Liepen die kippen los?quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:43 schreef Watuntrik het volgende:
Maar daar in tegen wel de vosdie heeft toen in een zomer 18 kippen bij mij weggehaald en een 5 tal bij mijn buren en een aantal bij andere buur verderop. Die vos die kwam gewoon overdag de kippen pikken. Had zeker een nest jongen. Heb haar eens in de vroege ochtend zien wegrennen over de weide met 1 kip in de bek en 3 andere alvast kapot gebeten, om later op te komen halen.
Bij de buurman wel, die liet ze 6 uur 's ochtends uit hun hokje. Ik zag toen rond 7 uur de vos op zijn erf, zowat 3 meter van mijn keukenraam met een kip in zijn bek en 2 alvast kapot gebeten. Bij mij zaten ze in de ren, maar helaas een ren van boven afgedekt met een net. Omdat de ren om een kersenboom heen is was gebouwd was dit niet geheel gesloten. De vos is via het hek met behulp van de boom de ren in gekomen. en in 2 beurten 18 kippen gehaald.quote:
Snap ik. Mijn ren is wel helemaal dicht; opzij en van boven met dik kippengaas, planken van de schuur en de betonschutting. Bovendien zitten de kippen ('s nachts uiteraard) in het nachthok.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:23 schreef Watuntrik het volgende:
Nu heb ik dus geen kippen meer, vond het toch al niet zo leuk dat ze de hele dag in de ren moesten blijven en zelfs dat niet genoeg was. Ga echt geen Alcatraz voor ze bouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |