goed bezig!!!quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:21 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Uit de monitor:
[..]
Voor het geval je denkt dat ik het uit de context ruk, de gehele context weet je te vinden door even omhoog te scrollen.![]()
Ik ben niet van mening dat er een collectieve rustdag dient te zijn in een maatschappij. Zolang er genoeg mensen zijn die de functies willen vervullen op verschillende dagen is er toch geen probleem? Als iedereen in de maatschappij op zondag rust zou willen hebben zouden de albert heijns echt niet op zondag open gaan, omdat de jongeren dan zouden weigeren te komen werken, en de ouderen niet zouden komen winkelen. Het is gewoon een simpel vraag en aanbod sommetje.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:18 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dan maken we van maandag de rustdag, ook prima. Het moge duidelijk zijn dat ik de zondag de voorkeur geef, maar dat het niet koste wat het kost de zondag hoeft te zijn. Mijn argumenten zijn gericht tegen het zeven dagen open zijn.
En dan moet ook verplicht het internet op zwart op maandag, want het mag natuurlijk niet zo zijn dat winkels omzet verliezen aan webwinkels die wel geopend zijnquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:18 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dan maken we van maandag de rustdag, ook prima.
Dit kan natuurlijk ook gewoon komen doordat er nu mensen zijn die hun wekelijkse boodschappen in één keer kunnen halen bij de winkels die op zondag geopend zijn. Maar het staat de winkeliers toch vrij om op zondag open te zijn en dan op een minder goed lopende dag hun deuren te sluiten?quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:21 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Uit de monitor:
[..]
Voor het geval je denkt dat ik het uit de context ruk, de gehele context weet je te vinden door even omhoog te scrollen.![]()
jah die stel ik, omdat wij in een omgeving leven waar iedereen een vast bedrag aan boodschappen heeft.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:22 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je stelt dat een consument zijn volledige koopkracht benut. In de echte wereld is dat natuurlijk helemaal niet nodig. Consumenten die wel geld willen uitgeven, maar hiervoor niet in de gelegenheid zijn omdat de winkel niet open is op het door hen gewenste moment kunnen natuurlijk ook geld sparen in plaats van het geld uit te geven aan luxeproducten.
Opening van de winkel leidt in dat geval dus tot minder spaargeld op de bank en niet tot minder uitgaven op de andere dagen.
Toevallig ( nou ja, niet echt. ik heb niet zomaar dit onderzoek gepakt) is dit de plek waar ik een beetje van op de hoogte ben omdat ik er bijna veertig jaar woon en al diverse ondernemingen heb bestierd. Je leest ook weer over de conclusie heen. In de winkelgebieden is vrijwel alles open. Inmiddels, een paar jaar later, gaan zelfs in de buitengebieden de winkels open.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:17 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik heb het duidelijk gehad over een situatie waarin vrijwel alle winkels op de zondag open zijn. Ik zei dat ik geen plekken kende waar dit het geval was. Jij zei van wel. Dit is niet zo'n plek. Hier is een minderheid van de winkels open.
Inmiddels is in het centrum zo goed als alles open. In de buitengebieden komen er elke zondag nieuwe openingen bij. En ja, het is rendabel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:17 schreef BaasBanaan het volgende:
Dit is een indicatie dat de zondagsopenstelling er wel toe kan leiden dat vrijwel alle winkels opengaan. Maar dit is, nogmaals, nog niet het geval. Cijfers over een bestaande situatie waar alle winkels open zijn, kunnen we dus niet uit dit document halen.
Dat staat er niet. Lees nog eens goed.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:17 schreef BaasBanaan het volgende:
Als we even verder lezen, komen we uit op een alinea die onderschrijft wat ik al de hele tijd loop te zeggen.
[..]
Geld dat op de zondag wordt uitgegeven, wordt niet meer op andere dagen uitgegeven.
Mijn probleem zit in de verwachting dat de prijzen omhoog zullen gaan, omdat de inkomsten op de lange termijn niet even hard meestijgen als de uitgaven. Het gaat me niet eens zozeer om de rust. De rust vind ik leuk, maar die kun je wegstrepen tegenover het gemak van een zondagsopening.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:23 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ik ben niet van mening dat er een collectieve rustdag dient te zijn in een maatschappij. Zolang er genoeg mensen zijn die de functies willen vervullen op verschillende dagen is er toch geen probleem? Als iedereen in de maatschappij op zondag rust zou willen hebben zouden de albert heijns echt niet op zondag open gaan, omdat de jongeren dan zouden weigeren te komen werken, en de ouderen niet zouden komen winkelen. Het is gewoon een simpel vraag en aanbod sommetje.
Moet het internet nu op zondag op zwart dan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En dan moet ook verplicht het internet op zwart op maandag, want het mag natuurlijk niet zo zijn dat winkels omzet verliezen aan webwinkels die wel geopend zijn
Volgens dezelfde redenering ben je dus ook niet voor ruimere openingstijden op de andere dagen? Ik weet nog dat de winkels, ook de supermarkten, om 6 uur dicht gingen. Nu zijn ze al jaren tot 8 uur open, en recentelijk tot 9 (hier tenminste, ik lees zelfs tot 10 in een ander postje). Dat zijn ook heel wat uurtjes personeelskosten...quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:53 schreef Williambrons het volgende:
[..]
nou 1 feit.
de koop kracht van de klant gaat niet omhoog.
1 logica
als jij zondag open gaat zullen meer winkels doen, omdat ze een verlies merken
1 vraag
hoe ga jij hier winst uithalen?
Fijn dat jij bepaalt dat dat voor iedereen geldt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:25 schreef Williambrons het volgende:
[..]
jah die stel ik, omdat wij in een omgeving leven waar iedereen een vast bedrag aan boodschappen heeft.
wij thuis doen het met 75 euro per week.
Het is niet aan jou om dat te bepalen! Waar haal je godverdomme de moed vandaan! Als het voor een winkel lucratief is om zeven dagen open te zijn, dan moet dat vooral kunnen. Als het dat niet is, dan gaat 'ie echt wel een dag(deel) dicht. Daar is geen dwang voor nodig.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:18 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dan maken we van maandag de rustdag, ook prima. Het moge duidelijk zijn dat ik de zondag de voorkeur geef, maar dat het niet koste wat het kost de zondag hoeft te zijn. Mijn argumenten zijn gericht tegen het zeven dagen open zijn.
Nee, want hij leest niet goed. Eenderde van de ondernemers ziet omzet weglekken. Dat betekent dat tweederde het beter doet. Ook pakt die eenderde een deel van die weglekkende omzet weer terug op de zondag.quote:
Ja want omdat het kan moet het ook kunnen, dogeredenatie.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Het is niet aan jou om dat te bepalen! Waar haal je godverdomme de moed vandaan! Als het voor een winkel lucratief is om zeven dagen open te zijn, dan moet dat vooral kunnen. Als het dat niet is, dan gaat 'ie echt wel een dag(deel) dicht. Daar is geen dwang voor nodig.
Nee, daarom is het argument "als winkel X open is op zondag moet winkel Y ook open anders verliest hij zijn klanten aan winkel Y" ook zo achterhaald.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:26 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Moet het internet nu op zondag op zwart dan?
Ik trek ook niet in twijfel of het rendabel is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:25 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Toevallig ( nou ja, niet echt. ik heb niet zomaar dit onderzoek gepakt) is dit de plek waar ik een beetje van op de hoogte ben omdat ik er bijna veertig jaar woon en al diverse ondernemingen heb bestierd. Je leest ook weer over de conclusie heen. In de winkelgebieden is vrijwel alles open. Inmiddels, een paar jaar later, gaan zelfs in de buitengebieden de winkels open.
[..]
Inmiddels is in het centrum zo goed als alles open. In de buitengebieden komen er elke zondag nieuwe openingen bij. En ja, het is rendabel.
[..]
Dat staat er niet. Lees nog eens goed.
Weer die verwachting. Is de Albert Heijn in Amsterdam (waar alle filialen open zijn op zondag) duurder dan die in Schubbekutteveen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:25 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Mijn probleem zit in de verwachting dat de prijzen omhoog zullen gaan, omdat de inkomsten op de lange termijn niet even hard meestijgen als de uitgaven. Het gaat me niet eens zozeer om de rust. De rust vind ik leuk, maar die kun je wegstrepen tegenover het gemak van een zondagsopening.
Dat is wel wat de winkeliers zelf aangeven. Maar nou leveren webwinkels ook niet dezelfde service natuurlijk. Ik kan wel wat bestellen op een zondag, maar dat betekent niet dat ik het ook op zondag geleverd krijg.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, daarom is het argument "als winkel X open is op zondag moet winkel Y ook open anders verliest hij zijn klanten aan winkel Y" ook zo achterhaald.
Jij bent de ouwehoer hier. Niemand belet jou het rusten op zondag. Maar leg dat niet aan iemand anders op!quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:29 schreef Williambrons het volgende:
maar oke je hebt mij in ieder geval uitgeluld ik kan niet op tegen dat geouwehoer, en ja zondag is rust dag. en hoop echt dat dat ook zo blijven mag.
Als je ooit eens in Schubbekutteveen bent geweest zal je merken dat dat wel zo is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Weer die verwachting. Is de Albert Heijn in Amsterdam (waar alle filialen open zijn op zondag) duurder dan die in Schubbekutteveen?
Kan wel wezen, maar in dit geval is het wel de waarheid.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:29 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja want omdat het kan moet het ook kunnen, dogeredenatie.
Ruime openingstijden zijn ook een vorm van service.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:31 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat is wel wat de winkeliers zelf aangeven. Maar nou leveren webwinkels ook niet dezelfde service natuurlijk.
Geen idee, maar je hebt het nu over een andere situatie dan ik. Dat soort trucjes ga ik niet in mee.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Weer die verwachting. Is de Albert Heijn in Amsterdam (waar alle filialen open zijn op zondag) duurder dan die in Schubbekutteveen?
Ah, dus het is de waarheid omdat jij het zegt. Ga je bekrompen D66 mening ergens anders ophangenquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:32 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar in dit geval is het wel de waarheid.
Nee, omdat ik - als iemand met ervaring als ondernemer - weet dat het zo is. Heb je de discussie überhaupt gevolgd of kom je alleen even je stupiditeit etaleren?quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ah, dus het is de waarheid omdat jij het zegt. Ga je bekrompen D66 mening ergens anders ophangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |