abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133741781
In het huurcontract dat ik heb getekend staat dat er geen koelkast mag worden aangesloten op de kamer. Ik wil dit eigenlijk gewoon doen, omdat ik geen zin heb om een koelkast te moeten delen.

Wat kan de reden van de huisbaas voor dit verbod zijn, en kan ik hier misschien problemen mee krijgen?

Bedankt voor uw reactie.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:01:57 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_133741848
Gezien de leeftijd en kwaliteit van de gemiddelde studenten-koelkast :
• stroomverbruik
• geluidsoverlast
• wateroverlast
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_133741899
quote:
0s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:01 schreef mvdejong het volgende:
Gezien de leeftijd en kwaliteit van de gemiddelde studenten-koelkast :
• stroomverbruik
• geluidsoverlast
• wateroverlast
Precies.

Je stroomkosten zitten waarschijnlijk in je maandhuur verrekend en zo'n koelkast staat altijd aan. Als alle studenten dat doen heb je in zo'n studentenhuis 6 koelkasten + 1 gezamenlijke koelkast. Kost honderden euro's aan stroom per jaar
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:03:43 #4
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133741912
Ik denk inderdaad dat je huisbaas het stroomverbruik probeert te beperken.
Ok stelletje hokboeren
pi_133741940
Waarom teken je in godsnaam dat contract als je het er overduidelijk NIET mee eens bent!? 8)7

Denken mensen niet meer na tegenwoordig of wat is dit weer voor een kutzooi? }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133742009
quote:
7s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:04 schreef Geralt het volgende:
Waarom teken je in godsnaam dat contract als je het er overduidelijk NIET mee eens bent!? 8)7

Denken mensen niet meer na tegenwoordig of wat is dit weer voor een kutzooi? }:|
Als je op kamers wil, en alle huurbazen zette dit in hun contract heb je weinig keus lijkt mij.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:09:46 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133742072
quote:
7s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:07 schreef spierbal het volgende:

[..]

Als je op kamers wil, en alle huurbazen zette dit in hun contract heb je weinig keus lijkt mij.
Jawel hoor, namelijk niet op kamers gaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_133742115
quote:
0s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is niet voor iedereen een keus.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_133742119
quote:
0s.gif

[..]

de eerste zin: "als je op kamers wil"

Dus het ouderlijke huis verlaten.
pi_133742152
quote:
7s.gif

[..]

Nee en dan houdt het op. Dan maar geen koelkast op je kamer.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:14:07 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133742189
quote:
7s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:11 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Dat is niet voor iedereen een keus.
Misschien niet nee. Maar als die koelkast zo'n issue is moet je er misschien voor kiezen om dan maar geen studie te doen.
quote:
1s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:11 schreef spierbal het volgende:

[..]

de eerste zin: "als je op kamers wil"

Dus het ouderlijke huis verlaten.
Dan moet je gaan bedenken wat belangrijker is, het huis WILLEN verlaten, of geen koelkast WILLEN delen.

Mij lijkt de keus in beide gevallen simpel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_133742235
pak dan mini fridge of een gemotorizeerde koelbox :P gaat vast minder problemen geven en verzwijg dat gewoon voor iedereen dus niet lopen pronken van hey ik heb een koelkast.
pi_133742260
quote:
7s.gif

[..]

Heel veel huurbazen zetten het er niet in, dus als je een contract tekent waar het wel in staat heb je je er naar mijn mening eigenlijk gewoon aan te houden. Anders had je dat ding niet moeten tekenen. Het is een contract, geen nutteloos velletje papier.
pi_133742298
Dan zet je hem IN de kamer.
Misschien is de dakconstructie niet toereikend om een koelkast te kunnen dragen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:21:26 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133742421
Voor zover ik weet is dat helemaal geen rechtsgeldige eis in een huurcontract. Je mag normaal leven in de woning, een koelkast hoort daar bij.

Niet koken in een kamer die geen ventielatiemogelijkheden daarvoor heeft lijkt me bijvoorbeeld wel een redelijke eis.
censuur :O
pi_133742548
Ze zijn bang dat TS z'n koelkast vol bier zet en elke dag dronken door het huis loopt met alle gevolgen van dien.
5 Ferrari's op videoband!
pi_133742669
gewoon zo'n campingkoelkast/koelbox op stroom aansluiten :) stuk zuiniger en toch wa koude rakkers binnen handbereik ^O^
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:34:37 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133742748
quote:
0s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:31 schreef boik het volgende:
gewoon zo'n campingkoelkast/koelbox op stroom aansluiten :) stuk zuiniger
8)7
censuur :O
pi_133742776
quote:
0s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

8)7
wat? is dat niet zo dan? :P

ow wacht ik heb het een beetje raar getypt :P bedoelde dus of een campingkoelkast of een koelbox met stekker.. niet dat je zo iets zelf op het stroom aan moet gaan sluiten he :P
pi_133742791
Zal om het stroomverbruik gaan. Maar hij mag geen "all-in" prijs rekenen.
Verdiep je eens in huur-recht.

Ik zou gewoon tekenen en een koelkast neerzetten. Hoe wil hij het controleren? Hij mag je kamer niet in. Als hij dat per se wil zal hij eerst een afspraak moeten maken.

Heb je een rechtsbijstand? Als dit het niveau huisbaas is zou ik die afsluiten. Huisbazen willen snel veel geld van domme huurders. Als je tegenspartelt met een advocaat zoeken ze wel een ander.
pi_133742904
quote:
0s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Misschien niet nee. Maar als die koelkast zo'n issue is moet je er misschien voor kiezen om dan maar geen studie te doen.

[..]

Dan moet je gaan bedenken wat belangrijker is, het huis WILLEN verlaten, of geen koelkast WILLEN delen.

Mij lijkt de keus in beide gevallen simpel.
Is het ook, maar dat hoef je niet tegen mij te vertellen :)
pi_133742913
quote:
0s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:35 schreef boik het volgende:

[..]

wat? is dat niet zo dan? :P

ow wacht ik heb het een beetje raar getypt :P bedoelde dus of een campingkoelkast of een koelbox met stekker.. niet dat je zo iets zelf op het stroom aan moet gaan sluiten he :P
Stelletje studenten.
Om een hoeveelheid bier een x aantal graden af te koelen heb je een bepaalde hoeveelheid energie nodig. Plus extra energie voor de verliezen, lees effeciency van de koelkast. Verliezen bij een campingkoelkastje zijn veel meer dan bij een normale koelkast. Dus...
pi_133742988
quote:
0s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:41 schreef beerten het volgende:

[..]

Stelletje studenten.
Om een hoeveelheid bier een x aantal graden af te koelen heb je een bepaalde hoeveelheid energie nodig. Plus extra energie voor de verliezen, lees effeciency van de koelkast. Verliezen bij een campingkoelkastje zijn veel meer dan bij een normale koelkast. Dus...
hoho ik ben geen student he :{w
ik heb 5jaar geleden gewoon n appartement gekocht, en koelkast en vriezer dus voor mij geen problemen met koelen hoor :)
ik dacht zal gewoon ff meedenken meer niet
pi_133743011
quote:
0s.gif

[..]

Altijd van die halfbakken oplossingen :') dat is geen oplossing dat is een workaround.
pi_133743084
quote:
0s.gif
Op vrijdag 29 november 2013 14:36 schreef beerten het volgende:
Zal om het stroomverbruik gaan. Maar hij mag geen "all-in" prijs rekenen.
Verdiep je eens in huur-recht.

Ik zou gewoon tekenen en een koelkast neerzetten. Hoe wil hij het controleren? Hij mag je kamer niet in. Als hij dat per se wil zal hij eerst een afspraak moeten maken.

Heb je een rechtsbijstand? Als dit het niveau huisbaas is zou ik die afsluiten. Huisbazen willen snel veel geld van domme huurders. Als je tegenspartelt met een advocaat zoeken ze wel een ander.
Moet je ook al je huisgenoten weren van je kamer want als zij niet mogen mag jij ook niet. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop