Alleen jammer dat je niet met tegenargumenten komt. Op deze manier blijf ik niet reageren. Je kent mijn standpunt, als je het er niet mee eens bent, mag je proberen mijn standpunt onderuit te halen met argumenten. Je bent nu de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet, aangezien je niet meer doet dan herhalen dat het onzin is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:25 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Vooral dat mantra blijven herhalen. Alleen jammer dat het volkomen onzin is.
Sorry, maar ga eens lezen welke woorden ik gebruik. Je legt me nu woorden in de mond. Wanneer je dat een keer doet, zal ik de schuld bij mezelf leggen en het nog een keer proberen uit te leggen. Dit is echter de tweede keer dat je doet, nadat ik nadrukkelijk heb aangegeven dat ik dit niet heb gezegd. Als ik letterlijk zeg "Nee, dat denk ik niet" en je weer reageert met "Denk je dat nou echt", dan ligt de fout niet meer bij mijn schrijven, maar bij jouw lezen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:26 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
denk jij nou echt dat een winkel open gaat (en blijft) als hij verlies draait? die extra open dag wordt betaald van de omzet die hij op DIE dag maakt en als die omzet te laag is zal hij de deuren sluiten op zondag.
je kan het ook zien als hij haalt meer rendament uit zijn huur want die wordt per maand betaald en als hij zondag dicht is moet hij MEER geld verdienen in de andere dagen om die huur van de zondag te betalen![]()
Als je jezelf moeite wil besparen, moet je ophouden met reageren. Nu steek je er alsnog moeite in, zonder de discussie een milimeter vooruit te helpen. Ik heb aangegeven op basis van welke redenatie ik verwacht dat de omzet niet stijgt. Tevens heb ik aangegeven waarom ik geen bewijs heb. Reageer daarop of bespaar jezelf echt moeite.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je neemt ze toch niet aan. Bovendien stel jij dat zondagsopening het winkelen duurder maakt en geen extra omzet genereert. Aan jou dan de taak om dat te bewijzen.
Ik zou me overigens de moeite besparen. Ik weet de uitkomst al...
Ik mag mezelf niet herhalen blijkbaar, dus ik verwijs je naar m'n andere posts hierboven voor het antwoord op je vraag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij, een dag extra open is ook een dag extra omzet, door niet de hele dag open te zijn kost het je ook niet meer.
[..]
Inderdaad.
oke dus alle christenen manipuleren en chanteren, hmmm oke voel hier een vorm van discriminatie.. leker bezig!!!quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:23 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee dat beweer ik ook nergens, ik beweer dat de christenen manipuleren en chanteren om hun doel te bereiken. jij stelde daarbij een vraagteken dus reageerde ik met lees die brief.
[..]
doe ik niet maar jij hebt nogal moeite met begrijpend lezen dus vraag jij feitelijk om dubbele info
Kom met argumenten of bespaar jezelf de moeite.quote:
Ik heb je mijn uitleg al gegeven, in dit topic, in posts waar jij op gereageerd hebt. Je bent er dus mee bekend. Ik ga die uitleg dus niet nog een keer geven. Ik zal er hooguit dieper op ingaan, als je gerichte vragen stelt.quote:
Wie stelt, bewijst. Ik weet al dat ik gelijk. Hoef alleen maar in mijn eigen boeken te kijken..quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:33 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hier is een idee, als je zo goed weet dat die cijfers er zijn, waarom gebruik je ze dan niet om mijn standpunt te ontkrachten? Ik ken namelijk geen plekken waar vrijwel alle winkels op zondag open zijn. En ik heb al aangegeven dat het wel tot een omzetstijging zal leiden, wanneer andere winkels nog niet op de zondag open zijn.
Er is wel degelijk bewijs. Kom, maak je punt. Nogmaals, jij stelt dat de zondagsopening geen verschil maakt en zelfs je boodschappen duurder maakt. Op basis van je dikke duim. En dat verwacht je dat ik mijn mening onderbouw? Da's de omgekeerde wereld. Maarreh, ik zou zeggen: duik mijn geschiedenis hier in en zoek de topics...quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:40 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Als je jezelf moeite wil besparen, moet je ophouden met reageren. Nu steek je er alsnog moeite in, zonder de discussie een milimeter vooruit te helpen. Ik heb aangegeven op basis van welke redenatie ik verwacht dat de omzet niet stijgt. Tevens heb ik aangegeven waarom ik geen bewijs heb. Reageer daarop of bespaar jezelf echt moeite.
Da's jouw verwachting. Je dikke duim is geen feit. En de feiten zijn beschikbaar. Zoek ze op of hou je mond.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik heb je mijn uitleg al gegeven, in dit topic, in posts waar jij op gereageerd hebt. Je bent er dus mee bekend. Ik ga die uitleg dus niet nog een keer geven. Ik zal er hooguit dieper op ingaan, als je gerichte vragen stelt.
Ik heb al uitgelegd waarom ik hier geen bewijs voor heb. Houd eens op met vragen stellen die ik al beantwoord heb. Dat deze discussie al eerder gevoerd is, wil niet zeggen dat ik plekken ken waar alle winkels op de zondag al open zijn. Dus die bewering dat ik lieg vind ik erg kwalijk. Maar je mag ook je eigen principes hanteren, "wie stelt, bewijst". Jij stelt dat ik lieg, bewijs het maar.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:44 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wie stelt, bewijst. Ik weet al dat ik gelijk. Hoef alleen maar in mijn eigen boeken te kijken..
En als je zegt dat je geen plekken kent die op zondag helemaal open zijn dan lieg je. Het is niet dat deze discussie voor het eerst wordt gevoerd.
Ga er maar eens inhoudelijk op reageren.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:41 schreef Williambrons het volgende:
[..]
oke dus alle christenen manipuleren en chanteren, hmmm oke voel hier een vorm van discriminatie.. leker bezig!!!
ik ga echt met baas banaan mee.
en consument zal niet meer uitgeven in 7 dagen als normaal in 6 dagen. het enige wat meer winst zal opbrengen is het verschil wat je maakt om op zondag open te gaan. maar gaan de concurenten ook op zondag open, dan zal je in vergelijking niet meer winst maken, maar alleen maar verlies omdat je die 7e extra moet betalen(uitzonderingen daar).
plus onze vrije zondag is pleite en word straks van iedereen verwacht dat we 7 dagen gaan werken.
wat kies jij.
voor de domme hier een rekensommetje
Consument 100% koopkracht
maandag 16,67%
dinsdag 16,67%
woensdag 16,67%
donderdag 16,67%
vrijdag 16,67%
zaterdag 16,67%
zondag 0%
of
maandag 14,3%
dinsdag 14,3%
woensdag 14,3%
donderdag 14,3%
vrijdag 14,3%
zaterdag 14,3%
zondag 14,3%
een consument zal door een extra dag open niet meer geld uitgeven.
meeste mensen hebben een bepaald bedrag per week wat ze uitgeven, bijvoorbeeld 75¤
en elke week kopen ze voor 75¤ aan boodschappen.
en is er 1 schaap over de dam, dan volgen er meer.
dus als er een supermarkt zondag open is, dan zal de rest dat merken in omzet, en ook op zondag open gaan. waardoor de klanten weer terug gaan naar de oude winkel.
plus kleine toko houders lijden hieronder, en de plaatstelijke slager zal het dan moeten doen van zijn vaste klanten, want de grote consument die gaat voor het gemak.
hoop dat dit jip en janneke genoeg is?
haha wat beweer jij dan? dat de omzet verhoogd word?quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:46 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Er is wel degelijk bewijs. Kom, maak je punt. Nogmaals, jij stelt dat de zondagsopening geen verschil maakt en zelfs je boodschappen duurder maakt. Op basis van je dikke duim. En dat verwacht je dat ik mijn mening onderbouw? Da's de omgekeerde wereld. Maarreh, ik zou zeggen: duik mijn geschiedenis hier in en zoek de topics...
Dus zonder enig bewijs van jouw stelling vind je het toch gerechtvaardigd om met je klauwen in de ondernemer's portemonnee te gaan zitten.. Dat vind ik nogal wat.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:47 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik heb al uitgelegd waarom ik hier geen bewijs voor heb.
Als jij zegt dat er bewijs is, kun je deze discussie makkelijk winnen. Presenteer je bewijs maar. En ik verwacht dat iedereen zijn mening onderbouwt in een discussie, dus van een omgekeerde wereld is geen sprake. Ik onderbouw mijn mening, nu mag jij jouw mening nog onderbouwen. Aangezien je beweert bewijs te hebben, zou dit makkelijk voor je moeten zijn. Sterker nog, je hebt het al eerder gepost, dus je hoeft alleen je oude post even op te zoeken. Die weet jij beter te vinden dan ik.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:46 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Er is wel degelijk bewijs. Kom, maak je punt. Nogmaals, jij stelt dat de zondagsopening geen verschil maakt en zelfs je boodschappen duurder maakt. Op basis van je dikke duim. En dat verwacht je dat ik mijn mening onderbouw? Da's de omgekeerde wereld. Maarreh, ik zou zeggen: duik mijn geschiedenis hier in en zoek de topics...
iedereen is vrij van meninsguiting ga eens nederlands leren.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:49 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dus zonder enig bewijs van jouw stelling vind je het toch gerechtvaardigd om met je klauwen in de ondernemer's portemonnee te gaan zitten.. Dat vind ik nogal wat.
Ik heb al aangegeven dat er wat mij betreft geen feiten zijn. Als jij beweert dat die er wel zijn, mag je dat aantonen. Jij beweert het, dan mag jij het posten.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:47 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Da's jouw verwachting. Je dikke duim is geen feit. En de feiten zijn beschikbaar. Zoek ze op of hou je mond.
Wat heb je onderbouwd dan? Kom met feiten, niet met je mening... Tot die tijd klets je uit je nek en dat is een zeer kwalijke zaak.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Als jij zegt dat er bewijs is, kun je deze discussie makkelijk winnen. Presenteer je bewijs maar. En ik verwacht dat iedereen zijn mening onderbouwt in een discussie, dus van een omgekeerde wereld is geen sprake. Ik onderbouw mijn mening, nu mag jij jouw mening nog onderbouwen. Aangezien je beweert bewijs te hebben, zou dit makkelijk voor je moeten zijn. Sterker nog, je hebt het al eerder gepost, dus je hoeft alleen je oude post even op te zoeken. Die weet jij beter te vinden dan ik.
Je poneert een stelling zonder bewijs en eist dan van mij dat ik je ongelijk bewijs? Waar heb je leren discussiėren?quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:51 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik heb al aangegeven dat er wat mij betreft geen feiten zijn. Als jij beweert dat die er wel zijn, mag je dat aantonen. Jij beweert het, dan mag jij het posten.
nou 1 feit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:51 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wat heb je onderbouwd dan? Kom met feiten, niet met je mening... Tot die tijd klets je uit je nek en dat is een zeer kwalijke zaak.
Maar jij zegt wel bewijs te hebben, kom daar maar mee dan. Ik denk dat er geen bewijs is voor beide kanten, dus dat we de discussie puur op verwachtingen en logica moeten voeren. Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat er geen bewijs is. Bewijzen dat iets niet bestaat is in vrijwel alle gevallen onmogelijk.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:49 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dus zonder enig bewijs van jouw stelling vind je het toch gerechtvaardigd om met je klauwen in de ondernemer's portemonnee te gaan zitten.. Dat vind ik nogal wat.
De ironie. Mij gebieden Nederlands te leren en dat doen in twee amper leesbare zinnen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:51 schreef Williambrons het volgende:
[..]
iedereen is vrij van meninsguiting ga eens nederlands leren.
hebben ze hoger op bepaald
Ik heb al aangegeven waarom ik geen bewijs heb. Ik denk niet dat er bewijs bestaat in deze discussie. Jij beweert van wel, presenteer je bewijs dan maar.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:52 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je poneert een stelling zonder bewijs en eist dan van mij dat ik je ongelijk bewijs? Waar heb je leren discussiėren?
goed hequote:Op dinsdag 3 december 2013 14:53 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
De ironie. Mij gebieden Nederlands te leren en dat doen in twee amper leesbare zinnen.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:51 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wat heb je onderbouwd dan? Kom met feiten, niet met je mening... Tot die tijd klets je uit je nek en dat is een zeer kwalijke zaak.
Dit is mijn onderbouwing. Ik heb dezelfde dingen gezegd, maar met andere woorden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:41 schreef Williambrons het volgende:
[..]
oke dus alle christenen manipuleren en chanteren, hmmm oke voel hier een vorm van discriminatie.. leker bezig!!!
ik ga echt met baas banaan mee.
en consument zal niet meer uitgeven in 7 dagen als normaal in 6 dagen. het enige wat meer winst zal opbrengen is het verschil wat je maakt om op zondag open te gaan. maar gaan de concurenten ook op zondag open, dan zal je in vergelijking niet meer winst maken, maar alleen maar verlies omdat je die 7e extra moet betalen(uitzonderingen daar).
plus onze vrije zondag is pleite en word straks van iedereen verwacht dat we 7 dagen gaan werken.
wat kies jij.
voor de domme hier een rekensommetje
maandag 16,67%
dinsdag 16,67%
woensdag 16,67%
donderdag 16,67%
vrijdag 16,67%
zaterdag 16,67%
zondag 0%
of
maandag 14,3%
dinsdag 14,3%
woensdag 14,3%
donderdag 14,3%
vrijdag 14,3%
zaterdag 14,3%
zondag 14,3%
een consument zal door een extra dag open niet meer geld uitgeven.
meeste mensen hebben een bepaald bedrag per week wat ze uitgeven, bijvoorbeeld 75¤
en elke week kopen ze voor 75¤ aan boodschappen.
en is er 1 schaap over de dam, dan volgen er meer.
dus als er een supermarkt zondag open is, dan zal de rest dat merken in omzet, en ook op zondag open gaan. waardoor de klanten weer terug gaan naar de oude winkel.
plus kleine toko houders lijden hieronder, en de plaatstelijke slager zal het dan moeten doen van zijn vaste klanten, want de grote consument die gaat voor het gemak.
hoop dat dit jip en janneke genoeg is?
We hebben allebei een stelling ingenomen. Jij zegt dat je kan bewijzen waarom je gelijk hebt. Wat weerhoudt je ervan om dit bewijs te leveren?quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:52 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je poneert een stelling zonder bewijs en eist dan van mij dat ik je ongelijk bewijs? Waar heb je leren discussiėren?
Ook jij redeneert zonder bewijs. Klanten geven meer uit naarmate ze daar meer mogelijkheden toe hebben. Als winkelier dien je je aan te passen aan de klant. Veel klanten zijn vrij in het weekend, dus gingik open. Ik zette op de zondag meer om dan op de zaterdag. En alles bij mij in de buurt is gewoon open. Dit was zo bij mijn vorige winkel en dat zal bij de volgende weer net zo zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:53 schreef Williambrons het volgende:
[..]
nou 1 feit.
de koop kracht van de klant gaat niet omhoog.
1 logica
als jij zondag open gaat zullen meer winkels doen, omdat ze een verlies merken
1 vraag
hoe ga jij hier winst uithalen?
Hoe komen die klanten aan meer geld om uit te geven?quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ook jij redeneert zonder bewijs. Klanten geven meer uit naarmate ze daar meer mogelijkheden toe hebben. Als winkelier dien je je aan te passen aan de klant. Veel klanten zijn vrij in het weekend, dus gingik open. Ik zette op de zondag meer om dan op de zaterdag. En alles bij mij in de buurt is gewoon open. Dit was zo bij mijn vorige winkel en dat zal bij de volgende weer net zo zijn.
vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:58 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hoe komen die klanten aan meer geld om uit te geven?
Ik heb mn boeken en de ervaring. En jij je verwachting en ideeėn... Tsja...quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:57 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
We hebben allebei een stelling ingenomen. Jij zegt dat je kan bewijzen waarom je gelijk hebt. Wat weerhoudt je ervan om dit bewijs te leveren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |