW systemen van bitcoin is echt geen hogere wiskunde. En hoe denk je dat al die hft funds geld binnen harken?
Sowieso valt me dat op bij veel Bitcoins-fans. De banken zijn per definitie Het Kwaad en gereguleerd door De Boze Overheid en er wordt altijd gedaan of Bitcoins perfect zijn. En als ze dat niet zijn is in elk geval het principe perfect.
pi_133887741
quote:
Dit is wel een beetje kortzichtig. Hoeveel moeite kost het om eens te kijken naar academische artikelen wat banken qua formules gebruiken? Voor asset allocatie? Voor risico beheer?
Ja kom op, dat zijn slechts leidraden die bankiers er toch niet fundamenteel van weerhouden om meer of minder geld te verdienen?

Met een druk op de knop een miljard (of welk getal dan ook) euro's genereren is zonder meer mogelijk, en gebeurt ook in de praktijk. En dan moeten we er maar op vertrouwen dat er niet mee gesjoemeld wordt (wat eveneens wel degelijk gebeurt in de praktijk).

Met een druk op de knop een miljard (of welk getal dan ook) bitcoins genereren is per definitie onmogelijk.

Dat bedoel ik met de zekerheid van wiskundige principes. Die kun je vertrouwen omdat ze geen vertrouwen behoeven.
pi_133887742
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:35 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Nogmaals, niet hier om te discussiëren, maar wat is volgens jou de grootste flaw in Bitcoin die opgelost zou moeten worden in een eventuele opvolger zodat het wel werkbaar is?
Het gegeven dat de koers zo enorm volatiel is, doet af aan alle mogelijke toekomst perikelen van Bitcoin. Er zit geen enkele logische gedachte aan de prijs van een Bitcoin die fluctueert met tientallen procenten met dag. Daar kun je mijn inziens geen toekomst op bouwen. Daar moet wat aan worden gedaan wil het mijn vertrouwen winnen.
pi_133887749
quote:

[..]

Ik stel deze vraag gewoon uit interesse. Ik ben gewoon benieuwd naar wat je bedoelt. Je zegt dat de wiskunde soms beter is dan die van Bitcoin. Kun je een voorbeeld geven?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133887758
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:37 schreef Zith het volgende:
Later we de banken inderdaad niet onderwaarderen qua niveau van opereren... Het is niet voor niets dat top-wiskundigen daar enorme salarissen krijgen :)
Kijk, bazen reactie! :Y)
pi_133887812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:37 schreef crashbangboom het volgende:
Zeg je dat het simpelweg volstrekt virtueel is, met geen enkele backup?
Net zoals de euro's op jouw bankrekening ja. Die zijn ook volstrekt virtueel, of dacht je dat ze jouw saldo in de vorm van briefjes of goudstaven in een kluis hebben liggen?

Sterker nog, zelfs die virtuele euro's hebben ze niet eens, dankzij fractional reserve banking.
pi_133887826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik stel deze vraag gewoon uit interesse. Ik ben gewoon benieuwd naar wat je bedoelt. Je zegt dat de wiskunde soms beter is dan die van Bitcoin. Kun je een voorbeeld geven?
Dus de waarde van een valuta is gebaseerd op de mate van wiskunde :D

Valuta = wiskunde? :D

You real? :D
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:41:21 #93
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133887840
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het gegeven dat de koers zo enorm volatiel is, doet af aan alle mogelijke toekomst perikelen van Bitcoin. Er zit geen enkele logische gedachte aan de prijs van een Bitcoin die fluctueert met tientallen procenten met dag. Daar kun je mijn inziens geen toekomst op bouwen. Daar moet wat aan worden gedaan wil het mijn vertrouwen winnen.
Maar zou dat met een marketcap die hoog genoeg is om het beďnvloeden van de prijs lastig(er) te maken en daarmee ook het risico hoger dat niet kunnen oplossen?

Ik denk dat iedere beginnende cryptocurrency hier last van gaat krijgen. Mensen proberen nu eenmaal overal hun slaatje uit te slaan.
#teammaxbet
pi_133887871
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:40 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Net zoals de euro's op jouw bankrekening ja. Die zijn ook volstrekt virtueel, of dacht je dat ze jouw saldo in de vorm van briefjes of goudstaven in een kluis hebben liggen?

Sterker nog, zelfs die virtuele euro's hebben ze niet eens, dankzij fractional reserve banking.
Lieve schat, belastingheffing en machtsmonopolie. Verslaat virtuele code. Dacht ik.
pi_133887972
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:42 schreef crashbangboom het volgende:
Lieve schat, belastingheffing en machtsmonopolie. Verslaat virtuele code. Dacht ik.
Dat dacht je dan verkeerd.
pi_133888028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:41 schreef crashbangboom het volgende:
Dus de waarde van een valuta is gebaseerd op de mate van wiskunde :D
Gebaseerd op het feit dat een wiskundig principe betrouwbaarder is, en meer zekerheid biedt dat er niet aan gemorreld kan worden, dan beloften en afspraken van bankiers en overheden.
pi_133888039
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

[ Bericht 15% gewijzigd door Maxbet op 03-12-2013 20:46:44 (Niet op de man spelen) ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133888042
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:44 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dat dacht je dan verkeerd.
Nou, dat dacht ik niet.
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:48:33 #99
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133888108
Zullen we weer gewoon als volwassenen doorgaan hier en de oneliners en het op de man spelen achterwege laten?
#teammaxbet
pi_133888114
Het voordeel van een abo is de /ignore functie :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')