quote:Op zondag 1 december 2013 10:01 schreef minilot het volgende:
Verkeerde slowchat!
Dacht dat ik in CUL zat. Oepsie! Hoi slankies-x-
Ja, ga nu maar weer weg... jij dikmakert met je gerechtenquote:Op zondag 1 december 2013 15:38 schreef minilot het volgende:
Sorry! Slank zijn is de komende tijd out of the question nu ik bezig ben met de drukke voorbereidingen van mijn aankomende foodblog.![]()
Niettemin veel liefs aan jullie!
Kun je er niet ter ere van ons af en toe een slank receptje tussendoor gooien? Af willen vallen betekent niet dat je niet mee wilt genieten van zoveel kookkunst.quote:Op zondag 1 december 2013 15:38 schreef minilot het volgende:
Sorry! Slank zijn is de komende tijd out of the question nu ik bezig ben met de drukke voorbereidingen van mijn aankomende foodblog.![]()
Niettemin veel liefs aan jullie!
Dat is zeker zo, en ik eet gemiddeld genomen zeer gezond, vaak koolhydraadarm, veelal vegetarisch, best vaak zelfs veganistisch, dus het was ook wel een beetje een grapje. Maar ik ben nu wel superveel recepten aan het uitproberen, en tevens is het Sint- en Kersttijd is het in mijn keuken een waanzinnig kook- en bakfestijn, dus ik voeg me in januari zeker weer even bij jullie.quote:Op zondag 1 december 2013 16:22 schreef Mini. het volgende:
[..]
Kun je er niet ter ere van ons af en toe een slank receptje tussendoor gooien? Af willen vallen betekent niet dat je niet mee wilt genieten van zoveel kookkunst.
Staat erbij! Utrechtquote:Op zondag 1 december 2013 18:20 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind die landkaart wel leuk. Waar woon je ook al weer puffje? Ergens in het westen toch?
Oh dat is een hele makkelijkequote:Op zondag 1 december 2013 15:43 schreef DavetheNL het volgende:
Chicolate. Die kip/broccoli/ragout klinkt goed. Als je daar een recept hebt van, graag
Last minute stapavondje met speciaalbiertjes is vast niet heel gezond, wel lekker! Alleen dat vervelende puntje hoofdpijn...
Held! Ga ik morgenochtend makenquote:Op zondag 1 december 2013 18:39 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh dat is een hele makkelijke. Kook 2 broccoli's, bak ~300 gr kip in een pan, mix een pot créme fraiche (zo'n grote van zaanse hoeve, geen idee hoeveel ml dat is) met een blik kipragout (ah huismerk) en kerrie (naar smaak). Kip en broccoli in een ovenschaal, ragoutmengsel erover, kaas over de bovenkant, in de oven (180 graden, ongeveer 20 minuten). En klaaar
. Genoeg voor 2-4 man. Hoeveelheden pas ik aan afhankelijk van beschikbaarheid. Soms wat meer kerrie (mengsel moet knalgeel zijn), soms wat meer zout/peper over de kip, soms 2 blikken creme fraiche als het op moet.
Hier ook al een tijdje, steeds net niet zo erg dat ik thuisblijf maar ik kom er ook niet vanaf.quote:Op zondag 1 december 2013 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
MOe
Wil morgen niet werken heb echt toch wel pijnlijk veel keelpijn, vandaar dat ik woensdag al schrale en pijnlijke lippen had.
Fijne avond en trusten
ja, want ik was midden in de nacht wakker omdat ik honger hadquote:Op maandag 2 december 2013 05:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Gaat alweer.. goed he?![]()
Lekker Tink!
Misje de groente niet heel erg Aurum?
Vitamine D is toch juist tegen een winterdip?quote:Op maandag 2 december 2013 14:56 schreef the85mc het volgende:
Misschien heb ik ook een beetje last van klein winterdipje. Als ik ergens ga liggen, dan kan ik vrijwel direct slapen. Terwijl ik in de zomer max 6 uur slaap.. Ik ben sinds gister weer vitamine B pillen gaan gebruiken, en ik voel me toch iets minder moe. Kan ook best zijn dat het puur tussen de oren zit
Vandaag gesprek gehad, soort intake, ging prima. Dat was 1/4 deze week..
Ik slaap ook veel nu.. Zzzzzquote:Op maandag 2 december 2013 15:35 schreef Tinkepink het volgende:
Val ook bijna in slaap. Kan ook komen door de presentate over supplentiewater.
ja die ook geloof ik. Op dat potje van allerlei soorten vitamine B staat dat het helpt tegen 'geestelijke en lichamelijke vermoeidheid'. Dus ja,misschien dat het ook wel wat doet. Volgens mij zijn vitamines B wateroplosbaar dus het teveel pis ik wel uit.quote:Op maandag 2 december 2013 15:10 schreef Probability het volgende:
[..]
Vitamine D is toch juist tegen een winterdip?
quote:Op maandag 2 december 2013 21:49 schreef Tinkepink het volgende:
Lijstje
O. Havermout met appel en kaneel
T. Banaan
L. Rode bieten, kiemgroenten, veldsla en geitenkaas
T. 5 handjes noten, 2 ei-rookvleesrolletjes, stukje pure choco
D. Pompoensoep, 2 plakjes gerookte ham
S. Uurtje sport
Mijn lijst zou er dan een stuk slechter uit gezien hebbenquote:Op maandag 2 december 2013 22:26 schreef _aurum_ het volgende:
Lijstje begon om 0400
O: havermoutpap
T: broodje ham/kaas, rauwkost
T: 1/2 bak kwark met pindakaas
L: broodje ham/ kaas, rauwkost
T: brownie, glutenvrij
D: broccolisoep, rijstwafels en manderijnen
T: 1/2 bak kwark
Wat is er beschikbaar qua alternatieven, en op welk moment? Anders noten eten tijdens lunch, en later wat kopen onderweg. Heb je de kip al bij je? Want dan zou ik de kip als lunch eten, noten erna en als je thuis bent wat nieuws kokenquote:Op dinsdag 3 december 2013 10:14 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind 'm best oke chico.
HIer een klein probleempje. Ik heb mijn lunch al op![]()
DAt maakt het tot nu toe:
o. havermout met banaan
t. salade van 5 selleriestengels, appel, hand veldsla, half bakje tuinkers, appelazijn en olie + salade van rode bietjes, kiemgroente en rolmops
l.?
t. noten
d. kip in pittige tomatensaus
Maar goed, hoe los ik dat nu op met de lunch. Als het goed is zit ik rond die tijd in de auto.
Ik heb geen alternatieven. Kip ligt thuis in de vriezer. Zit nu op kantoor en stap zo in de auto naar het westen van NL wat 2 uur rijden is. Eerder weg om boodschappen te doen en te eten gaat eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wat is er beschikbaar qua alternatieven, en op welk moment? Anders noten eten tijdens lunch, en later wat kopen onderweg. Heb je de kip al bij je? Want dan zou ik de kip als lunch eten, noten erna en als je thuis bent wat nieuws koken.
Dacht al dat ik wat verkeerd deed! Haha nee, was heerlijkquote:Op dinsdag 3 december 2013 10:08 schreef Chicolate het volgende:
Een huisgenoot die wat spullen in je kamer heeft liggen, omdat ze te weinig kastruimte heeft (en gewend is haar zooi door het hele appartement te verspreiden) is al erg genoeg. Dat ze me daarom vanmorgen om kwart over 7 wakker maakte, 'want ze had een papier nodig voor dr examen' is onacceptabel. Mantra: *nog maar 2 weken, nog maar 2 weken*
[..]
Mijn lijst zou er dan een stuk slechter uit gezien hebben. Over lijstjes gesproken, ik doe maar weer eens een 'typisch' lijstje:
O: chocoladecornflakes met melk (ok die is duidelijk slecht)
L: Spinaziecurry met 200gr sperziebonen en 1.5 ei (bak van ~0.75L)
T: Lactosevrije chocopuddingtoetjeding(ik weet)
D: Knolselderijsoep met een soort rookworst (0.5L) en een stuk brood
S: Yoga
T: Koppen thee en misschien een kaastosti
Ok teveel suikers uit chocolade/snoepzooi, geen fruit en misschien te weinig? Maar wel eindelijk genoeg groente! (en daar ben ik stiekem best trots op, ik wil niet dat ze met lunch denken dat ik geen groentes lust ofzo)
Dave, hoe beviel de kip/broccoli? Ik neem aan dat je zelf wel doorhad dat alles ook in hapklare brokken gesneden moest worden?
Ik had haar niet binnen gelatenquote:Op dinsdag 3 december 2013 10:08 schreef Chicolate het volgende:
Een huisgenoot die wat spullen in je kamer heeft liggen, omdat ze te weinig kastruimte heeft (en gewend is haar zooi door het hele appartement te verspreiden) is al erg genoeg. Dat ze me daarom vanmorgen om kwart over 7 wakker maakte, 'want ze had een papier nodig voor dr examen' is onacceptabel. Mantra: *nog maar 2 weken, nog maar 2 weken*
[..]
Mijn lijst zou er dan een stuk slechter uit gezien hebben. Over lijstjes gesproken, ik doe maar weer eens een 'typisch' lijstje:
O: chocoladecornflakes met melk (ok die is duidelijk slecht)
L: Spinaziecurry met 200gr sperziebonen en 1.5 ei (bak van ~0.75L)
T: Lactosevrije chocopuddingtoetjeding(ik weet)
D: Knolselderijsoep met een soort rookworst (0.5L) en een stuk brood
S: Yoga
T: Koppen thee en misschien een kaastosti
Ok teveel suikers uit chocolade/snoepzooi, geen fruit en misschien te weinig? Maar wel eindelijk genoeg groente! (en daar ben ik stiekem best trots op, ik wil niet dat ze met lunch denken dat ik geen groentes lust ofzo)
Dave, hoe beviel de kip/broccoli? Ik neem aan dat je zelf wel doorhad dat alles ook in hapklare brokken gesneden moest worden?
Heb een keer heel erg last van mijn buik gehad toen ik kip op had die blijkbaar niet helemaal goed klaargemaakt was.. Dingen gegeten waar risico's met bereiden zijn?quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:40 schreef Probability het volgende:
Is er een kantine op kantoor?
Ik heb al sinds zondag hele erge buikpijn. Voelt als mijn buikvlies.. Moest er gister een beetje van huilen en was bijna net zo heftig als blinde darm. (Die heb ik niet meer)
Misschien iets verkeerds gegeten of zo?
Probje, ga langs een dokter. Je hebt al eerder ernstige buikproblemen gehad toch? Pijn dat je ervan moet huilen is niet normaal over het algemeen. En als de dokter dan vertelt dat het niets ernstigs is, weet je dat in elk geval.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:40 schreef Probability het volgende:
Is er een kantine op kantoor?
Ik heb al sinds zondag hele erge buikpijn. Voelt als mijn buikvlies.. Moest er gister een beetje van huilen en was bijna net zo heftig als blinde darm. (Die heb ik niet meer)
Misschien iets verkeerds gegeten of zo?
Ik had vrijdag een bak vlees mee gekregen van een buffet/toko en dat op zondag opgegeten.. En zaterdag kapsalon gegeten.. Eet normaal bijna nooit vlees..quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:50 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Heb een keer heel erg last van mijn buik gehad toen ik kip op had die blijkbaar niet helemaal goed klaargemaakt was.. Dingen gegeten waar risico's met bereiden zijn?
Als je bijna nooit vlees eet en dan ineens veel (sterk gekruid) vlees eet, kan het zijn dat je lichaam er tegen protesteert? Zeker als iets niet helemaal goed meer was?quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:19 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik had vrijdag een bak vlees mee gekregen van een buffet/toko en dat op zondag opgegeten.. En zaterdag kapsalon gegeten.. Eet normaal bijna nooit vlees..
En zondag toastjes met krabsalade die ik donderdag? Al open had gemaakt.. O ja en heeeel veel Spaanse droge worst.
Ja zou heel goed kunnen.. Maar het doet wel pijnquote:Op dinsdag 3 december 2013 11:26 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Als je bijna nooit vlees eet en dan ineens veel (sterk gekruid) vlees eet, kan het zijn dat je lichaam er tegen protesteert? Zeker als iets niet helemaal goed meer was?
Snap ik.. Sterkte..quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:29 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja zou heel goed kunnen.. Maar het doet wel pijn
Nu na een smoothie van 2 sinaasappels, peer, banaan, 2 theelepels lijnzaad en een grote eetlepel chiazaad voel ik mij al een stuk beter.quote:
Mijn ervaring met dokters is niet zoo op dat gebied. Ik vraag wel aan een vriendinnetje die al arts is.. Huisgenootje is bijna basis arts daar gingen ook niet direct de alarmbellen rinkelen.. Misschien ook stress of zoquote:Op dinsdag 3 december 2013 11:05 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Probje, ga langs een dokter. Je hebt al eerder ernstige buikproblemen gehad toch? Pijn dat je ervan moet huilen is niet normaal over het algemeen. En als de dokter dan vertelt dat het niets ernstigs is, weet je dat in elk geval.
Ja ik ga nu gewoon haar spullen verplaatsen naar een andere kamer. En vanavond tegen dr schreeuwen vrees ik, vanmorgen was ik net wakker en te verbaasd dat ze dit écht flikt. Probleem: ik woon hier nog 2 weken, en wil niet weer die vijandige sfeer in huis hebben, want daar lijdt mijn labwerk onder. En ik moet komend weekend een luchtbed van dr lenen. Maar zij krijgt nog huur van mij. Nouja, gaan het vanavond maar eens over grenzen hebben, want kloppen is prima, maar bij geen gehoor mag je dus NIET naar binnen. Alles leuk en aardig, maar als je aan mijn nachtrust komt, dan ga je echt over een grens heen
.
Ja logisch dat je niet minder kan eten zonder om te vallen. Ik zou hier al van omvallen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:48 schreef Mishu het volgende:
Ik doe nu 2 boterhammen met salami in de ochtend, de middag en savonds gewoon avondeten (vanavond taco's met gehaktvulling).
Ik werk hierbij 40 euro per week vandaar dat ik niet echt minder kan eten zonder om te vallen.
Ik drink ook 1 glas appelsap en 1 glas melk vaak.
Ik heb er net een klein beetje pastasalade en een yoghurtje bij genomen..quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja logisch dat je niet minder kan eten zonder om te vallen. Ik zou hier al van omvallen.
Kan morgen ochtend pas! Maar het voelt nu wel weer redelijk oké. Alleen nog een beetje slapjes.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:56 schreef the85mc het volgende:
Probbi, echt naar de huisarts gaan! beter een keer te vaak naar de dokter dan te weinig!
En ik word geloof ik nog goed in solliciteren, 5e gesprek gepland hahaen eigenlijk lijkt de laatste mij het leuskt!
Ik heb altijd wel buikpijn.. Maar niet zo ergquote:Op dinsdag 3 december 2013 13:37 schreef the85mc het volgende:
Het zou ook kunnen dat je iets verkeerds hebt gegeten, maar daar hoort niet zoveel pijn bij lijkt me.. Nou ja, hopelijk knapt het snel op!
Ik ook!quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:44 schreef conleche het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar dat project!
Ik bewonder jequote:Op dinsdag 3 december 2013 15:55 schreef loveli het volgende:
http://www.dressember.net/
Goed initiatief. Vanaf morgen doe ik mee![]()
Het te grote project dat ik me op de hals had gehaald is gewoon geslaagd (met extra hulp en een grotere financiele aderlating dan de bedoeling, maar dat terzijde). Nu kattevoer eten tot kerst
*zen*
Was dan ff 5 km doorgereden en had hier gelunched.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:42 schreef Tinkepink het volgende:
o. havermout met banaan
t. salade van 5 selleriestengels, appel, hand veldsla, half bakje tuinkers, appelazijn en olie + salade van rode bietjes, kiemgroente en rolmops
L. Toch maar wegrestaurant in: vieze kippensoep, melige kroket, p,ak ham, plak kaas, ei. Bah. Was nog te duur ook. Tip: niet gaan eten in wegrestaurant langs snelweg in moordrecht.
t. noten en mandarijn
d. Nu bij la place want file: schaaltje gemengde groente met oa rode kool, venkel, spruitjes, witlof, rode aardappel, koolrabi, champignon, wortel
De vraag is.... was dat beter geweest?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Was dan ff 5 km doorgereden en had hier gelunched.
Bij XM op 't werk neem ik aanquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:33 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
De vraag is.... was dat beter geweest?
Neuh.quote:
Ik denk dat een paar goede boterhammen, evt wat kwark en/of fruit wel iiiiieeeetsjes beter hadden gesmaakt ja. Ietsjes.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:33 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
De vraag is.... was dat beter geweest?
Nou, Moordrecht - Den Haag is >5km!quote:
Volgende keer danquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou, Moordrecht - Den Haag is >5km!
Zijn meer m'n darmen denk ik.. Doet nog pijn: had net weer wat steken.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Trek je het nog een beetje XM? Metde nachtrust enzo?
Prob,hoe is het met je maag?
Klinkt als een pittige smoothie! Hopelijk ben je na een nachtje slapen weer (zo goed als) helemaal van af!quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:47 schreef Probability het volgende:
[..]
Nu na een smoothie van 2 sinaasappels, peer, banaan, 2 theelepels lijnzaad en een grote eetlepel chiazaad voel ik mij al een stuk beter.
Had gister ook steeds het idee alsof ik over moest geven na wat te eten omdat alles 'stil' lag.
Ja het moest natuurlijk wel een beetje vullenquote:Op dinsdag 3 december 2013 22:30 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Klinkt als een pittige smoothie! Hopelijk ben je na een nachtje slapen weer (zo goed als) helemaal van af!
Het is best mistig! Was blij met mijn schijnwerpers op de fiets, zagen de automobilisten me tenminste
Oeh! Dat klinkt aanlokkelijk!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik bewonder je.
Ook wat betreft dat kattevoer trouwens. Neem je natvoer of brokjes?
Als je langskomt krijg je een kerstpakket van me. Pompoen uit eigen tuin, wat ribkarbonade, zuurkool, appels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |