abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133811616
M'n ouders hebben een paar ganzen en kippen buiten lopen. Er is in de buurt een steenmarter gesignaleerd en hij heeft al twee keer de kippen aangevallen. Sindsdien gaan de kippen elke avond een afgesloten hok in, maar hoe zit het met de ganzen? Lopen die ook het risico aangevallen te worden door steenmarters?
pi_133811986
Un platte sjup.
  zondag 1 december 2013 @ 18:00:48 #3
308473 Lalavy
Is een apart gevalletje..
pi_133811990
Ganzen zijn wel een stuk agressiever dan kippen natuurlijk richting dreigingen. Maar goed als een steenmarter s'nachts langs komt denk ik dat ganzen ook niet veilig zijn eerlijk gezegd.

Denk dat je eerder richting formaat zwaan moet gaan wil een marter zich bedenken :)
Fuck the sky, i'm the limit!
  zondag 1 december 2013 @ 18:03:02 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_133812077
Ja, die kunnen ook aangevallen worden. Kans dat de steenmarter wint is echter veel kleiner en de steenmarter weet dat dus hij zal het niet zo rap doen als bij kippen. Eventuele eieren kunnen een geliefd doelwit zijn maar misschien ben ik nu in de war met fretten of iets dergelijks.
Resistance is futile.
pi_133812228
Ik heb begrepen dat marters het heeeeel vervelend vinden om met hun pootjes op kippengaas te lopen,want dan komen ze vast te zitten. Zo kan je bijvoorbeeld ook je auto veilig stellen door hem op een stuk kippengaas te parkeren. ( Zodat ze niet in de motorkap kruipen en kabels doorbijten)

Als je al een kippenren hebt, misschien er voor zorgen dat je een een extra stuk uitrolt rond de hokken? :)

Ik weet trouwens niet of dit waar is, een auto monteur kwam met deze tip.

Wat betreft de ganzen, ik denk dat ze aardig van zich af weten te schoppen
Yeah bitch ! Magnets !
pi_133869987
Bij ons stikt het van de marters, maar eigenlijk nooit last van ze gehad ook niet met de kippen.
Maar daar in tegen wel de vos :) die heeft toen in een zomer 18 kippen bij mij weggehaald en een 5 tal bij mijn buren en een aantal bij andere buur verderop. Die vos die kwam gewoon overdag de kippen pikken. Had zeker een nest jongen. Heb haar eens in de vroege ochtend zien wegrennen over de weide met 1 kip in de bek en 3 andere alvast kapot gebeten, om later op te komen halen. :D

Maar horrorverhalen over marters hoor je ook wel eens.. Denk dat een gans geen partij is voor een bloeddorstige marter. 's nachts achter slot en grendel is dan de enige remedie.
pi_133905546
Ja de marter heeft twee keer alle kippen doodgebeten en laten liggen.. nare beesten
pi_134380550
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:43 schreef Watuntrik het volgende:
Maar daar in tegen wel de vos :) die heeft toen in een zomer 18 kippen bij mij weggehaald en een 5 tal bij mijn buren en een aantal bij andere buur verderop. Die vos die kwam gewoon overdag de kippen pikken. Had zeker een nest jongen. Heb haar eens in de vroege ochtend zien wegrennen over de weide met 1 kip in de bek en 3 andere alvast kapot gebeten, om later op te komen halen. :D
Liepen die kippen los?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_134385501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:01 schreef blomke het volgende:

[..]

Liepen die kippen los?
Bij de buurman wel, die liet ze 6 uur 's ochtends uit hun hokje. Ik zag toen rond 7 uur de vos op zijn erf, zowat 3 meter van mijn keukenraam met een kip in zijn bek en 2 alvast kapot gebeten. Bij mij zaten ze in de ren, maar helaas een ren van boven afgedekt met een net. Omdat de ren om een kersenboom heen is was gebouwd was dit niet geheel gesloten. De vos is via het hek met behulp van de boom de ren in gekomen. en in 2 beurten 18 kippen gehaald. :D Ik heb wel respect voor de durf van deze moeder en gunde het haar van harte. Het was allemaal eigen broed, heeft me dus geen drol gekost. Nu heb ik dus geen kippen meer, vond het toch al niet zo leuk dat ze de hele dag in de ren moesten blijven en zelfs dat niet genoeg was. Ga echt geen Alcatraz voor ze bouwen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 17-12-2013 22:30:59 ]
pi_134413409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:23 schreef Watuntrik het volgende:
Nu heb ik dus geen kippen meer, vond het toch al niet zo leuk dat ze de hele dag in de ren moesten blijven en zelfs dat niet genoeg was. Ga echt geen Alcatraz voor ze bouwen. :)
Snap ik. Mijn ren is wel helemaal dicht; opzij en van boven met dik kippengaas, planken van de schuur en de betonschutting. Bovendien zitten de kippen ('s nachts uiteraard) in het nachthok.

Hoop dat dat voldoende is.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')