abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133798940
Bij al die filmpjes als deze:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline

quote:
Ferrari Enzo
¤ 1.000.000,-
6 litre V12
660 pk
657 nm
1.365 kg
2,7s 0 - 62mph
Fastest laptime on Nürburgring: 7:25.7

Pagani Zonda F ClubSport R:
¤ 920.000,-
7,2 litre V12
650 pk
780 nm
1230 kg
2,9s 0 - 62mph
Fastest laptime on Nürburgring: 7:24.44

Nissan GT-R
¤ 87.950,-
V6
480 pk
588 nm
1840 kg
2,8s 0 - 62mph
Fastest laptime on Nürburgring: 7:18.22
Vraag ik mij steeds af, waarom een auto van amper 55.000 pond, 480 pk, en 1880 kg gewicht, andere sportwagens vernedert. En gaat van 0 naar 100 in 2,8 seconden op straatbanden. Het eerste conceptmodel zetten op de ring al een snellere tijd neer dan Ferrari 456 en Porsche GT3. Terwijl Nissan zich voornamelijk op burgerauto's richtte.

De eerste versie van Nissan GT-R (geen V-spec versie, wat 2 seconden sneller is):


Dit is toch wel idioot voor een auto van 55.000 pond, met bijna 1900 kilo gewicht?

In het filmpje zie je hoe een getunede GT-R een Bugatti Veyron verslaat, en niet zo'n beetje ook.

Mij vallen de prestaties van deze auto nogal op, die makkelijk boven de klasse met meer dan 50 jaar ervaring staat. En dat al vanaf het moment dat-ie uitgebracht is. Hoe kan zoiets gebeuren? En waarom gebeurt dat niet met andere auto's?

[ Bericht 4% gewijzigd door Robuustheid op 01-12-2013 13:24:37 ]
pi_133799225
Hm,er zijn ook andere "merken"die zoiets flikken,Hennesey Venom,Saleen.
Het waarom Nissan het lukt..,mja,het grote geheim?

Ik weet het ook niet,vind het wel een goede vraag..zit er zo'n bulk reserve in het blok?
Ontwikkeld met zo'n grote marge?
Het zal ongetwijfeld een combi zijn van alles,de megaload aan electronica wat de GT-R zo goed maar ook klinisch maakt,
pi_133799604
En persoonlijk vind ik de hele Veyron hype overtrokken,sure,is hele mooie techniek,mooie looks maar zet er een koenigsegg ccx tegenover wat niet veel later uitgebracht is met een v8..dat zet voor mij het Veyron concept toch echt wel op een een lager pitje.
En zelfs een toffe dakkoffer op je ccx.
http://cdn.cnwimg.com/wp-(...)or-open-1024x640.jpg
pi_133800526
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:46 schreef Charged het volgende:
En persoonlijk vind ik de hele Veyron hype overtrokken,sure,is hele mooie techniek,mooie looks maar zet er een koenigsegg ccx tegenover wat niet veel later uitgebracht is met een v8..dat zet voor mij het Veyron concept toch echt wel op een een lager pitje.
En zelfs een toffe dakkoffer op je ccx.
http://cdn.cnwimg.com/wp-(...)or-open-1024x640.jpg
Haha dat is wel baas om mee naar de wintersport te gaan :D
pi_133800702
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 13:11 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Haha dat is wel baas om mee naar de wintersport te gaan :D
Het wachten is dan nou ook op een Saleen met trekhaak of fietsrek. :Y
pi_133800820
tuned vs untuned?
ik denk niet dat zo'n Nissan lang mee gaat als je hem zwaar tuned, i.t..t. bv. een Bugatti.
pi_133801022
Dat zijn natuurlijk niet de Nissans die rechtstreeks uit de fabriek komen
-XOXO-
pi_133801507
Zou eigenlijk ook niet willen weten wat een Veyron doet met een beurt..levensduur van een W16 met 4 turbo's zal ook niet al te hoog zijn,lijkt me.
pi_133801740
Omdat 1300+ pk's.
pi_133802093
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:42 schreef LouieAnderson het volgende:
Omdat 1300+ pk's.
Bij een SS en is variabel.
pi_133802119
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:51 schreef Charged het volgende:

[..]

Bij een SS en is variabel.
Had het eigenlijk over de GT-R's
pi_133802171
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:52 schreef LouieAnderson het volgende:

[..]

Had het eigenlijk over de GT-R's
Ah,oke.
My bad.
pi_133802372
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 13:11 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Haha dat is wel baas om mee naar de wintersport te gaan :D
Google maar eens op Jon Olsson. Heeft de ene na de andere supercar en altijd met skikoffer (het is een skiër).

  zondag 1 december 2013 @ 20:57:25 #14
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_133819529

ah deed ook mee aan gumball :)
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_133819751
Wat heeft die lambo met m'n vraag te maken :?
  zondag 1 december 2013 @ 21:14:51 #16
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_133820467
en de versnellingen en koppelingen remmen enz alles werkt mee
daaadadadada
pi_133876490
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef hardcore-gabberr het volgende:
en de versnellingen en koppelingen remmen enz alles werkt mee
Plus de 4wielaandrijving die flink meehelpt om het vermogen ook daadwerkelijk op de weg te krijgen. Dat lukt je met een Enzo of Zonda toch wat minder makkelijk.
pi_133876565
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:55 schreef BRooster het volgende:

[..]

Plus de 4wielaandrijving die flink meehelpt om het vermogen ook daadwerkelijk op de weg te krijgen. Dat lukt je met een Enzo of Zonda toch wat minder makkelijk.
Maar AWD is weer zwaarder dan RWD en zou in de bochten minder goed moeten zijn....
pi_133876612
Ferrari Enzo
660 pk
657 nm
1.365 kg
laptime 7:25.7

Pagani Zonda F ClubSport R:
650 pk
780 nm
1230 kg
laptime 7:24.44

Nissan GT-R
480 pk
588 nm
1840 kg
laptime 7:18.22

Ik verbaas mij over het feit dat hij met veel minder pk/nm per kilo de weg op gaat en toch sneller is. terwijl als je naar de airodynamica kijkt je de enzo daarin het voordeel van de twijfel zou geven...
pi_133876699
meeste exotics zijn overrated, en de jappen bewijzen dat.
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 3 december 2013 @ 16:34:41 #21
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_133879378
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:05 schreef eXplorer1 het volgende:
meeste exotics zijn overrated, en de jappen bewijzen dat.
Mwa, het gaat natuurlijk ook om beleving. Daar hoort het merk en diens geschiedenis ook bij.
Mijn hart gaat nou eenmaal niet harder kloppen van de 'gemiddelde Japanse sportauto'.
Die GT-R is wat prestaties betreft een echte geweldenaar, maar hij doet me niets.

Het is, zeker in dat segment, allemaal heel erg persoonlijk.
pi_133880319
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:01 schreef rival het volgende:
Ik verbaas mij over het feit dat hij met veel minder pk/nm per kilo de weg op gaat en toch sneller is. terwijl als je naar de airodynamica kijkt je de enzo daarin het voordeel van de twijfel zou geven...
Ik ook. Daarom heb ik dit topic geopend, omdat ik het niet kan begrijpen.

http://www.autoblog.nl/nieuwe-nissan-gt-r-doet-0-100-in-284-sec

Voor 55.000 pond heb je dus een standaard GT-R die sneller acceleert dan een Ferrari Enzo naar 100 km/h, ondanks z'n gewicht van 1840 kg en V6 standaard motor zonder tuning.

Wat te denken van V-Spec, 80 pk's meer en 70 kilo lichter. Om nog maar te zwijgen wat een getunede GT-R van 1500 pk (Alpha 12+ AMS), die nog sneller accerleerde dan Bugatti Veyron W16/4 (2.5 seconden naar 100 km/h standaard).

Ferrari Enzo,
60 jaar race-historie.
1 miljoen dollar.
1365 kg.
660 pk.
2,8 seconden.

Nissan GT-R (geen V-spec versie).
Komt net kijken.
55.000 pond.
1880 kg.
480 pk.
2.8 seconden.

HOE KAN DIT :X
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:08:42 #23
202014 JJH
Knetter. O+
pi_133880553
4wd drive + een heleboel elektronica.

En ik gelooof dat een standaard GT-R tegenwoordig al aan de 550pk zit.

Een versie met 485 Doet toch wel wat langer over de 0-100.
http://www.autoweek.nl/auto/51707/nissan-gt-r-base (485pk, vier jaar oud.)
http://www.autoweek.nl/auto/73948/nissan-gt-r-premium-edition (550pk )

En vergeet ook niet dat Nissan al eind jaren 60 met de eerste Skyline GT-R op de markt kwam. Dus daar zit ook al jaren ontwikkeling en kennis in.

Neemt niet weg dat ze het goed voor elkaar hebben bij Nissan. _O_
pi_133881881
500kg aan extra PlayStations erin :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:12:50 #25
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_133886672
Ik zou het wel weten, met de Bugatti kan je gewoon veilig richting de 400+ touren. Met de GT-R is dit nog maar de vraag, daar is zoveel aan gerommeld dat het gewoon niet leuk meer is :{
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')