Nope, want dan rijd je veel te ver rechts natuurlijk.quote:Op zondag 1 december 2013 02:40 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja maar na de tunnel is het A10. En die weg is altijd een drama. Ze hebben daar spitsstroken toegepast om het te verzachten maar je ziet daar supervaak dat niemand daar gebruik van maakt.
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op zondag 1 december 2013 02:42 schreef Stuart het volgende:
* Stuart gaat slapen. Welterusten mensen![]()
			
			
			
			Ja klopt. Desalniettemin vond ik het een bizar fenomeen. Sowieso dat er ongeveer 4 keer zoveel mensen wonen als hier, de wegen breder zijn, je daar max 65 mph mag rijden (sowieso op veel plekken daar, dat schiet echt niet op met die afstanden) en dat je daar toch extreem veel last hebt van congestie. Wat ik wel echt briljant vind daar is dat je carpool lanes hebt. Daar krijg je vrij hoge boetes als je met minder dan 2 in de wagen zit en die baan rijdt vrijwel altijd door.quote:Op zondag 1 december 2013 02:40 schreef JJH het volgende:
[..]
Die steden zijn gewoon veel nieuwer.
Hier liggen de industrieterreinen en bedrijvenparken om de stad heen. Precies andersom dus.
			
			
			
			Dan zou het ook de A2 geweest kunnen zijn, vind ze allemaal nogal breed en het lijkt op elkaar als je er amper komtquote:Op zondag 1 december 2013 02:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Da's met de A2 precies hetzelfde. Superleuk dat die weg van 2 naar 5! banen gegaan is maar de vmax ligt er 20 km/u lager dan voorheen. Met 2 banen stond het vast, nu met 5 nog steeds.
			
			
			
			Slaap ze!quote:Op zondag 1 december 2013 02:42 schreef Stuart het volgende:
* Stuart gaat slapen. Welterusten mensen![]()
			
			
			
			Ja klopt. Ik moet zeggen dat ik er ook moeite mee had. Vanaf SPL moet ik ongeveer de 1e afslag hebben (s108) dus ik reed meestal al rechts maar alsnog vaak niet op de "goeie" baan. Ik ben ook echt niet gewend om op de vluchtstrook te rijden. Het heeft wat onwennigs. Maar goed, dat went vanzelf.quote:Op zondag 1 december 2013 02:41 schreef JJH het volgende:
[..]
Nope, want dan rijd je veel te ver rechts natuurlijk.
Ze zijn er wel druk bezig op het moment.
			
			
			
			Die carpooollane hebben hier ook geprobeerd, Tegenwoordig heet het wisselstrook en mag je er ook in je eentje over.quote:Op zondag 1 december 2013 02:43 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja klopt. Desalniettemin vond ik het een bizar fenomeen. Sowieso dat er ongeveer 4 keer zoveel mensen wonen als hier, de wegen breder zijn, je daar max 65 mph mag rijden (sowieso op veel plekken daar, dat schiet echt niet op met die afstanden) en dat je daar toch extreem veel last hebt van congestie. Wat ik wel echt briljant vind daar is dat je carpool lanes hebt. Daar krijg je vrij hoge boetes als je met minder dan 2 in de wagen zit en die baan rijdt vrijwel altijd door.
			
			
			
			Druist ook nog steeds tegen mijn gevoel in. Het voelt gewoon apart.quote:Op zondag 1 december 2013 02:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik moet zeggen dat ik er ook moeite mee had. Vanaf SPL moet ik ongeveer de 1e afslag hebben (s108) dus ik reed meestal al rechts maar alsnog vaak niet op de "goeie" baan. Ik ben ook echt niet gewend om op de vluchtstrook te rijden. Het heeft wat onwennigs. Maar goed, dat went vanzelf.
			
			
			
			Vroeger he, en zelfs ik kan spreken van "vroeger" met 11 jaar rijbewijs, kon ik naar Twente over de A1 ook altijd goed doorkachelen. Nu kan dat al slechter vanwege drukte maar ook omdat ze er tegenwoordig veel mobiele flitsers neergooien.quote:Op zondag 1 december 2013 02:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Dan zou het ook de A2 geweest kunnen zijn, vind ze allemaal nogal breed en het lijkt op elkaar als je er amper komt![]()
Echt een drama, schiet voor geen meter op. Ik hou van doorscheuren, kan in ca 1,5u heenrijden vanaf hier. Helaas vergeet ik rekening te houden met de spits die daar blijkbaar veel eerder begint dan in deze contreien. De volgende keer ga ik rond 15u maar terug![]()
Wat wel handig is; spitsstroken
			
			
			
			Een maand of 2 geleden voor het eerst kennis gemaakt met dat principe, moet tegenwoordig regelmatig in Arnhem zijn. Schrok ervan dat er ineens vrachtwagens op de vluchtstrook redenquote:Op zondag 1 december 2013 02:46 schreef JJH het volgende:
[..]
Druist ook nog steeds tegen mijn gevoel in. Het voelt gewoon apart.
			
			
			
			Mja, "bijna". Het is iets meer dan 100 km/u. 105 ofzo. Op zich geen punt maar ik merkte wel dat het op zulke brede wegen en voorál op zulke afstanden echt een truttensnelheid is. Het schiet gewoon echt niet op als je 1000 km moet rijden van stad naar stad.quote:Op zondag 1 december 2013 02:45 schreef JJH het volgende:
[..]
Die carpooollane hebben hier ook geprobeerd, Tegenwoordig heet het wisselstrook en mag je er ook in je eentje over.
65 mijl is toch bijna 120 km?
			
			
			
			Haha ja. Wat ik op zich vreemd vind aan mezelf want ik ben een fervent rechtsrijder en dus ook "rechtsinhaler". Politieke discussies daargelaten, op de meest rechterbaan rijdt amper iemand tegenwoordig. Ik rij niet te hard want ik ben ook geen 18 meer en heb geen zin in boetes. Die spitsstrook echter vind ik nog steeds wat lastig. Zeker als het niet gewoon een extra rijstrook is aan de linkerkant die doorgaans dicht is.quote:Op zondag 1 december 2013 02:46 schreef JJH het volgende:
[..]
Druist ook nog steeds tegen mijn gevoel in. Het voelt gewoon apart.
			
			
			
			Ja, ook zoiets vervelends... Doe mij maar de wegen waarop je na 19u 130 mag jakkerenquote:Op zondag 1 december 2013 02:47 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Vroeger he, en zelfs ik kan spreken van "vroeger" met 11 jaar rijbewijs, kon ik naar Twente over de A1 ook altijd goed doorkachelen. Nu kan dat al slechter vanwege drukte maar ook omdat ze er tegenwoordig veel mobiele flitsers neergooien.
Qua spits: die stopt rond 10:00 in de randstad en begint om 14:00 weer. Tijdens lunch is het rustig dus moet je daar weer wegwezen ;-)
			
			
			
			Cruise controll aan en je niet druk maken.quote:Op zondag 1 december 2013 02:49 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Mja, "bijna". Het is iets meer dan 100 km/u. 105 ofzo. Op zich geen punt maar ik merkte wel dat het op zulke brede wegen en voorál op zulke afstanden echt een truttensnelheid is. Het schiet gewoon echt niet op als je 1000 km moet rijden van stad naar stad.
			
			
			
			Ik rijd eigenlijk altijd te hard. 130, 140.quote:Op zondag 1 december 2013 02:51 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha ja. Wat ik op zich vreemd vind aan mezelf want ik ben een fervent rechtsrijder en dus ook "rechtsinhaler". Politieke discussies daargelaten, op de meest rechterbaan rijdt amper iemand tegenwoordig. Ik rij niet te hard want ik ben ook geen 18 meer en heb geen zin in boetes. Die spitsstrook echter vind ik nog steeds wat lastig. Zeker als het niet gewoon een extra rijstrook is aan de linkerkant die doorgaans dicht is.
			
			
			
			Haha ja, dat is dol he. Het is gewoon niet "normaal". Ons werd geleerd dat je daar niet mag rijden. Nu mag dat ineens wel en het vrachtverkeer is over het algemeen wel op die strook.quote:Op zondag 1 december 2013 02:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Een maand of 2 geleden voor het eerst kennis gemaakt met dat principe, moet tegenwoordig regelmatig in Arnhem zijn. Schrok ervan dat er ineens vrachtwagens op de vluchtstrook reden
Het is wel apart ja
			
			
			
			Haha dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik flikker de wagen daar altijd op cruise maar toch. Ik blijf het gevoel een beetje houden dat het gerust íets harder kan. Ik hoef ook niet per se 200 te rijden ofzo maar op díe wegen kun je ook prima 140/150 rijden. Het gaat dan wel echt significant sneller.quote:Op zondag 1 december 2013 02:51 schreef JJH het volgende:
[..]
Cruise controll aan en je niet druk maken.
			
			
			
			Ja maar die snelheden zijn vaak al niet eens meer "te hard" in Nederland. Als je 120 mag kun je best 130 rijden. Waar je 130 mag kun je ook boetevrij 140 rijden.quote:Op zondag 1 december 2013 02:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik rijd eigenlijk altijd te hard. 130, 140.
Rijd gewoon een stuk prettiger, het inhalen gaat vlotter enzo.
			
			
			
			Plus dat je (op veel plekken) over doorgetrokken strepen moet gaan. Tja, vroeger geleerd dat dat onder geen beding mocht. Heeft wat getwijfel veroorzaakt maar zag dat iedereen van links naar rechts over de streep crosstequote:Op zondag 1 december 2013 02:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha ja, dat is dol he. Het is gewoon niet "normaal". Ons werd geleerd dat je daar niet mag rijden. Nu mag dat ineens wel en het vrachtverkeer is over het algemeen wel op die strook.
			
			
			
			True.quote:Op zondag 1 december 2013 02:54 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik flikker de wagen daar altijd op cruise maar toch. Ik blijf het gevoel een beetje houden dat het gerust íets harder kan. Ik hoef ook niet per se 200 te rijden ofzo maar op díe wegen kun je ook prima 140/150 rijden. Het gaat dan wel echt significant sneller.
			
			
			
			Er zijn maar weinig wegen waar je overdag ook 130 mag. Dat is bijna altijd pas 's avonds vanaf 19u En dan heb ik het over echte km's MB heeft namelijk amper tellerafwijking.quote:Op zondag 1 december 2013 02:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja maar die snelheden zijn vaak al niet eens meer "te hard" in Nederland. Als je 120 mag kun je best 130 rijden. Waar je 130 mag kun je ook boetevrij 140 rijden.
Als ik links rijd omdat ik iemand inhaal ga ik ook niet met 115 inhalen, dan geef ik altijd wat gas bij. Geen punt. Maar om die snelheden te halen op de momenten waarop ik rij is praktisch onmogelijk.
			
			
			
			Absoluut. Niet om hard rijden goed te praten maar als ik in bijvoorbeeld Duitsland 250 rij ben ik véél meer gefocust op alles om me heen dan als ik hier 80 rijd op de ring Den Haag.quote:Op zondag 1 december 2013 02:56 schreef JJH het volgende:
[..]
True.
Vind ik in Nederland trouwens ook hoor.
Langzaam rijden is slaapverwekkend.
			
			
			
			A37, je bent zo in Emmen tegenwoordigquote:Op zondag 1 december 2013 02:57 schreef JJH het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig wegen waar je overdag ook 130 mag. Dat is bijna altijd pas 's avonds vanaf 19u En dan heb ik het over echte km's MB heeft namelijk amper tellerafwijking.
			
			
			
			Dat is ook een beetje over 1 kam geschoren. Ik heb veel MB gereden (erg veel) maar die wagens hadden een afwijking waar je bang van word. Het waren dan ook wel Vito's of Sprinters haha.quote:Op zondag 1 december 2013 02:57 schreef JJH het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig wegen waar je overdag ook 130 mag. Dat is bijna altijd pas 's avonds vanaf 19u En dan heb ik het over echte km's MB heeft namelijk amper tellerafwijking.
			
			
			
			quote:Op zondag 1 december 2013 03:00 schreef minthy het volgende:
[..]
A37, je bent zo in Emmen tegenwoordig
Ja, nou. Daar heb ik dus wel een keertje 200+ gereden.quote:Op zondag 1 december 2013 03:00 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Absoluut. Niet om hard rijden goed te praten maar als ik in bijvoorbeeld Duitsland 250 rij ben ik véél meer gefocust op alles om me heen dan als ik hier 80 rijd op de ring Den Haag.
Als ik hier 80 rijd ben ik eerder geneigd om te kloten met de radio of m'n telefoon erbij te pakken terwijl als ik zo hard rijd, ik echt met rijden bezig ben.
Maar goed, die snelheden kunnen in dit landje niet, daar zijn we te klein voor.
			
			
			
			Zowel een E van 10 jaar oud als de Viano waar ik nu dagelijks mee onderweg ben hebben dat amper.quote:Op zondag 1 december 2013 03:01 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje over 1 kam geschoren. Ik heb veel MB gereden (erg veel) maar die wagens hadden een afwijking waar je bang van word. Het waren dan ook wel Vito's of Sprinters haha.
			
			
			
			Overigens heb ik een tijd in een 307 SW gereden en die had minder afwijking dan een S-Klasse uit hetzelfde jaar. Het lijkt er wel op dat auto's tegenwoordig sowieso minder afwijking hebben.quote:Op zondag 1 december 2013 02:57 schreef JJH het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig wegen waar je overdag ook 130 mag. Dat is bijna altijd pas 's avonds vanaf 19u En dan heb ik het over echte km's MB heeft namelijk amper tellerafwijking.
			
			
			
			Die van mij wat begrensd op 130quote:Op zondag 1 december 2013 03:01 schreef JJH het volgende:
[..]
[..]
Ja, nou. Daar heb ik dus wel een keertje 200+ gereden.
En verder weet ik dat 'mijn' bus 180 loopt, en ik ben er nog niet mee in Dtsl geweest.![]()
			
			
			
			Dat kan daar ook prima, rijdt geen kipquote:Op zondag 1 december 2013 03:01 schreef JJH het volgende:
[..]
[..]
Ja, nou. Daar heb ik dus wel een keertje 200+ gereden.
En verder weet ik dat 'mijn' bus 180 loopt, en ik ben er nog niet mee in Dtsl geweest.![]()
			
			
			
			Dat scheelt zoveel... Een setje groter velgen.quote:Op zondag 1 december 2013 03:02 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Overigens heb ik een tijd in een 307 SW gereden en die had minder afwijking dan een S-Klasse uit hetzelfde jaar. Het lijkt er wel op dat auto's tegenwoordig sowieso minder afwijking hebben.
Het wordt pas echt lastig zodra mensen er zelf te pas en onpas wielen met andere velgmaten ondergooien.
			
			
			
			Mijn baas doet dat bewust niet, omdat een beetje haast soms wel handig is.quote:Op zondag 1 december 2013 03:03 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Die van mij wat begrensd op 130Heel irritant is dat. Inhalen zit er dan netto ook niet in.
			
			
			
			Trusten.quote:Op zondag 1 december 2013 03:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat kan daar ook prima, rijdt geen kip![]()
Tevens; slaap lekker allen. Het is al veel te laat![]()
![]()
			
			
			
			De 2CV waar ik in reed heeft de minste afwijking gehad (gemeten tegenover een GPS unit) van de auto's waar ik in gereden heb.quote:Op zondag 1 december 2013 03:02 schreef JJH het volgende:
[..]
Zowel een E van 10 jaar oud als de Viano waar ik nu dagelijks mee onderweg ben hebben dat amper.
			
			
			
			Nee, iemand had daar 21" ondergeschroefd. Bij die specifieke wagen was 19" standaard.quote:Op zondag 1 december 2013 03:03 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat scheelt zoveel... Een setje groter velgen.
En wat gek dat die S zoveel afwijking had. Stond ie op originele velgen?
			
			
			
			
			
			
			
			Ik heb dus ervaring met die twee mercedessen.quote:Op zondag 1 december 2013 03:04 schreef eer-ik het volgende:
[..]
De 2CV waar ik in reed heeft de minste afwijking gehad (gemeten tegenover een GPS unit) van de auto's waar ik in gereden heb.
Al met al geloof ik best dat de Duitse 3 over het algemeen betere standen aangeven dan andere wagens.
			
			
			
			Dat is dan ook geen vergelijk.quote:Op zondag 1 december 2013 03:05 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nee, iemand had daar 21" ondergeschroefd. Bij die specifieke wagen was 19" standaard.
			
			
			
			Ik reed voor DHL in die tijd. Mijn baas vond boetes alleen minder handig dan snelheid.quote:Op zondag 1 december 2013 03:04 schreef JJH het volgende:
[..]
Mijn baas doet dat bewust niet, omdat een beetje haast soms wel handig is.![]()
			
			
			
			Boetes zijn bij ons voor jezelf.quote:Op zondag 1 december 2013 03:06 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik reed voor DHL in die tijd. Mijn baas vond boetes alleen minder handig dan snelheid.
Ik kan niet zeggen dat ik het daar echt mee eens was.
			
			
			
			Ik ben niet goed in wiskunde, maar je moet het voor de gein eens doorrekenen.quote:Op zondag 1 december 2013 03:07 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nee klopt. Toch waren ze "erg verrast" dat de afwijking zo groot was
			
			
			
			Dat valt op zich ook nog wel mee. Heb veel erger meegemaakt qua afwijkingquote:Op zondag 1 december 2013 03:05 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik heb dus ervaring met die twee mercedessen.
Mijn prive auto, een subaru uit 1993 heeft een kilometer of 7, 8 bij dik 120.
			
			
			
			quote:
			
			
			
			Ik ook niet maar 2 inch zonder afstelling van je auto kan érg veel betekenen. Als je er vanuit gaat dat zelfs versleten banden al een grof verschil kunnen betekenen is het met een velgenmaat of 2 groter al helemaal absurdquote:Op zondag 1 december 2013 03:07 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik ben niet goed in wiskunde, maar je moet het voor de gein eens doorrekenen.
			
			
			
			Jep.quote:Op zondag 1 december 2013 03:08 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat valt op zich ook nog wel mee. Heb veel erger meegemaakt qua afwijking
Is die Sub nog origineel?
Nieuwe banden zit 8 of 9 mm profiel op, in tegenstelling tot 1.6 wat de apk eis is.quote:Op zondag 1 december 2013 03:09 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik ook niet maar 2 inch zonder afstelling van je auto kan érg veel betekenen. Als je er vanuit gaat dat zelfs versleten banden al een grof verschil kunnen betekenen is het met een velgenmaat of 2 groter al helemaal absurd
			
			
			
			
			
			
			
			Ik heb nog drie slokken bier staan en dan ben ik ook weg.quote:Op zondag 1 december 2013 03:10 schreef eer-ik het volgende:
Hoe dan ook, ik ga ook lekker de krat op. Heb genoeg schermen gezien voor vandaag!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |