abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133785696
Naar mijn idee zijn er veel mensen die met hetzelfde zitten; met name beginnende fotografen zoals ik.

Wat is het beste om mee te beginnen met fotografie? De straten op en alles om je heen schieten? Landschappen, architectuur, mensen?

Wat is jullie ervaring toen jullie begonnen met fotografie als hobby?

Dank !
  zaterdag 30 november 2013 @ 22:08:30 #2
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_133786476
Efteling
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_133786504
Begin met iets simpel, bijvoorbeeld met bloemen.
pi_133786523
Als onderwerp koos ik wat ik leuk vond maar ik ging wel op techniek oefenen in een gecontroleerde omgeving. Dus niet om mooie foto's te maken maar om te kijken wat de effecten waren van verschillende instellingen. Dat laatste is nu veel makkelijker geworden met digitale fotografie en ik kan dat nu dus helemaal aanraden. Stillevens vond ik een goed onderwerp om effecten van scherpte diepte, licht inval en weet ik wat te bekijken. Voor sport en dieren moet je de camera goed beheersen anders is het moment voorbij. Mensen worden vaak ongeduldig als je aan het oefenen bent.
pi_133786544
natuur
pi_133786655
Vrouwen
Waz met jou!
pi_133786775
quote:
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zaterdag 30 november 2013 @ 22:26:06 #8
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_133787033
Doe is gek en kijk bijvoorbeeld naar wat evenementen? ga daar heen en schiet gewoon wat mooie plaatjes.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  zaterdag 30 november 2013 @ 22:26:37 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_133787045
Het liefst fotografeer ik gewoon straatbeelden, oftewel de dagelijkse gang van zaken in een bepaalde stad/buurt....

... al denk ik dat men daar in NL toch iets minder op zit te wachten, dan bijvoorbeeld in Hong Kong. In NL gaat men toch al snel lopen zeiken dat je niet zomaar een foto mag nemen enzo. Denken ze even dat ze het middelpunt van mijn foto zijn, als een soort Hollandse George Clooney ofzo....(!) :')

In Hong Kong alleen 1-2x gezeik gehad van oude vrouwtjes die niet wilde dat ik ze op de foto nam, omdat ze zicht te oud/lelijk voelen...
  zaterdag 30 november 2013 @ 22:27:49 #10
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_133787075
UIt andere hoeken fotograferen dan de standaard hoeken, zo heb ik het 'geleerd'. Kijken hoe andere mensen het doen (soms zie je drie mensen naast elkaar dezelfde foto maken) en dan het net iets anders doen :-)

Wat ook leuk is voor inspiratie is om bestaande foto's proberen na te maken of nog beter je eigen interpretatie erop!

Van heel veel schieten leer je minder dan erover na te denken wat en hoe je het gaat schieten. Succes! ^O^
2019: The Great Awakening
pi_133787873
Ik begon met natuur, omdat het stilzit (bij bloemen/planten/landschappen, dieren wat minder) en het niet erg is als je opvallend foto's maakt, of 20 verschillende instellingen wil proberen. Maar begin met datgene wat je leuk vindt :P. Dan word je er vanzelf wel beter in.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_133787903
je kunt alles fotograferen, stap je voordeur eens uit.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133788134
Tieten en kutjes.
pi_133788153
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:58 schreef d4v1d het volgende:
Tieten en kutjes.
hi ha ho poep pies billen hihiihihihihihih
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133790958
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:26 schreef Basxt het volgende:
Doe is gek
Wie is Doe en waarom is-ie gek? :?

Hoe dan ook, het is natuurlijk het makkelijkst om te beginnen met onderwerpen die niet weglopen. Een gebouw, een landschap, je auto. Zoiets. :)
  zondag 1 december 2013 @ 00:30:23 #16
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_133791003
Laat ik eens iets dols noemen: je eigen interesses. En dan vooral experimenteren met de instellingen van dat apparaat van je.
Signature.
  zondag 1 december 2013 @ 00:56:34 #17
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_133791712
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 00:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Wie is Doe en waarom is-ie gek? :?

Hoe dan ook, het is natuurlijk het makkelijkst om te beginnen met onderwerpen die niet weglopen. Een gebouw, een landschap, je auto. Zoiets. :)
niet gedacht om vandaag nog zo'n slechte grap te zien :')
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_133791770
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 00:56 schreef Basxt het volgende:

[..]

niet gedacht om vandaag nog zo'n slechte grap te zien :')
Wat is er precies grappig aan het fotograferen van onderwerpen die niet weglopen? Ik geef een serieuze tip.
pi_133796059
Ik denk dat je niet moet denken in "wat" kan ik op de foto zetten. Je kan immers alles op de foto zetten, van een steeksleutel tot een flatgebouw. Je moet jezelf de vraag stellen "hoe" kan ik op de foto zetten. "Hoe" maak ik van die saaie steeksleutel iets bijzonders, iets creatiefs, iets unieks.

De enige beperking die je hebt is je eigen creativiteit. Dat is iets dat kan je niet met advies of scholing krijgen, dat is iets wat je bezit ( of niet ;) ) en kan ontwikkelen.

Mijn advies, pak een onderwerp wat je misschien wel iets lijkt, een voorwerp, gebouw of een persoon en probeer er eens 10 foto's van te maken. Maar 10 foto's die in geen velden of wegen op elkaar lijken, van veraf tot dichtbij, van boven naar onder, van links naar rechts, binnen, buiten, licht of donker. Wat je zelf bedenkt. En kijk ofdat je zo jouw onderwerp met je foto's tot leven kan wekken, of vragen kan laten oproepen. Zodat je de volgende keer denkt, oh ja, dit moet ik anders doen, dat niet, en dat juist wel.

Dat is mijn tipje. Onderwerpen ten overvloed, kies er een en wees creatief.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 1 december 2013 @ 09:44:05 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_133796142
Ga voor jezelf na wat je interesseert.
Voor de een is dat natuur voor de ander auto's of kerken of macro of dieren of detail etc
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')