abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133775295
Aangezien bitcoin transacties altijd direct plaatsvinden... 1 keer heb ik een transactie via Blockchain gemaakt. Er bleek geen miners fee bijgevoegd te zijn.

https://blockchain.info/t(...)09d8351b1c1ef942e572

Daardoor is de transactie blijkbaar al 3 uur unconfirmed, terwijl het normaal gesproken binnen 10 minuten gebeurt. Worden de transacties zonder miners fee überhaupt nog bevestigd?

Er staat: "Estimated Confirmation Time 3 minutes (queue position 187), maar dat staat al uren. De queue position verschuift iedere keer naar achteren.

Betekent dit dat de bitcoins verloren zijn? Hoe zit het dan met de transactie-id? Die staat toch in de blockchain, lijkt mij?
pi_133775420
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:39 schreef Robuustheid het volgende:
Aangezien bitcoin transacties altijd direct plaatsvinden... 1 keer heb ik een transactie via Blockchain gemaakt. Er bleek geen miners fee bijgevoegd te zijn.

https://blockchain.info/t(...)09d8351b1c1ef942e572

Daardoor is de transactie blijkbaar al 3 uur unconfirmed, terwijl het normaal gesproken binnen 10 minuten gebeurt. Worden de transacties zonder miners fee überhaupt nog bevestigd?

Er staat: "Estimated Confirmation Time 3 minutes (queue position 187), maar dat staat al uren. De queue position verschuift iedere keer naar achteren.

Betekent dit dat de bitcoins verloren zijn? Hoe zit het dan met de transactie-id? Die staat toch in de blockchain, lijkt mij?
Welk programma/wallet gebruik je?
Ik heb dit een keer in multibit gehad en hij bleef maar hangen op gezien door 1 peer (vierkantje). Betekent dat die peer de transactie niet doorgezet heeft. Je bitcoins zijn dan niet weg. Immer; je transactie is niet uitgevoerd, dus volgens de blockchain heeft jouw adres nog het oude saldo.
ff je chain resetten doet wonderen :)
pi_133775511
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:47 schreef nikao het volgende:

[..]

Welk programma/wallet gebruik je?
Ik heb dit een keer in multibit gehad en hij bleef maar hangen op gezien door 1 peer (vierkantje). Betekent dat die peer de transactie niet doorgezet heeft. Je bitcoins zijn dan niet weg. Immer; je transactie is niet uitgevoerd, dus volgens de blockchain heeft jouw adres nog het oude saldo.
ff je chain resetten doet wonderen :)
Ik gebruik zelf de wallet service van Blockchain.
Wanneer ik vervolgens op het adres kijk, zijn de bitcoins wel degelijk uit het oude account gehaald.

Dus ik snap niet zo goed waarom dat adres volgens de blockchain nog het oude saldo zou hebben?
pi_133775587
quote:
Eindsaldo 10.9995043 BTC
klopt dit?
pi_133775617
Dat zegt Blockchain ja.

Als ik je eerdere reactie zou moeten geloven, zou het eerder 11,89 BTC moeten zijn, aangezien het niet in de blockchain opgenomen is. (10,99 + 0,9).

http://blockexplorer.com/(...)EkUbGzSwMcp5Hbkotq85
pi_133775632
En bam, hij is erdoor.

Apart. Wel vraag ik mij af hoe je op Blockchain.info transactie-fee kunt meegeven. Die optie vind ik niet echt terug op Blockchain.info.
pi_133775652
ik lees iets over een setting van 'recommended fee' oid?
ik gebruik het zelf niet dus geen ervaring mee.
pi_133776253
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:58 schreef Robuustheid het volgende:
En bam, hij is erdoor.

Apart. Wel vraag ik mij af hoe je op Blockchain.info transactie-fee kunt meegeven. Die optie vind ik niet echt terug op Blockchain.info.
In je wallet bij Accountinstellingen, Standaard Kostenbeleid:

Staat bij jou wellicht op "Laag"?
pi_133776347
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:25 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

In je wallet bij Accountinstellingen, Standaard Kostenbeleid:

[ afbeelding ]

Staat bij jou wellicht op "Laag"?
Nee, op "normaal". Dan blijft het raar waarom hij bij deze transactie geen fee meegaf.

Toch wel vreemd dat je zelf niet transactiefee naar believen kunt instellen, van ieder willekeurige BTC.
pi_133776433
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:29 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Nee, op "normaal". Dan blijft het raar waarom hij bij deze transactie geen fee meegaf.

Toch wel vreemd dat je zelf niet transactiefee naar believen kunt instellen, van ieder willekeurige BTC.
Ja, dat vind ik zelf ook wel een nadeel aan blockchain.info, ik stel dat liever zelf in.
pi_133777914
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:39 schreef Robuustheid het volgende:
Betekent dit dat de bitcoins verloren zijn?
Coins gaan NOOIT verloren op deze manier. Coins kunnen alleen verloren raken door

• de private key kwijt te raken van het adres waar ze op staan

• ze naar een adres te sturen waar niemand de private key van heeft (zoals dit of dit soort crap)

Als je een transactie doet van A naar B, en de transactie wordt niet verwerkt (bijvoorbeeld omdat je te gierig bent om er een fee bij te doen) dan blijven de coins per definitie op A staan.

quote:
Hoe zit het dan met de transactie-id? Die staat toch in de blockchain, lijkt mij?
Nee, juist als een transactie wordt opgenomen in de blockchain (in een block), dan is hij bevestigd. Tot die tijd wordt je transactie her en der door het netwerk verspreid totdat een miner hem include in zijn block. Dat is de eerste confirmation, en ieder volgend block dat daarna wordt gemined is automatisch de volgende confirmation.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133777964
quote:
0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/
Dat kan daar juist wel: Send Money, Custom, en dan Miner's Fee.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133778732
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:42 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dat kan daar juist wel: Send Money, Custom, en dan Miner's Fee.
Maar als die in de blockchain.info-instellingen op "Normaal" staat (zoals bij Robuustheid) zou er toch standaard een fee bij moeten zitten?
pi_133778749
Dat dacht ik dus ook. Maar dat is blijkbaar dus niet gebeurd.
  † In Memoriam † dinsdag 3 december 2013 @ 13:21:53 #15
230491 Zith
pls tip
pi_133873928
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:33 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik zelf ook wel een nadeel aan blockchain.info, ik stel dat liever zelf in.
Met 'Custom Send' kun je per transactie bepalen hoeveel fee je geeft.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_134232750
Hey jongens, ik heb dit probleem nu ook, en ik had bij ong 7 bitcoins ( :{ ) .0001 miners fee ofzo bij gedaan ( weet niet of dit genoeg is ) maar hij kon de trancactie ook niet vinden op de blockchain ( is dit normaal bij maar 1 peer gezien? ) maar dus ik volgde effe wat hier stond op, dus effe die blockchain herladen op datum vandaag, en wtf? heel die transactie is niet meer te vinden in mijn geschiedenis etc????
iemand raad??
pi_134234799
ik ga kapot hier wat is dit man, volledig ontraceerbaar ofwat? freaking veel money kwijt?
  vrijdag 13 december 2013 @ 19:36:59 #18
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134235394
Vanaf welk adres of naar welk adres?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134235759
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 december 2013 18:25 schreef BTCFOK het volgende:
Hey jongens, ik heb dit probleem nu ook, en ik had bij ong 7 bitcoins ( :{ ) .0001 miners fee ofzo bij gedaan ( weet niet of dit genoeg is ) maar hij kon de trancactie ook niet vinden op de blockchain ( is dit normaal bij maar 1 peer gezien? ) maar dus ik volgde effe wat hier stond op, dus effe die blockchain herladen op datum vandaag, en wtf? heel die transactie is niet meer te vinden in mijn geschiedenis etc????
iemand raad??
Heb ik ook per ongeluk gedaan (te lage fee) toen ik coins naar Danny stuurde. Duurde een eeuwigheid :P

Staat zeker "0 bevestigingen" bij je transacties?
pi_134236277
hey man wtf, ik deed opnieuw die shit herladen die blockchain wow, stond gewoon trug in mijn wallet, wow wie moet er 0.0125 btc rond de 10 dollar, ik zweer ik geef, zo blij, thanks voor replys man
pi_134248907
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:23 schreef BTCFOK het volgende:
ik ga kapot hier wat is dit man, volledig ontraceerbaar ofwat? freaking veel money kwijt?
Je bent je geld sowieso niet kwijt, het is OF aangekomen, OF niet aangekomen.
Als het aangekomen is dan is het bij degene waar het heen moest, en als het niet is aangekomen dan staat het weer op jouw adres.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')