Sowieso niet helemaal dicht, de pomp moet wel water kunnen blijven rondpompen.quote:Op zondag 8 december 2013 22:45 schreef alicia99 het volgende:
[..]
Top bedankt ga ik proberen, helemaal dicht of moet deze nog iets open blijven.
maar als je de thermostaatkraan los haalt moet die toch gewoon door stromen?quote:Op maandag 9 december 2013 11:58 schreef Simba het volgende:
Heb ik iets gemist?
1 Na 1 uur gaf je zelf aan het verhaal van TS niet te begrijpen.
2 vreemde conclusie. TS geeft aan de door Klipper bedoelde binnenste spindel niet te hebben bekeken. Waaruit concludeer je dat dat niet de oorzaak zou blijken?
Ik denk nl dat de thermostaatkraan inderdaad defect is.
De spindel bestaat uit twee gedeelten, ook al is de buitenste spindel gangbaar, dan hoeft dit niet voor de binnenste spindel te gelden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:44 schreef alicia99 het volgende:
[..]
maar als je de thermostaatkraan los haalt moet die toch gewoon door stromen?
Bedankt voor je snelle antwoord, rubberen klep dat betekent thermostaatkraan koppeling vervangen?quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:55 schreef klipper het volgende:
[..]
De spindel bestaat uit twee gedeelten, ook al is de buitenste spindel gangbaar, dan hoeft dit niet voor de binnenste spindel te gelden.
Een andere mogelijkheid is dat de rubberen klep dusdanig versleten is waardoor er nauwelijks tot geen doorstroming over blijft.
wil je het echt uitsluiten, dan moet je aftappen en controleren.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:04 schreef alicia99 het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle antwoord, rubberen klep dat betekent thermostaatkraan koppeling vervangen?
Zou ik bij vloerverwarming niet doen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:06 schreef Gieliovd het volgende:
Even voor de duidelijkheid, je kraan is het metalen deel en je thermostatische kop is dat witte ding.
Samen is het een thermostatische kraan.
Je kunt ook een hand knop op die kraan draaien, dan is het een handmatige kraan...
quote:Verder inderdaad. Kraan stuk, kraan vervangen.
bedankt! zal het van de week even proberenquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:10 schreef klipper het volgende:
[..]
Zou ik bij vloerverwarming niet doen.
[..]
Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 18 december 2013 11:10 schreef Simba het volgende:
Heb je de complete kraan vervangen of alleen het metalen deel?
Niet versleten? Je hebt wel gecheckt of er, door de kranen een goede doorstroom is?
Heb je gecheckt of de warmtewisselaar goed doorstroomt toen je de kranen verving?
Je had het over doorspoelen van de zwarte slangen, zat daar troep in? Dat kan mogelijk nu nog in de warmtewisselaar zitten.
Misschien het handigst om de warmtewisselaar even helemaal te demonteren zodat je bv in de wasbak beide kanten kan checken op doorstroming of schoonmaken/spoelen.
Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 18 december 2013 17:30 schreef Slakkenspoor het volgende:
Als je met het een gescheiden systeem werkt, moet de pomp van de vloerverdeler het water als het ware uit de platenwisselaar zuigen, dit is immers een apart systeem, probeer dit te creëren . Ik zou persoonlijk ook de thermostaat van de vloerverdeler voor de aanvoer van platenwisselaar plaatsen omdat anders het rendement van je cv-ketel instort.
Hoi klipperquote:Op donderdag 19 december 2013 17:59 schreef klipper het volgende:
Je geeft aan dat je de slangen hebt gespoeld, is dat ook met de wisselaar gebeurd?
De platenwisselaar heeft twee systemen, het ene is cv gevoed welke waarschijnlijk ook gewoon warm wordt, het andere is het vloersysteem, het water wat door je slangen loopt, gaat ook door de wisselaar.
Als er al veel prut uit de slangen kwam is het niet meer dan logisch dat dit ook in de wisselaar zit.
Ja heb ik gedaan maar niet helemaal dicht.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:21 schreef Edwink het volgende:
Ik begrijp hier uit dat dit nog nooit gewerkt heeft ?
Heb je zoals hier al eerder aangeven is de messing imbus tussen de aanvoer en retour al dicht gedraaid? Des te dichter hij staat des te meer water gaat er over de wisselaar
Bedankt! maandag komt er een monteur om de warmtewisselaar te draaien ik hoop dat het probleem dan is opgelost.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:39 schreef klipper het volgende:
Even het volgende m.b.t. De SWEP platenwisselaar.
De pijl rechts geeft de montage richting aan.
SWEP platenwisselaars zijn primair bedoeld om verticaal te plaatsen.
Jouw unit ligt horizontaal.
Dus opnieuw monteren en juist plaatsen
De pijl moet omhoog wijzen.
Het is verstandig om zeker aan de kant van de slangen een filter te plaatsen zodat de kans op verstoppingen geminimaliseerd wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |