abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133859105

Peercoin is net als Bitcoin een digitale valuta/techniek voor het uitvoeren van transacties. Het is voortgebouwd op de bestaande Bitcoin-software, dus ik raad beginners aan zich eerst te verdiepen in Bitcoin alvorens hierover in te lezen.

De munt wordt ook wel afgekort als 'PPC' of 'PPCoin'.

Verschillen met Bitcoin

- PPCoin is duurzamer (er wordt voorkomen dat mensen massaal minen)
- Geen last van deflatie. Er zit een ingebouwde inflatie in van 1% per jaar. Daarnaast is de inflatie groter wanneer er meer wordt gemined.
- Het is onaantrekkelijk om een monopolie te vormen met mining-apparatuur. Het voorkomt dus dat er een groep is met geavanceerde apparatuur die profijt heeft van een monopolie
- Het transactiebedrag staat vast. Hoe meer PPC gebruikt wordt, hoe meer er dus aan transaction fees weggaat. Dit voorkomt grote inflatie.

De Wikipedia-pagina is een stuk uitgebreider:
https://en.wikipedia.org/wiki/Peercoin

Het kan zijn dat ik het niet goed heb begrepen of foutjes heb gemaakt. Dus verbeteringen aan de OP zijn altijd welkom.

Ik ben vooral heel erg benieuwd van wat de Bitcoin-tegenstanders hiervan vinden. Veel nadelen van Bitcoin zijn er mijns inziens niet meer.
pi_133859226
Interessant ^O^.
జ్ఞ‌ా
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 december 2013 @ 22:03:07 #3
862 Arcee
Look closer
pi_133859230
Wat is deze?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_133859246
IN
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_133859297
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2013 22:03 schreef Arcee het volgende:
Wat is deze?
Nog een cryptocurrency ;)
జ్ఞ‌ా
pi_133861185
Klinkt als een interessante coin. Wel jammer dat de PPC sinds de koers met de dollar langzaam waarde heeft verloren ten opzichte van de Bitcoin. Hopelijk gaat hij weer flink stijgen deze week.
pi_133861820
Bitcoin is schaars (uiteindelijk maximaal 21 mijloen BTC's). Als de BTC doorbreekt, behoudt iedereen zijn BTC's. Want die worden immers alleen maar meer waard. En daardoor maakt niemand gebruik van de onderliggende Bitcoin protocol. Dus de grootste flaw van Bitcoin is deflatie. Waarom geeft men geld uit, of investeert men geld? Omdat je dan ingehaald wordt door inflatie. Daardoor is er veel geld in omloop.

PPC heeft alle voordelen van BTC, zonder deflatie als nadeel. Er is namelijk standaard 1% deflatie per jaar. Plus een aanzienlijk kortere transactie-bevestiging, tegenover BTC. Het zou kunnen dat PPC veel potentie heeft.

Koers is ook relatief vrij stabiel, vergeleken met andere altcoins, die vaak genoeg crashen of over de kop gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Robuustheid op 02-12-2013 23:10:58 ]
  maandag 2 december 2013 @ 23:38:22 #8
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_133863630
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 23:01 schreef Robuustheid het volgende:
Bitcoin is schaars (uiteindelijk maximaal 21 mijloen BTC's). Als de BTC doorbreekt, behoudt iedereen zijn BTC's. Want die worden immers alleen maar meer waard. En daardoor maakt niemand gebruik van de onderliggende Bitcoin protocol. Dus de grootste flaw van Bitcoin is deflatie. Waarom geeft men geld uit, of investeert men geld? Omdat je dan ingehaald wordt door inflatie. Daardoor is er veel geld in omloop.

PPC heeft alle voordelen van BTC, zonder deflatie als nadeel. Er is namelijk standaard 1% deflatie per jaar. Plus een aanzienlijk kortere transactie-bevestiging, tegenover BTC. Het zou kunnen dat PPC veel potentie heeft.

Koers is ook relatief vrij stabiel, vergeleken met andere altcoins, die vaak genoeg crashen of over de kop gaan.
Ik ben het niet met je eens maar toch, koop die PPC!
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_133864226
Waarom ben je er niet mee eens?

Stel, voor je 1 mBTC kun je bij de bakker 1 stuk brood kopen.

Maar morgen kun je voor je 1mBTC twee hele stuks brood kopen.

Wat doe je?

Je wacht tot morgen, dan kun je morgen 2 hele brood halen.

Daar heeft de bakker niks aan. Want hij moet ook verkopen.

Als iedereen z'n BTC's behoudt, in de verwachting dat ze alleen maar meer waard worden, wordt het Bitcoin protocol netwerk niet benut.. en daardoor krijgt Bitcoin niet z'n tractie.

Wat zou er mis zijn met de bovenstaande opvatting, en dat inflatie juist economie stimuleert?
pi_133864529
Eens Robuustheid.

Alleen vind ik de bakker een slecht voorbeeld, omdat je toch zult moeten eten. Stel dat je een hypotheek neemt, dan worden je schulden steeds meer omdat Bitcoins meer waard zouden worden.

Het spijt me, maar dan blijf ik liever bij mijn ouders wonen. En zo is dat natuurlijk met heel veel investeringen. Ook met leningen die bedrijven zouden doen. Waardoor bedrijven dus huiveriger zijn om geld te lenen.

Dat maakt Bitcoin ongeschikt als valuta. Peercoin biedt daarvoor dus oplossingen. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2013 00:05:42 ]
  † In Memoriam † dinsdag 3 december 2013 @ 10:31:30 #11
230491 Zith
pls tip
pi_133869744
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:55 schreef Robuustheid het volgende:
Waarom ben je er niet mee eens?

Stel, voor je 1 mBTC kun je bij de bakker 1 stuk brood kopen.

Maar morgen kun je voor je 1mBTC twee hele stuks brood kopen.

Wat doe je?

Je wacht tot morgen, dan kun je morgen 2 hele brood halen.

Daar heeft de bakker niks aan. Want hij moet ook verkopen.

Je voorbeeld bevat 2 kritieke fouten.

1) Normaal betaal je toch ook voor je eten? Als je voor 1 euro een brood kocht had je ook voor die euro een deel van een bitcoin kunnen kopen, en had je morgen met de winst 2 broden kunnen kopen. Waarom zou je nog je euro's voor eten gebruiken als je er ook bitcoins mee kan kopen?

2) Waar PPC op doelt is het ingebouwde systeem dat er geen max is aan het aantal PPCs. De waarde van een enkele PPC kan en zal nog steeds fluctureren/zwaar stijgen mocht het gebruikt gaan worden. Ook de peercoin kan morgen 2x zo veel waard worden.

Mijn mening over de PPC. Ik begrijp het idee, Ben het niet6 geheel eens dat inflatie iets inherent goeds is (deflatie ook niet, maar), waarom kunnen we niet richten op een 0% inflatie/deflatie systeem? Op korte, middel- en lange termijn doet de pearcoin niet veel anders dan de bitcoin - omdat er ook gewoon nog bitcoins bijkomen. Pas ver in de toekomst zal er een omslag punt komen waarbij de difficulty van bitcoins minen zo hoog wordt dat er significant minder van bij komen dan de pear.

quote:
Stel dat je een hypotheek neemt, dan worden je schulden steeds meer omdat Bitcoins meer waard zouden worden.

Het spijt me, maar dan blijf ik liever bij mijn ouders wonen. En zo is dat natuurlijk met heel veel investeringen. Ook met leningen die bedrijven zouden doen. Waardoor bedrijven dus huiveriger zijn om geld te lenen.
Ik krijg zo een beetje het idee dat het een 'recht' zou moeten zijn dat je schulden lager worden, zou dat (voor de samenleving als geheel) beter zijn dan de schulden precies even hoog te laten blijven? Je kan zeggen dat inflatie een icnentive geeft om te investeren, maar stel de gemiddelde investering geeft 10% ROI en er is 2% inflatie. Zonder inflatie zouden investeringen 10% terug geven, met inflatie ~7.8% (per 1 jaar, en heb geen zin om deze berekeningen te doen http://en.wikipedia.org/wiki/Time_value_of_money). Zonder inflatie zouden investeringen dus nog meer opleveren.

[ Bericht 22% gewijzigd door Zith op 03-12-2013 10:39:03 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133872914
BUY ALL THE PPC!!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_133872953
Goed topic. Nu we een eigen subforum hebben kan er van alle mainstream munten wel een topic komen op zich. :P
If not now, then when.
pi_133873270
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:31 schreef Zith het volgende:

[..]

1) Normaal betaal je toch ook voor je eten? Als je voor 1 euro een brood kocht had je ook voor die euro een deel van een bitcoin kunnen kopen, en had je morgen met de winst 2 broden kunnen kopen. Waarom zou je nog je euro's voor eten gebruiken als je er ook bitcoins mee kan kopen?

2) Waar PPC op doelt is het ingebouwde systeem dat er geen max is aan het aantal PPCs. De waarde van een enkele PPC kan en zal nog steeds fluctureren/zwaar stijgen mocht het gebruikt gaan worden. Ook de peercoin kan morgen 2x zo veel waard worden.

Mijn mening over de PPC. Ik begrijp het idee, Ben het niet6 geheel eens dat inflatie iets inherent goeds is (deflatie ook niet, maar), waarom kunnen we niet richten op een 0% inflatie/deflatie systeem? Op korte, middel- en lange termijn doet de pearcoin niet veel anders dan de bitcoin - omdat er ook gewoon nog bitcoins bijkomen. Pas ver in de toekomst zal er een omslag punt komen waarbij de difficulty van bitcoins minen zo hoog wordt dat er significant minder van bij komen dan de pear.

[..]

Ik krijg zo een beetje het idee dat het een 'recht' zou moeten zijn dat je schulden lager worden, zou dat (voor de samenleving als geheel) beter zijn dan de schulden precies even hoog te laten blijven? Je kan zeggen dat inflatie een icnentive geeft om te investeren, maar stel de gemiddelde investering geeft 10% ROI en er is 2% inflatie. Zonder inflatie zouden investeringen 10% terug geven, met inflatie ~7.8% (per 1 jaar, en heb geen zin om deze berekeningen te doen http://en.wikipedia.org/wiki/Time_value_of_money). Zonder inflatie zouden investeringen dus nog meer opleveren.
Ah, daar maak je hele goede punten.

Als ik eerlijk ben kan ik niks verwerpen. Je hebt helemaal gelijk. Op de langere termijn zijn de Peercoins wel milieuvriendelijker. Maar voor de rest dus niet heel veel voordelen. De Bitcoin is pas deflatoir als alle BTC gemined zijn. :)
pi_133875763
Ik reageer hier later nog op (zit op werk), Zith heeft een aantal punten die wellicht valide lijken te zijn, maar feitelijk niet zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:21 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

PPC gaat niet zo hard als LTC, maar dat hoeft ook niet.

Als je verkeerd instapt, ben je je geld kwijt, net als roisdelexce, die op 48 dollar ingestapt is :').

Als alles down gaat, daalt PPC nog geen 7%. Dus, wil je meeprofiteren van koerswinsten op langere termijn (dan spreken we hier over aantal weken), maar je inleg niet verliezen, dan is PPC je vriend.

PPC is ook heel langzaam vanuit 2 dollar naar 4 dollar geklommen, daar deed-ie 2 weken over. En nu van 4 dollar naar 6,5 dollar in 1,5 week. Met de crash naar 5.2 dollar, maar nu is het weer de 6 dollar voorbij. LTC ging van 48 dollar naar 27 dollar. Dat is bijna de helft. PPC niet eens 15%.

Da's voordeel van een stabiele currency. Je inleg niet groot verliezen als bij LTC, maar wel meeliften op stijging, dat meer is dan rente op je spaarrekening. :)
  † In Memoriam † dinsdag 3 december 2013 @ 14:42:46 #16
230491 Zith
pls tip
pi_133876170
Er zit niets in de PPC wat voor meer stabiliteit zorgt dan BTC de komende paar decennia. Het is bij beide vraag/aanbod met een schaars product. De toestroom van nieuwe coins is bij beide niet voldoende om een eventuele piek in vraag op te vangen. Willen er meer mensen PPC, dan stijgt de prijs, willen minder mensen PPC, dan daalt hij. Net zoals de rest.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zith op 03-12-2013 14:48:18 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133901430
Ik ben benieuwd wat Robuustheid er nog over te melden heeft. :)
pi_133919770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:31 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat is een pearcoin? Je noemt het steeds in je artikel, maar ik kan er niks over vinden op internet.

En ik vraag mij af of je begrijpt wat deflatie inhoudt. 0% inflatie is namelijk ook deflatie.

En hoe wil je investeren, wanneer er geen bitcoins voor te handen zijn? Ondernemingen en initiatieven hebben geld nodig om te groeien. Als iedereeen z'n bitcoins behoudt, is er geen economie en geen kapitaal.

Mensen kunnen hun peercoins sparen. He peercoin protocol deelt ook peercoins uit aan bezitters van peercoins, als een soort van rente. De totale hoeveelheid peercoins neemt dan ook continue toe en heeft in theorie geen maximum. Wanneer er teveel inflatie is (d.w.z. er zijn teveel peercoins, dan worden de peercoins vernietigd om inflatie weer op 1% te krijgen. Je geld wordt dus niet minder waard, maar je stimuleert de economie en het bedrijfsleven ook zo.

Doordat er naast 'minen' ook peercoins gegenereerd worden door ze simpelweg in bezit te hebben, wordt het vele malen moeilijker om 51 procent van de rekenkracht in handen te krijgen, want je moet dan niet meer rekenkracht hebben dan miners, maar ook voor de spaarders. Hoe meer je spaart, hoe minder het systeem te kraken valt, in tegenstelling tot Bitcoin. Ook zou het op en duur minder energie kosten, omdat de peercoins die gegenereerd worden in de vorm van rente bijna geen rekenkracht vereisen. Daar kun je niet mee aankomen met een ASIC miner, die in 2030 petahertz rekenkracht moet genereren om een block nog te valideren voor transacties. Dat is niet handig, gezien de alsmaar stijgende stroomprijzen (olie/gas/kolen/silicum voor zonnepanelen), waardoor het Bitcoin netwerkprotocol steeds meer geld opslurpt.

Om hogere inflatie tegen te gaan wordt er per transactie standaard 0,01 peercoin gerekend, die niet geïnd wordt maar vernietigd.
  woensdag 4 december 2013 @ 20:06:07 #19
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133919973
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:01 schreef Robuustheid het volgende:
Mensen kunnen hun peercoins sparen. He peercoin protocol deelt ook peercoins uit aan bezitters van peercoins, als een soort van rente. De totale hoeveelheid peercoins neemt dan ook continue toe en heeft in theorie geen maximum. Wanneer er teveel inflatie is (d.w.z. er zijn teveel peercoins, dan worden de peercoins vernietigd om inflatie weer op 1% te krijgen. Je geld wordt dus niet minder waard, maar je stimuleert de economie en het bedrijfsleven ook zo.
Klinkt behoorlijk centraal, ik ga me gauw maar eens wat meer inlezen over PeerCoin en hoe het nou precies werkt.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133920213
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:18 schreef robin007bond het volgende:
Ik ben benieuwd wat Robuustheid er nog over te melden heeft. :)
Zie boven.

Overigens wil ik je en die andere users waarschuwen. Het is mij opgevallen dat je en anderen PPC ingekocht hebben, in de hoop winsten mee te maken. Dat is een foute insteek

Je hebt 2 groepen mensen voor bitcoins/altcoins. Namelijk een groep die hoopt forse winst op te maken. En een andere groep, die in het systeem van Bitcoin protocol gelooft.

Als Bitcoin daadwerkelijk doorbreekt als betaalmiddel (wat nog maar de vraag is), dan zullen de gebreken t.o.v. fiat geld algauw aan licht komen, betreft lidiquiteit voor de reeële economie, waaruit we ook ons vermogen weer ontrekken. Dat is nodig om de economie draaiende te houden. De peercoins beantwoordt deze gebreken. Maar voordat de potentie door economen onderkend wordt, heb je een lange adem nodig.
Wil je cashen? Dan zit je hier verkeerd. Je kunt dan beter je heil zoeken in in Litecoins/Junkcoins/Worldcoins, die heen en weer schieten. Maar dan is je inleg net zo goed gehalveerd.

Ik heb de PPC's ingekocht, voor het geval dat Bitcoin daadwerkelijk doorbreekt als betaalmiddel. Dan zullen de zwakheden in een later stadium belicht worden, en begint men onderhand de potentie van PPC 'te ontdekken'. Ik kan het geld in PPC overigens prima missen, dus ik zit er niet om verlegen om weer snel uit te stappen. Het is dan ook voor een termijn van jaren bedoeld.

Dus koop geen PPC's als je in korte tijd forse winsten wilt maken. Want voorlopig zijn er maar heel weinig mensen bewust van de gebreken van Bitcoins.
pi_133920281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:10 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Zie boven.

Overigens wil ik je en die andere users waarschuwen. Het is mij opgevallen dat je en anderen PPC ingekocht hebben, in de hoop winsten mee te maken. Dat is een foute insteek

Je hebt 2 groepen mensen voor bitcoins/altcoins. Namelijk een groep die hoopt forse winst op te maken. En een andere groep, die in het systeem van Bitcoin protocol gelooft.

Als Bitcoin daadwerkelijk doorbreekt als betaalmiddel (wat nog maar de vraag is), dan zullen de gebreken t.o.v. fiat geld algauw aan licht komen, betreft lidiquiteit voor de reeële economie, waaruit we ook ons vermogen weer ontrekken. Dat is nodig om de economie draaiende te houden. De peercoins beantwoordt deze gebreken. Maar voordat de potentië onderkend wordt, heb je een lange adem nodig.

Wil je cashen? Dan zit je hier verkeerd. Je kunt dan beter je heil zoeken in in Litecoins/Junkcoins/Worldcoins, die heen en weer schieten. Maar dan is je inleg net zo goed gehalveerd.

Ik heb de PPC's ingekocht, voor het geval dat Bitcoin daadwerkelijk doorbreekt als betaalmiddel. Dan zullen de zwakheden toegelicht worden, en begnit men de PPC 'te ontdekken'. Ik kan het geld in PPC overigens prima missen, dus ik zit er niet om verlegen om weer snel uit te stappen. Het is dan ook voor een termijn van jaren bedoeld.

Dus koop geen PPC's als je in korte tijd forse winsten wilt maken. Want voorlopig zijn er maar heel weinig mensen bewust van de gebreken van Bitcoins.
Mijn insteek is niet winst maken, maar dat Peercoin zo weinig waard is zegt mijns inziens wel wat over het vertrouwen. En dan begin ik toch te twijfelen aan mezelf. ;(

Maar goed, de speculanten die er nu inzitten zullen dat niets kunnen schelen. Die willen gewoon een quick buck verdienen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2013 20:13:00 ]
pi_133920368
Kun je een schatting maken van wat de Peercoin waard zou kunnen zijn na een bepaalde periode van tijd?
If not now, then when.
pi_133920423
Dat is de waan van de dag. Het ene keer kan het verkeren, het andere keer zit het mee.

Daarover maak ik mij niet druk. Ik kijk alleen hoe de wereld zich over 5-10 jaar ontwikkelt, mochten de Bitcoins als regulier betaalmiddel doorbreken (wat de kans daarop niet zo groot is). En dan, krijgen de Peercoins pas hun potentie en vertrouwen. Zolang Bitcoins speculatief blijven, zullen de Peercoins ook weinig waard blijven. :).
pi_133920596
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:14 schreef Robuustheid het volgende:
Dat is de waan van de dag. Het ene keer kan het verkeren, het andere keer zit het mee.

Daarover maak ik mij niet druk. Ik kijk alleen hoe de wereld zich over 5-10 jaar ontwikkelt, mochten de Bitcoins als regulier betaalmiddel doorbreken (wat de kans daarop niet zo groot is). En dan, krijgen de Peercoins pas hun potentie en vertrouwen. Zolang Bitcoins speculatief blijven, zullen de Peercoins ook weinig waard blijven. :).
Waar ik bang voor ben is dat Bitcoin gewoon dat vertrouwen heeft nu door de hoge waarde. Het is wel heel moeilijk om na al die marketing nog door te breken.

Toch heb ik wel vertrouwen in het idee. En dat is mij reden genoeg om ze te houden.

Wat ik wel jammer vind is dat het grote publiek dat dus niet inziet.
pi_133923211
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Waar ik bang voor ben is dat Bitcoin gewoon dat vertrouwen heeft nu door de hoge waarde. Het is wel heel moeilijk om na al die marketing nog door te breken.

Toch heb ik wel vertrouwen in het idee. En dat is mij reden genoeg om ze te houden.

Wat ik wel jammer vind is dat het grote publiek dat dus niet inziet.
Ze moeten eerst wennen aan het idee van Bitcoin. De mogelijkheden van PPC erbij zijn dan even wat teveel, aangezien de Bitcoin al voor meesten 1 grote acrabrada is. Logisch ook.

Ik heb posities in PPC, en niet om te kijken wat de koers dit jaar/volgend jaar doet. Eerder voor het geval dat Bitcoin überhaupt doorbreekt. Dan komen de altcoins die de flaws van Bitcoins weten te beantwoorden aan bod (wat LTC niet is), en de PPC is de altcoin met de grootste marketcap, en dus ook het voordeel van first movement. Of dat gebeurt is, eerder afhankelijk van de vraag of Bitcoin dermate regulier zal worden.

En uit je reactie heb ik het idee dat je een scholier of student bent. Dan mag ik hopen dat je niet al te diep zit in PPC, anders zou ik toch wel even uitchecken..

[ Bericht 1% gewijzigd door Robuustheid op 04-12-2013 21:28:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')